Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloin juuri äitini edunvalvontavaltuutetuksi, hämmästys suuri kun näin hänen pankkitilinsä

Vierailija
25.03.2025 |

Tilillä makaa 130.000e. Ja niin pienesti ja köyhästi on elänyt ja valitellut kun gluteeniton ruoka on niin kallista. Joka kuukausi on jäänyt  puolet eläkkeestä säästöön. Nyt sitten tilataan siivouspalvelu ja vaikka valehtelen äidille, että tulee kunnan puolesta, kun ei hän sellaisesta maksaisi.

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vähän eriasteinen yllätys kuin mun lapsella olisi, jos hän joutuisi mun asioita hoitamaan. Tälläkin hetkellä olen 110euroa miinuksella seuraavaan eläkkeeseen asti. Olen myös ollut jo pari viikkoa ilman muutamia lääkkeitä, joiden hankinta tapahtuu myös eläkkeen maksupäivän jälkeen. Tasan eivät käy onnen lahjat. Olen sentään kuitenkin tehnyt töitä 45 vuotta.

Persettä myyntiin vaan, että saat edes tilin plussalle.

🤣😂🤣😂🤣😂

Vierailija
62/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, pientä eläkettä valitti omakin äitini, ja käteistä oli tilillä monta kymppitonnia vielä sairaalalaskujen jälkeenkin. Eikä ikinä ollut kuulemma varaa mennä mihinkään kun oli vielä terve, esim. lomalle. En sitten tiedä mihin tuo tuota säästeli kun aika loppui kesken. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi nyt niin paljoa ole. Olen nelikymppinen mies matalapalkka-alalla ja mulla on enemmän säästössä

Vierailija
64/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuisen lapsen tarvitse eläkkeellä olevan vanhempansa kotia siivota. Jos eläkeläinen ei halua maksaa siivouksesta niin olkoon koti siivoamatta.

Kuuluu jo pelkästään lähimmäisen velvollisuuksiin. Heitteille ei jätetä. Julmaa ajattelua tuollainen, että olkoon vaan omillaan.

Likaisesta kodista on lyhyt matka likaiseen ja pesemättömään vanhukseen, syöpäläisiä alkaa parveilla, elämänilo hiipuu, ja pian mahdollinen kotihoito tekee ilmoituksenkin jo. Naapurit sitä ennen valittavat löyhkästä.

Jos on tilillä varoja, niin äidille niillä siivousapua. Onneksi on vielä ap:n kaltaisia ihmisiä!

Vierailija
65/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet vanhalle äidillesi. Eikö hävetä?

Joskus kuule täytyy "valehdella" heidän omaksi edukseen. En ole ap, mutta olen myös tuonut äidilleni itse ostamiani juttuja ja kun hän on voivotellut hintaa, niin olen keksinyt, että oli puoli-ilmaisia tarjouksesta.

Vierailija
66/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat porukat ovat aina varautuneet siihen pahaan päivään eivätkä "osaa" kuluttaa. Kun vihdoin on saatu jotain tilille se pidetään siellä.

Meilläkin toisen vanhemman kuoltua toinen valitti, että "kun ei ole mitään saanut aikaan elämässään". Aloittivat ihan tyhjästä ja perukirjassa tilan arvona joku 350 000 EUR ja tileillä rutkasti ihna käteistä. 

Vierailija
67/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihailen appiukkoani.

On siirtänyt lähes kaiken omaisuutensa jälkeläisilleen. Tilillä on muutama tuhat euroa. Siivous, kotihoito ym palvelut kotiin on samaa luokkaa kuin eläke eli riittää, mutta ei jää yli.

Itse en tuohon pystyisi. Mutta häntä ihailen. Ei mene aikanaan perintöveroja ym. Silti elää ihan hyvää elämää ja saa tarvitsemansa palvelut kotiin.

Makselee siis lahjaverot, tai maksattaa jälkeläisillään, mikäli eläessään siirtelee isoja summia.

Vierailija
68/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu. En tiedä onko tuo opittua pihiyttä vai sitä ettei vanhana enää oikein osaa hahmottaa rahan nykyarvoa.

Meillä vanhukset valittivat että olisi niin kiva vielä käydä etelänmatkoilla kun jaksaa, mutta kun on ihan liian kallista näillä eläkkeillä. Olivat hyväkuntoisia vielä tuolloin. Aika kun jätti niin tilillä (tietenkin matalakorkoinen) makasi rahaa sen verran, että olisivat niillä elelleet vaikka koko eläkeikänsä siellä Espanjassa ongelmitta. Siis moninkertainen määrä tuohon AP:n summaan verrattuna. :)

Vierailija
69/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo paljon ole elinikäisiksi säästöiksi. 

Ei niin, minun isällä puoli miljoonaa pelkästään käyttötilillä, lisäksi maksettu okt ja sijoitusasunnot tohon päälle.

Vierailija
70/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi nyt niin paljoa ole. Olen nelikymppinen mies matalapalkka-alalla ja mulla on enemmän säästössä

Tässä on voinut olla useita raskausaikoja ja äitiyslomia, sairauslomia ja lasten koulutusten maksuja tällä henkilöllä, ja ne alentavat eläkkeen suuruutta ja säästäminen ei ole ollut niin täysipainoista. Jokainen kun on yksilö ja kaikilla erilaiset taustat.

Vierailija
71/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuulkaa .säästäväisyys on viisautta ...tuo 200 000 pahan päivän varalle olisi kaikille suotavaa kun nyt on tiedossa ne huonot ajat kun aletaan nyt tässä konkurssissa varautumaan vielä sotaan kun Sote ja valtiontalous on Kuralla ja vielä enemmän on Kuralla EUn asiat..

Vierailija
72/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvoja. Tosiaan katsoo omaa etuaan ja tyhjää äitinsä pankkitiliä. Kuka valvoo näitä roistoja?

Minäkin olin äitini edunvalvoja.Se koski vain raha-asioita.Kävimme pankissa sen tekemässä.Hänelle tuli joka kuukausi tiliote josta näki ettei häneltä mennyt mitään ylimääräistä tililtä.

Vierailija
73/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me lapset yllätyttiin, kun äiti oli pikkuruisesta eläkkeestään säästänyt meille perintöä. Ei nyt tuhansia, mutta lapsiakin 7

Vierailija
74/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa irtisanomisia.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011108669.html

Vierailija
75/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kuulkaa .säästäväisyys on viisautta ...tuo 200 000 pahan päivän varalle olisi kaikille suotavaa kun nyt on tiedossa ne huonot ajat kun aletaan nyt tässä konkurssissa varautumaan vielä sotaan kun Sote ja valtiontalous on Kuralla ja vielä enemmän on Kuralla EUn asiat..

Kun nyt on se tilanne että osalla porukasta tai sitten kaikilta tullaan leikkaamaan kaikki tuet pois ja samalla nostetaan maksuja ja veroja...

Ei ole hyvä yhdistelmä ..

Vierailija
76/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Vierailija
77/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras edunvalvoja on se joka nähdessään valvottavan pankkitilin alkaa törsäämään sieltä ja valehtelee asiasta uhrilleen.

Nauti törkeästä petossyytteestäsi. Siitä saa oikeasti linnaa.

Vierailija
78/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä mathildoja jotka tyhjää tilit heti kun saa mahdollisuudet 

Vierailija
79/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihailen appiukkoani.

On siirtänyt lähes kaiken omaisuutensa jälkeläisilleen. Tilillä on muutama tuhat euroa. Siivous, kotihoito ym palvelut kotiin on samaa luokkaa kuin eläke eli riittää, mutta ei jää yli.

Itse en tuohon pystyisi. Mutta häntä ihailen. Ei mene aikanaan perintöveroja ym. Silti elää ihan hyvää elämää ja saa tarvitsemansa palvelut kotiin.

Makselee siis lahjaverot, tai maksattaa jälkeläisillään, mikäli eläessään siirtelee isoja summia.

5000€ /hlö / 3 vuotta saa verovapaasti lahjana antaa. Jos on vaikka 3 lasta ja 6 lastenlasta, saa siinä jo 45 000€ eteenpäin siirrettyä verovapaasti ja voinnin mahdollistaessa kolmen vuoden päästä sama uudestaan. Lisäksi esimerkiksi lapsen nimissä olevaa opintolainaa saa lyhentää verovapaasti. Keinoja kyllä on veroissa säästää, jos on hyvissä ajoin liikenteessä.

Vierailija
80/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Ja jos on kuvattu määrä säästöjä niin ei saa myöskään asumistukea vuokralla