Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko mielummin 5 lapsen ikuinen kotiäiti vai lapseton uranainen?

Vierailija
13.03.2007 |

Minä ehdottomasti mielummin kotiäiti.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lapsen kotiäiti. Ja erittäin tyytyväinen elämääni. Ja työtä riittää.

Vierailija
22/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ilman muuta lapseton uraäiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseton äiti ... aika mennä nukkumaan ...

Vierailija
24/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

' lapseton uraäiti' :)

Vierailija
25/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei ikiuseen uraputken saa kovin helposti

Vierailija
26/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olistko mieluummin 5 lapsen uraäiti vai työtön ja lapseton " ura" sosiaaliloinen???

tyhmään kysymykseen saa yleensä tyhmiä vastauksia

musta vai valkoinen?

Vierailija
27/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin oikeasti hulluksi 5 lapsen ikuisena kotiäitinä. Kaksi lasta mulla tosielämässä on, olin kotona lasten kanssa kunnes kuopus oli pari kk vaille 3-vuotias. Sen verran jaksoin, mutta en ikuisesti. Että mieluummin sitten ei lapsia ollenkaan.

Uskoisin lapsettoman uranaisen elämän olevan lähempänä unelmaani. Mahdollisuus vaikuttaa suurempiin kuvioihin maailmassa, rahaa tehdä uudistuksia muiden elämässä, siis että elämällä on tarkoitus. Itsekin saisi vapaasti toteuttaa itseään.

Vierailija
28/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin on eskarissa. Heille tulee hoitaja kotiin ja saavat lapsista tukia niin, etteivät käytännössä maksa hoidosta itse mitään.

Vierailija
29/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset aina enemmän sisältöä elämään antaisivat kuin työ. Kärjistäen: työ on jotakin, millä kustannetaan se oikea elämä.

Vierailija
30/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko sanoa, että vaikkapa Arvo Ylpön saavutukset olivat " vain jotain jolla kustannetaan oikea elämä" ? Myös moni tavisihminen töissään kokee suurtakin tyydytystä tehdystä työstä ja niin pois päin. Työtätekevät voivat tehdä paljon; opettaja voi inspiroida oppilaansa suuriin saavutuksiin, lääkäri voi pelastaa elämän, hoiataja voi tehdä vanhuksen elon lopusta mielekkään... Ei työ ole turhaa.

Vierailija
31/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lapsen äiti.

Vierailija
32/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sanoa, että tuo 17:n periaate olisi väärä. Työ on aina _vain_ työtä ja lapset lapsia.

Työ voi antaa paljon, mutta ei se ole asiana rinnastettavissa lapsiin.

Vierailija
33/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä niissä omissa biologisissa lapsissa on niin maata järisyttävää? Siis oikeasti. On minullakin lapsia ja heitä rakastan. Mutta elämäni voisi olla hyvää ja täydellistä ilman lapsiakin. Ei kunnollinen eletty elämä vaadi lapsia.

Ja mitä sitten lasten kautta voi saavuttaa? He kasvavat omiksi yksilöikseen, joilla on omat ajatukset. Oletko itse vanhempiesi suurin saavutus? Ainut jolla merkitystä heidän elämässään?

Kodin ulkopuolisen työn kautta voi saavuttaa paljonkin. Ja siellä voi saavuttaa, vaikka omaa jälkikasvua olisikin. Pelkkää kotiäitiyttä pidän nykyaikana mahdottomana, mitäs sitten kun pesä on tyhjä? Äidiltä menee kaikki merkitys elämässä? Ole muutakin kuin äiti, näin pysyy oma itsekin hengissä ja järjissään. Kukaan ei synny äitinä.

Vierailija
34/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vain biologiset.

Itse olen kahden lapsen äiti, jolla on myös komea ura, mutta kyllä lapset ovat elämäni suurin saavutus. Niin kliseeltä kuin kuulostaakin. Ja jos pitäisi valita, silmää räpäyttämättä luopuisin urasta ja antoisasta työstä.

Vierailija
35/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme elä missään kiviajalla. Tehkää kuten tykkäätte, mutta kouluttautukaa ja huolehtikaa asioista niin, ettette ole riippuvaisia kenestäkään muusta kuin itsestänne taloudellisesti, ette nyt, ettekä eläkkeellä. Hankkikaa myös ystäviä ja elämää kodin seinien ulkopuolella.

Vierailija
36/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä noin vakavasti...

Ja kyllä meillä mieskin miettii perheen ja työn välisiä valintoja.

Vierailija
37/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi noin isoa perhettä, olinpa sitten nainen tai mies, työelämässä tai kokonaan kotona. Se ei vain tuntuisi omalta, eikä aikaa ja huomiotakaan riittäisi näille mussukoille

minusta

enää tarpeeksi, jos sitä pitäisi jakaa viidelle kahden sijaan. Onneksi ollaan kaikki erilaisia, ja valtaosa voi jopa aika pitkälle päättää haaveistaan itsenäisesti. Se, montako lasta Luoja sitten lopulta suo, on jokaiselle etukäteen arvoitus. Eli onneksi yleensä monien aikuisten elämässä on muitakin " onnellisuusmittareita" kuin lasten lukumäärä... suuntaan tai toiseen ;)

Vierailija
38/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei tarvitse.

Vierailija
39/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vaan siksi että minä en ole niin lahjakas että voisin luoda mitään sellasta uraa mistä nauttisin ihan rehellisesti niin paljon etten kaipaisi lapsia, mutta kotona olen tosi huippu organisoimaan ja osaan olla lasteni kanssa niin että itsekin saan siitä paljon enemmän kuin työurasta.

Arvostan todella sellaisia ammatti-ihmisiä jotka osaavat työnsä, enhän minä pärjäisi jos ei heitä olisi, ja itsekin koen tekeväni ihan tarpeellista työtä, mutta jos rahallisesti olisi mahdollista (lotto-voitto), niin jäisin välittömästi kotiin ja tekisin lisää lapsia ja olisin kotiäiti forever.

Vierailija
40/74 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin on jotenkin naiivia ajatella että lapset olisivat riittävä sisältö elämään. Eihän näin ole koskaan aiemminkaan ollut, miksi sitten nykyaikana kun naisilla sentään mahdollisuus niin paljoon muuhunkin? Agraariyhteisössä nainen on omalta osaltaan vastuussa tilan hoidosta, ylemmissäkin luokissa naisella oli aina paljon muita velvotteita sosiaalisessa elämässä ym. Joskus 40-50-luvulla on ollut sellainen kotiäitiperinne jossa naisen homma on hoitaa huushollia ja lapsia, mutta se on ollut lyhyt vaihe, jonka naiset itse halusivat lopettaa tasa-arvotaistelulla. Ja nytkö on havaittu, että se olikin turhaa, ettei nainen tarvitsekaan muuta kuin kodin ja lapset?

Minulla on kaksi erittäin toivottua ja rakastettua lasta ja olisin mielelläni ollut heidän kanssaan pitempäänkin kotona. Menin kuitenkin töihin hoitovapaan loputtua, koska en voisi kuvitellakaan että olisin vain kotiäiti, ilman työpaikkaa johon palata lasten kasvettua. Toki, jos lapsia ei olisi tullut, surisin sitä varmasti kauheasti, ja jos uran uhraaminen olisi ollut edellytys lasten saannille, olisin irtisanoutunut epäröimättä. Mutta jos noista kahdesta valmiista vaihtoehdosta pitäisi valita, niin mieluummin ura kuin ikuinen kotiorjuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi