Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yliopistotutkinnosta mitään hyötyä?

Vierailija
24.03.2025 |

Luin juuri, että Microsoftin ohjelmistokehittäjät tienaavat keskimäärin 190 000 euroa vuodessa, ja suurimmalla osalla näistä ohjelmistokehittäjistä ei ole mitään tutkintoa suoritettuna.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vuotta opiskeluja ja yliopistohengailua, oli ihan hauskaa. lopputulos kuitenkin 2 maisterin tutkintoa, teologia ja historia, tosin saman gradun tein molempiin eikä kukaan huomannut kun vanhaan graduun oli 18 vuotta etäisyyttä jo ja luin sen toisen tutkinnon 2 vuodessa. ja työttömyys sekä ruokajono, yksinäisyys ja kyvyttömyys tehdä mitään töitä: 3 vuotta olen ollut epäpätevänä ala-asteen opettajana tosin, palkka 2000 e /kk ja en kestä enää niitä inkluusio pilaamia ipanoita. joten: työttömyys ja ruokajono kohtalona.

ja naispappien homokirkkoon ei voi mennä töihin koska sekin on paskaa.

Vierailija
22/26 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto on valtaa! Kuinka valtava olenkaan, koska olen niin tietäväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu alasta. Lääkäriksi, lakimieheksi, opettajaksi (p.l. ammatilliset opettajat) jne ei pääse ilman yliopistotutkintoa.

Sitten vaikkapa IT-alalla voi toimia ilman minkäänlaista tutkintoa, jos on muuten pätevä. Itsekin aloitin urani opistotutkinnolla, vasta työn ohessa luin AMK-tutkinnon ja yliopistotutkintoa mulla ei ole edelleenkään.

Iso osa opettajista ei ole opekoulutusta nähnykään.

Vierailija
24/26 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska semmoisella pääsee vaikka valtion johtoon, niin haittahaan siitä enempi tuntuu olevan. Ainakin muille ihmisille.

Vierailija
25/26 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistotutkinnosta on se hyöty, että sen hankkineella yleensä on logiikka paremmin hallussa kuin AP:llä.

Vierailija
26/26 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Ja jos on vähänkään nätti naama/kroppa, ei tarvitse olla päivääkään sinkkuna mikäli ei itse tahdo. Suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme