Kesäheinät 11
Voi olla valikoiva näkö, mutten ainakaan huomannut tuolla uutta pinskaa. Vakuutuksista oli kovasti puhetta, jatkakee juttua vaan kellä sitä on :)
Neuvola olisi keskiviikkona, kai siellä lääkärikin on. Olis hyvä varmaan tsekata paikat, kun aika äkäsiä noi supistukset on.. Ei ihan huippua oo ollut kaiken maailman hyllyjä täyttää ja laatikoita raahata, oonkin omaperäisesti potkinut niitä edelläni lattiaa pitkin töissä :D Ei puhettakaan nostelusta.. Kyykyssä oleminen alkaa tuntua aika inhokilta kanssa. Mikäs teidän " ketteryysaste" on?
Vauva on ollut kovin hiljainen tänään. Pari pientä hippastusta, mutta kai ne hiljasemmat kaudet on normaaleja. Pienihän kasvaa isoksi kovaa vauhtia..
Nyt alkaa olla jo kova ikävä miestä kun ei oo perjantaiaamun jälkeen nähnyt.. :/ Mutta huominen tulee äkkiä.
pals ja pikkunen 24+3
Kommentit (59)
Tosi nätin olit löytänyt, meidän oma on matalampi ja koivuinen, en halunnut jalaksilla, että menee hyvin sängyn tasoon. Mutta aika samoissa hinnoissa pyörittiin.
Joku jossain vaiheessa puhui ummetuksesta. Mun mahani ei tiedä oikein miten se tän raskauden ottais, välillä on tosi kovalla, välillä tulee kama ulos melkein lentäen =) Sen kyllä huomasin, että kun juo paljon niin on suolentoimintakin parempaa, joten suosittelen. Itse pidän nykyään kokoajan puolen litran vesipulloa lähellä.
Ja taas jatkamaan töitä...
Ummetusta ilmenee aika ajoin. Tavara on kyllä kovettunut huomattavasti alkuajan ripuloinnista..
Napa törröttää kuin nakinpää. Mulla on tosin muutenkin vähän ulkoneva napa, joten mulla on ollut vähän " etumatkaa" :-)
Niin se vaan viikko taas vierähti. Kohta ollaan jo huhtikuussa :) Ilmat suosivat edelleen ja äsken oltiinkin kuopuksen kanssa melkein kaksi tuntia ulkona. Sain inspiraation ja pesin oman autoni pihassa. Mies saa hoidella omansa, kun se on sen verran korkeampi, että en yltä kunnolla harjan kanssa katolle asti. Sitä paitsi kyllä riitti tuo yhdenkin pesu, kun kumartelu ja ojentelu alkoi jo tehdä tiukkaa :/
Kropan toiminnasta :) Napa ei ole mulla yhdessäkään raskaudessa pullahtanut nurinpäin, kun ei ole sen mallinen. Venyy ja paukkuu muuten vaan. Jos olis kääntyvää mallia, niin olisi sitten jo varmaan kääntynyt :) Ummetuksesta - sitä ei toistaiseksi ole kauheasti ollut. Minusta tuntuu, että tuo Multitabsin odottajille tarkoitettu vitamiini on auttanut asiaan, sillä nyt kun vitskut loppui, niin maha on huomattavsti kovemmalla. Asiaan pahentaa myös se, että olen nyt viime päivät popsinut maitohappobakteereja, koska meillä kolmonen alkoi toissa iltana oksentaa :( Ja mulla siis nuo maitohapot aina kovettaa mahaa. Nyt vain katsellaan ja odotellaan, leviääkö tauti.
Pinnikseen löysin minä viimeksi patja juuri Hobby Hallista. Tuli petari mukana ja olivat oikein hyvät. Menevät kyllä vielä tällekin tapaukselle, vaikka jotkut sanookin, että patja pitäisi uusia joka lapselle.
Vaunut tilasimme myös tällä viikolla tiistaina (ne Jovi Airit) ja olikin super nopea toimitus. Eilen aamulla soitteli postin setä, että moneltako sopii paketteja tulla tuomaan :) Mies vaan ei sitten illalla innostunut niitä vielä kokoamaan, kun sanoi, että ne sotkeentuvat vaan turhaa liian aikaisin. No, kyllähän ne pölyttyy, mutta kukas ne nyt sotkisi? Jos saisin sen viikonlopun aikan puhuttua kokoamaan ne mulle, tai sitten kokoan ne itse, kun isäntä on töissä :)
( .) Vauva liikkuu ihan kiitettävästi, mutta taitaa olla aikamoinen väkkärä tulossa. Potkut tuntuu milloin missäkin. Aamulla yleensä ylävatsalla, mutta päivän aikana tuntuu vauva aina kääntyvän, niin että potkuja satelee alas. Kun ei sitten taas olisi napanuora kaulan ympärillä, kun syntyy :( Kuopuksella oli tiukasti ja kahdella muullakin lapsella meillä on ollut - löysästi onneksi.
Nyt huutaa kuopus potalta, joten hyvää viikonlopun alkua kaikille!
Misti rv 24+0
ElluP:lle pikainen vastaus vielä noista patjoista, että Ikeasta saa hivenen standardimittoja pienemmän patjan (normaali kai 60x120 ja tuo Ikean on vähän pienempi, olisko vaikka 55x115, no sen näkee varmaan nettisivuilta) ja sen hinta on joku tosi edullinen, n. 10 euroa muistaakseni eli jos tarvitsee jotain veistellä pienemmäksi, niin jos jostain Etolasta ostaa patjaa palana, niin saattaa tulla aika suolaiseksi tuohon verrattuna. Itse haluan ostaa patjan uutena, vaikka sängyn kanssa kaupan päälle patja tulikin. Jostai kai luin, että käytetyllä patjalla ja kätkytkuolemilla olis joskus todettu yhteyttä, niin siihen verrattuna tuo 10 euroa on tosi vähäinen sijoitus.
[color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
nuo esittelyt matkaan jostain tuolta kaukaa. Niissähän on nyt virheitä ja puutteita enkä varmaan jatkossakaan jaksa niitä korjailla. Jos saatais tätä kuitenkin kuljetettua viikkopinon mukana yhteisvoimin.
Moikka kaikille.
Oon käyny lukemassa juttujanne mutten oo ollut niin aktiivinen että oisin jaksanu kommentoida mitään.
Perusselitys: Kiire töissä ja kotona ei sit hirveesti jaksa enää mitään. Eli kun on mitä on. Paljon ylitöitä, pitkää päivää ja yövuoroja.
Mutta vakuutuksista olette puhuneet. Mä kävin täyttääs paperit Tapiolassa pari viikkoa sitten..eikä sieltä oo kuulunut mitään. Toki en oo itekään soitellu ja kyselly asiaa. Aika näyttää tuleeko vai eikö.
Kaikille 4d ultrissa käyneille onnittelut. Me ei moiseen menty. Ainut asia jonka takia oisin voinu mennä ois se että sais tietää sukupuolen etukäteen, mut muun vuoksi en halua joten sen vuoksi se jätettiin välistä.
Perhepedistä...Mä ainakin yritän nukuttaa vauvan omassa sängyssä ja koska tää on esikoinen ni ei oikein osaa sanoa miten asian kanssa toimia.
Napa...Mulla napa niinku ennenkin...Johtunee suurimmaks osax siitä että mahakin on aika piilossa edelleen...Sf on kuitenkin tasan keskikäyrällä joten on se masu kasvanut.. =)
Joku kyseli patjaa kehtoon. Mulla vanha pinnasänky (mun vanha) joka siis kooltaan n.55 x 102 cm. Etin patjaa kissojen ja koirien kanssa. Ja vihdoinkin sen löysin. Kävin Etolassa. Ajattelin että ostan vaahtomuovia. Siel olikin myynnissä lasten vaahtomuovipatja koko 57x110, eli vähän pitää lyhentää. Mut ainut huono puoli siinä on se että päällys puuttuu. Toki se ei oo ongelma. Teen siihen ite päällysen tai laitan vanhan pussilakanan suojaksi.
Sitten...
Sokerirasituksesta... Tuli käytyä kaks viikkoa sitten. Puhtaat paperit tuli. Vähän oli ällöä se sokeriliuos...Tiukkaa teki juoda mut sinne meni. Eli ensin nolla verinäyte, sen jälkeen pari mukia sokeriliuosta ja siitä tunti toinen verinäyte ja siitä tunti kolmas verinäyte. Hirveet mustelmat tuli kun oli niin huono labratäti ottamassa näytettä.
Hui kauhistus...Mitähän kaikkea muuta siel oli.
Ellu oli tainnu ostaa auton, joku toinen tilannut vaunut (nopealla toimituksella.. ;-) ).. Kaikista onnistuneista ostoksista onnittelut kaikille. =)
Mun vaunuja ei vaan näy eikä kuulu. Vaikka mun piti saada ne kuun alussa. No ens viikolla ne jo pitäis saada. Sit vaan kasaamaan niitä. Käyköhän mulla samalla tavalla kun jollain toisellakin...Eli että mies ei halua niitä vielä kasata.
Mulla sama tilanne myös pinnasängyn kanssa. eli mies ei halua sitä vielä kasata...Toki mä osaisin kasata sen itsekin mutta...Kun en millään viittis eikä toisaalta tarvi..
Eilen oli neuvola. Oma neuvolatäti oli vihdoinkin paikalla..Painoa on ed.tullut vähän. toki nyt jo kokonaisuudessaan kolmekiloa..
Kelan laputkin sain kun viime kerralla se sijaistäti ei niitä suostunut vielä antamaan (olihan 154pv täys seuraavana päivänä).
Nyt ois kaikki laput töihin täytetty. Kohta jo alankin odottaa sitä että pääsen töistä pois. Tai sitä jo kovasti odotankin..ja saas nähdä jaksaako täs viel kaks kuukautta. Rupee jalkoihin toi töissä juokseminen käymään ihan liikaa..ja stressi on aikamoinen. Kun yrityksestä huolimatta ei saa ketää sijaista töihin.. Viime lauantaina soitin ainakin 20puhelua..ja ylläri..4 vastas ja kenellekään ei sopinut. ja loput joille soitin ei vastanneet eikä soittaneet takasin. Että sillee.
Kiitokset Mariannekääretorttu ohjeesta. Olipa helppo tehdä.Nyt jääkaapissa odottaa jos vaikka sais vieraita...
Huomenna lupasin hakea 3v.kummipojan hoitoon ni saa vähän piristystä tähän touhuun..Ihana vekara.
Mutta...Tässä hiukan kuulumisia.
Miiu + pirpana 26+1
Ps. Oli sit neuvolatäti jo tänää soitellu synnytysvalmennuksista. Kun ei saanu minuu kiinni oli soittanut mulle töihin ja sit loppjen lopux mun miehelle..Ei ollut voinu jättää viestiä vastaajaan..Ihme tyyppi.
Ihanaa kun on työviikko TAKANA ja viikonloppu edessä. Tänään näin veljenpoikia äidin luona ja oli mukava touhuilla niiden kanssa. Huomenna sitten Tuomasmessussa avustus, eli lauluhommia. Ja sit huomenna illalla tulee miehen opiskelukavereita meille saunomaan ja syömään. Mukavaa!
Kukas se nyt kirjottelikaan, et maha on nyt " tauolla" kasvamisesta... Mulla taas maha on oikeastaan nyt vasta alkanut näkyä ja navan yläpuolelta jo vähän kiristääkin. Mutta napa ei oo pullahtamassa varmaan vielä aikoihin, jos ollenkaan. Nyt alkaa farkut ahdistaa ja viihdyn löysemmissä housuissa. Tänään tulikin postissa huuto.netissä huutamani ihanat äitiysreisitaskusammarit. Ne kyllä on mulle vielä vähän liian isot... Mutta ihanat!
Me ollaan vasta nyt herätty tähän vakuutusasiaan, enkä todella tiedä minkälainen vakuutus pitäisi vauvalle ottaa. Tosin meille ei vissiin paljoa vaihtoehtoja olekaan, kun ei ole kotivakuutustakaan. Sitä vaadittais moneen vakuutukseen. Pitäis vissiin ottaa sekin.
Ja perhepedistä... Tarkemmin kun ajattelee, myös minä olen nukkumisasioissa sen verran mukavuudenhaluinen, että kyllä se pinnasänky täytyy olla! Ainakin varalta. Uskon siis, että vauva on paljon välissämme, mutta kyllä välillä pitää päästä kunnolla röhnöttämään sängyssä! Nykyisinkin saatan unissani tiputtaa vaikka miehenikin sängystä! Uskon kuitenkin, että leveästä nukkumisestani huolimatta osaan varoa vauvaa. Myös työkavereiden ohjeet oli selvät: " Hanki pinnasänky, Panosta Parisuhteeseen!" ;)
Eli me varmaan sitten luovutaan siitä hoitopöydän hankinnasta, koska sille ei fiksua tilaa löydy enkä koe sitä niin tarpeelliseksi. Musta ois vaan ollut ihana pitää vauvanvaatteita hoitopöydän laatikoissa... Mutta onneksi meillä on sellanen senkki jossa niitä voi säilyttää.
Mustakin ois muuten tosi kiva tavata, vaikka täältä Oulusta nyt vähän matkaa ja hintaa tuleekin reissulle... Mutta mulla on kuitenkin Helsingissä myös kavereita joita pitäis nähdä, joten täytyy katsoa jos vaikka minäkin pääsisin kuvioihin mukaan! Ois kivaa.
Vauva potkii niin eri puolille mahaa, että välillä ihan ihmetyttää. Kun kuitenkaan en kunnolla tunnista, että milloin pikkuinen kääntyy. Yhtäkkiä vaan tuntuu kyljessä ja toisaalta taas ihan muualla. Huh huh.
Surettaa kun Panu tippui Idolsista... On se vaan niin ihku! Heh. No mutta hyvää viikonloppua kaikille!
-Veruska 25+0 & Sirriäinen-
Ostin niitä mariannecrusheja aikeenani tehdä sitä torttua, mutta teinkin sen pussin takana olleesta ohjeesta jäädykettä. Tosi hyvää, mutta sitä on kamalan paljon ja aika makeeta. Ens kerralla se torttu :)
Hitto ku sitä pitää olla niin myrtsi. Välillä vaan ärsyttää niin paljon ja sitten tulee purettua mieheen vaikka ei tosiaan pitäisi. Toinen vaan jaksaa hymyillä vaikka minä mökötän en mistään syystä. Älytöntä.. Ärsyttää vaan niin paljon että tekis mieli hajottaa jotain! Käsittämätöntä.
Oli jotain asiaakin, mutta unohdin. Tätä tää on :D
illan jatkoja kaikille..
-pals 25
Missä kaikki on? :D koomista yksin nostatella tätä. Jospa tänään joku ilmoittautuis ;)
Täällä kamala flunssa, nukutuksi ei oikein saa ja nenä ihan tukossa ja kurkku kipee :/ Mutta onneksi on noita lääkkeitä mitö voipi käyttää, panadolit ja strepsilsit kova sana ;)
Pikkupoika on ollut vihdoin ahkerana, muljuttaa oikein kunnolla tota yksiöönsä. Ei oo niin huoli enää :)
-pals 25+2
Vaalipäivää vaan Tampereen harmaudesta...aamulla näytti sää jo lupaavan aurinkoiselta, mutta niinhän tuo veti pilveen. Ei kuitenkaan sada mitään.
Napa on kovasti venynyt ja mielestäni on pikkuisen jo ulkoneva. Massu on valtava pallo :-)
Perjantaina meillä oli neuvolalääkäri - oli kyllä harvinaisen turha käynti. Tuntui että oli ekaa päivää töissä: sf-mitan otti niin löysällä mitalla että lukema hyppäsi aivan eri käyrälle kuin edelliset... sykkeen mittas siitä viiuh-viuh kaikuäänestä (ja tietysti ihan eri kuin ennen).. sairaslomaa olis saanut kun ois vaan pyytänyt sillä perusteella että selkä väsyy istumatyössä!!! Nyt ei enää yhtään harmita että varattiin aika siihen 3D-ultraan, siinä on kumminkin oikea lääkäri tsekkaamassa tilannetta. Ei että tilanteessa olis mitään huolestuttavaa... vaavi möyrii niin tehokkaasti ettei tartte siitä huolehtia. Mies nauraakin että meillä on ihan selkeä ADHD-tapaus tulossa, ei oo hetkeäkään paikallaan
Perhepetiä ei taida meille tulla, vauva pääsee kylläkin alussa sivuvaunuun meidän sängyn viereen, mutta toivottavasti saadaan äkkiä siirrettyä omaan huoneeseeen. Minä olen toivottoman huono nukkuja, joten luulen että oma peti (+oma huone) on meille paras ratkaisu
hankintojakin täytyy alkaa pikku hiljaa miettimään (päättämään): rattaitta ollaan pähkäilty pitkään ja hartaasti, turvakaukalot sun muutkin pakolliset ostokset saisi varmaan pikkuhiljaa tehdä... mutta onhan tässä vielä monta kuukautta aikaa...
mutta nyt köllimään sohvalle leffan pariin :-)
t. Fiikus
Ollut ankeat tunnelmat tänä viikonloppuna. Isäni joutui sisään sairaalaan ja tutkimusten perusteella epäillään eturauhassyöpää. Lisätietoja saadaan vasta myöhemmin, joten aika ahdistunut on olo. Esikoinen oli mun äidilläni yötä ja kotiutuu kohta - sai äitikin muuta mietittävää kuin isän tilanne kun piti seuraa meidän termiitille. Mies lähti omille reissuilleen (siis käskin suoraan sanottuna häipyä vähäksi aikaa) kun meilläkin on keskenämme ollut välit kireänä hänen taloudellisten sotkujensa ja epärehellisyytensä takia. Sanoin, että nyt alkaa mulla olemaan kuppi täynnä ja vielä tähän päälle mun isäni tilanne ja tässä raskaudessa olevat ongelmat. Pakko oli minimoida häiriötekijöitä vähäksi aikaa (siis mies, ei suinkaan esikoinen jota on jo ikävä).
Täällä mä olen sitten haahuillut ja jutellut isän kanssa sairaalaan. Toinen on perusjörrikkä ja yrittää kuullostaa niin reippaalta :(.
Omaan napan ei ihmeitä, Öttiäinen potkiskelee kyllä, mutta varmaan vaistoaa hyvinkin äidin mielentilan.
Kiva kuulla että sulla Pals potkitaan taas reippaasti.
Meni nyt niin hirveäksi narinaksi, että pakko lopettaa. Toivottavasti ensi viikko olisi jotenkin valoisampi - miten se olikaan, että ennen aamunkoittoa on aina pimeimpää.
-Cityäippä ja Öttiäinen 24+1-
CÄ, tosi ikäviä juttuja :( Taitaa olla suomalaisen miehen perusluonne että ei puhuta ongelmista, oma isäni meinaan on ihan samanlainen. Niin terveyshäiköissä kun muissakin..
Jos se syöväksi havaitaan, niin paljon voimia hänelle hoitoihin. Ilmeisesti Suomessa on nykyään aika hyvällä tolalla noi hoidot, ei mulla muuta kokemusta kun oman äitini syöpä, joka havaittiin reilu vuosi sitten. Kolmesti taidettiin leikata ja joulukuussa oli viimeset sädehoidot.. Rankkojahan ne oli mutta ilmeisesti nyt siltä osin tervehtynyt. Tuntuu vaan että niin usealla jonkinsorttinen syöpä on, en nyt muista että oliko peräti joka kolmas suomalainen joka jonkinasteista syöpää sairastaa. Anopillani oli syöpää 25 vuotta, hurjan kauan taisteli, enkä häntä koskaan sen takia kerennyt tavata..
Onneksi on valoisampiakin asioita elämässä, vaikka voi tuntuakkin että kaikki kaatuu päälle. Lapset esimerkiksi :) Ja minusta on hienoa että oot jutellut isäsi kanssa, koska varmaan se on hänelle tosi tärkeetä tuossa tilanteessa!
Eipä täältä kummempia, voisinpas käydä vuokraamassa jonkun leffan kun tappotylsää.
-p
Kylläpä tosiaan veti ilman synkäksi täällä Pirkanmaalla. Aamulla paistoi ja nyt sitten ei. Energiataso laskee kuin lehmänhäntä, kun valo vähenee. Tosin aika alhaalla se on nyt ollut pari päivää muutenkin, kun olen nukkunut muutaman yön ihan surkeesti.
Cityäipälle paljon jaksuja! Kylläpä nyt on kaikkea sinulla harmina. Mutta tuohon eturauhassyöpään sen verran lohdutusta, että yleensä se on hyvin hitaasti etenevää sorttia ja usein se ei ole kuolemaksi, vaan on ns. krooninen vaiva. Minulla on sukulaisella kyseinen sairaus, eikä se ole ollut ollenkaan niin kamala juttu kuin mitä sana syöpä yleensä antaa ymmärtää.
Vaunut on meillä edelleen kasaamatta, mutta se johtuu ihan siitä, että ensinnä minäkin sain miehen kanssa kinan aikaiseksi ja mököttäjä kun olen, niin vieläkin vähän jurppii. Ja toisekseen mies makasi eilisen illan viltin alla sohvalla oksu-oloa potien. Onneksi mitään tuotosta ei saanut aikaiseksi, vaan olo meni lepäämällä ohi. Ja nyt sitten tänään päivällä pamahti mieheltä selkä :( Mutta ehtiihän ne vaunut vielä...
(. ) pari päivää oli liitosten kanssa tosi hyvä olo, mutta nyt taitaa vauveli olla taas kääntynyt, kun aamulla kun nousin sängystä, niin otti taas tosi kipeästi. Ja sitä nyt sitten on jatkunut. Ruuanlaitostakin oli mentävä hetkeksi pitkäkseen, kun tuntui, että koko tenava tipahtaa kohta keittiön lattialle.
Pals:lle paranemisia myös!
Nyt Pirkanmaa vaikenee... Hyvää pyhää kaikille :)
Misti rv 24+2
Ikäviä uutisia Cityäippä, lähipiirin sairaudet ottaa aina koko perhettä koville. Toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyy parhain päin. Mun oma äitini on kans sairastanut rintasyövän aika pitkän kaavan mukaan, mutta on nyt vihdosta viimein saanut taas terveen paperit. Kovin on hoito nykyään tehokasta, ja varsinkin jos ei ole kovin agressiivisesti leviävää syöpätyyppiä.
Olen kans ollut aika laiska pinoilija, mutta kun väsyttää nykyään ihan kamalasti. Töitten jälkeen on pakko nukkua päikkärit ja illalla menen jo kympin aikaan nukkumaan ja aina vaan väsyttää. Nyt tällä kohtaa aloitin jo vitamiinilisien popsimisenkin, kun aattelin et on joku puutostauti.
Miehen kanssa ollaan tänään kotosalla vähän juhlistettu ekaa hääpäivää ja oli kyllä vuosi sitten ihana kaunis aurinkpoinen talvipäivä, toisin kuin tänään. Meillä poikkes kaikki appivanhemmat myös tänään ja näytettiin niille se 4d dvd- pätkä ja oli kyl tulevat mummut ja vaarit aikasteen täpinöissään tästä nykyajan teknologiasta.
Miten teillä tuntuu liikkeitä? Olen tuntenut liikkeitä n.17 viikosta alkaen ja aluksi harvaseltaa, ei joka päivä. Viikosta n.20 eteenpäin olen tuntenut liikkeitä joka päivä ainakin kerran. Nyt viikot 24 kasassa eikä minusta vieläkään ole mitenkään voimistuneet, eikä mitenkään erityisen paljon. Iltapäivällä ja illalla muutamia hetkiä jolloin tuntuu muutamia potkuja, mutta sitten ei taas mitää? Välillä niin huolestuttaa kun lukee että meillä on ollut niin ja niin paljon liikkeitä että ei ole saanut edes nukuttua! Olispa mullakin tollanen onkelma =) Olis mukavaa jos kertoisitte omia kokemuksia =)
Minulla ei tuntunut missään vaiheessa mitään perhosen siipiä. Siinä vaiheessa kun tajusin mistä on kyse (17+4) liikkeet oli jo ihan selkeitä potkuja jotka tuntui mahanahkan läpi. Parhaiten niitä tunsi iltaisin ja etenkin nukkumaan mennessä kun loikoili sängyllä. Nyt (25+5) liikkeitä tuntuu aina kun vaavi on hereillä/tai sitten tämä kääntyilee nukkuessaankin. Välillä jo näkyy sellainen pieni kumpu vaeltamassa mahan poikki kun peppu? menee puolelta toiselle :-) ja potkut jatkuu... omituisiakin tuntemuksia on: aivan kuin vaavi kaivelisi tai kiskoisi kohdun seinää tai nykisi napanuoraa... Olis kiva kuin olisi kurkistusluukku että näkisi. Summa summarum: tämä yksilö on todella kova liikkumaan ja tunnen liikkeitä parin tunnin välein. Nyt parina yönäkin olen herännyt liikkeisiin (toivottavasti se on ohimenevää..)
Sinulle on tainnut osua vaan rauhallisempi vaavi - ajattele miten paljon kivempi se on sitten syntymän jälkeen hoitaa rauhallista vaavia kuin tälläistä ADHD-tapausta :-)
Haa, löysinkin upean kehdon Huuto.netistä! http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=49338384 Mahtavaa! Siinä kelpaa pienokaisen vedellä päikkäreitä maatalon tuvassa. Onneksi isäni käy pääkaupunkiseudulla usein työn merkeissä, joten pyysin häntä hakemaan Espoosta kehdon ja kiikuttamaan sen tänne Lappeenrannan liepeille.
Nyt pitää alkaa valmistautumaan ultraan... Huh, alkaa jännittämään oikein urakalla. Massun pohjassa kihelmöi...
Äityli & Heinähattu 20+5