Jalkapohjien kipu
Ajattelin laittaa tänne jos jollain olisi samanlaista kokemusta. Olen siis 19v ja 2 vuoden ajan ollut jalkapohjien kipua. Kivut alkaa rasituksessa ja jonkin verran myös leposärkyä. Vaikea tarkentaa missä kohtaa koska kipu vaihtelee. Yleensä se tuntuu kantakalvossa mutta myös ulkosyrjällä ja päkiöissä. ja välillä taas ei muualla kuin toisen jalan ulkosyrjässä ja taas välillä molemmat jalat sattuu. Lääkärin mielestä ei viittaa plantaarifaskiittiin. Enmg normaali ja jalkaterän mri normaali. Lääkärit eivät osaa sanoa vieläkään mikä voisi olla syynä.
Kommentit (31)
Hommaa pohjalliset. Monet sellaiset, että voi laittaa kaikkiin kenkiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko otettu verikokeet? Diabetes?
Tämä tuli myös mieleen mahdollisena
Katse kenkiin. Kapeat nuorisolirut ei auta ketään. Osta kunnon kengät johon mahtuu pohjalliset esim kuomalla on myös kesäkenkiä.
Mulla on äärimmäisen kivuliaat jalkapohjat, kauheita patteja täynnä. Jalkahoitaja auttaa 2 viikoksi mutta ei ole varaa käydä niin usein. Rasvaan jalkapohat noin 3 kertaa päivässä mutta ei auta. Jalkapohjalliset ei auta kun ne tunkee ulos kengistä kävelyn seurauksena. Joka matkalle vaihdan eri kengät että ainakin se kipu on sitte eri kohdassa. Joskus on vaan pakko istuutua lepään kesken matkan. Ja puhutaan vain muutamista kilometreistä. Voi kun olis varaa autoon;)
Jalkaterien, varpaiden ja nilkkojen vahvistaminen jumpalla sekä koko kropan faskioiden säännöllinen huoltaminen (veden juominen on tärkeää!).
Sama vika. Peroneus ainakin osallisena. Ei plantaarifaskiittia, sitä aina esitetään syyksi, mutta ei.
Voisiko olla esivaihdevuosioire?
Vierailija kirjoitti:
Neuropatia kipu.
Eli siis neuropatia ei välttämättä näy aina hermoratatutkimuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Jalkaterien, varpaiden ja nilkkojen vahvistaminen jumpalla sekä koko kropan faskioiden säännöllinen huoltaminen (veden juominen on tärkeää!).
Eipä auta, tätä tehty vuosia.
Fyssarin jumpat tehty kiltisti, ei apua.
- ei ap
Ainakin tässä tapauksessa syyksi paljastui ms.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tässä tapauksessa syyksi paljastui ms.
Voitko kopioida jutusta oireet.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin ja fyssarilla käyty normaali askellus ja ei virheasentoja. Hieman on kuulemma peroneus lihas heikko.
Lisäys vielä kaikki maailman jalkoja vahvistavat treenit tehty, pohjalliset tehty, monia kenkiä olen kokeillut eikä apua. Joten kyse jostain muusta. Alkaa toivo mennä kun 1km kävelykin tekee näin nuorena niin kipeää.
Lihakset kuntoon, jalkojen hieronta ja venyttely. Hyvät kengät, joissa tukeva pohja. Monipuolinen ja säännöllinen liikunta.
Mulla myös, välillä särkee jalkapöytää ja toisinaan taas jalkapohjaa.
Onko yhtään ylipainoa? Minä en ollut edes lihava, kun painonnousu aiheutti tosi kipeät jalkapohjat. Pelkkä seisominen sen teki. Painavimmillaan bmi oli 27,5 ja kivut loppuivat noin bmi 24. Nykyään BMI 22 ja kivut poissa. Vähän kaukaa haettua, mutta ajattelin kuitenkin jakaa jos jollakulla muulla paino tuonut samaa, eikä osaa vaan yhdistää..
Jos pohjelihakset on jumissa/kovin kireät, tuntuu sekin herkästi kipuna jalkapohjissa.
Ainiin ja fyssarilla käyty normaali askellus ja ei virheasentoja. Hieman on kuulemma peroneus lihas heikko.