Kesäheinät 11
Voi olla valikoiva näkö, mutten ainakaan huomannut tuolla uutta pinskaa. Vakuutuksista oli kovasti puhetta, jatkakee juttua vaan kellä sitä on :)
Neuvola olisi keskiviikkona, kai siellä lääkärikin on. Olis hyvä varmaan tsekata paikat, kun aika äkäsiä noi supistukset on.. Ei ihan huippua oo ollut kaiken maailman hyllyjä täyttää ja laatikoita raahata, oonkin omaperäisesti potkinut niitä edelläni lattiaa pitkin töissä :D Ei puhettakaan nostelusta.. Kyykyssä oleminen alkaa tuntua aika inhokilta kanssa. Mikäs teidän " ketteryysaste" on?
Vauva on ollut kovin hiljainen tänään. Pari pientä hippastusta, mutta kai ne hiljasemmat kaudet on normaaleja. Pienihän kasvaa isoksi kovaa vauhtia..
Nyt alkaa olla jo kova ikävä miestä kun ei oo perjantaiaamun jälkeen nähnyt.. :/ Mutta huominen tulee äkkiä.
pals ja pikkunen 24+3
Kommentit (59)
olipas kiva kun pals avasit meille uuden sivun..
olen käväissyt jo muutaman kerran katsomassa olisko joku ' linjoilla' , mutta kovin on nihkeesti alkanu tämä viikko , taitaa monilla olla kiireitä. itellä vasta la töitä, joten onkin kokoviikko aikaa käydä täällä kurkkimassa.
joo vakuutus on meilläkin jo hommattu iffistä.
ekalle ei hankittu ja sille olis tarvittu koska on kovin allerginen.. toiselle hankittiin ja kerran siitä on ollut jo korvaamatonta hyötyä.. yksityisellä ei olla kauheesti käytetty( kun on pieni paikkakunta ja en edes tiedä onko täällä sellaista, pitäis varmaan perehtyä asiaan. ollaan asuttu 2v) ja nyt siis kolmannellekin otimme sen kaiken varalta..
nyt viikonloppuna alkoi supistelut kovenemaan ja alkaahan semmonen vaivata päänuppia ,vaikka rauhoittuhan ne vielä aikas nopeesti.
mutta viikon päästä on se lääkäri neuvola onneksi ja vihdoin pääsen sinne tarkistukseen.. (jotenkin en kehtaa varailla ylimääräisiä tarkistus aikoja..vaikka joskus se olis varmaan paikallaan)kuvittelen että täytyyhän mun pärjätä,onhan tää kolmas kerta..tyhmää..
meilläkään ei pidetä ristiäisiä,ei siis kuuluta kirkkoon, joten ei niitä siis myöskään suunnitella.
sen sijaan nimi keskustelut käy tiiviinä.. on muutama suosikki vaihtoehto jo valmiina,mutta ei siis vielä päätetty.
onkos teille kellekkään vielä järjestetty vauvakutsuja..?
ja jos joku tietää tarkemmin niin milloin ne yleensä järjestetään, olikos sen aika sitten kun äitiyslomakin alkaa, siis niillä vaiheilla?
olen ollu kauan sitten yksillä vauvakutsuilla ja ne oli tosi mukavat, mutta en muista kuinka loppuvaiheessa ne on..
nyt siis viikko 25, aika siis rientää...
Pitkä oli viime viikon pino ja paljon keskustelua vakuutuksista. Meillä neljästä lapsesta vain kuopuksella se on, mutta kovinkaan emme ole joutuneet sitä käyttämään. Hänellekin otimme sen aikanaan oikeastaan vain siitä syystä, että meidän kolmosen jälkeen siskoni sai kaksi lasta, jotka ovat todella ruoka-aine allergisia ja koska minä itse olen myös aikamoinen allergikko, mutta syksikään kolmesta ensimmäisestä lapsestamme ei, niin ajattelimme, että voikohan hyvä tuuri vielä jatkua. Ja kun olin läheltä seurannut siskon perheen elämää, niin neloselle siis päätimme vakuutuksen ottaa. Mutta allergioita ei hänelläkään ole. Nyt olemme sitten miettineet, mitä tehdä tämän tulevan vauvan kanssa.
Lääkärineuvolasta puhuitte. Ihan pitää kysellä, että miten teillä nuo lääkärineuvolat sijoittuvat raskauden aikana? Minä kun en ole vielä käynyt ensimmäisessäkään. Kysyin asiasta perjantaina neuvolassa ja terkka vain kertoili, että nykyään on kuulemma suositus tullut Tays:n taholta heille, että ensimmäinen lääkärineuvola sijoittuisi vasta rv 32. Minusta se on ihan hirvittävän myöhään! Ja perusteluna se, että kuntien tulee nyt (alkaen vuoden vaihteesta) tarjota kaikille odottajille sekä nt- että rakenneultra, joissa kuulemma lääkäri näkee myös tuon kohdunsuun ja -kaulan tilanteen. Toivottavasti on sitten sitä minunkin kohdallani katsonut, vaikka ei ainakaan nlakorttiin ole merkannut :/ Onko muilla Tays:ssa synnyttävillä samoja juttuja? Siis vaikka ette Tampereella asuisikaan.
Viikonloppu meni ihan mukavasti, kamalaa pesänrakennusvimmaa pukkaa vain päälle :) Meillä on muutenkin rempattu taloa jo jonkin aikaa, mutta nyt siis kaikki sisustamiseenkin liittyvät jutut pitäisi saada HETI kuntoon.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Misti rv 23+3
Moro,
Kiitos Palsille jonon aloituksesta. Vkonloppuna kävin lukasemassa pinon mutten jaksanut kommentoida. Olen vähän kahden vaiheilla itsekin tuon vakuutuksen suhteen, voipi olla että jää ottamatta ja mennään se kaksi kuukautta nyt " riskillä" ja otetaan sen jälkeen.
Meillä oli tänään neuvola aamusta. Että voi tehdä tiukkaa olla pissaamatta aamulla! Neuvola oli taas aika läpihuutojuttu, alkaa varmaan mun terkkariakin ahdistamaan, kun hempat on kohdallaan (128), verenpaineet on kohdallaan (113/75), kohdunpohjan korkeus on normaali (20) ja vauvan sydänäänet on normaalit 152+ ja painoakin on nyt normaalit 3,4kg lisää. Ja mulla kun ei ole mitään ihmeellisiä tuntemuksia, niin ei ole kysyttävääkään, joten meidän neuvolakäynnit kestää sen 20 minuuttia.
Mun mies ei todellakaan uskalla aukasta suutaan tuolla ;)
Sokerirasituslähetteen se nyt Peijakseen laittoi, varasinkin sen, on mukavasti talvilomatorstaina klo 8. Tämäkin se takia, että se Kurki Felicitakselta sanoi, että kannattaa selvittää tuon ison sikiökoon vuoksi vaikkei virtsassa valkuaista tai sokeria olekaan (ei tänäänkään).
Mutta sai sentään terkkari käteensä mojovan potkun kun alkoi mittailemaan kohdunpohjaa. Meidän pojan asumusta ei niin vain painella ilman lupaa. Nyt se sitten loppupäivän onkin kostanut mulle potkukonsertilla koko päivän.
Niin joo ja siskon pojan ristiäiset oli lauantaina. Pojasta tuli sitten Adi Ilja Patrik. En voi minkään, mutta aina tulee mieleen Idi Amin tuosta nimestä ;)
Ja tuosta pesänrakennusvietistä: en malta odottaa, että loma alkaisi pääsiäisviikolla, sitten alkaa lastenhuoneen ja hoitopöydän maalaus, kamojen ostoruljanssi yms. Siihen asti yritän itseäni pitää aisoissa.
Kiitos Palsille avauksesta!
Neuvolassa tänään kaikki hyvin. Sf-mittakin ihan käyrien sisäpuolella eli rv23+5 23 cm. Kohdunpohja ei ole niin ylhäällä, mitä ulkomuodosta saattaisi kuvitella. Hemppa oli vielä 127 eli sekin oikein hyvä.
Meillä on lääkärineuvolat rv12 ja seuraava käynti huhtikuun alussa on lääkärineuvola. Loppuraskaudessa on vielä kai 1. Täällähän np- ja rakenneultria ei tarjota, joten lääkäriä on tarjolla muuten.
Vauvajuhlia ei ole tulossa, jotenkin ajatus on mulle vieras, vaikka varmaan ihanat sellaset juhlat oliskin. Nimiäiset pidetään, kun isovanhemmat tulevat aika kaukaa vauvaa katsomaan:-)
Ketteryystaso 0. Vaikka ei supistelekaan, niin nostelut ja äkkinäiset liikkeet ovat pois käytöstä.
Lyhyttä töksätyttelyä tänään..työ vääsyttäää!!
Meillä lääkärineuvoloita kolme koko raskausaikana; ns. alkuraskauden neuvola oli mulla vasta viikolla 16, kun eipä noi aikataulut oikein antaneet myöten. Nyt seuraava piti olla huhtikuun ekaviikolla, ett`olisko se sitten viikolla kaxkasi, mutta sitäkin jouduin siirtämään. Mulla on se vasta 11.4. ja neuvolatätsy totesi, että jollei mitään ihmeitä ole niin saa se mennä niinkin pitkälle. Sitten se jo varotteli, että vielä olisi yksi käynti viikolla 36, mutta sehän osuukin sitten jo äippälomalle eli olkoon ihan milloin vain, sillon ei ole näitä " työesteitä" . Muistan muuten viike kerrasta juuri tän viimeisen neuvolakäynnin, jolloin lääkäri totesi, että valmista on, voi tulla ihan milloin vain. Ja mua hirvitti, että eihän se nyt vielä voi tulla, kun kukausi on vielä laskettuun aikaan. Siitäpä menikin sitten vain kaksi viikoa ja poika oli syntynyt!
En noista vakuutuksista enää paasaa, mutta mä halusin ehdottomasti ottaa nimenomaan syntymättömälle lapselle, mutta enpä pelottele tarinoillani teitä muita, pidän ihan omana tietona nää jutut! Otetaanhan muutoinkin vakuutuksia, ihan vaan siltä varalta, että jotain sattuu.
Hei, keksin muuten, miten tänä vuonna välttyä virpojilta. Mennään Lasten Messuille palmusunnuntaina, sattuu vielä olemaan Tuttiritari siellä ja poitsuhan on aivan ihkuna sen lauluihin ja puheisiin...
Liikunnasta on ollut puhetta aiemminkin. Mulla jäi jumpat jo joulutauolle; viilsi ja vihloi jo niin ikävästi, että vaihdoin joogaan. Se on vielä sopinut ihan pienin rajoituksin, mutta meillä on sopimus vetäjän kanssa, että teen sen mikä tuntuu hyvältä ja muuntelen liikkeitä tarpeen mukaan. Masu ei ole iso, mutta tiellä se on. Lisäksi hengitys ja varsinkin puhuminen on joskus tosi vaikeeta, kun tuntuu ettei happi riitä?! Mikä on kumma sinänsä, koska vauvamasuni alkaa vasta navasta alaspäin.
Osittain kai samasta syystä, olotila on kieltämättä epämiellyttävä, kun vaavi kaivelee mun sisälmyksiä ja oleskelee tuolla aivan alhaalla. Tunne siitä, että se tulee pois ennen aikojaan vahvistuu päivä päivältä ja ihan jo harmittaa sen lääkärineuvolan siirto viikoa myöhemmäksi - olisi ehkä pitänyt ottaa viikoa aiemmin! No, saapas näkee, mitä kenkä tekee...
Mukavaa alkanutta viikoa vain meille kaikille - ja muistetaanhan levätä?!
Mulla ollut kanssa tuota hengenahdistusta, varsinkin kävellessä, hengitän " huohottamalla" , aika koomista. En muista edellisiltä vielä tässä vaiheessa hengittämisen olleen tällaista.
Ja liikunnan olen kanssa joutunut jättämään ihan tohon joogaan ja uimiseen ja pienen pieniin kävelyihin. Supistelut alkaa jos vähänkään yritän rehkiä enemmän. Tässä hetken jo olinkin paremmassa kunnossa, nyt veti tosi huonon olon tosiaan viime viikolla ja oksentelin pari kertaa. Lopetin sen raudan ja kävin ostamassa sitä krauterblutsaftia ja kokeilen sitä. Olen aiemmin kokeillut sitä halvempaa. Hitto kun toikin ongelma ettei noi raudat pysy sisuksissa kunnolla :) onnellinen Senniinna joka kirjoitti hemppojensa pysyneen hyvissä lukemissa (nyt olen kateellinen, mur...tosin ystävällismielessä:))
Muuten ollut ihan kiva fiilis ja sokeritkin pysyneet nyt hyvissä lukemissa, vain pari pientä poikkeamaa. Kun vaan pysyivätkin tuolla ruokavaliolla noin. Lääkärin tarkastuksista Tampereella joku kysyi (misti?)...mulla sanoi terkkari että kolme käyntiä kuuluisi ja yhdessä kävinkin siinä 12 viikon tienoilla ja nyt olisi ollut toinen 28 viikon tienoilla, mutta kun käyn sokereiden vuoksi tayssis, niin siellä gynekologi katsoo kuitenkin, joten peruin neuvolalääkärin.
Mut on siis syynätty kaksi kertaa tähän mennessä kerran neuvolassa ja kerran tayssis. Ja tullaan syynään useampaankin kertaan.
Seuraava neuvolakin mulla vasta muutaman viikon päästä, kun välissä taas tayssis käynti.
Painoa mulle ei ole tullut vieläkään lisää, alussa lähti se kolmisen kiloa pois, eikä takaisin ole tullut vielä. Kohdun mitta oli viikolla 22, 19cm, mikä pieni mielestäni tähän kumpuun katsottuna, tuntuu että maha lähtisi jo aika ylhäältä, mutta ei se kohtu sit ole kuin navan korkeudella.
Eli terveisiä Tampereen 3d/4d ultrasta. Tutkimus oli tosi perinpohjanen. Vauveli syynättiin joka kantilta ja kaikki kohdun verenvirtaukset ja kohdunsuun tilanne myös. Mutta pysäytyskuvista ei siis jäänyt epäselväksi kumpi on tulossa. Mies sanoi jo ennen lääkäriä, että tyttöhän tuo. Olihan tuo kokemus, ja nyt odottaa vauvaa kahta kauheemmin, kun tietää jo minkä näkönen tapaus sieltä on tulossa.
Mulla nyt ei oikein selväjärkinen ajatus kulje, kun vaan leijailen jossain katonrajassa. Palaan normaalikeskusteluun kun aivotoiminta palailee :D
Hienoa kuulla, että ultra oli odotettu.
Ja vielä hienompaa kuulla että meidän pojat saa sittenkin deittiseuraa niin niiden ei tarvi siitä yhdestä tyttörassukasta tapella joka tähän mennessä oli varmistunut =)
Nyt tämä maha ja sen ylihypermega-aktiivinen asukki lähtee koisimaan.
-Ellu ja to be fudistähti Julle-
ja samalla pari riviä.
Misti kyseli lääkärineuvolasta. Mulla on ollut yksi viikon 14 tuntumassa (taisi olla 14+4 silloin), ja käsittääkseni ainakin yksi tapaaminen on vielä tulossa, joskaan en tiedä milloin. Voi olla että kaksikin, siis kolme yhteensä. Meillä siis näitä tapaamisia on enemmän, mutta toisaalta taas ultrat meillä tekevät kätilöt, ei lääkäri, ja he eivät tee sisätutkimusta siinä yhteydessä.
Nimiäisistä/ristiäisistä oli viime viikon lopulla puhetta. Meillä ei olla päästy vielä edes nimikeskusteluun asti. Ristiäisiä ei tosin tule, eikä kummejakaan; vielä en tiedä, pidämmekö muuten vaan jotkut nimenantojuhlat. Luulen, ettei. Minulla on aika riitaisa ja tympeä suku; miehen sukulaiset taas asuvat tosi hajallaan, eikä heitä kiitos Stalinin vainojen ole paljon elossakaan (mies on alkujaan inkeriläinen, vaikka koti onkin ollut täysin suomenkielinen - hänen vanhempansa kierrätettiin aikoinaan lapsina Inkerinmaalta Siperian leirien kautta Tallinnaan, jossa miehenikin on syntynyt).
