Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin ruma, että on vaikea kestää

Vierailija
26.03.2025 |

Onko muita, jotka pitävät itseään niin rumana, että peiliin katsominenkin on vaikeaa? Kaipaan vertaistukea (en tiedä, mitä se sitten auttaisi). Olen nelikymppinen nainen ja aina jossain määrin inhonnut ulkonäköäni, mutta nyt viimeisen parin vuoden aikana itseinho on kasvanut valtaviin mittoihin.

Oiekastaan en enää pysty katsomaan itseäni peilistä lainkaan. Ulos mennessä vilkaisen pikaisesti naamaa, vartaloa en pysty katsomaan alasti ollenkaan. Tulen ahdistuneeksi, sydän alkaa hakata, en psyty näkemään ulkonäössäni ainuttakaan hyvää asiaa.

Tämä on vienyt halun seksiin ja läheisyyteen myös, en tahdo että esimerkiksi mies katsoo suoraan minua, silittelee jne. Sairasta, tiedän. Mitä voin tehdä, muuta kuin elää ilman itseni katsomista.

On todella raskasta inhota itseään näin paljon ja joutua elämään tässä kehossa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Teamsini kamera on aina rikki.

Vierailija
2/10 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö että voit tehdä tosi paljon itsellesi? Itseään voi hoitaa liikunnalla, ruokavaliolla ja käydä hoidoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä lähtisin hakemaan apua, ei tosta mitään tule. Ethän sä voi elää noin!  Näet itsesi rumana mutta se ei tarkoita, että olisit ns ruma. Näin itseni aina paksuna, vaikka kuinka laiha olin. Hain terapiasta apua. Edelleenn oma kehonkuva on jonkun verran virheellinen, mutta melko realistinen kuitenkin.

Vierailija
4/10 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty vertaistukea antamaan, mutta näin ulkopuolelta kiinnitin huomiota siihen, että tilanne on parissa vuodessa merkittävästi huonontunut. Objektiivisesti katsoen et voi olla rumentunut noin lyhyessä ajassa niin paljon. Tämä kertoo, että kyse ei ole rumuudesta vaan mielenterveysongelmasta. Sinulla voi olla ruumiinkuvan häiriö. Suosittelen, että yrität etsiä siihen apua. 

Vierailija
5/10 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en katsele peiliin. Kymmenen vuotta jo elänyt erakkona.

Vierailija
6/10 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö että voit tehdä tosi paljon itsellesi? Itseään voi hoitaa liikunnalla, ruokavaliolla ja käydä hoidoissa.

Kyse on aivan selvästi mt-ongelmasta ja sinä ehdotat kosmeettisia hoitoja? Ok.

Vierailija
7/10 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty vertaistukea antamaan, mutta näin ulkopuolelta kiinnitin huomiota siihen, että tilanne on parissa vuodessa merkittävästi huonontunut. Objektiivisesti katsoen et voi olla rumentunut noin lyhyessä ajassa niin paljon. Tämä kertoo, että kyse ei ole rumuudesta vaan mielenterveysongelmasta. Sinulla voi olla ruumiinkuvan häiriö. Suosittelen, että yrität etsiä siihen apua. 

Komppaan. Kehonkuvan häiriö, dysmorfia?

Hyvä Ap, luultavimmin näet peilikuvasi

vääristyneiden linssien läpi.

Et varmasti ole 'ruma'.

Terve itserakkaus on kaiken a ja o. Muuten 

et kykene rakkaudelle/seksuaalisuudelle

avautumaan. En sano enempää, menee

muuten kliseisiksi 'tätineuvoiksi.'

Lisään: olet Arvokas.

Vierailija
8/10 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi kasvatin parran. Pääsee piiloon.

Vierailija
9/10 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian vuoden säästänyt leikkaukseen. Olen siis ostanut pakollisten menojen jälkeen lähinnä vaan ruokaa. Ankeaa oon ollut, mutta uusi naama on sitten loppuelämän.

Vierailija
10/10 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä lähtisin hakemaan apua, ei tosta mitään tule. Ethän sä voi elää noin!  Näet itsesi rumana mutta se ei tarkoita, että olisit ns ruma. Näin itseni aina paksuna, vaikka kuinka laiha olin. Hain terapiasta apua. Edelleenn oma kehonkuva on jonkun verran virheellinen, mutta melko realistinen kuitenkin.

Tuo voi toimia, jos kehonkuva on virheellinen. Entä, jos ei ole?