Syön varastoja tyhjäksi, ei tarvitse mennä kauppaan kolmeen kuukauteen
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Pakko on käydä kaupassa ainakin kerran viikossa. HeVi osastolla.
Säilöttynäkin voi syödä heviä. Paras tietty jos on itse säilönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi toki, mutta aika harvan mielestä esim. säilötty salaatti tai säilötty banaani on kovin herkullista. Ja noin muutenkin säilykkeet eivät ikinä korvaa tuoreita hevi-tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Mikäpäs siinä. Itse en haluaisi elää kolmea kuukautta ilman tuoretuotteita.
Esim. papuja, herneitä, jyviä ja siemeniä voi idättää.
Kuorelliset auringonkukan siemenet itävät nopeasti ja niiden idut (taimet) ovat meheviä ja maukkaita.
Pian luonto alkaa tuottaa voikukan lehtiä, ilmaista salaattia leivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuorelliset auringonkukan siemenet itävät nopeasti ja niiden idut (taimet) ovat meheviä ja maukkaita.
Varmasti voi, mutta ei niillä pysty korvaamaan esim. maitotuotteita tai tuoretta leipää. Ja aika harva kaupunkilainen lähtee syömään voikukan lehtiä jostain moottoritien varresta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuvittelet vakavissasi ihmisen pärjäävän pelkillä iduilla ja voikukan lehdillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä se auttaa esim. huomiselle aterialle, jos voikukan lehtiä alkaa kasvaa toukokuussa ja pavut itävät joskus viikkojen päästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta tuoretuotteet kattavat paljon muutakin kuin salaattia ja ituja. Esimerkiksi tuore kala kuuluu tuoretuotteisiin. Samoin hedelmät ja vihannekset. Sinulla varmaan kasvaa niitäkin näin maaliskuussa kotipihallasi? :D
Vierailija kirjoitti:
Jos on kuivattuja papuja, niin niitä voi aina idättää. Varastossa voi olla myös terveellistä kimchiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika massiiviset ruokakaapit, jos 3kk pärjää pelkästään niiden antimilla. Kyllä itsekin ehkä 3 viikkoa pärjäisin, mutta en sentään 3kk.
Monella on lihaa ja marjoja pakkasessa.
Minulla on jatkuvasti 3 viikon välein kotiinkuljetus ollut 3vuotta, hyvin toimii. Palasessa paprikoita,tomaatteja , marjoa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kuivattuja papuja, niin niitä voi aina idättää. Varastossa voi olla myös terveellistä kimchiä.
Kimchi ei ole tuoretuote. Eikä iduista riitä kuin vähän mausteeksi. Ei niillä maha täyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika massiiviset ruokakaapit, jos 3kk pärjää pelkästään niiden antimilla. Kyllä itsekin ehkä 3 viikkoa pärjäisin, mutta en sentään 3kk.
Monella on lihaa ja marjoja pakkasessa.
On minullakin, mutta ei todellakaan niin paljoa, että voisin olla 3kk käymättä kaupassa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Minulle käyvät pakastemarjat ja -kasvikset, kasvissäilykkeet, hedelmäsäilykkeet ja sienisäilykkeet. Minua ei haittaa kokeilla syödä poikkeusolojen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle käyvät pakastemarjat ja -kasvikset, kasvissäilykkeet, hedelmäsäilykkeet ja sienisäilykkeet. Minua ei haittaa kokeilla syödä poikkeusolojen malliin.
No kivat sinulle.
Mun pakkasen sisältö on kotivaraa. Siellä on vaikka mitä tuoreena pakastettua. Löytyy sienet, marjat, ternimaitoa, kalaa, lihaa, leipomuksia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi toki, mutta aika harvan mielestä esim. säilötty salaatti tai säilötty banaani on kovin herkullista. Ja noin muutenkin säilykkeet eivät ikinä korvaa tuoreita hevi-tuotteita.
Kaksi viikkoa säilyy kylmäkaapissa n 2viikkoa. Kolmas viikko pakkasesta herneitä, omenaa ,marjoja ym. Hyvin pärjää sunitelulla 3 viikkoa ja saa syödä monipuolisesti. Vieläpä kotikuljetuksella. 😊😊😊
Jääkaapin tyhjennys menossa, viikon päästä kuukaudeksi Espanjaan! Ehkä maitoa pitää hakea, muuten pärjätään. Eikä maitokaan ole välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkeusoloissa sulla ei ole mitään pakastetuotteita, koska sulla ei ole sähkö, jolla se pakastin toimisi. Et myöskään saa valmistettua ruokaa, koska sun sähköliesi ei toimi. Eikä hanasta tule vettä.
Hieman naurahdin tälle aloitukselle. Ei mitenkään pilkallisesti, mutta aluksi niin varman kuuloiset suunnitelmat, mutta ehkä kuitenkin vähän munia täytyy hakea. :D
Kyllähän ihmisen on pakko syödä.
Mitä hirveää siinä on että kotona on paljon ruokaa?