Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni valmistui ammattiin vuosi sitten. Nyt hänelle vihdoin olisi tarjolla työpaikka, mutta menisitkö sinä TÄLLAISEEN työpaikkaan? 🤔🤔!

Vierailija
27.03.2025 |

Kyseessä on määräaikainen nollatuntisopimus kilpailukiellolla. Työtunteja voi olla 0-30 tuntia viikossa, paikalla pitää olla kahdessa tunnissa. Koeaika on puoli vuotta. Työnantaja ei anna tehdä työtä niin paljon, että kertyisi lomaa.

Työvaatteet pitää maksaa itse. Samoin työsuhteen alussa järjestetty koulutus.

Kuulin myös että kyseisessä pikkuyrityksessä sairaslomatodistus pitää maksaa itse. Sairasloma siellä on aina palkaton. Esihenkilö on kovaotteinen naisimmeinen.

Niin ja lähityö siis kyseessä eli pitää matkustaa omalla vapaa-ajalla ja kustannuksella työn takia. Yritys on hankalassa paikassa, ei pääse julkisella.

Harmittaa tyttäreni puolesta, että työelämä on nykyään näin tylyä. Milloin asiat muuttuivat tällaiseksi?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 2h:ssa paikallaolo kuullostaa varallaolo-toimelta, josta kuuluu saada korvausta. Alla Tehyn linkki.

https://www.tehy.fi/fi/tyoelamaopas/tyosuhteen-aikana/tyoaika/varallaolo

Itse en ole terveydenhuoltoalalla, mutta mua yritettiin aikanaan saada päivystämään 8-17 välillä niin, että saisin palkkaa, kun töitä tulee (asiakas soittaa tms).

Olin uusi alalla, mutta kuulosti epäreilulta, niin etsin tietoa ja löysin tiedon varallaolon korvattavuudesta. Tämän jälkeen muuttui työnantajan ääni kellossa.

Tuo kilpailukieltoasia, jos kävisi juristin kanssa läpi, tuskin on laillisesti edes pitävä. Ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna.

Jos lomia ei kerry päiväperusteisesti, niin lomat kuuluu saada silti rahakorvauksena. Näin on esim. kassalla tehtävässä keikkatyössä, että ihan yhdestä 7h vuorosta sai joitain euroja lomakorvauksena rahana.

Vierailija
82/84 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtona ilman töitä ja ilman työkokemusta kotona. Ottaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollatuntisopimukset pitäisi saada laittomiksi

Minun mielestä ei. Joillekin ne sopii, mutta kilpailukieltosopimuksia ei pidä allekirjoittaa. 

Vierailija
84/84 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän mielestä tuo yksi paikka edustaa koko Suomen työelämää? 

Se edustaa sitä, mitä nykyään on tarjolla.

Minä en tuohon suostuisi. Mitä jos tunteja ei tulisikaan tarpeeksi (kuten ei varmaan tulekaan), mistä sitten saisi rahaa jos ei voisi tehdä lisätöitä kilpailijalle?

Ja miten tuo töihin kutsuminen käytännössä toimisi, koko ajanko pitäisi päivystää puhelimen ääressä ja pysytellä 2h säteellä työpaikasta?

Ei missään nimessä jos ei ole ihan pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi