Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapohjien kipu

Vierailija
27.03.2025 |

Ajattelin laittaa tänne jos jollain olisi samanlaista kokemusta. Olen siis 19v ja 2 vuoden ajan ollut jalkapohjien kipua. Kivut alkaa rasituksessa ja jonkin verran myös leposärkyä. Vaikea tarkentaa missä kohtaa koska kipu vaihtelee. Yleensä se tuntuu kantakalvossa mutta myös ulkosyrjällä ja päkiöissä. ja välillä taas ei muualla kuin toisen jalan ulkosyrjässä ja taas välillä molemmat jalat sattuu. Lääkärin mielestä ei viittaa plantaarifaskiittiin. Enmg normaali ja jalkaterän mri normaali. Lääkärit eivät osaa sanoa vieläkään mikä voisi olla syynä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihakset kuntoon, jalkojen hieronta ja venyttely. Hyvät kengät, joissa tukeva pohja. Monipuolinen ja säännöllinen liikunta.

Jokainen hoitaa nämä ensimmäisenä. Vuosia sitten jo. Nollavastaus.

Vierailija
22/31 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yhtään ylipainoa? Minä en ollut edes lihava, kun painonnousu aiheutti tosi kipeät jalkapohjat. Pelkkä seisominen sen teki. Painavimmillaan bmi oli 27,5 ja kivut loppuivat noin bmi 24. Nykyään BMI 22 ja kivut poissa. Vähän kaukaa haettua, mutta ajattelin kuitenkin jakaa jos jollakulla muulla paino tuonut samaa, eikä osaa vaan yhdistää..

Ei johdu tästä ainakaan minulla. Olen hoikka.

- ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibro

Vierailija
24/31 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt ms tautia. Mutta kun oireet tulee vain rasituksessa niin aika epätodennäköistä.

Vierailija
25/31 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa vaivaa minulla, tosin vain toisessa jalkapohjassa. Olen myös hoikka ja 31v että tuskin vaihdevuodetkaan vielä. Diagnoosina kylläkin plantaarifaskiittii ja tietyt oireet täsmääkin siihen MUTTA alkaa jo usko mennä kun kohta 2v tästä kärsinyt että onko kuitenkaan  Ei paljoa huvita lenkkeillä kun tietää että entistä kipeämpi sen jälkeen. Suvussa kyllä selkärankareumaa kolmessa polvessa niin olen alkanut miettiä voiko reuma oireilla näin.

Vierailija
26/31 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi jalkapohjakivut vaihdevuosien myötä kaiken muun kivan lisäksi.

Vierailija
27/31 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kipuun auttanut ns piikkipallo. Rullaan jalkaterää sen päällä ja etsin kipukohtia. Voi tehdä aluksi hyvinkin kipeää, mutta säätele jalan painoa, ettei mene överiksi. 

Vierailija
28/31 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena kipuja jalkapohjissa ja olin hoikka. Yksi jalkahoitaja sanoi että minulta puuttuu suojaava rasvakerros jalkapohjista. Neuvoi käyttämään pehmeitä pohjallisia, jotka liimattiin kenkiin. Niistä oli apua. 

Vierailija
29/31 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee jalkapohjakipuja homeasunnossa.

Todella inhottavan tuntuista kipua lepoasennossa ja herättää öisin.

Toki on paljon muitakin vaivoja homeen vuoksi mutta mikä tahansa unta häiritsevä oire on jumalattoman rasittava.

Vierailija
30/31 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kivut ylipainoa tultua. Normaalipainoisena kivut olivat penikoissa. Kipua tulee vain kovassa rasituksessa epätasaisessa maastossa.

Vierailija
31/31 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit kokeilleesi monia kenkiä mutta oletko kokeillut paljasjalka kenkiä ovat lestiltään leveitä ja ovat omiaan voimastamaan jalkapohjan lihaksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä