Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse en osaa valita ketä äänestän. En ymmärrä politiikasta mitään.

Vierailija
26.03.2025 |

Olen pian 50 vuotta lähestyvä nainen. Olen kuullut puhuttavan oikeistosta ja vasemmistosta. En edes ymmärrä, että mitä ne tarkoittaa joten en todellakaan tiedä kumpaan kallistun.

Suurinta osaa puolueista en edes muista. Saatikka, että minulla olisi jotain mielipiteitä asioihin tai, että ymmärtäisin niistä jotain. Eikö parempi, ettei kaltaiseni äänestä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät. Ainut humaaninen vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse puolue sen jälkeen henkilö. Viitsi vähän.

Vierailija
4/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on parempi ettet äänestä. Valitettavasti kaltaisesi äänestäjät uskovat helposti persujen ja kokoomuksen suoranaiset valheet, ja siksi Suomen terveydenhuolto on ajettu alas, työttömyys kasvaa ja valtio velkaantuu entisestään.

Vierailija
5/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google auttaa sinua. Googleta eri puolueitten hallitusohjelmat. Tsekkaa lisäksi mitä kukin on äänestyksissä äänestänyt. Tee hakuja myös kuntatasolla.

Vierailija
6/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestän summan mutikassa silmät kiinni vaan jotakin, tärkeintä että suoritat äänestämällä kansalaisvelvollisuutesi. Eihän työntekokaan aina kiinnosta, mutta töissä on käytävä että yhteiskunta toimii.

Vierailija
7/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt sanoikaan että jos äänestämisellä oikeasti olisi joku vaikutus kukaan ei saisi äänestää. 

Vierailija
8/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä keskustaa. Aina keskellä. Keskisormi pystyssä joka suuntaan.

Vierailija
9/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitan lappuun aina kengännumeron.

Vierailija
10/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse puolue sen jälkeen henkilö. Viitsi vähän.

Partierna är den största enskilda orsaken till Finlands misär.

Vierailija
11/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä ruminta.

Vierailija
12/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asiaa tiedustella tekoälyltä. Esimerkiksi Geminiltä. Tekoälyltä voi saada hyviäkin vihjeitä.

Vierailija
13/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ymmärrä? Etkö ole käynyt koulua? Etkö seuraa uutisia ja maailman tapahtumia? Kai tiedät että aikuisenakin voi opetella yhteiskunnan perusasioita, jos ne on jääneet jostain syystä oppimatta.

Vierailija
14/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kannattaisi ehkä joskus seurata uutisia...Ne päätökset heijastuvat kuitenkin sinunkin elämääsi.

Vierailija
15/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä Vasemmistoliittoa - kaikille, ei harvoille!

Vierailija
16/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä perussuomalaisia. Et pety. 

Rajat kiinni!

Vierailija
17/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata äänestää.

Vierailija
18/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka 50v voi olla pihalla politiikasta..jos olet ns köyhä älä äänestä kokoomus. Jo 30v viimeistään pitää " kiinnostua" politiikasta.

Suomeen tarvitaan lisää puolueita jotka pitävät veroja( työllään) maksavien,isänmaallisten työläisten, kristinuskoon kuuluvien puolta( suomi tarvitsee veronmaksajia ei niiden verorahojen hyväksikäyttäjiä). En ole löytänyt vielä moista puoluetta.siksi hankala äänestää.

Vierailija
19/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tyhmän on parempi olla äänestämättä, valitettavasti monet älyllisesti vajaat äänestävät - mutta oikeushan siihen on tietysti. 

Vierailija
20/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa ei ehkä kannata äänestää. Ehkä vain äänestät silloin sitä äänekkäimpää ja mukavinta ehdokasta. Tai sitä joka lupaa sinulle jotain mitä ei voi pitää. Tai vielä pahempaa, jotain kriminaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän