Aloin juuri äitini edunvalvontavaltuutetuksi, hämmästys suuri kun näin hänen pankkitilinsä
Tilillä makaa 130.000e. Ja niin pienesti ja köyhästi on elänyt ja valitellut kun gluteeniton ruoka on niin kallista. Joka kuukausi on jäänyt puolet eläkkeestä säästöön. Nyt sitten tilataan siivouspalvelu ja vaikka valehtelen äidille, että tulee kunnan puolesta, kun ei hän sellaisesta maksaisi.
Kommentit (163)
"Eli prempi sitten vaan hänen elää törkyisessä kämpässä, jos ei itse kykene siivoamaan. Tuletko sinä siivoamaan ilmaiseksi?"
Missä sanottiin ettei itse kykene siivoamaan?
"Ensihoitaja kertoo vanhusten hädästä: Hoitajat laittoivat oven takalukkoon jotta muistisairas ei karkaisi kodistaan, patjalla mönki matoja..." Ihmiset ovat yksin ja heitteillä. "
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201808292201158820
Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä.
Ei ole mitään ilmaisia siivouspalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo paljon ole elinikäisiksi säästöiksi.
On tosi paljon, älä jaksa länkyttää
Ei ole. Jos 80-vuotiaana netto-omaisuus ei ole yli 100k, on epäonnistunut surkeasti.
Siitäkin kertoo miten köyhyys on tosiaan 100% itseaiheutettua, koska AP:n pitäisi soittaa valvottavan pankkiin ja alkaa tekemään säästösuunnitelmia. Tuollaisesta summasta sulaa pelkällä pankkitilillä virallisenkin inflaation mukaan 3000 euroa ostovoimaa vuodessa.
Sen sijaan kateellinen AP rahan kiilto silmissään päättääkin alkaa tuhlailemaan ja törsäämään. Tilataan siivoojaa ettei itse tarvitse. Rahaa on!
Tämän takia haukun poikkeuksetta väkeä jotka ulisevat raha-asioistaan. Heti kun sitä vähänkin löytyy, pitää se kaikki tuhlata. Nyt edunvalvojaa laiskottaa niin palkataa
Tämä on kyllä erikoinen asia teissä piheissä ihmisissä. Itse ansaitun ja säästetyn ylimääräisen rahan käyttäminen = ylivarojen eläminen ? Tuota vartenhan vanhoille päiville yleensä säästetään, että pärjätään sitten sillä eläkkeellä. Siivouspalvelun hankkiminen huono jalkaiselle vanhukselle on ihan todella järkevää rahan käyttöä, jos siihen on varaa. Voi olla se ratkaiseva tuki arjen pyörimiseen vielä omillaan.
Millä perusteella olette päässeet edunvalvojiksi?
Jos ap olisi rahanahne, hän pihistelisi vielä enemmän, jotta perintöä jää mahdollisimman paljon. Miksi ihmisen itsensä hyväksi rahan käyttäminen katsotaan törsäämiseksi?? Ei hän itse enää tajua rahan arvoa eikä tarvitse säästöjä. Nyt on se paha päivä ja rahaa voi alkaa käyttämään hyvän arjen sujuvoittamiseksi. Jos eläkkeestä jää jo nyt hyvin säästöön, riittää kun käyttää sen eläkkeen kokonaan elämiseen, eikä tarvi edes säästöihin koskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosi paljon, älä jaksa länkyttää
Ei ole. Jos 80-vuotiaana netto-omaisuus ei ole yli 100k, on epäonnistunut surkeasti.
Siitäkin kertoo miten köyhyys on tosiaan 100% itseaiheutettua, koska AP:n pitäisi soittaa valvottavan pankkiin ja alkaa tekemään säästösuunnitelmia. Tuollaisesta summasta sulaa pelkällä pankkitilillä virallisenkin inflaation mukaan 3000 euroa ostovoimaa vuodessa.
Sen sijaan kateellinen AP rahan kiilto silmissään päättääkin alkaa tuhlailemaan ja törsäämään. Tilataan siivoojaa ettei itse tarvitse. Rahaa on!
Tämän takia haukun poikkeuksetta väkeä jotka ulisevat raha-asioistaan. Heti kun sitä vähänkin löytyy, pitää se kaikki tuhlata. Nyt edunvalvojaa laiskottaa niin palkataa
Hyi miten inhottava oletkaan, jo tuo kielenkäyttösikin.
Mistä sinä tiedät miten paljon ap jo alkuun auttaa äitiään? Voi tehdä kauppa- ja apteekkireissut, ruuat, pyykätä ja tiskata, vaihtaa petivehkeet, käyttää lääkäreillä, kuskata ja muuten hoitaa? Jos tämän lisäksi huolehtii asuntoon siivoojan, ja rehellisenä sen äitinsä tililtä tämän hyväksi maksaa, niin hattua nostan.
Vierailija kirjoitti:
"Eli prempi sitten vaan hänen elää törkyisessä kämpässä, jos ei itse kykene siivoamaan. Tuletko sinä siivoamaan ilmaiseksi?"
ap ilmeisesti siivonnut tähän asti
"Tämä on kyllä erikoinen asia teissä piheissä ihmisissä. Itse ansaitun ja säästetyn ylimääräisen rahan käyttäminen = ylivarojen eläminen ? Tuota vartenhan vanhoille päiville yleensä säästetään, että pärjätään sitten sillä eläkkeellä. Siivouspalvelun hankkiminen huono jalkaiselle vanhukselle on ihan todella järkevää rahan käyttöä, jos siihen on varaa. Voi olla se ratkaiseva tuki arjen pyörimiseen vielä omillaan."
Teitä köyhiä yhdistää poikkeuksetta juurikin se, että kun rahaa on, niin se polttaa taskussa. Eikä edes siihen asti että raha loppuu, vaan siihen asti että on kulutusluotot ja Klarnatkin tapissa.
Joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on kyllä erikoinen asia teissä piheissä ihmisissä. Itse ansaitun ja säästetyn ylimääräisen rahan käyttäminen = ylivarojen eläminen ? Tuota vartenhan vanhoille päiville yleensä säästetään, että pärjätään sitten sillä eläkkeellä. Siivouspalvelun hankkiminen huono jalkaiselle vanhukselle on ihan todella järkevää rahan käyttöä, jos siihen on varaa. Voi olla se ratkaiseva tuki arjen pyörimiseen vielä omillaan."
Teitä köyhiä yhdistää poikkeuksetta juurikin se, että kun rahaa on, niin se polttaa taskussa. Eikä edes siihen asti että raha loppuu, vaan siihen asti että on kulutusluotot ja Klarnatkin tapissa.
Joka kerta.
Tämä on ihan omaa kuvitelmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, ettei hänellä ole juuri mitään, kun on ikänsä valittanut pientä eläkettä.
ap
Joskus käy näin, kun on ollut kovin säästäväinen eläjä. Yllätys voi tulla myös toiseen suuntaan ja silloin ihmetellään, kenelle on rahansa antanut. Meillä kävi niin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt edunvalvojana hommaat äidillesi kaikki palvelut, mitä ikinä keksitään tarvita.
Oma äitini on samanlainen. Pienestä eläkkeestään säästänyt kymmeniä tuhansia euroja, en usko, että oikein on ollut edes kartalla raha-asioistaan enää moneen vuoteen. Minä tilasin hänelle surutta siivoojan, käytiin kampaajalla ja jalkahoidossa, ostin uusia vuodevaatteita ja astioita ikivanhojen huonojen tilalle... Sanoin, että nyt ei tarvitse säästellä yhtään, rahaa sinulla on ja kaikki käytät itseesi, yhtään ei tarvitse ajatella että pitäisi jotakin perintöä meille lapsille säästellä oman hyvinvointinsa kustannuksella. Äiti oli ihan tyytyväinen viikkosiivoukseen ja uusiin asioihinsa.
Sinun velvollisuutesi on käyttää rahat päämiehesi eli äitisi hyväksi. Ei sinun saa säästää niitä itsellesi perinnöksi, vaikka äitisi olisi niin ajatellut.
Siksi tuo yksi hörhö on aivan väärässä, joka väittää, että niitä saa käyttää vain sellaisiin tarkoituksiin, jotka äitisi hyväksyy. Juuri siksi sinut on edunvalvojaksi määrätty, koska hän ei enää itse ymmärrä raha-asioitaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei siivouspalveluja tilata sellaiselle, joka ei kykene siivoamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta.
Juu, kun toinen on työttömänä ja toisella pienipalkkainen työ niin ei saa toimeentulotukea eikä asumistukea.
Kulutusluotolla on ostettu pesukone ja maksettu autoremontteja, jotta se toinen puoliso pääsee töihin. Ja oikein vuokralla asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella olette päässeet edunvalvojiksi?
Ei edunvalvojaksi päästä vaan joudutaan. Sillä perusteella, että lääkäri kirjoitti DVV:lle (aikanaan maistraatille) sellaisen lausunnon. Sitten käräjäoikeus käsitteli asian ja päätti näin. Lähiomaisiltakin kysyttiin, sopiiko näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras edunvalvoja on se joka nähdessään valvottavan pankkitilin alkaa törsäämään sieltä ja valehtelee asiasta uhrilleen.
Nauti törkeästä petossyytteestäsi. Siitä saa oikeasti linnaa.
Joo, on ihan se hirveä petos palkata ihmiselle hänen omilla rahoilla siivous =) Ja kuka se rikosilmoituksen tekee?
Jos olisit oikeasti edunvalvoja, tietäisit kyllä mitä saat tehdä ja mitä et, ja miten sua valvotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt edunvalvojana hommaat äidillesi kaikki palvelut, mitä ikinä keksitään tarvita.
Oma äitini on samanlainen. Pienestä eläkkeestään säästänyt kymmeniä tuhansia euroja, en usko, että oikein on ollut edes kartalla raha-asioistaan enää moneen vuoteen. Minä tilasin hänelle surutta siivoojan, käytiin kampaajalla ja jalkahoidossa, ostin uusia vuodevaatteita ja astioita ikivanhojen huonojen tilalle... Sanoin, että nyt ei tarvitse säästellä yhtään, rahaa sinulla on ja kaikki käytät itseesi, yhtään ei tarvitse ajatella että pitäisi jotakin perintöä meille lapsille säästellä oman hyvinvointinsa kustannuksella. Äiti oli ihan tyytyväinen viikkosiivoukseen ja uusiin asioihinsa.
Sinun velvollisuutesi on käyttää rahat päämiehesi eli äitisi hyväksi. Ei sinun saa säästää niitä itsellesi perinnöksi, vaikka äitisi olisi niin ajatellut.
Siksi
Jos äiti on itse tehnyt aikanaan edunvalvontavaltuutuksen, siinä on todennäköisesti määritelty, mihin rahoja käytetään tai ei käytetä.
Rikot lakia! Valtuutettuna sinulla ei ole oikeutta käyttää äitisi rahoja ilman, että hän tietää mihin käytetään. Toivon, että provo ja saat minunlaisen reagoimaan haluamallasi tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vähän eriasteinen yllätys kuin mun lapsella olisi, jos hän joutuisi mun asioita hoitamaan. Tälläkin hetkellä olen 110euroa miinuksella seuraavaan eläkkeeseen asti. Olen myös ollut jo pari viikkoa ilman muutamia lääkkeitä, joiden hankinta tapahtuu myös eläkkeen maksupäivän jälkeen. Tasan eivät käy onnen lahjat. Olen sentään kuitenkin tehnyt töitä 45 vuotta.
Eihän nyt ole kysymys onnen lahjojen jakautumisesta vaan siitä ettet sinä osaa hoitaa talouttasi.
Osaan kyllä, olen oppinut jopa taitavaksi luovijaksi ja tiedän, että rahatta voi pärjätä parikin viikkoa. Olosuhteille ja sattumalle en vaan voi mitään. Eikä ole ollut ketään jakamassa talousmenoja, yksin olen maksanut niin auton kuin kohta asunnonkin. Välillä on jäänyt 100e, välillä 300, mutta nehän tempaistaan heti (tämän tietävät kaikki pienituloiset ja vähävaraiset) silmälääkäriin tai laseihin, hammaslääkäriin tai auton jarruremonttiin. Ja jos ei muualle, niin jääkaappi, pyykkikone tai hella hajoaa. Siihen kylkiäisiksi tulevat vanhetessa usein lisääntyvät lääke- ja sairausmenot. Tämä on arkea, josta kahden ihmisen tuloilla (tai juurikin vanhempien jättämillä perintörahoilla) elävät eivät tiedä mitään.
Eli prempi sitten vaan hänen elää törkyisessä kämpässä, jos ei itse kykene siivoamaan. Tuletko sinä siivoamaan ilmaiseksi?