Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin juuri äitini edunvalvontavaltuutetuksi, hämmästys suuri kun näin hänen pankkitilinsä

Vierailija
25.03.2025 |

Tilillä makaa 130.000e. Ja niin pienesti ja köyhästi on elänyt ja valitellut kun gluteeniton ruoka on niin kallista. Joka kuukausi on jäänyt  puolet eläkkeestä säästöön. Nyt sitten tilataan siivouspalvelu ja vaikka valehtelen äidille, että tulee kunnan puolesta, kun ei hän sellaisesta maksaisi.

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kunnaltakaan olisi ilmaista! HIntaanhan vaikuttaa varallisuus. Jos henkilöllä on pankkitilillään 130 000 euroa, kunta laskuttaa siivouksesta ihan kivasti. Eli aloitus on provo, ja vielä huono.

Onkohan sulla vähän vikaa luetunymmärtämisessä...

Vierailija
142/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvoja. Tosiaan katsoo omaa etuaan ja tyhjää äitinsä pankkitiliä. Kuka valvoo näitä roistoja?

Eikös siisti ikäihmisen koti ole hänen etunsa, kun ei kykene enää siitä itse huolta pitämään, eikä tyttären etu. Tyttären etu olisi jatkaa pihistämistä ja antaa äidin elää paskoissaan, likaisessa kodissa - hänelle ja muille perillisillehän siinä jää vähemmän jaettavaa, kun varoja hyödynnetään äidin elämiseen ja hänen hyvinvointiinsa elää loppuelämän ihmisarvoista elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryöstät äippäsi... Onko ylpeä olo...

Vierailija
144/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vähän eriasteinen yllätys kuin mun lapsella olisi, jos hän joutuisi mun asioita hoitamaan. Tälläkin hetkellä olen 110euroa miinuksella seuraavaan eläkkeeseen asti. Olen myös ollut jo pari viikkoa ilman muutamia lääkkeitä, joiden hankinta tapahtuu myös eläkkeen maksupäivän jälkeen. Tasan eivät käy onnen lahjat. Olen sentään kuitenkin tehnyt töitä 45 vuotta.

Jotain olennaista jätät kuitenkin kertomatta, sillä tuollaisella työuralla eläkkeenkin pitäisi olla ihan kohtuullinen vaikka töitä olisikin tehty pienellä palkalla.

Koska jokainenhan on tilivelvollinen avautumaan joka käänteessä ja jokaiselle, mikä on taloudelliseen tilanteeseensa johtanut? Hometalo loukku, onnettomuus, oma tai läheisen sairastuminen, rikoksen uhriksi joutuminen... Ihan miljoonittain on asioita mitä voi olla elämän varrella sattunut, johon on säästöt huvenneet tai jonka takia niitä ei ole päässyt kertymäänkään.

Vierailija
145/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet vanhalle äidillesi. Eikö hävetä?

Mielestäni tämä on ns. "valkea valhe", säästeliään äidin hyvinvoinnin parantamiseksi. Myöskin rahat käyttötilillä kannattaisi sijoittaa tuottavammin.

Vierailija
146/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo paljon ole elinikäisiksi säästöiksi. 

Luulin, ettei hänellä ole juuri mitään, kun on ikänsä valittanut pientä eläkettä.

ap

Ai äitisi on ollut ikänsä eläkkeellä?

Vierailija
147/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihiys on vanhuksilla yleinen harrastus.

Vierailija
148/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun iäkäs äiti valitti kipeää olkapäätään, joka alkoi haittaamaan jo pahasti arkea. Yritti saada terveysasemalle aikaa yleislääkärille toistamiseen, mutta aikaa ei herunut.

Aika kauan sai vääntää, että nyt jos joskus kannattaa käyttää niitä säästöjään (n. 200 000€ tilillä + rahastoja) ja mennä suoraan yksityiselle ortopedille niin saa vaivaansa hoitoa.

Mikään ei saisi maksaa mitään, vaikka rahaa olisi millä mällätä. 

Pihit ovat pihejä hautaan saakka. Pihuus on sairaus, säästäväisyys on hyve. Raja on häilyvä.

Pihiys eikä mikään pihuus.

Vierailija
149/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihailen appiukkoani.

On siirtänyt lähes kaiken omaisuutensa jälkeläisilleen. Tilillä on muutama tuhat euroa. Siivous, kotihoito ym palvelut kotiin on samaa luokkaa kuin eläke eli riittää, mutta ei jää yli.

