Kesätöihin pitää hankkia itse turvakengät?
Onko ihan normaali käytäntö, että kesätöihin pitää hankkia omat turvakengät? Eihän tuossa ole järkeä kun suuri pala palkasta menee sitten niihin? Mitkä olisi hyvät ja halvat turvakengät?
Kommentit (166)
Kysypä verotalolta jos saa vetää kulun pois verotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja maksaa työssä tarvittavat turvavälineet ja ellei maksa, niin työtä ei tarvitse tehdä.
Tämä! Stockmann ei maksanut turvakenkiä niin kieltäydyin roudaamasta rullakoita ja käyttämästä sitä nostovekotinta.
Minkä kokoiset tarvitset? Meillä olis Sievin käyttämättömät varrettomat kokoa 43.
Metsätöissä tarvinnee varrelliset tosin
Ap taitaa olla hyvin nuori, ihan klisee juttu.
Jos työssä tarvitaan suojavarusteita, työnantajalla on VELVOLLISUUS hankkia ne omalla kustannuksellaan. Siinä ei ole mitään epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja on velvollinen tarjoamaan työssä tarvittavat turvavarusteet.
Ehei nyt on kuule lama t. yrittäjä
Lopeta sitten se paska firmasi, ellet pysty suojavälineitä hankkimaan.
EU:ssa kun ollaan on pakko kilpailuttaa.
Olin nuorena antanut työnantajan käyttää minua hyväkseen ja ostin itse itselleni tarvittavan työvarustuksen :I
Älä lankea samaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai täytyy hankkia, joissakin työpaikoissa muutenkin täytyy itse huolehtia työvaatteet.
Turvakengissä en pihistelisi, kannattaa katsoa erilaisista paikoista ja riippuen tietysti minkälaiset turvakengät pitää olla, minkälainen työ?
Jenkkisairaanhoitajilla ehkä,ei Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Saahan noita varmaan kirpparilta käytettyinä. Kuitenkin työnantaja on maksumies, jos jotain sattuu niiden käytettyjen lopojen vuoksi.
Noita saa kirppareilta ja varsinkin nettikirppareilta edullisesti myös käyttämättöminä, kun joku on erehtynyt ostamaan väärän kokoiset. Mutta niin kuin on jo moneen kertaan sanottu: välttämättömien turvavarusteiden hankinta on työnantajan asia.
Legit -sanasta on tullut lasten suusta kuultuna viime viikkoina yliannostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja on velvollinen tarjoamaan työssä tarvittavat turvavarusteet.
So what, ei hommata, jokainen joka ryhtyy kitisemään, lähtee välittömästi koeajalla pois ja tilalle otetaan sellainen joka ei kitise.
Et maksa palkkaakaan kenellekään, kun teetät paskafirmasi paskatyöt ilmaisilla työharjoittelijoilla.
Hyvää ja halpaa ei ole. Laita varvastossut.
Vierailija kirjoitti:
Outoa tämä kuten muutenkin se että työvaatteet pitäisi hankkia itse... meillä työnantaja maksaa myös työturvallisuuskorttikoulutuksen
Myös tulityökorttikoulutuksen on aina se työnantaja maksanut, olen ehtinyt useamman ko. koulutuksen suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysypä verotalolta jos saa vetää kulun pois verotuksessa.
Ei tässä ole kyse verotuksesta, sillä eihän nuorella opiskelijalla ole niin paljon tuloja, että voisi vähentää verotuksessa mitään ylimääräistä.
Tässä on kyse työnantajan velvollisuuksista. Yllättävän moni tähän ketjuun kirjoittanut vänkää verotuksesta ja kehottaa hankkimaan halpoja kenkiä vaikka kirpparilta. TYÖNANTAJAN ne turvavälineet on hankittava. Varma tieto itsekin metsäalalla olleena. En tosin omissa töissäni tarvinnut kuin sadetakin.
Sellainen on hyvä sijoitus myös tulevia töitä ajatellen, eli osta laadukkaat.
Torista kannattaa etsiä käytettyjä
Tätä on vaikea uskoa.