Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi erotessa mies muuttuu kylmäksi?

Vierailija
27.03.2025 |

Niin

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeenhän ei ole syytä olla tekemisissä, joten ihan sama onko mies kylmä vai kuuma. Miksi et jätä miestä rauhaan? 

Mies on jäänyt rauhaan jo vuosia sitten. Mietin vaan että miksi piti oksentaa paskaa minun päälle kun mies oli itse pettänyt ja lähti toisen naisen matkaan. Kuulemma olin ollut hyvä vaimo mutta sitten piti haukkua urakalla ja kerta kaikki viat. Ajatteliko ettei tarpeeksi satu muutenkin? 

Saan hirveitä mustikuvia tuosta äijästä vielä kymmenen vuoden jälkeen. 

Ap

Hän käyttäytyy defensiivisesti eli yrittää suojella itseään vaikeassa elämäntilanteessa kaatamalla eron syyt sinun niskaasi. Hänen tulisi potea huonoa omaatuntoa, mutta koska se tekisi kipeää, hän sen sijaan syyttää sinua ja perustelee syytöksillään sen, miksi otti uuden naisen. Tuo on tietysti hyvin kypsymätön tapa toimia erossa, mutta ehkä noita merkkejä siitä, ettei hän ole kovin empaattinen ja vastuullinen, on ollut jo suhteen aikana? Paras tapa on sinunkin vetää rajat, käydä jonkinlainen loppukeskustelu ja vetäytyä yhteydenpidosta. Se, miten hän käyttäytyy, kertoo vain hänen epäkypsyydestä. Itsellä samanlainen kokemus erosta, mies ei voinut lainkaan pohtia, olisiko hänen käytöksessään ollut jotakin eron syytä, kaikki oli mun vikaa 100 %. Tuollaiset ihmiset harvoin oppivat mitään eroistaan ja tekevät ihan samat virheet uudelleen ja seuraavassakin erossa syy on taas 100 % toisen. 

Kiitos hyvästä vastauksesta, hyviä näkökulmia. Onhan mies aina ollut vähillä empatian kyvyillä varustettu. Ei olla oltu missään yhteyksissä vuosiin, ja se pitää jotenkin mielen kiinni menneissä ikävissä kokemuksissa. Jos olisikin käyty loppukeskustelu ja mies olisi jopa pyytänyt anteeksi, asia voisi olla toisin. Terapiassakin kävin hetken mutta ei siitä mitään hyötyä ollut.

Ap

Vierailija
22/22 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on vain tarvekaluja miehille. Jos miehellä on mahdollisuus parempaan se lähtee kuin raketti ja polttaa kaiken perässään. Ei tajua että joskus se voi kolahtaa omaan nilkkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi