Paljonko saatte veronpalautusta vai tuliko mätkyjä?
Kommentit (49)
430€ jälkiveroa, kun ilmoitin vuokratulot vasta vuodenvaihteessa. Huojennettua(?) korkoa tuosta on 3€. Kiva, että käyttävät jotain kohtuullistamispykälää. 😊
Aina saan jotakin, mutta pienenee, kun mies laittaa matkakulunsa verottajalle. Saa itse takaisin ja mulle sitten jotain rippeitä alkuperäisestä. Semmoinen se puolisoiden yhteisverotus on.
Esitäytetyssä ilmoituksessa n. 9000e, mutta epäilen, että tippuu muutamalla tonnilla. Toki lisäsin maksimi kotitalousvähennykset, että nekin vaikuttaa. Yrittäjä olen, mieluummin maksan reilusti ennakkoja, kuin pyrkisin nollapalautuksiin.
Kurkkasin netistä ja vähän päälle 300 euroa näkyisi tulevan takaisin.
18,90 lisäveroa, sen kestän kuin nainen! Maksoinkin sen jo.
Vierailija kirjoitti:
Aina saan jotakin, mutta pienenee, kun mies laittaa matkakulunsa verottajalle. Saa itse takaisin ja mulle sitten jotain rippeitä alkuperäisestä. Semmoinen se puolisoiden yhteisverotus on.
En usko tuota tai sitten teitä ei veroteta Suomessa.
Ainakin joskus aiemmin veroilmoitukseen pystyi laittamaan täpän, että veronpalautusta pystyi käyttämään puolison jälkiveroihin. Tuohan ei teidän tapauksessa ole kyseessä, kun kumpikin saatte palautusta.
Olen enemmän kuin tyytyväinen aina kun tulee lisäveroja, se kun tarkoittaa sitä että tuloja on tullut ennakoitua enemmän.
3200e. Jäi edellisestä työpaikasta korkea veroprosentti, jota en vaivautunut muuttamaan.
900 e palautusta. Tulee kyllä tarpeeseen kun nettoansiot on alle 600 e. Ostan ainakin niitä lääkkeitä jotka olen jättänyt väliin ja ehjät kengät. Ja makselen asumiskuluja ennakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin joskus aiemmin veroilmoitukseen pystyi laittamaan täpän, että veronpalautusta pystyi käyttämään puolison jälkiveroihin. Tuohan ei teidän tapauksessa ole kyseessä, kun kumpikin saatte palautusta.
90-luvulla verotoimistosta soitettiin, että laitetaanko sinun palautukset avomiehesi hyväksi. Lupasin. Jäi saamatta 3000mk. Mioehen lisäverot pienenivät.
Nyt palautukset pienenevät, kun mies laittaa matkakulunsa verottajalle ja saamme kumpikin lopullisen päätöksen vasta myöhemmin. En sitten tiedä.
En ole alkanut selvittelemään tarkemmin, kun kyse kuitenkin yhteisistä rahoista ja pienistä summista.
Vierailija kirjoitti:
Esitäytetyssä ilmoituksessa n. 9000e, mutta epäilen, että tippuu muutamalla tonnilla. Toki lisäsin maksimi kotitalousvähennykset, että nekin vaikuttaa. Yrittäjä olen, mieluummin maksan reilusti ennakkoja, kuin pyrkisin nollapalautuksiin.
Et kertonut, onko tuo 9000€ palautusta vai jälkiveroa.
Jäännösveroa jää maksettavaksi 3 € eli meni suunnitellusti. Alle 10 € jäännösverojahan ei edes tarvitse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää ei ko. täppää ole. Poistunut muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyselee tuollaista, niin pitäisi tietää mikä on "mätky".
Autisti ei ymmärrä mätkyä, kun pitäisi puhua jäännösverosta.
Käytä tekoälyä, kun oma ei riitä.
Palautusta 1900, kotitalousvähennyksen ansiota. Teetin vanhaan hirsitaloon vessaremontin. Työn osuus oli huomattava.
500 tuli mätkyjä ekaa kertaa elämässä. En ole jaksanut muutella veroprosentteja itse ja aiemmin tullut vain palautusta.