Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesätöihin pitää hankkia itse turvakengät?

Vierailija
26.03.2025 |

Onko ihan normaali käytäntö, että kesätöihin pitää hankkia omat turvakengät? Eihän tuossa ole järkeä kun suuri pala palkasta menee sitten niihin? Mitkä olisi hyvät ja halvat turvakengät?

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että suojaimia käytetään siksi, että vältettäisiin työssä havaitut vaarat. Suojain voi pelastaa terveytesi, jopa henkesi. Työnantajan pitää maksaa ne suojaimet, jotka ovat työssä välttämättömiä. Suojaimista ja niiden hankkimiskustannuksista on voitu sopia työssäsi sovellettavassa työehtosopimuksessa.

Vierailija
142/166 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Im sorry I dont understand Scandihoovian. Maybe its better if you speak Finnish.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Jos haluat ikinä päästä treffeille sun on lopetettava tuo heti.

Vierailija
144/166 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa nostalginen olo.

Vierailija
145/166 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääksnei tämä oli niin selkeää kuin olla ja voi.

Vierailija
146/166 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa sekoilua. Hoitoon hoitoon.

Vierailija
147/166 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja on velvollinen tarjoamaan työssä tarvittavat turvavarusteet.

So what, ei hommata, jokainen joka ryhtyy kitisemään, lähtee välittömästi koeajalla pois ja tilalle otetaan sellainen joka ei kitise.

Jos työnantaja kieltäytyisi hommaamasta lain edellyttämiä turvavarusteita niin sillä samalla sekunnilla kun mulle tulisi kenkää ilmoittaisin aville. Ne tulee mielellään tarkastaan työsuojelurikkomuksia ja antaa kunnon sakot työnantajalle😄

Vierailija
148/166 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen on hyvä sijoitus myös tulevia töitä ajatellen, eli osta laadukkaat.

Tulevissa töissä toivon mukaan noudatetaan lakia ja työehtosopimuksia. Ei silloin tarvitse käyttää omia turvavälineitä eikä edes vaatteita vaan päin vastoin. Pienikokoinen kuin olin, sain itselleni työsuhteen jälkeen minua varten hankitut, koska ne eivät olisi sopineet muille.

Tässä keskustelussa huomaa muutoksen työelämässä. Vanhemmat pitävät itsestään selvänä, että työnantaja ne hankkii. Nuoremmat ja vähemmän työssä olleet yrittävät keksiä keinoja, millä ne saisi hankituksi itse. Maksaisiko työnantaja edes palkassa jotain ylimääräistä verotonta työvälinekorvausta kuten metsä- ja rakennusalalla?

Jo lapsi nyt erehtyy itse ne hankkimaan, niin lasku työnantajalle. Ja jos sitä ei makseta, valitus AVI:n työsuojeluun.

Vierailija
149/166 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Vierailija
150/166 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun elämää haittaa?

Vierailija
151/166 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain on saanut, jossain on pitänyt hankkia itse. Vaikea vinkata edullisia paikkoja, kun ei tiedä missä asut, mutta Puuilossa on ainakin ollut sopuhintaisia turvakenkiä ja sitten jossain paikallisemmassa sekatavarakaupassa.

Vierailija
152/166 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jippe taasko sul on baaze ylähuules!

Vierailija
153/166 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hankkia. Tämä on täysin yksiselitteinen ja oikea vastaus, jonka tietää jokainen työelämään vähänkään tutustunut. Näillä vaatimuksilla höynäytetään nuoria, muualta tulleita ja muusta syytä työlakeja tuntemattomia.

Vierailija
154/166 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee, mitä haluat, kunhan et vahingoita ketään.

Vierailija
155/166 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi alalla piti itse hankkia suorat housut,mustat kengät sekä villaneule.

Ainoat mikä sopi jalkani vaatimukseen oli pomarit.

Vierailija
156/166 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli vartija kesätöissä ja piti hankkia itse varusteita, mm kengät. Myös itse piti hankkia turvaliivi, jos halusi köyttää. Ne olivat niin kalliita, että olisi mennyt kaikki tulot, joten ostin ne hänelle. Sai ainakin työkokemusta siitä, oli sen arvoista tukea lapsen työvarustusta niin.

Vierailija
157/166 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vielä yhteyttä työnantajaan ja kysy tyyliin, "varmistaisin vielä että olinhan ymmärtänyt oikein, että turvavarusteet, kuten kengät, tulevat kaikki työnantajalta". Jos vastaus on ei, sitten yhteyttä muihin tahoihin.

Ymmärrätkö sä, että meillä on valtava työttömyys ja työpaikoista on kova pula? Jos sinä et mene johonkin työhön, mihin pitää ostaa kengät itse, niin ne kohauttavat vain olkiaan ja ottavat sinne toisen työntekijän siitä satojen ihmisten jonosta. Erityisen vaikeaa töiden saaminen on nuorille. Ihmeen moni on tässä ketjussa tietämätön nykyajasta. Todellakin piti ostaa turvakengät itse kesätyöpaikkaan.

Vierailija
158/166 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena antanut työnantajan käyttää minua hyväkseen ja ostin itse itselleni tarvittavan työvarustuksen :I

Älä lankea samaan.

Millaisiksi arvioit nuoren mahdollisuudet työllistyä 30-vuotiaana, kun ei ole sitä ennen saanut mitään töitä, ei edes kesätöitä? Juu ekan kesätyön olisi kyllä saanut, mutta ei ottanut vastaan, kun piti ostaa turvakengät?

Te olette aivan ulalla nykyajasta. Ehkä silmät avautuvat, jos joudutte itse työttömiksi, että onko todella varaa kieltäytyä työpaikasta. Työn saaminen on nykyaikana lottovoitto, melkein yhtä harvinaista.

Vierailija
159/166 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on tänään herännyt väärällä jalalla.

Vierailija
160/166 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Lidlin turvakengillä mentiin kun täytti kuitenkin vaatimukset.