Onko yliopistotutkinnosta mitään hyötyä?
Luin juuri, että Microsoftin ohjelmistokehittäjät tienaavat keskimäärin 190 000 euroa vuodessa, ja suurimmalla osalla näistä ohjelmistokehittäjistä ei ole mitään tutkintoa suoritettuna.
Kommentit (26)
Tieto on valtaa! Kuinka valtava olenkaan, koska olen niin tietäväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu alasta. Lääkäriksi, lakimieheksi, opettajaksi (p.l. ammatilliset opettajat) jne ei pääse ilman yliopistotutkintoa.
Sitten vaikkapa IT-alalla voi toimia ilman minkäänlaista tutkintoa, jos on muuten pätevä. Itsekin aloitin urani opistotutkinnolla, vasta työn ohessa luin AMK-tutkinnon ja yliopistotutkintoa mulla ei ole edelleenkään.
Iso osa opettajista ei ole opekoulutusta nähnykään.
Koska semmoisella pääsee vaikka valtion johtoon, niin haittahaan siitä enempi tuntuu olevan. Ainakin muille ihmisille.
Yliopistotutkinnosta on se hyöty, että sen hankkineella yleensä on logiikka paremmin hallussa kuin AP:llä.
Kyllä.
Ja jos on vähänkään nätti naama/kroppa, ei tarvitse olla päivääkään sinkkuna mikäli ei itse tahdo. Suosittelen.
9 vuotta opiskeluja ja yliopistohengailua, oli ihan hauskaa. lopputulos kuitenkin 2 maisterin tutkintoa, teologia ja historia, tosin saman gradun tein molempiin eikä kukaan huomannut kun vanhaan graduun oli 18 vuotta etäisyyttä jo ja luin sen toisen tutkinnon 2 vuodessa. ja työttömyys sekä ruokajono, yksinäisyys ja kyvyttömyys tehdä mitään töitä: 3 vuotta olen ollut epäpätevänä ala-asteen opettajana tosin, palkka 2000 e /kk ja en kestä enää niitä inkluusio pilaamia ipanoita. joten: työttömyys ja ruokajono kohtalona.
ja naispappien homokirkkoon ei voi mennä töihin koska sekin on paskaa.