Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein hyvää pyttipannua tänään!

Vierailija
23.03.2025 |

Keitin perunat ensin ihan kypsiksi (n.30 min) ja sitten jäähdytin ne, kuorin, pilkoin ja laitoin ne paistinpannulle jossa paljon voita ja maustoin ne suolalla.

Sen jälkeen pilkoin laadukasta grillimakkaraa sopivan pieniksi paloiksi ja kun perunat olivat tirisseet jonkin aikaa voissa niin lisäsin makkaranpalat pannulle ja lisää voita myös. Pienensin levyn tehoa pikkuhiljaa (ettei perunat ja makkarat pala) ja kun perunat olivat kauniin keltaisia ja pinnaltaan osin rapeita, kaadoin pyttipannun lautaselle ja rupesin syömään ja todella hyvää oli.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihje: kaupan pakastepyttipannusta tulee se paras pyttis!

Vierailija
2/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihje: mene makuaistitestiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin oikea ohje.  Ei mausteta pilalle eikä mitään ihmeellisyyksiä sekaan.  👍

Vierailija
4/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nykyään saa kunnon makkaraa+ ?? Laatu on täyttä kuraa nykyään. 

Vierailija
5/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastepyttis on nykyään niin hyvää ettei itsetehtyä oikein kannata alusta lähtien tehdä.

Vierailija
6/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohje, mutten minä koskaan ole vaivautunut aloittamaan pyttiksen tekoa perunoiden keittämisellä. Ne on ensin keitetty jotain muuta tarkoitusta varten ja kun niitä on jäänyt yli, olen tehnyt niistä pyttiksen. Tänään viimeksi.

Vierailija
7/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulia myös pitää olla ja mustapippuria ja sinappia. 🧅

Vierailija
8/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihje: mene makuaistitestiin!

En jaksa lukea kauhean pitkiä yhdyssanoja. En pysty hengittämään ja sitten pitää ottaa lääkettä ja mennä nukkumaan.

Vierailija
9/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ohje, mutten minä koskaan ole vaivautunut aloittamaan pyttiksen tekoa perunoiden keittämisellä. Ne on ensin keitetty jotain muuta tarkoitusta varten ja kun niitä on jäänyt yli, olen tehnyt niistä pyttiksen. Tänään viimeksi.

Keitetyt perunat ottaa ikävän sivumaun jos ne ovat vaikka yön yli jääkaapissa.

Vierailija
10/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastepyttis on nykyään niin hyvää ettei itsetehtyä oikein kannata alusta lähtien tehdä.

Olen samaa mieltä: sen kun heittää suoraan pakasteesta sopivan määrän pannulle niin se on siinä.

Vierailija
11/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuole pois kuole pois että meillä suuri juhla ois saatais kakkuu karamellii sokerikorpuista hyvää vellii kahviakin keitettäis ap mullalla peitettäis.

Vierailija
12/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et kyllä ymmärrä hyvän päälle yhtään mitään, jos tuollaista väität. Kyllähän se kaupan valmispakastesonta häviää satanolla itse tehdylle pyttärille ja tämä on kylmääkin kylmempi fakta.

Vierailija
13/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttipannu ilman sipulia on kuin joulupukki ilman lahjoja 🥺

Vierailija
14/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et kyllä ymmärrä hyvän päälle yhtään mitään, jos tuollaista väität. Kyllähän se kaupan valmispakastesonta häviää satanolla itse tehdylle pyttärille ja tämä on kylmääkin kylmempi fakta.

En ole koskaan tehnyt pyttistä muusta kuin pakasteesta, niin kyllä se on mielestäni parasta pyttistä.

Vierailija
15/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuole pois kuole pois että meillä suuri juhla ois saatais kakkuu karamellii sokerikorpuista hyvää vellii kahviakin keitettäis ap mullalla peitettäis.

Olet SAIRAS!

Vierailija
16/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööh, pyttipannu on junttia 80 luvun ruokaa

Vierailija
17/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Namskis 🤪

Vierailija
18/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööööh, pyttipannu on junttia 80 luvun ruokaa

Minä laitan pyttikseen avokadoa, kimchiä ja pestoa. Seuraan trendejä ja trendikkäät seuraavat minua.

Vierailija
19/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä sipuli???

Vai unohditko vaan mainita. Jos reseptistäsi todella yksi pyttärin perusraaka-aineista puuttui, niin eihän se silloin mikään pyttäri ollut, vaan ihan tavan makkaraperunat.

Niin ja pyttäriin sipulin lisäksi olennaisena osana kuuluu vielä paistettu muna. Kun nuo kriteerit on täytetty niin annosta voi kutsua pyttäriksi. Ilman munaa menee vielä rimaa hipoen, mutta ei missään nimessä ilman sipulia.

Vierailija
20/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitetyt perunat ottaa ikävän sivumaun jos ne ovat vaikka yön yli jääkaapissa.

Eivät ota.  

Mistä ottaisivat, jos ne peitetty tiiviisti esim. foliopaperilla.

Kuka muka säilyttää jääkaapissa yhtään mitään, etenkään valmista ruokaa, ellei se ole jossain tiivissä rasiassa, teräskattillassa, tai teräsvuokassa peitettynä?

Tai foliopaperilla tai muovikelmulla suojattu / peitetty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme