Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yleisesti ajatellaan, että amikset on käsistään kateviä ja akateemiset täysin kädettömiä?

Vierailija
26.03.2025 |

Mun DI-mies osaa korjata auton ja on loistava kokki. Varsinkin lihaa osaa käsitellä, koska harrastaa metsästystä. Itse filosofian maisterina teen pääsääntöisesti meidän pintaremontit, kasvatan tomaatit ja kurkut ja leivon kakut juhliin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan muu kuin sinä ajattele noin.

Vierailija
2/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4437725/miten-akateeminen-mies-eroaa-du…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä, missä? Hölmö oot.

Vierailija
4/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhentunut käsitys niiltä ajoilta, kun "lukijat ja teoreetikot" kävivät oppikoulun ja "käytännön tekijät" kansalaiskoulun ja sen jälkeen amiksen.

Vierailija
5/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen akateeminen, enkä kyllä osaa käden töitä ollenkaan. Ei kiinnosta. Kyllähän sitä varmasti osaisi, jos olisi penskasta asti jotain peltoautoa ja mopoja rassannut, kuten ne amikseen menneet pojat teki.

Vierailija
6/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stereotypiat ovat helppoja. Siksi ajatellaan myös, että amikset ovat tyhmiä.

Vierailija
7/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä, missä? Hölmö oot.

Tällä palstalla ihan vakio, että korkeakoulutettuja saa dissata. 

Vierailija
8/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännönläheiset korkeakoulututkinnot eivät edellytä, lääkäri-juristi-di

Vierailija
9/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisen työn ja ammatin ajatellaan helposti kertovan kaiken hänen persoonastaan. Työ on kuitenkin loppujen lopuksi vain työtä, ja valtaosalle ensisijaisesti keino hankkia elanto.

Vierailija
10/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjähdysikäluokkien vanhanaikaista öyhötystä

Vierailija
11/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ei ajatella niin.

Vierailija
12/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stereotypiat ovat helppoja. Siksi ajatellaan myös, että amikset ovat tyhmiä.

Näinkään ei ajatella. Se, että joku trolli tai ääliö mölisee jotain netissä, ei tarkoita että ihmiset yleisesti olisivat sitä mieltä. Onko tämä joku epätoivoinen yritys tuntea itsensä muita paremmaksi, kun sanoo itsestäänselvyyksiä, ja kuvittelee yleisen mielipiteen olevan muka jotenkin niiden vastainen?

Vierailija
13/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmisen työn ja ammatin ajatellaan helposti kertovan kaiken hänen persoonastaan. Työ on kuitenkin loppujen lopuksi vain työtä, ja valtaosalle ensisijaisesti keino hankkia elanto.

Kukaan normaaliälyinen ei ajattele noin. Miksi keksitte hatusta aivan idioottimaisia ajatuksia ja sitten tulette viisaana kertomaan, että ne eivät pidä paikkaansa?

Vierailija
14/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan on yksilöitä. Mutta jos ammatteja miettii, niin kyllä autoasentajat, putkimiehet, sähkömiehet ja suurin osa ammateista missä täytyy olla "käsistä kätevä" koulutetaan ammattikoulupohjalta. 

Mutta kyllä, ihmiset on yksilöitä ja saattavat jopa osata itse opittuna asioita joihin ei ole saanut koulutusta. Kuka oisi arvannut! 

Vierailija
15/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen törmännyt myös amiksiin, jotka eivät todellakaan ole taitavia kädentaidoissa, vaan päin vastoin todella tunareita ja tekevät huonoa jälkeä. Harmi sinänsä, koska arvostan suuresti osaavia ja ammattitaitoisia duunareita.

Vierailija
16/16 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei eläessään tee mitään aivot surkastuvat. Aivoja ei ole tarkoitettu laiskotteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi