Mikä on sinun lempiruokasi tällä hetkellä?
Mulla vaihtuu lempiruuat viikottain. Nyt lempiruuaksi valkoitui gratinoitu sipulikeitto krutonkien kanssa.
Kommentit (28)
Lihapullat kermakastikkeessa ja perunamuusi.
Yksi tietty kiinamuona, tietystä ravintolasta. Yhtä ainutta kertaa ei ole tarvinnut valittaa yhtään mistään, ja olen tilannut samasta paikasta samat ruuat kymmeniä kertoja näiden vuosien aikana.
Katkarapupasta a lá minä (en kerro salaista reseptiäni)
Kanamuonat a lá minä. Laitan sellaisen määrän kaiken maailman maustetta, ettei tosikaan.
Yksi maailman simppelein ja tylsin muona, eli tavallinen salaatti, mutta salaisena ainesosana on aurinkokuivattu tomaatti-feta öljyineen. Helmitomaattia, kurkkua, salaattia, paprikaa ja feta sekaan.
Chicken Tikka Masala, itse tehtynä tietty.
Sama kuin viimeiset 25 vuotta: pizza. Mutta uusi suosikkini, tai pitkästä aikaa vanha suosikkini, on tehdä pannulla erilaisia lämpimiä täytteitä tortilloille. Esim. kana, tomaatti, ananas ja aurajuusto. Tai jauheliha, pavut, chili-tomaattimurska, sipuli. Lisään tortilloihin myös tuoretta vihannesta, jos sattuu niihin sopivaa olemaan jääkaapissa.
Minulla on useita, pitsa, lasagne tuli heti mieleen.
Vaihtuu lempiruoka viikottain lmaooo
Makkarakastike perunoiden kanssa.
Jään odottamaan tuomiota sille, että minulla on vauvasuu, ja vanhanaikainen ruokavalio. Molempiin kyllä.
Kaalilaatikko talvella. Savulohi uudet perunat ja tillikermaviilikastike kesällä.
Poronkäristys, puikulaperunamuusi ja karpalohyytelö. Ja tietysti itse vuoltuna, ei mitään kaupanjämälihoja
Parsa, katkaravut, kasvispihvit itse tehtynä.
Läskisoosi,keitetyt perunat,ruisleipää jonka päälle oikeaa voita ja täysmaitoa.
Nyt just lämpimät leivät kahvin kanssa.
Mutta yleensä tykkään muusista ja paistetuista muikuista.
Tonki sen pitää olla. Kru tai Pa.