Paljon teillä jää maksettavaksi vuokraa?(kelan jälkeen)
Kommentit (10)
Mä käyn osa-aikatyössä ja mies tekee varamiespalvelulla töitä, lapset hoidetaan kotona, hoitoon en niitä vie. Työt järjestellään lasten hoidon ehdoilla.
Tulot on juur yli rajojen, vuokra on 500 ja siihen ei riitä edes miehen kahden viikon käteen tuleva palkka tällä hetkellä.
Mitää tukia ei siis tule. Että kiva kiva.
saamme asumistukea, koska mies saa palkasta käteen kuukaudessa 1100e ja itse saan vain opintotukea 259e. Lapsia kolme ja vuokra on vesimaksun kanssa 690e.
ja mä äprahan 649 brutto. Asumistukea saatiin 506e ja lapsia on kolme.
Nyt kun mies on työtön niin saadaan sama.
vuokra 513e ja asumistukea saadaan 311e eli itse maksetaan 202e. Ja kaikille haukkujille tiedoksi ,että elämä on, ja aina se ei mene niin kuin haluaisi! Saadaan vielä kaiken lisäksi soskustakin rahaa! Ajatelkaapa sitä!!!
Mutta arvatkaas mitä, ei tässä kovin leveästi siitä huolimatta elellä! (meillä yksi lapsi, toinen tulossa) Mies menisi heti töihin kun pääsisi! Jäi siis yllättäen työttömäksi 3kk sitten ja itse saan vain kotihoidontuen. Mies etsii töitä kokoajan aktiivisesti ja toivottavasti pian niitä saisikin! Itse jään äitiyslomalle huhtikuun alussa jolloin myös tulot nouseva kun saan äitiyspäivärahaa 1764e-2778e/kk. Eikä se niin helppoa kuulkas varsinkaan sinne soskuun ollut mennä! Mutta ylpeys oli pakko niellä ja onneksi tämä on vain väliaikaista. Ja miehelläkin toivottavasti töitä viimeistään ennen kuin minun vanhimpain vapaani loppuu.
Kuukausipalkkani on 1200e ja yhden lapsen yh olen. Työpaikka kuitenkin mieluinen ja koulutusta vastaava, joten luojalle kiitos asumistuesta; voidaan elää ihmismäisessä asunnossa (51 neliötä) ja saan pitää rakkaan työni.
me jotkut työssäkäyvätkin saamme asumistukea.
Vuokra ja vesimaksu on 670 euroa. Melko vähän, kun asunto on iso.
asun omistusasunnossa. Ja maksan kaiken itse.
t. yh
kela kyllä maksaa lapsilisän ja kotihoidontuen, mutta en ole varsinaisesti budjetoinut noista asumiseen yhtään. mies maksaa vuokran.