Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava kysyi kesken kahvikutsujen, että voisinko opettaa

Vierailija
12.03.2007 |

heidän Milla-Marjansa lukemaan, kun Milla-Marja on jo eskarissa (eikä vielä osaa)! Jatkoi vielä, että eikai siitä nyt kovin suurta vaivaa ole, hän voisi tulla kyläilemään tytön kanssa aina viikonloppuisin...

GRRRRR! Pistää vihaksi. Yritin siinä jotain sönköttää, että ehtiihän tuota koulussa. Enhän nyt todellakaan vapaalla tee töitä!

T: Alkuopettaja

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiettyjen ammattien edustajia riistohyödynnetään siviilissä.

Itse olen suht " turvassa" , mutta kieltämättä nyppii se, että suku olettaa minun aina riemumielellä kuvaavan kaikki kissanristiäiset ja suuremmat juhlat, kun " sähän se osaat kuvata hienosti" . Olen siis toimittaja ja työn puolesta myös kuvannut aika lailla. Ei siinä mitään, mutta juhlat ovat aika puolinaiset, kun niitä seuraa vain kameraobjektiivin läpi. Plus teettää - " tietysti" - omilla rahoillaan aina ne kopiot kuvista kaikille... Nykyään jo kieltäydyn, mutta aika pitkään venyin.

Vierailija
22/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esikoiseni testattiin ekaluokalla koska oli niin huomattavasti ikätovereitaan taidoissa edellä, ja oli testien mukaan hyvää neljäsluokkalaisen tasoa nimenomaan äidinkielessä. Ja opettajan kommentti ekaluokalla oli että kyllähän tämä lapsi osaa jo joka kouluaineessa kaiken mitä ekaluokalla tulee opetettavaa. Eikä lasta todellakaan kukaan ole prepannut. Toki sosiaalisia taitoja ja ryhmässä olemista on harjoiteltava niinkuin muidenkin ikäistensä, ei ole muuten mikään varhaiskypsä. Ja en ole alakoulussa. Mutta minusta kampaaja on silti ihan yhtä arvokas ammatti kuin opettaja.

t. 21

Heh, niinpä tietysti, lapsinerohan se sinun nuppusi olikin... Tiedoksi vain, että kyllä ekaluokalla opitaan paljon muutakin kuin ns. akateemisia taitoja:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä ärsyttävää se on kampaajan leikata kaikkien tuttavien hiukset kuin open toimia viikonloppuopena tuttujen lapsille.

Vierailija
24/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin 5 vuotta sitten oli ollut sillä ja sillä lennolla joku tyly kollega ja siihen päälle vielä kaikenmaailman hölmöt kuvitelmat tyyliin kymppikerho-ohjelma..

Ikinä en kertonut ammattiani jos ei ollut pakko. Nyt pääsen huomattavati helpommalla kun olen vain ope!

Vierailija
25/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. lakimies

Vierailija
26/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja aiheeseen: Tosi rasittavaa kun tutut pyytävät ILMAISEKSI tekemään sitä mistä ansiotyössä saa palkkaa. Kai ihminen nyt itse tarjoaisi ilmaispalveluita jos vielä vapaa-ajallakin haluais töitänsä kovasti tehdä?

Ja hekin ovat vastapalvelukseksi auttaneet kukin vuorollansa. En mä nyt ymmärrä, mitä pahaa siinä on!

Vierailija
27/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos älliä edes jonkin verran. lukemaan voi oppia melkein omin avuin kunhan sen aika on. hyvä kun sanoit että ehtiihän sitä kloulussa. Ihmisillä on mnykyään ihmepaineet lukemaan opettelusta. Eri asia pyytää tukea jos lapsi ei vielä ekan luokan jälkeen osaa lukea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä