Matkustelu ja viini
En kysy tätä provomielessä vaan ihan asiallisesti. Miksi niin monet naiset ihannoivat matkustelu ja viini elämäntapaa tai ainakin usein haaveilevat sen kaltaisesta. Mikä on se juttu siinä?
Asiallista keskustelua kiitos.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on viini elämäntapa?
Matkustelu tuo mukavaa vaihtelua arkeen. On kiva nähdä muitakin paikkoja kuin kotiseudun lähialueet.
Ok. Tavallaan ymmärrän, mutta miksi niitä vieraita nurkkia on kiva nähdä?
Kulttuuri ja historia kiinnostaa. Mihin ne rahat sitten pitäisi käyttää ?
Kyse ei ole siitä mihin ne pitäisi käyttää. Ihmettelen vaan sitä vieraiden paikkojen näkemisen innokkuutta. Minulla ei itselläni ole sellaista. Riittää kun näen netistä, et jaa tuollainen. Mitä sitten kun se paikka on nähty ja vain haalea muisto ja kuvia jää siitä. Ei se pitkään mieltä lämmitä vai lämmittääkö? Muistoja sen enempää kuin materiaa ei saa kuollessaan mukaan eli per
Olen toki. Ei se kovin kmoista ollut. Rahaa menee ja raskasta. ap
Nuorena tykkäsin matkustella kun uudet paikat ja kulttuurit kiinnosti, viinistä en ole koskaan pitänyt. Nyt vanhana on mukava muistella niitä matkoja, kun ei enää oikein jaksa pitkiä lentomatkoja.
Onko sinua diagnosoitu jotenkin? Kyllä minä ymmärrän miksi jotkut esimerkiksi nauttivat patikoinnista tai jalkapallosta tai oluen juonnista, vaikken itse niistä välitäkään. Matkustamisessa on parasta vapaus tulla ja mennä, nähdä uusia maita ja kaupunkeja, kokea tapahtumia mitä kotona ei ole. Viinissä on hyvää sen maku, ja yhdistely ruokien kanssa.
Et taida ymmärtää kovin montaa muutakaan asiaa jos tällaiset Ihmetyttää. Ei ole yhtään sama asia katsoa kuvia tai videoita eri maista kuin käydä ihan itse paikan päällä. Sama kuin lukisi ruokaohjeita ilman että itse koskaan kokkaa, saati syö niitä kokkailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä. Jos pitää matkustamisesta ja viinistä, mitä vikaa siinä on?
Ei mitään. En asettanut kysymystä siten. Kysyn koska en osaa asettua siihen asemaan että nuo olisivat mielenkiintoisia asioita. Kysyn siksi, että en ymmärrä ja tästä aiheesta puhutaan siten että se olisi yleistä. Miksi ei vaikka rommi tai olut? Miksi viini? Entä matkustelu? Onko se lämpö vai mikä? Koen itse matkustamisen kalliiksi ja raskaaksi. Ymmärrn ajatuksen irtiotosta mutta laajana ilmiönä se ei avaudu. ap
Viini siksi, että rommi on pahaa eikä olutkaan kovin hyvää. Viinejä on monenlaisia ja voi valita sellaista mistä tykkää. Viinistä tulee mukava olo, rentoutunut, kevyt hiprakka. Pieni määrä ei mene liikaa päähän eikä väsytä eikä kuseta. Sillä on myös terveysvaikutuksia.
Itsekin koen matkustelun osin raskaaksi ja kallistahan se on. Muuten matkustaisin jatkuvasti lämpöön ja näkemään erilaisia paikkoja ja erilaista kulttuuria. Sen rasittavuuden ja hinnan vuoksi matkustan vain harvoin. Se on kuitenkin myös ihanaa ja siellä tuntee olevansa elossa. Jos se olisi helpompaa, niin matkustaisin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinua diagnosoitu jotenkin? Kyllä minä ymmärrän miksi jotkut esimerkiksi nauttivat patikoinnista tai jalkapallosta tai oluen juonnista, vaikken itse niistä välitäkään. Matkustamisessa on parasta vapaus tulla ja mennä, nähdä uusia maita ja kaupunkeja, kokea tapahtumia mitä kotona ei ole. Viinissä on hyvää sen maku, ja yhdistely ruokien kanssa.
On joo. Nivelrikko, urheilusta tulleen murtuman seurauksena. Onko sinulla jonkinlainen agressiivisuusgeeni itselläsi? Kysyn ja juttelen mutta täällä näköjään joilla on tarve päästä suorastaan hyökkäämään kimppuun. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä. Jos pitää matkustamisesta ja viinistä, mitä vikaa siinä on?
Ei mitään. En asettanut kysymystä siten. Kysyn koska en osaa asettua siihen asemaan että nuo olisivat mielenkiintoisia asioita. Kysyn siksi, että en ymmärrä ja tästä aiheesta puhutaan siten että se olisi yleistä. Miksi ei vaikka rommi tai olut? Miksi viini? Entä matkustelu? Onko se lämpö vai mikä? Koen itse matkustamisen kalliiksi ja raskaaksi. Ymmärrn ajatuksen irtiotosta mutta laajana ilmiönä se ei avaudu. ap
Viini siksi, että rommi on pahaa eikä olutkaan kovin hyvää. Viinejä on monenlaisia ja voi valita sellaista mistä tykkää. Viinistä tulee mukava olo, rentoutunut, kevyt hiprakka. Pieni määrä ei mene liikaa päähän eikä väsytä eikä kuseta. Sillä on myös terveysvaikutuksia.
Itsekin koen
Kiitos vastauksestasi. Tämä avasi asiaa vähän. ap
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää kovin montaa muutakaan asiaa jos tällaiset Ihmetyttää. Ei ole yhtään sama asia katsoa kuvia tai videoita eri maista kuin käydä ihan itse paikan päällä. Sama kuin lukisi ruokaohjeita ilman että itse koskaan kokkaa, saati syö niitä kokkailuja.
Kyllä minä aika monia ymmärrän, en kaikkea kuten ei kukaan meistä. Sinullakaan ei ole järin laajaa ymmärrystä, jos et ymmärrä sitä että jotkin asiat ovat meille epäselviä. Peace. ap
Ai siis ongelma on se, että ne ovat naisilla yleisiä mieltymyksiä etkä ymmärrä sitä? No miksi niin monet miehet juovat kaljaa ja katsovat telkkaria? Tai juovat kaljaa ja katsovat kun muut urheilee? Onko ne jotenkin ymmärrettävämpiä tai parempia mielenkiinnonkohteita sitten?
Se on vajaaälyisten tapa "kUuLuA jOuKkOoN", kun ovat liian tyhmiä ollakseen omia itsejään. Samaan kategoriaan kuuluu deittisovellusten (joita henkilökohtaisesti inhoan, jotenkin niin noloja ja kiusallisia mutta joskus ainoa tapa tavata joku jostain) "hassun hauska" 180 cm korkkarit jalassa, vai mikä lie se miesten "hauska" letkautus olikaan. Samoin se "sama suomeksi" ja kaikki muut rasittavat jankkaukset, joita mieleltään vajaat viljelevät, kun eivät kykene omaan persoonaan. MaTkUsTElU jA vIiNi kuulostaa niin siistiltä näiden mielestä, että sitä täytyy jankata joka väliin. En voi sietää näitä massapellejä. Tulee oikein sellainen a g g r e s s i o heitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai siis ongelma on se, että ne ovat naisilla yleisiä mieltymyksiä etkä ymmärrä sitä? No miksi niin monet miehet juovat kaljaa ja katsovat telkkaria? Tai juovat kaljaa ja katsovat kun muut urheilee? Onko ne jotenkin ymmärrettävämpiä tai parempia mielenkiinnonkohteita sitten?
Hyvä kysymys. Minusta yhtä outo kollektiivinen juttu. En tee niitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään matkustelusta, vaikka ei sitä tulekaan tehtyä kuin muutaman kerran vuodessa. Viime vuonna kävin kaksi kertaa ulkomailla (Euroopassa) sekä kahdessa kotimaan kohteessa. Tykkään nähdä uusia paikkoja, tai vaikka ennestään tuttujakin, ja onhan tuo vaihtelua. Lisäksi haluan näyttää lapsille edes jotain kaupunkeja ulkomailla ja kotimaassakin, ja niistä matkoista on jäänyt kivoja yhteisiä muistoja. Kesälomasta valtaosa ollaan mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla nuo ovat hyvin yleisiä mieltymyksiä tai ainakin sellaisen kuvan saa. Kyse on siis jostain kollektiivisesta mieltymyksestä, ei yksilöllisyydestä. ap
Tosi monella miehelläkin on noista maininnat Tinder-profiilissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Mitä elämä muuten voi tarjota keski ikäiselle naiselle jos ei ole holhottaviakaan? Matkoilla pääsee tutustumaan uusiin maisemiin ja kulttuureihin ja viini, mitä pahaa siinä sitten on? Itse en käytä alkoholia juurikaan mutta ymmärrän täysin tuollaisen nautiskelijan OINK-elämäntavan. Mitä muuta ihminen elämältään tuossa vaiheessa kaipaa? Jonkun idiootin määräämään kuinka elää oikein?
Korostan, että jokainen tekee mitä haluaa ja on vapaa tekemään asioita joosta pitää. Kysyn mielenkiinnosta. Miksi juomana juuri viini? Miksi ei kokis tai viina? En tosin ymmärrä sitä matkustelun hienoutta, mutta en väitä olevani parempi. Ehkä olen tyhmä. Kysyn koska en ymmärrä jos joku osaa avata. ap
Taitaa olla niin, että näitä näkyy eniten niissä kohdissa, joita voi Tinderissä valita valmiista kiinnostuksenkohteiden listasta. Siellä ei kaikkia alkoholijuomia ole, mutta on siellä vaihtoehtona myös artesaaniolut, ja olen tätäkin joidenkin profiilissa nähnyt. Rommia siellä ei taida olla, joten sitä ei voi valita. Ei myöskään kokista eikä viinaa.
Monelle tuossa viinissä ei niinkään ole kyse mistään "kiva juoda vinkkuu", vaan ovat kiinnostuneita tutustumaan rypälelajikkeisiin ja tietävät erilaisista viineistä, haluavat maistella niitä ja tutustua uusiin. Että sinänsä ei taida vertautua ihan johonkin kokiksen juontiin. Itse en ole viini-ihmisiä, mutta ei minusta tuossa mitään ihmeteltävää kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on viini elämäntapa?
Matkustelu tuo mukavaa vaihtelua arkeen. On kiva nähdä muitakin paikkoja kuin kotiseudun lähialueet.
Ok. Tavallaan ymmärrän, mutta miksi niitä vieraita nurkkia on kiva nähdä?
Kulttuuri ja historia kiinnostaa. Mihin ne rahat sitten pitäisi käyttää ?
Kyse ei ole siitä mihin ne pitäisi käyttää. Ihmettelen vaan sitä vieraiden paikkojen näkemisen innokkuutta. Minulla ei itselläni ole sellaista. Riittää kun näen netistä, et jaa tuollainen. Mitä sitten kun se paikka on nähty ja vain haalea muisto ja kuvia jää siitä. Ei se pitkään mieltä lämmitä vai lämmittääkö? Muistoja sen enempää kuin materiaa ei saa kuollessaan mukaan eli periaatteessa kumpikaan niistä ei ole toista arvokkaam
Oletko oikeasti niin yksoikoinen, että et ollenkaan pysty käsittämään sitä, että joitain ihmisiä kiinnostaa maailmassa eri asiat kuin sinua? Kuulostaa vähän yksinkertaiselta tuollainen "en yhtään ymmärrä... ei minua ainakaan kiinnosta niin en ymmärrä miksi muitakaan". Jos kerran sinusta muistoillakaan ei ole mitään merkitystä, niin mitä väliä tässä elämässä sitten millään on? Eikö olisi sitten sama vetää vain unilääkkeitä ja nukkua tämä elämä ohi, jos kerran kaikki on sinusta täysin turhaa? Mitä sinä sitten elämässä oikein haluat tehdä?
Matkustelu, koska Suomessa on huono golfata talvella ja vielä tähänkin aikaan vuodesta. Viini, koska se on mielenkiintoista.
Ehkä se on se irtiotto arjesta ja rentoutuminen. Itsellä ja varmaan monella muullakin naisella on joku saakelin sisäänrakennettu suorittamisen pakko kotona. Koko ajan pieni ääni kuiskailee, että tuokin pitäisi tehdä ja tuo. Jos olet kotona lomalla niin se on sitten sitä mattojen, ikkunoiden, saunan pesua, kitkemistä, kuopimista ym. Vaan kun menet reissuun ja vielä otat himpun juomaa, niin tämä rouvakin saa vähän nutturaa löysemmälle :)
Kiitos asiallisesti vastanneille. Tiedätte keitä olette. Ja te agressiiviset ihmiset, menkää itseenne ihan oikeasti. Kyllä on jotain vikana jos ei pysty normaalisti keskustelemaan ilman agressiota ja nimittelyä tai muuta ilkeilyä. ap
Naisilla nuo ovat hyvin yleisiä mieltymyksiä tai ainakin sellaisen kuvan saa. Kyse on siis jostain kollektiivisesta mieltymyksestä, ei yksilöllisyydestä. ap