Huvila & huussi kausi 16 2025
Jakso 2. Siellä kaverit purkavat läpimätää puuvajaa hiiren paskomien villojen kera ilman minkäänlaista hegityssuojainta. Hyvin on mietitty työturvallisuus.
Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (900)
Vierailija kirjoitti:
Olipa siinä tunnearvoa, kun noin huonokuntoinen mökki piti korjata. Hirret ihan pehmeitä monesta kohtaa. Normaalisti tuollainen mökki pistetään kaivinkoneella kumoon.
Nykyaikaa että kaikki käyttökelpoinen säästetään. Hirsitalohan on ihan huippukeksintö. Sen voi purkaa ja rakentaa uudestaan eri paikkaan. Uusia huonoksi menneitä osia. Ainoat asiat joita itse olisin tehnyt toisin oli keittiö joka oli halpaa lastulevytavaraa. Myös terassin rautakauppakaiteen olisin muuttanut talon tyyliin sopivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisennuima altaan katteen hintaki on alkaen 5000€ , allas laittoineen helposti 15 000€
So what? Ei ole mun eikä sun pörssistä pois!
Davidin tarina hänen kertomanaan
Katjan remppa täys katastrofi. Kivituhka on kammottavaa käytössä. Likaa lattiat vuosien ajan. Kaasuliesi ei kyllä ilman tuulensuojaa pelitä. Kesäkeittiö taivasalla ei vaan toimi. Tanssilattia saunan luona kammottava. Täysin ammattitaidoton suunnittelija.
Katjan piharempassa parasta oli ettei kaikkea pistetty sileäksi.
Vierailija kirjoitti:
Katjan remppa täys katastrofi. Kivituhka on kammottavaa käytössä. Likaa lattiat vuosien ajan. Kaasuliesi ei kyllä ilman tuulensuojaa pelitä. Kesäkeittiö taivasalla ei vaan toimi. Tanssilattia saunan luona kammottava. Täysin ammattitaidoton suunnittelija.
Mä oon miettinyt että eikö Laura osaa suunnitella vai Heemix Oy toteuttaa?
Minusta niissä suunnitelmissakaan ei ole kyllä nurtsin rajauksia tai selkeitä linjoja. Myös materiaalivalinnat kuten kivituhka on suunnittelijan mokia. Vaikuttaa siltä kuitenkin että tekijäpuoli tuolla on surkeaa, ihan kaikki on viimeistelemätöntä ja kivimuuritkin vinossa.
Aivan kuin eivät tietäisi, että Suomessa usein sataa kesällä. Kesäkeittiöllä ei nyt tee mitään.
Laituri oli hieno.
Ihmettelin myös kivituhkan laittoa. Eikö mukavampi olis vaikka sitten kivituhkaan asennettuja askelkivilaattoja vaikka niitä liuskekiviä, jotka sopivat tuollaiseen pihaan. Onneksi niitä on helppo lisätä tuon kivituhkan päälle jälkeenpäin jos haluavat...
Olisi kiva nähdä miltä piha näytää muutaman kesän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilja ja David ovat pariskunta ja heillä on yhteinen yritys. Kun joku täällä kysyi sitä.
Ovatko oikeasti pariskunta? Olen aina luullut, että vain yrityskumppaneita! Ovatko lapset heidän yhteisiä?
No eivät ole. Davidin vaimo on kuollut enkä tiedä onko hänellä uutta vaimoia, mutta Vilja se ei ainakaan ole. Vilja on naimisissa ihan eri miehn kanssa. David on töissä Viljan firmassa.
David on austraalialainen, mutta oli naimisissa suomalaisen naisen kanssa ja suivat kai Irlannissa.Kun Davidin vaimo kuoli, hän mietti mihin muuttaisi lastensa kanssa ja päätti muuttaa Suomeen, jossa lasten äidin puoleiset sukulaiset asuu. Olivat tutustuneet viljan kanssa siellä Irlannissa ja kun molemmat muutti Suomeen, David tuli töihin Vilajan firmaan.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin eivät tietäisi, että Suomessa usein sataa kesällä. Kesäkeittiöllä ei nyt tee mitään.
Laituri oli hieno.
Sateisessa Suomessa tekee kesäkeittiöllä paljonkin, kunhan vaan se on järkevästi tehty. Näissä ohjelmissa en ole yhtään fiksua ratkaisua nähnyt. Ite kun tekee, niin tekee sitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilja ja David ovat pariskunta ja heillä on yhteinen yritys. Kun joku täällä kysyi sitä.
Ovatko oikeasti pariskunta? Olen aina luullut, että vain yrityskumppaneita! Ovatko lapset heidän yhteisiä?
Davesta kerran luin jutun, että hän on ajautunut Suomeen naisen perässä. Rakastunut, tekivät pari lasta ja sitten rouva sairastui syöpään ja kuoli. Lasten takia jäi Suomeen, kun täällä oli parempi turvaverkosto, ausseissa ns. ei mitään.
Hänkin tunsi Viljan jo silloin pintapuolisesti. Vilja taisi silloin asua Irlannissa. Sittemmin muutti Suomeen ja laittoivat firman pystyyn. Että ainakin ovat yrityskumppaneita, jos eivät pariskunta.
Mä olen vielä siinä uskossa, etteivät ole yhdessä romanttisesti. Mutta mistäs sitä tietää, kun tekee duunia yhdessä voi rakastuakin.
Tähän ketjuun väärät hahmot, hehän vaikuttavat nykyään Kotoisassa. Mistähän tämä vaihto johtuu? Onko suurta draamaa vaiko vaan aikataulullisesti järkevämpi...
Joo noi lopputulokset on pihojen osalta tosi viimeistelemättömiä, mutta kyllä suunnitelmatkin on jotenkin aloittelijamaisia. Noh, Heemix Oy näyttää menneen konkurssiin. Eipä paljon 2 vuoden takuuajat toteudu.
Katja S sukulaisineen kovasti tykkäsivät mökkipihastaan. Onko se vaan niin, että alkuun tykkää kaikesta, kun on uutta? Sitten käytössä huomaa epäkohdat? Itsehän en olisi voinut tykätä paljoakaan.. se terassi ok, mutta taas se kesäkeittiö taivasalla ja vihreä munalla ratkaistu. Ei siinä paljon mahdu kokkaamaan. Yök.
Sitten ne polut. Haluttiin selkeyttä ja kulkuja, mutta onko niiden pakko olla jotain moottoriteitä risteämässä pitkin poikin? Tuntu, ettei siellä sitten ole enää mitään muuta. Tai no olihan siellä se dimangi ihan saunan edessä. Ei noin! Siinäkin olisi voinut olla vähän jotain seinää ja katon tapaista, että saisi lämppäriä. Niitä käytetään todella vähän näissä kohteissa, vaikka luulen, että kaikki semmoisia hankkii.
Miksei maksaruohotasangolla ollut istumapaikkoja? Se vaikkutti parhaalta päiväkahvipaikalta.
Se lauturikin oli hieman epäilyttävä. Halusivat sinne laiturin päähän oleskelupaikkaa, mutta miksei niistä tehdä miellyttäviä?
Kardinaalimunaus laittaa valkoista kivituhkaa, ei istu Suomen luontoon. Kävelepä siinä paljain jaloin, no, ehkä punkitkaan ei kävele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Davesta kerran luin jutun, että hän on ajautunut Suomeen naisen perässä. Rakastunut, tekivät pari lasta ja sitten rouva sairastui syöpään ja kuoli. Lasten takia jäi Suomeen, kun täällä oli parempi turvaverkosto, ausseissa ns. ei mitään.
Hänkin tunsi Viljan jo silloin pintapuolisesti. Vilja taisi silloin asua Irlannissa. Sittemmin muutti Suomeen ja laittoivat firman pystyyn. Että ainakin ovat yrityskumppaneita, jos eivät pariskunta.
Mä olen vielä siinä uskossa, etteivät ole yhdessä romanttisesti. Mutta mistäs sitä tietää, kun tekee duunia yhdessä voi rakastuakin.
Tähän
Jos Maikkari maksaa enemmän kuin Nelonen? Näitä remonttimaakareita ja suunnittelijoita nuo kaksi kanavaa ovat vaihtaneet päittäin jo moneen otteeseen.
Nyt taisi tulla viimeinen niitti meikäläiselle. Anni ja Laura Taas tyyny ostoksilla ja sitä kesti. Kuka tässä on tuottajana, ihan avutonta nyt koko ohjelma. Itseään kehuvat.
Vierailija kirjoitti:
Saako ne tuota kivituhkaa jostain ilmaseksi. Meidän pihaan laitettu sitä joskus kymmenen vuotta sitten ja vieläkin tulee harmaat jalanjäljet lattiaan.Kauhistus, kun on vielä koira.
Vierailija kirjoitti:
Katja S sukulaisineen kovasti tykkäsivät mökkipihastaan. Onko se vaan niin, että alkuun tykkää kaikesta, kun on uutta? Sitten käytössä huomaa epäkohdat? Itsehän en olisi voinut tykätä paljoakaan.. se terassi ok, mutta taas se kesäkeittiö taivasalla ja vihreä munalla ratkaistu. Ei siinä paljon mahdu kokkaamaan. Yök.
Sitten ne polut. Haluttiin selkeyttä ja kulkuja, mutta onko niiden pakko olla jotain moottoriteitä risteämässä pitkin poikin? Tuntu, ettei siellä sitten ole enää mitään muuta. Tai no olihan siellä se dimangi ihan saunan edessä. Ei noin! Siinäkin olisi voinut olla vähän jotain seinää ja katon tapaista, että saisi lämppäriä. Niitä käytetään todella vähän näissä kohteissa, vaikka luulen, että kaikki semmoisia hankkii.
Miksei maksaruohotasangolla ollut istumapaikkoja? Se vaikkutti parhaalta päiväkahvipaikalta.
Se lauturikin oli hieman epäilyttävä. Halusivat sinne laiturin päähän oleskelupaik
No, sanohan se poika laiturilla jotain, että tämä on sentäs hyvä. Ei todellakaan pitänyt kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko Vilja ja Dave pariskunta?
On, eivät pidä meteliä asiasta,
haluavat pitää perheen yksityisenä, mutta tässä on heidän haastattelu.
Ja kyllä Dave on leski, ollut aijemmin naimisissa Suomalaisen naisen kanssa.
Olipa siinä tunnearvoa, kun noin huonokuntoinen mökki piti korjata. Hirret ihan pehmeitä monesta kohtaa. Normaalisti tuollainen mökki pistetään kaivinkoneella kumoon.