Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa tuloksia kuntosalilla. Saliharrastajat kertokaa mikä pielessä

Vierailija
27.03.2025 |

Olen treenannut kuntosalilla jo vuoden mutta silti käytännössä minkäänlaisia tuloksia ei näy missään. On ammattilaisen suunnittelemat treeniohjelmat jne, mutta painot ei vaan nouse millään eikä lihaskaan kasva. Saliharrastajat auttakaa ja kertokaa mikä pielessä kohta loppuu salimotivaatio kokonaan.

Kommentit (518)

Vierailija
481/518 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sinun elämääsi olisi helpottanut.

Vierailija
482/518 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nukut yösi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/518 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ratkaisee. muutaman tunnin välein protskua ja hiilareita.

Vierailija
484/518 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on kyllä täynnä aivan sysihuonoja neuvoja.

Sinun ei tarvitse eikä kannata treenata sarjoja aina loppuun asti eikä todellakaan tehdä erikoistekniikoita. Aloittelijan lihas kasvaa ilmankin ja noissa on vaan riski siihen, ettei palaudu.

Sinun ei tarvitse syödä aivan mahdottoman paljon eikä liioitella proteiinin määrää. Aloittelijan on mahdollista kasvattaa lihasta myös pienillä miinuskaloreilla, toki ei kovin pitkäaikaisesti eikä liian pienillä kaloreilla. Varsinkin jos olet nainen, sinun ei tarvitse todellakaan syödä mitään 3000kcal päivässä kasvattaaksesi lihasta.

Tuloksesi eivät nollaudu sillä, että selaat puhelinta tai istut sarjatauolla tai vaikka sarjatauko venyisi pari minuuttia. Sinulla ei tarvitse olla mikään hyperfokus tekemiseen.

Mutta: Sinun pitää kuitenkin tehdä kohtuullisen raskaita sarjoja hyvällä tekniikalla. Sinun pitää uskaltaa laittaa painoja siten, että tuntuu raskaalta (failureen ei tarvitse silti treenata joka sarjaa). Sinun pitää syödä riittävästi ja saada sitä proteiinia. Sinun pitää nukkua hyvin ja olla olematta liian stressaantunut. Ja tietysti käydä säännöllisesti (1-3 krt/vk) siellä salilla.

Vierailija
485/518 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille sopii paremmin pilates, jooga tai Qigong.

Pitää kehon siinä kunnossa, että pääsee kyykkyyn 60v.

Vierailija
486/518 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset minulla eivät koskaan kasvaneet silminnähden mutta kestävyys kasvoi, kiitos juoksumaton, ja paino laski. Viimeisinä vuosina kävin vain kerran viikossa, 1,5 tuntia kerrallaan. Muina päivänä kävelin. Minulla on takana useita muutaman vuoden pätkiä punttisalilla eikä koskaan mitään lihaksia kasvanut vaikka traineri suunnitteli ohjelmat ja jota päivitettiin. Kaikilla ei vain kasva.

Vierailija
487/518 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tehoja treeniin ja personal trainerille kenkää. Maksimi puolen tunnin kunnon riehunta normaali ruokailu, katso vaikka Rocky elokuvista mallia. Kolme treeniä viikossa myös kävelyä tai kevyttä muuta liikuntaa. Alkaa tukoksia tulemaan.

Vierailija
488/518 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni, ravinto ja liikunta muodostavat "pyhän kolminaisuuden", jossa kaikkien osien pitää olla kunnossa. Eli nuku vähintään se 7-8 h per yö. Syö kunnollista, aitoa ravintoa, joka tehdään kunnollisista puhtaista raaka-aineista, ei mitään ultraprosessoitua lisäainemössöä. Etsi vaikkapa 1950-1980-lukujen keittokirjoja ja tee niiden ruokia. Tarvitset kaikkia aineita eli hiilihydraatteja, proteiineja ja rasvaa. 

Vierailija
489/518 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä? Koko? Tavoite? Perustaso? Lihasmassa ei tarkoita voimaa. Eikä  massaa tarvi.

2 viikkokäyntiä, toisella todella kova, toisella kevyt. Esim penkkipunnerrus, kts Selkäinaho. Kyykyn maksimia ei kannata eikä mave max, kevyillä.penkki, kyykky, leuanveto, maastaveto. Muut apuliikkeitä.

lukiossa penkkimax nousi 50->110 kg 3 vuodessa.

ja venyttely. 

Vierailija
490/518 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei vaan saa lihaksia vaikka miten treenaa...olet vain sellainen yksilö joka ei kehity .

Minulla on sama vika..kävin vuosia salilla ja olin tikku edelleen ja pumppssin samoja pienehköjä painoja kun tulokset ei kehitys

Ei edes kyykkypunnerrus... Monet urheilulliset naisetkin veti isompia painoja kyykyssä kuin minä miehenä

Vierailija
491/518 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko lisättyä toistoja tai painoja? Jos et, treeni on suunniteltu väärin tai treenaat muuten tehottomasti.

Esim. itse aloitin treenaamisen 1.5v tauon jälkeen ja sain nostettua esim. prässissä painoja 80kg -> 180kg parissa kuukaudessa. Toki mulla on salitaustaa ja aloitus oli tarkoituksella tosi varovainen

Taas näitä jalkaprässityyppejä. Huoh. 

Jalkaprässityyppi paikalla. Mikäs vika siinä liikkeessä on? 

Jalkaprässin vika on siinä että se ei kehitä nostovoima .. esim .kyykkypunnerrus ei kehity jalkaprässisså vaikka olisi 300 kg telineessä...näin se vain on...pakstat ja selkä ei ole mukana ja liike liian lyhyt

Vierailija
492/518 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ravinnolla ja nukkkumisella on yhtä iso merkitys tuloksiin kuin lihastreenillä. Myös jatkuva stressi on tekijä. Samoin se, mihin vuorokauden aikaan treenaat, ja onko aika suunniteltu niin että jää palautuminen ja nukkuminen hyvin mukaan. Treeni ei saa olla liian myöhään illalla. Jos ravinnossa on paljon huonoja hiilihydraatteja kuten vehnää ja sokeria, se pilaa paljon. Hyviä rasvoja pitäisi olla myös. Ravinto vaatisi suunnittelua ja resetoinnin eli nollauksen niin että jätät sokerin ja suurimman osan viljoista pois. Tilalle proteiinia, kananmunaa, lihaa, kanaa, kalaa, paljon kasviksia jne. Oliiviöljyä, aitoa voita ja kalaöljyä mukaan ravintoon. Olen tavannut useita ihmisiä jotka huhkivat salilla, ei tuloksia, ovat ylipainoisia eivätkä kiinnitä huomiota ravintoon, syövät sokeria, juovat kahvia, eivät nuku tarpeeksi jne. Jos treenaa paljon ja hikoilee, kannattaa syödä magnesiumglysinaattia illalla, ja ruokaan voi laittaa esim. vuorisuolaa jos ei ole verenpaineongelmaa.

Vierailija
493/518 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja genetiikka, ruumiinrakenne vaikuttaa, oletko tehnyt kehonkoostumusmittauksen? Monilla meistä on tietty maksimi johon asti voidaan kasvattaa lihaksia ilman mitään isoja lisäravinne tai hormonimääriä, kaikista ei voi tulla lihaksikkaan näköisiä, se on fakta!! Googlatkaa vaikka aiheesta.

Vierailija
494/518 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KREATIINI, NAUDANLIHA, PUMP NIIN ETTÄ SATTUU AAMUIN ILLOIN!

Vierailija
495/518 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pyyhe kehään. Itse tein niin kun en saanut tuloksia, tosin ymmärrän miksi, ja muutenkin vitutti koko homma. 

Vierailija
496/518 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

et joko syö tai liian pienet painot. käytkö vaan räpläämässä luuria sielä ? jos ei ammatilaisen ohjelma auta niin onko kyseessä ammattilainen ?

Vierailija
497/518 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein raskaita töitä päivät läpeensä ja söin keskimäärin 4000 kcal päivässä. 6kk ja tulos oli taattu. Lihoin myös koska sapuska rasvaista mutta kyllä tuli voimaa ja lihasta!

Vierailija
498/518 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein raskaita töitä päivät läpeensä ja söin keskimäärin 4000 kcal päivässä. 6kk ja tulos oli taattu. Lihoin myös koska sapuska rasvaista mutta kyllä tuli voimaa ja lihasta!

Olin se jolle ei vaan kerry lihasta 🙊 eli täyttä paiskaa tuo luulo. Tarvittiin raskasta menoa ja tuhtia ruokaa

Vierailija
499/518 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka tai geenit.

Vierailija
500/518 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläm pittää lihastam ollan möh