Itse en tuohon pystyisi. Mutta häntä ihailen. Ei mene aikanaan perintöveroja ym. Silti elää ihan hyvää elämää ja saa tarvitsemansa palvelut kotiin.

Makselee siis lahjaverot, tai maksattaa jälkeläisillään, mikäli eläessään siirtelee isoja summia.

Siihen on ihan hyviä ja laillisia keinoja siirtää jopa kymmeniätuhansia vuodessa perillisille. Tai ihan kenelle tahansa. Tuon verottoman 5000 e/3 vuotta lisäksi.

Esim maksamalla lastensa vastikkeet, puhelin- ja sähkölaskut, siirtyy käytännössä lasten käyttöön tuon verran rahaa kuukausittain. Siis voivat sijoittaa tuon verran enemmän palkastaan.

Vierailija
150/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit keksiä jutun. Ei siihen hommaan aleta, vaan päästään sitten kun lääkäri toteaa asian laidan.

Ja missä kohdassa ap on sanonut, että lääkäri ei olisi jo todennut edunvalvonnan olevan aiheellista ja DVV käsitellyt valtuutuksen ja saattaneen sen voimaan?

Vierailija
151/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siirtänyt lähes kaiken omaisuutensa jälkeläisilleen. Tilillä on muutama tuhat euroa. Siivous, kotihoito ym palvelut kotiin on samaa luokkaa kuin eläke eli riittää, mutta ei jää yli.

Itse en tuohon pystyisi. Mutta häntä ihailen. Ei mene aikanaan perintöveroja ym. Silti elää ihan hyvää elämää ja saa tarvitsemansa palvelut kotiin.

Aika taitava pitää olla, että koko omaisuutensa siirtää perillisilleen ilman mitään veroja. Tai sitten omaisuus on ollut mitätön. Vain 4999 e saa lahjoittas 3 vuoden välein ilman veroja. Omaa asuntoa ei edes saa myydä pilkkahintaan yhdelle lapselle, koska se loukkaa muiden rintaperillisten asemaa. Rahaa ei pysty siirtämään isoja summia, etteikö pankki ja verottaja olisi hereillä. Käteisenä tietty voi antaa, mutta pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan. Edes lainata et saa rahaa isoa summaa ilman, että

Vaihda nyt hyvä ihminen juristia hommansa osaavaan...

Vierailija
152/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika taitava pitää olla, että koko omaisuutensa siirtää perillisilleen ilman mitään veroja. Tai sitten omaisuus on ollut mitätön. Vain 4999 e saa lahjoittas 3 vuoden välein ilman veroja. Omaa asuntoa ei edes saa myydä pilkkahintaan yhdelle lapselle, koska se loukkaa muiden rintaperillisten asemaa. Rahaa ei pysty siirtämään isoja summia, etteikö pankki ja verottaja olisi hereillä. Käteisenä tietty voi antaa, mutta pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan. Edes lainata et saa rahaa isoa summaa ilman, että

Kannattaa nyt googlata elatuslahja. Kuka tahansa voi maksaa kenen tahansa elatuskuluja verovapaasti, kunhan maksaa ne kulut suoraan eikä maksa rahaa elätettävän tilille: vuokra/vastike, opintolaina, ravinto, kodinkoneet, vaatteet, harrastukset, silmälasit, lääkkeet, lääkärit, hammashuolto, bensa, bussikortti, pyöränhuolto jne

Vierailija
153/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini joutui jakamaan tasinkoa isäni kuoleman jälkeen. tili meni alle sadan tonnin. Äiti sanoi, että nyt pitää alkaa elää säästeliäästi, kun sitä rahaa ei enää silleen ole.

Vierailija
154/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini joutui jakamaan tasinkoa isäni kuoleman jälkeen. tili meni alle sadan tonnin. Äiti sanoi, että nyt pitää alkaa elää säästeliäästi, kun sitä rahaa ei enää silleen ole.

Miksi äitisi joutui maksamaan tasinkoa? Eikö hän tiennyt sitä, että lesken ei tarvitse maksaa tasinkoa, ellei hän halua.

Vierailija
155/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet vanhalle äidillesi. Eikö hävetä?

Rahat menevät äidin hyvinvointiin. Eivät perijän humputuksiin. 

Vierailija
156/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytöntä, että monet ikäihmiset pihistävät jopa syömisestään ja lääkkeistään jotta pankkitilille jäisi enemmän rahaa perillisille, pitävät häpeänä varattomana kuolemista.  

Älytöntähän se on, mutta minkäs teet? Tuon ikäpolven ihmiset ei "tuhlaa" palveluihin. Ei, vaikka se helpottaisi elämää. Sama juttu kaupassa. Ei saa tuhlata kalliseen ruokaan. En tosiaan ymmärrä, miksi joillain on jopa sairaalloinen tarve hillota rahojaan siinäkin vaiheessa, kun ne helpottaisivat vanhuuden vuosissa?

Vierailija
157/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vähän eriasteinen yllätys kuin mun lapsella olisi, jos hän joutuisi mun asioita hoitamaan. Tälläkin hetkellä olen 110euroa miinuksella seuraavaan eläkkeeseen asti. Olen myös ollut jo pari viikkoa ilman muutamia lääkkeitä, joiden hankinta tapahtuu myös eläkkeen maksupäivän jälkeen. Tasan eivät käy onnen lahjat. Olen sentään kuitenkin tehnyt töitä 45 vuotta.

Eihän nyt ole kysymys onnen lahjojen jakautumisesta vaan siitä ettet sinä osaa hoitaa talouttasi.

Onpas typerä vastaus. Jos tulot on pienet ja kaikki menee elämiseen niin ei siinä paljoa säästetä. 

Vierailija
158/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun iäkäs äiti valitti kipeää olkapäätään, joka alkoi haittaamaan jo pahasti arkea. Yritti saada terveysasemalle aikaa yleislääkärille toistamiseen, mutta aikaa ei herunut.

Aika kauan sai vääntää, että nyt jos joskus kannattaa käyttää niitä säästöjään (n. 200 000€ tilillä + rahastoja) ja mennä suoraan yksityiselle ortopedille niin saa vaivaansa hoitoa.

Mikään ei saisi maksaa mitään, vaikka rahaa olisi millä mällätä. 

Moni vanhempi kerää lapsilleen perintöä. Eivät vaan koe voivansa käyttää rahaa, kun "pitää lapsille jättää". Eivät yleensä usko, että ei tartte. Heidän rahansa, käyttäisivät itseensä.

Lapseni saavat pääosan perinnöstään vakuutuksesta. Asunto ym on omaa omaisuuttani. 

Vierailija
159/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo paljon ole elinikäisiksi säästöiksi. 

On tosi paljon, älä jaksa länkyttää

Ei ole. Jos 80-vuotiaana netto-omaisuus ei ole yli 100k, on epäonnistunut surkeasti.

Siitäkin kertoo miten köyhyys on tosiaan 100% itseaiheutettua, koska AP:n pitäisi soittaa valvottavan pankkiin ja alkaa tekemään säästösuunnitelmia. Tuollaisesta summasta sulaa pelkällä pankkitilillä virallisenkin inflaation mukaan 3000 euroa ostovoimaa vuodessa. 

Sen sijaan kateellinen AP rahan kiilto silmissään päättääkin alkaa tuhlailemaan ja törsäämään. Tilataan siivoojaa ettei itse tarvitse. Rahaa on!

Tämän takia haukun poikkeuksetta väkeä jotka ulisevat raha-asioistaan. Heti kun sitä vähänkin löytyy, pitää se kaikki tuhlata. Nyt edunvalvojaa laiskottaa niin palkataa

Olet kateellisin ihminen, jonka olen tavannut pitkään aikaan. 

Vierailija
160/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No isäni kanssa kävi päinvastoin. Kaikki luulivat, että on rikas. Vielä kuolinvuoteellaan kehui lapsilleen, että olette kaikki miljonäärejä. Varallisuus lähes 0, ei se mitään haittaa, rakas ihminen oli, vähän ihmetytti minne kaikki rahat olivat kadonneet. Epäilen peliriippuvuutta, mutta varmaa tietoa ei ole eikä tule.

Meillä sama, isä saanut itse tuntuvia perintöjä ja ollut ulospäin hullun pihi ja tarkka, ei edes syntymäpäivänä ole karkkipussia ostanut lapsenlapsille. Mä epäilen että on haksahtanut johonkin romanssihuijaukseen, on todella hyväuskoinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi