Love Island Suomi 5. kausi OFFICIAL
Katso lähetysajat : Love Island Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (8799)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaaminen ei onnistu, joten kommentoin omaa pitkää kasvatustieteiden opiskelua koskevaa tekstiäni tähän. En sekoittanut käsitteitä/koulutuksia kuten joku oletti. Ja nimimerkille KTM: samaa mieltä, Iris luuli että kauppis tarkoitti kauppakorkeaa.
Sekoititpa. Mitä hauskaa edes "melkantissa" olisi ollut? "Melkonomi" oli taas osuva.
Kirjoitin vahingossa väärin. My bad. Mielessä oli melkonomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eikö Iris aiemmin yhtään ihmetellyt miksi "kauppakorkeakoulun" käynyt työskenteli putkimiehenä...😏"
Ymmärtääköhän Iris, että putkimies tienaa enemmän kuin moni akateeminen.
ei-niin-hyvätuloinen-akateeminen
En usko, että on kyse rahasta ollenkaan.
Hyvä jos näin! Silti hieman kapea ymmärrys, jos ajattelee että vain korkeakoulutus opettaa ihmisille tärkeitä ja oleellisia asioita elämästä. Tai että perheestä unelmointi on liian pientä, ja pitäis mieluummin unelmoida vaikka maailmanympärysmatkasta. Aika epäekologistakin.
maisteri
Kuka on sanonut että perheestä unelmointi olisi jotenkin pientä? Tai että korkeakoulutus itsessään tekisi ihmises
Irishän sanoi Millalle, et Joel unelmoi arkisista asioista kuten perheestä. Mielestäni ei puhunut siihen tyyliin et arkinen asia on suurta, ihan siitä päättelin. Voin olla väärässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän nuo muut ajattelisivat, jos tietäisivät tuosta korkeakoulugatesta Iriksen ja Joelin välillä? Peppina on kasvatustieteiden opiskelija kuten Irislin, mutta muut ovat tuskin akateemisia.
Tiesihän Milla tuosta ja hän totesi, ettei näe koulutuksella isoa merkitystä, kun ei itsekään ole kouluttautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas nyt olikin muijalle pettymys toisen koulutus eli ansaitse voittoa todellakaan. Jos toisesta välittää ei heitetä tuollaista. Sama Benjamilla rahat vai mielessä.
Kuka ylipäänsä sanoo käyneensä "kauppiksen" jos tarkoittaa sillä ammattikoulua. :D jotenkin nolo veto myös Joelilta. Itse olen käynyt myös tuon saman koulutuksen, ja olen aina sanonut kauppaopisto tai kauppaoppilaitos, tai sitten sanonut että olen valmistunut merkonomiksi.
Minulle kauppis on kauppaopisto. Kauppakorkeesta en ole koskaan kuulllut kauppista käytettävän. Näin täällä lounaisessa osassa maata.
Ja meillä kauppis voi olla kumpi vain, eli pitää aina erikseen avata. Mutta ei tosiaankaan automaattisesti korkeakoulu. Nythän nämä on Aaltoa, sitäkin termiä monet käyttää ympäripyöreästi.
Miksi ylipäänsä vihata jotain telkkarissa näkemäänsä ihmistä? Tällainen "vihaan" -elämä ei vain mene jakeluun.
onnellinen
Tein yhden aineen samaan aikaan, ja toisen aineen myöhemmin pääaineopiskelijana. Olen sekä KM että FM.
(Sori, lainaus ei onnistu, mutta ehkä se jolle vastaan tunnistaa kenelle vastaan.)
Kyllä olis Joosuan kuulunut olla finaalissa. Jotenkin kaipasin häntä varsinkin tuossa isien yössä. Joel ei vaan jotenkin kuulu joukkoon. Ja en millään pahalla tätä tarkoita. On vaan niin eri maailmasta kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Olen luokanopettaja ja kasvatustieteet luokanopekoulutuksen pohjana koulutusohjelman mukaisesti. Niin helppoa höpöhöpöä ettei kyllä tieteisiin voi edes laskea. Eli pelkkä kasvatustieteiden opiskelu ei mielestäni vaadi mitään erityistä. Siinä mielessä en Iriksenä noin paljon leijuisi. Ja kasvatustieteiden väitöskirjat yhtä tyhjän kanssa ellei tee jotain todella merkittävää oivallusta, löytöä, nostoa tms. Eikä hän tule tekemään kun ei ole edes opetaustaa. Kun hän alkoi puhua yliopisto-opiskelustaan, niin heti arvasin että aha, kasvatustieteilijähän siinä höpöttelee. Ja mitä tulee Joelin koulutukseen, niin hän on puhunut ensin kauppiksesta. Nyt selvisi että tarkoitti kauppakoulua, ja sieltä valmistuu merkantiksi. Uskon että hän on käynyt sen loppuun, mutta tuo melkantti läppä on tullut siitä, että ei ole merkonomi vaan merkantti. Koko keskustelu meni väärille urille kun Iris luuli että kauppakoulu on jäänyt kesken. Eikä Joelkaan oikai
Valeope siellä höpöttelee. Kukaan ei dissaa omaa koulutustaan noin, mieluummin vaikka lopettaa kesken. Tradenomin laskentatoimi on huomattavasti mm. kanditutkielmaa helpompaa, oli ala kuin ala. Millään alalla ei pääse tohtorikoulutettavaksi vain ryhtymällä, tottakai vaaditaan näyttöjä ja hyvä aihe. Useimmat yliopistokoulutuksen eivät vaadi mitään erityistä, ihan tavalliset ihmiset niitä suorittaa. Ymmärrän toki, että keksit viestisi, koska halusit vähätellä Iristä, joka minustakin on pelle. Eikä edes kaunis. Nyt vaan meni vähän epäuskottavaksi
Mun mielestä tuollaiset somenäkyvyyden hakijat pitäisi karsia pois joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun top 4.
1. Emilia ja Patrik
2. Henri ja Julia
3. Iiris ja Joel
4. Peppiina ja Benjamin
Mulla näin:
1. Peppina ja Benjamin
2. Emilia ja Patrik
3. Julia ja Henri
Haluatko kertoa, että miksi (ihmeessä) fanitat Peppinaa ja Benkkua?
En ole tuo kirjoittaja mutta voin kertoa miksi fanitan Peppinaa. Hän on upea persoona, aidosti ihastunut Benjaminiin, huomioi pariaan koko ajan kauniisti, oli heti mitä luontevin ja ihanin äiti vauvanukelle ja on tuolla saarella koko ajan kohdellut muita kauniisti.
Benjaminia sen sijaan en fanita. Komea hän kyllä minun silmissäni on, mutta kusipää. Voisin äänestää Peppinaa jos nyt
Huomioi pariaan koko ajan, mitä ihmettä!! Kyllä se on huomioimisesta kaukana, kun ei kuuntele, kiristää kyynelehtimällä, roikkuu kiinni kuin iilimato jne. Free Benkku, vaikka onkin aika ällö pelimies.
Sen takia voinkin sitä koulutusta arvostella, koska olen sen läpikäynyt kasvatustieteiden maisteri ja luokanope. Luokanopettajaopintojen aineosuudet olivat asiallisia, mutta kasvatustieteen eri osa-alueet ei. Oli kasvatushistoriaa, -psykologiaa, -sosiologiaa ym. Samaa teemaa eri näkökulmista. Jos opiskelisi PELKKÄÄ kasvatustiedettä kuten Iris, niin melko tyhjänpäiväistä käsitteiden pyörittelyä olisi minun mielestäni. Mutta luule ihan rauhassa valeopeksi.
Nyt kun me saadaan äänestää, uskon äänestyksen menevän näin:
1. Henri & Julia
2. Patrik & Emilia
3. Benjamin & Peppina
4. Joel & Iris
Useampi saarelaisista, ellei kaikki ovat perjantaina TikTok-livessä ja katsovat siellä jakson yhdessä. Aidot reaktiot saadaan sieltä heiltä.
Okei onko muut huomannut että Patrik on tosi tietoinen kameroista? Tosi usein vilkasee suoraan kameraan tietoisesti ja varsinkin näissä vikoissa jaksoissa! Näkyy esim. siinä kun miehet biletti ja naiset hoiti vauvoja ja sit noilla sen ja Emilian vikoilla treffeillä.
Mistäs ne Peppina Rosenin mainitut suvun isot rahat ovat tulleet ja onko hähellä niihin jotain mahkuja?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olis Joosuan kuulunut olla finaalissa. Jotenkin kaipasin häntä varsinkin tuossa isien yössä. Joel ei vaan jotenkin kuulu joukkoon. Ja en millään pahalla tätä tarkoita. On vaan niin eri maailmasta kuin muut.
Kumppani ei ollut sovelias ja kun tuossa ohjelmassa vain sen avulla pärjää.
Joel sopii joukkoon , mutta väärä nainen hänellä. Joosua oli kyllä mahtava. Toivottavasti löytää sen oikean.
Harmi homma, että vaikka käytännössä kaikki miehet pitivät Millaa kinnostavimpana ja eniten omana tyyppinään, Milla lukittautui täysin väärään vaihtoehtoon. Jos olisi ollut avoimin mielin ja silmin, olisi Milla varmasti finaalissa ja vahva voittajasuosikki. Olisi voinut valita parinsa. Harmi, ettei sitä ymmärtänyt tai tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy joelia, iiriksesta paljastui täysi pintaliitäjä lopulta.
Kuinka niin pintaliitäjä? Kyllä noin suuri koulutusero näkyy arjessa kaikessa. Parempi mahdollisuus onnnistua suhteessa, että suunnilleen samalla tasolla.
Käytin katsomossa ilmaisen ääneni Emiliaan ja Patrikiin, koska he ovat selvästi ihastuneet toisiinsa ja ovat tarjonneet sitä kuuluisaa kontenttia ;) Lisäksi huhut kertovat, että he ovat yhdessä edelleen.
Minulle kauppis on kauppaopisto. Kauppakorkeesta en ole koskaan kuulllut kauppista käytettävän. Näin täällä lounaisessa osassa maata.