Haluaisin tehdä todella fyysistä työtä! Ehdotuksia kaivataan, millaisia ammatteja?
Haluan fyysistä työtä tehdä. Rakastan tekemisestä, en passiivista istumista.
Kokkina olen joskus työskennellyt ja se oli upeaa kiireen, kovan fyysisen työn ja henkisen kuormittavuuden sekä vaihtelun vuoksi. Siinä pääsisi kehittymään nopeasti ja näkemään työnsä lopputuloksen.
En kuitenkaan enää halua, yksinkertaisesti ruokaan minulla ei ole niin kovaa intohimoa kuin sitten noihin muihin elementteihin työssä mitä luettelin ja pidin myös luovuudesta jonka sain lautaselle tuoda ja ideoida.
Haluan kovasti jotain rankempaa työtä jossa kunto, kapasiteetti ja luovuus kohenee entisestään.
Ideoita?
Kommentit (51)
Olen ammatiltani rakennusmaalari. Tasoite hommissa ei kyllä kevyttä päivää tule. Niihin on erikseen myös firmoja, elo jos haluaa voi tehdä pelkästään sitä urakalla. Tosin suomalaisena ei pärjää hintakilpailussa..
Kas kun ei paskatyötä, sellasta missä kahlataan polvia myöten. Kyllä nyt jokaiselta pitäisi nöyryyttä ja ahkeruutta löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Joitain ihmisiä ärsyttää hirveästi ihmiset, jotka eivöt halua tehdä fyysisiä töitä. Muistan kun kaivelin kopiokoneen sisältä papereita, eräs naureskelu että hyvä nähdä sunkin vähän rehkivän fyysisesti.
Tuo kuulostaa enemmän vain vitsiltä :D Tietenkin oma asenne vaikuttaa siihen, miten sen ottaa vastaan. Samaa olen kuullut, mutta ihan hyvässä mielessä. Kyllähän sitä tuleekin istuttua.
Avasin ketjun kun meinasin ehdottaa työskentelyä kaupassa, muttei taida täyttää ainakaan luovuuden osalta vaatimuksia. Tai, no, voihan sitä päästä tekemään esillepanoja.
Omasta työhistoriasta tulee fyysisesti raskaina hommina mieleen mm.
Kotisiivous (siis nimenomaan kotisiivous, ei mikään lattiankiillotuskoneella ajelu ostoskeskuksessa)
Kun siivoat aikapaine niskassa kaksikerroksisen talon: matot ulos, imuroit, lattioiden pesu, pintojen pyyhintä, kylppärin kuuraaminen, vessojen pesu, lakanoiden vaihtaminen, ehkä jotakin ylimääräistä roskien / jätepaperin viemisiä, roskiskaapin siivoamista, yleistä tavaroiden järjestämistä tms, niin huh, kyllä tietää tehneensä. Tunnen esim. hyväkuntoisia eläkeläisiä, jotka tekee tätä sen takia, että eipä tarvitse käydä kuntosalilla.
Vanhusten hoito ympärivuorokautisessa palvelutalossa
Nostat, käännät, kannattelet, avustat - ehkä isokokoisiakin ihmisiä. Käytävät on pitkiä ja kävelemistä riittää. Koko ajan on jotakin tekemistä ja joku kello soi, lounaankin söin usein seisaaltani kahvihuoneessa jääkapin vieressä. Itselläni tuli ihan säännöllisesti yli 20 000 askelta päivässä.
Puutarhuri
Yllätti fyysisyydellään. Jotenkin kuvittelin, että kesä kaupungin puistoissa ja puutarhoissa olisi leppoisaa ja kevyttä kuopsuttelua, mutta ei. On oikeasti raskasta haravoida tuntikaupalla tai istuttaa 1500 tulppaania yhdessä päivässä. Paljon lapioimista, kaivamista, sahaamista, kontallaan ollaan milloin missäkin, kannetaan oksia, taimilaatikoita, multasäkkejä. Olisin saanut jatkoa työlle, mutta en ottanut sitä vastaan, osittain juuri tuon fyysisen raskauden takia.
Muuttomies/-nainen
Tämä täällä mainittukin useamman kerran jo. Saa kantaa painavia tavaroita ja usein mennään portaita ylös alas, kun ei ole hissiä tai se on pieni. Monet poliisit ja palomiehet tekee tätä kuntoiluharrastuksena vapaa-ajalla tai eläkepäivinä.
Fassariporvarina oleminen kuuluu olevan todella raskasta. Ala siis Perussuomalaiseksi. Rähisemään oppiminen auttaa alkuun.
Hoitoapulainen, Teet nämä kaikki yksin päivän aikana. Peset kusipyykkiä koko päivän ja sitten lajittelet ne asukkaiden vaatekaappiin. Haet ruokakärryn keittiöltä ja avustat vanhuksia syömisessä ja tiskaat astiat sen jälkeen. Avustaminen pukeutumisessa, siivoat huoneet/vessan ja vaihdat puhtaat petivaatteet. Saunavuorosta eksyneitä vanhuksia viedään arpapelillä takaisin osastolle ja ne pestään omassa huoneessa ketkä ei voi saunaan lähteä. Aikaa on vielä runsaasti joten viet vanhukset ulkoilemaan. Miten olisi ?
Viherrakentaja - monipuolista liikkumista jos osaat tehdä kivitöistä puiden leikkuuseen, kuntan perustamisiin ja leikkikenttävälineiden kokoamisiin.
Oon ite maisteripohjalta, mutta vaihdoin alaa näihin töihin silkasta mielenkiinnosta käden taitojen ja kunnon kohentamisen takia! Ei niillä koulun papereilla oikeastikan tee mitään jos ei osaa nauttia työstään!
Vierailija kirjoitti:
Viherrakentaja - monipuolista liikkumista jos osaat tehdä kivitöistä puiden leikkuuseen, kuntan perustamisiin ja leikkikenttävälineiden kokoamisiin.
Oon ite maisteripohjalta, mutta vaihdoin alaa näihin töihin silkasta mielenkiinnosta käden taitojen ja kunnon kohentamisen takia! Ei niillä koulun papereilla oikeastikan tee mitään jos ei osaa nauttia työstään!
Missä koulutetaan viherrakentajia?
Haluatko oikeasti?