Vauvajuhlista en tiedä, kellekään tutulle ei ole pidetty. Varmaan niitä voi pitää milloin vain haluaa. :)
kun ei koskaan muista kaikkea samaan viestiin... Ihanaa kuulla, että teillä oli onnistunut käynti!
Huh, onneksi on sekin kammotus taas hoidettu. Mä sitten inhoan hammaslääkärissä käyntiä. Tunnelmat peruja lapsuudesta ja kamalasta vanhasta huuhkajasta, joka koulun hammashuollossa meitä oppilaita piinasi.
Kiharalle onnittelut onnistuneesta 4D käynnistä! Omaan ultraan on aina vaan aikaa... :) Saako udella, että kuka siellä gynekeskuksessa oli ultraajana? Siis kuka lääkäreistä siellä tuota vekotinta käyttää? Itse kun olen siellä muuten useamman kerran käynyt, mutta tuohon 4D:hen en Tampereelle raaskinut lähteä.
Ja kissantassuille sen verran vielä noista lääkärineuvoloista, että minulle ei siis ole tehty kertaakaan varsinaista sisätutkimusta. Mutta kyllä kai sentään nt-ultrassa kohdunkaulakin näkyi, kun alakautta ultrattiin?
Vauvajuhlista ei minullakaan ole kokemusta, vaikka olisihan se ihanaa päästä kerran sellaisetkin kokemaan :) Ei kai taida meillä vielä olla kyseisellä juhlalla kovin pitkiä perinteitä, vaikka jotkut niitä kyllä jo harrastavatkin.
Mutta nyt kuopuksen kanssa ulos, ilma kun on kuin morsian :)
Misti ja pallero (kuopus eilen nimitteli vauvaa palleroksi) 23+4
Ihan kaamee kipeys. Tulin eilen töistä kolmen maissa, nukuin siitä seitsemään, söin, käytin koiran, menin nukkumaan ja heräsin seiskan pintaan todetakseni että koskee kamalasti mahaan ja kurkkuun. Supisteli koko illan ne hetket mitä olin hereillä ja päähän koski ja koskee kamalasti. Ei oo kunnon flunssaoloo, kun kurkku vaan kipee ja korvat oudot, mutta muuten on ihan veto poissa enkä siis mennyt töihin. Ensimmäistä kertaa eilen itkin ja ravistelin mahaa sängyssä noin tunnin kun huomasin, etten oo pienestä kuullut mitään koko päivänä. Viikosta 16 asti hän on kuitenkin monottanut KOKO ajan, en oo semmosta huolta vielä tuntenut.. Yhden kerran se sitten potkaisi KOVASTI ja jatkoi ilmeisesti uniaan :D Mutsi oot kauhee.. Nojoo. Tässä harkitsen sairaalaan menoa jos vielä supistaa, kun alkaa kiristää aika paljon ne jo. Ainoa vaan että bussiseikkailu sinne ei kamalasti innosta kun en oikein pääse sohvalta ylös ja sitten tuntien odottelu ja parhaassakin tapauksessa makailu tuskasen kovassa sängyssä..
Valivali. Anteeks kovin omanapainen juttu, en vaan tiedä mitä tehdä ja kamalaa olla yksin tän kanssa.
Kiharalle paljon onnea, tekeehän joku vielä tytönkii :)
p
oli ihan pakko kirjoittaa, vaikkei mitään oikeaa asiaa olekaan. Aloin vain tuntea itseni ihan kamalan vanhaksi ja viisaaksi kun huomasin, että täällä on jo marraskuistenkin pino! :)
Misti, eiköhän se kohdunsuu ole nt-ultrassakin näkynyt, ja varmaan on aika sairaalakohtaista myös, mitä silloin tutkitaan. Mulla nt-ultrassa vilkaistiin sisäpuolelta, vaikka pääasiassa sekin tehtiin ulkopuolelta. Kätilö ei tosin kommentoinut millään lailla kohdunsuun pituutta tai aukinaisuutta, sen katsoi sitten lekuri ihan erikseen. Vaan aika erikoisessa asiassa ovat teillä päättäneet säästää, jos ei ole neuvolalääkäreitä eikä ultrassakaan lääkäri tutki.
Enhän mä ole pystynyt tästä sukupuolesta hiljaa oleen vaan olen asiaa hössöttänyt asiakkaillekin...
Misti kyseli lekurista. Se oli se pieni professori-setä Pertti Kirkinen, oikein oli asiantunteva ja perusteellinen heppu. Voin kyllä lämpimästi suositella, jos joskus joku kyselee.
lämpimät säät senkun jatkuvat, kohta Tampereella ei ole yhtään lunta jäljellä... ja minulla ei ole päälle sopivaa kevättakkia
sorruttiin sitten kumminkin miehen kanssa ja tilattiin aika 3D-ultraan, samaan kuin missä Kihara-74 kävit eli Pertti Kirkiselle. Mukava kuulla että tykkäsitte :-) Pakko päästä näkemään että mitä tuo vilpertti oikein touhuaa ja varmistaa että on pysynyt poikana :-p
Perjantaina onkin sitten lääkärineuvola, kolmas on sitten joskus lähempänä synnytystä. Näillä viikoilla saisi muuten soittaa ajan jo Tays:n synnytysvalmennukseen....
t. Fiikus (25+0 jee!!!)
Ihana auringonpaiste!
Mistihän se kyseli lääkärineuvoloista, meillä oli ensimmäinen rv 10+4 ja oisko kuukauden päästä seuraava. Eli ens ma on seuraava tavisneuvola ja sitä seuraava on lääkäri ja ymmärtääkseni se aika laitetaan noin kolmen viikon päähän. Mulla ei kyllä ultrien yhteydessä oo tehty mitään tutkimuksia, koska kaikki kolme ultraa on tehty mahan päältä!
@nikki oli menossa kattoon Tuttiritaria... Itse en tiedä kyseisestä hepusta mitään, mutta siskon perhe on menossa kans pian katsomaan sitä Tampereelle. Missäs te asuittekaan? Siskoni poika (mun kummipoika) Onni leikkii koko ajan tuttiritaria, etsii siskonsa tutteja ja heiluu viitan kanssa ympäriinsä. Tuttiritari siis! ;)
Kiharalla ollut ihana ultra! Ihanaa kun olit niin pilvissä. Oiskohan meillekin sitten se tyttö tulossa niinkuin neuvolantäti veikkasi... Sen saa varmaan tietää vasta lapsen synnyttyä! Mies edelleen ois kyllä kovasti menossa ultraan tarkastaan tilanteen. Mutta varallisuus ei taida antaa periksi.
Lauleskelen joka ilta vauvalle Lapin äidin kehtolaulun. Sen päätyttyä kaveri alkaa joka kerta mylläämään, eli ei taida meikäläisen nukutustaidot olla ihan kohdillaan! ;) Onko kukaan muu miettinyt perhepetiä, eli että pinnasänkyä ei tulis ollenkaan? Me ollaan kovasti mietitty miten saatais tähän makkariin mahtumaan meidän sänky, tietokone, hoitopöytä ja pinnasänky. Sopivaa ratkaisua ei oo löytyny ja mies ehdottikin, että ostetaan vaan leveämpi sänky ja otetaan vauva väliin. Itseä vähän hirvittää, mutta toisaalta just alkoi kiehtomaan. Että saas nähdä. Kokemuksia, anyone?
Noh, nyt täytyy alkaa muihin aamutouhuihin... Hyvää viikon jatkoa kaikille! Nautitaan keväisestä säästä ja masuvauvoistamme!
-Veruska 24+5 & Sirriäinen-
Lumi on tosiaan täältä Pirkanmaalta lähdössä aika haipakkaa :) No, minua ei kyllä yhtään haittaa, päinvastoin. Oon niin kesäihminen, kuin olla ja voi.
Kumma juttu tuo lääkärineuvola-asia. (Älkää vielä repikö peliverkkareitanne, vaikka siitä nyt jauhan.) Siis lähinnä se, että Tays oli kuulemma antanut tuon suosituksen myöhäisestä ajankohdasta, mutta teillä muilla Tays:n piirissä olijoilla on 3 lääkäriä ja ultria päälle :/ Mitähän se terkka nyt mulle oikein höpäjäs??
Me suunnittelimme vähän lähtevämme Lapsimessuille maalis-huhtikuun vaihteessa. Siellä kuulemma on hähtävillä uusi äitiyspakkaus ja sen Tuttiritarinkin siellä voi nähdä :)
Veruska kyseli perhepedistä. Meillä kaksi nuorinta ovat nukkuneet oikeastaan koko ensimmäisen ikävuotensa meidän sängyssä. Pinnasänkykin on kyllä ollut, lähinnä päiväunia varten, mutta yöt siis meidän välissä. Systeemi on sopinut meille tosi hyvin. Kaikki saavat silloin parhaiten nukkua, kun vauvan ei tarvitse kuin vähän inahtaa ja ruoka on heti saatavilla. Eli kukaan ei oikeastaan ehdi kunnolla edes herätä. Koskaan ei ole mies ollut vaarassa kierähtää vauvan päälle, vaikka ihan normaali sänky meiltä löytyy. Eli suosittelen lämpimästi!
Mutta nyt lähden leipomaan marianne kääretorttua, mummu on tulossa kylään :)
Misti ja pallero 23+5
Mariannekääretorttu kuulostaa ihanalta, vinkkaa ohjeentapasta jos kerkeet Misti ;)
Oli lääkärineuvola sitten tänään. Kohdunsuu oli onneksi kiinni, sitähän sitä jännitti.. Lääkäri laittoi kahden viikon loman. Nyt sitten olla öllötellään pikkuisen kanssa.. Hänestä ei oo kuulunut oikein mitään viime aikoina. Aamulla kyllä sen verran tunsi että vaihtoi asentoa, mutta eipä mitään rummutteluja oo tullut.. Oon suht rauhallinen vaan siks, että kuulin pari tuntia sitten ne sydänäänet.. Kyllä se tohtorikin kehotti makaamaan paikallaan niin kauan, että jotakin tuntuu, ja jos ei niin sitten lääkäriin..
Täällä ei tartte varata aikaa synnytysvalmennukseen, joka lauantai niitä KYSsillä on ja senkun menee vaan. Tekis mieli jo mennä ;) Vaikka täti sanoikin että saa mennä vasta huhtikuun lopulla. No, jospa jaksasin oottaa :)
Kelan lappuset sain myös.. Huhtikuun lopussahan ne pitää palautella viimestään, jos malttasin ootella pari viikkoa niin näkis, josko se pakkaus vaihtuu. Ei muuten mitään, toi pakkaus kelpaa vallan mainiosti mutta tutuilta ja sukulaisilta on tulossa ja tullut jo ton pakkauksen kamoja niin paljon, niin saisi jotain " uutta" ;) Vaikka mulle kyllä sama, kun ilmaseksi kerta saa hyödyllistä tavaraa. En oikein ymmärrä sitä nurinaa väreistä sun muista, koska kaikkia nyt vaan ei voi miellyttää.. Sanoin se kotimaisuusasia. Valitetaan suureen ääneen pakkauksen ulkomaisista tavaroista, mutten itse ostetaan omat ja vauvan kamat hennesiltä sun muista.. Vähän vois miettiä.
Veruska kyseli perhepetistä.. Meille ei pinnasänkyä tuu ellei tunnu huutava pula tulevan jossain vaiheessa. Itse ainakin oon niin muhveli ja mukavuudenhaluinen, että kätevintä kun pikkunen on lähellä ja saa tissin suuhun nopeaa.. Tetty jos tuntuu sitten käytännössä ettei toimi, niin äkkiäkös sen sängyn hommaa. Mutta luulisi onnistuvan :) Ja jos niin mennään vaikka lähemmäs vuotta, niin voikin ostaa ihan lastensängyn pojalle suoraan.
Ihana IHANA sää.. Ulkona on no niin lämmin varjossakin, että hipsuttelin neuvolamatkat kevättakki auki ja toppi alla, oli vaan niin hurjan lämpöstä. Villatakkia laukunpohjat täynnä :D
Oli ihanaa illalla kun mies tuli kotiin. Tuossa se nyt muhveltaa sohvalla, nukkuu univelkoja pois. Otti uuden tatuoinnin siellä, tosi hieno. Ja osti pienokaiselle aivan mahtavat Conversen tennarit ;) Epäkäytännöllistä, mutta enpä estele innokasta isää.. Ja on ne NIIN söötit ja NIIN pienet :D
Ja jee, nyt tätä kirjottaessa pienkin potkaisi käteen mua. Tai siis pidin kättä vatsalla, tiedättehän.. Helpottaa kun kuulee hänestäkin jotain.
Meen syömään pinaattikeittoa, hullut himot vaikka hemppa oli noussu jo sataan;)
-pals 24+5
Moro,
Ehdottomasti mariannekääretortun ohje. Haluaa tehdä viikonloppuna (vaikka olinkin suunnitellut munkkeja)!
Ilmoittauduin tänään Haikaranpesään, synnytysvalmennukset 23.5 ja 30.5.
Lisäksi kuulemma vapaaehtoisia valmennuksia jos haluaa. Pitää katella kun tulee kirje kotiin.
Sokerirasitustestistä taisinkin jo mainita aiemmin, eli sinne 5.4.
Toivottavasti palsin vauveli heräilee enemmän. Meidänkin poika on ollut vähän rauhallisemmin eilen illalla ja tänään, taisi mennä shokkiin kun eilen joogasin tunnin verran.
Noista pedeistä vielä, itse olen ostanut kehdon johon vauva mahtunee ekan puoli vuotta. Ajattelin sen iskeä sängyn viereen, mutta pinnasänky saa sitten jäädä lapsen huoneeseen päiväunia varten. Kehto sen takia, että voi sitten helposti heijata uneen (ja olen sitäpaitsi aina halunnut lapselle kehdon). Meillä ei perhesänkysysteemi oikein toimi kun siellä majailee joka yö mun ja miehen lisäksi myös yksi karvainen lapsi ennestään. Ja siitä olen varma ettei se karvainen lapsi (eli kissa) annan tilaa muille. Turvallisempi että pitää vauvan erillään. Kehtoon ei kissat ole hyppineet, se on lattialla ollut tutustuttavana jo pari kuukautta. Eivät taida tykätä kun se keinuu.
Veruskalle: mä laulelen lapselle iltaisin " hus little baby, don' t say a word.." -laulua. Opettelin sen englanninkieliset sanat kokonaan, jos vaikka tarttuisi sitten jotain.
Aijoo ja pistin eilen tilaukseen uuden auton, Hondan CR-Vn. Nyt ei tarvis kun myydä vanha pois :P Auto tulee aika tiukille, kesäkuun alkuun. että jos vauva meinaa yhtään etuajassa tulla niin sitten saas nähdä. Onneksi meillä on silti toisena Volvo, jolla saa vauvan tarvittaessa kotiin.
Nyt jatkamaan töitä taas.
Kiva kun aloitit uuden viikon.
Meillä kans viikko alkanut masuvauvalla rauhallisesti, mut mies sanoikin, et ihmekös kun tuo juhlinut koko viikonlopun. Aina hirveä disko tuossa 24-02...
Mä yritän taas huomenna duuniin, jospa tällä kertaa pysyisin kauemmin kuin kaksi päivää ;-)
Uusi kevättakki pitäis tänään hakea. Normaali koko mulle on varmaan 38, mutta kevättakeista ei yksikään sitä kokoa oleva enää mahtunut päälle. Löysin yhden vähän pidemmän takin kokoa 34 kaapista ja se mahtui just ja just päälle. Mut varattuna on mulla nyt koon 54 takki! käsittämätöntä on siirtyä 20 kokonumeroa isomman takin käyttöön, mut tuo tän kevään muoti ei sit vissiin ollutkaan ihan yhtä leveälinjaista kaupoissa kuin mitä jostain muotikuvista ymmärsin. Viimeiksi kun olin raskaana niin ostin kans ison kesätakin ja se oli sitten aivan ihana käyttää vauvan kanssa niin, että vauvan sai sinne vetoketjun alle kans piiloon rintarepussa, naama saattoi näkyä vaan, kun vaikka käveltiin neuvolaan.