Oletko Israelin vai Palestiinan puolella?
Palstalla käydään vilkasta keskustelua Lähi-idän tilanteesta. Kumpaa osapuolta sinä sympatiseeraat?
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Israelin puolella, koska olen nainen. En koskaan ole islamistien puolella.
Onhan Israelissa muslimeita. Olet siis juutalaisten puolella. Ja tuet tainnuttamatonta teurastusta. Juutalaiset lle.ei käy missään oloissa eläimen tainnuttaminen.teurastaessa. islamissa se on sallittua. Ja.länsimaissa.pakollista halal-teurastuksessa.
Halal ja kosher ovat sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko jostain lahjoittaa IDF:lle? Ukrainalle olen jo lahjoittanut ja haluaisin tukea myös Israelin asevoimia.
Kiitos Ukrainan ja Israelin armeijoille taistelusta Vapaan maailman puolesta!
Radio Patmoksen kautta olen lahjoittanut yhden kibbutsin jälleenrakentamiseen rahaa, sellaisen joka tuhottiin siinä hamasin terrori-iskussa.
Toivottavasti olet perehtynyt kibbutsien poliittiseen tarkoitukseen?
Palestiinan puolella Netanjahun hallinnon pyörittämää Natsisraelia vastaan.
Israelin hallinto toimineen muistuttaa päivä päivältä enemmän n a t s i e n hallintoa Saksassa ennen toista maailmansotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Israelin puolella, koska olen nainen. En koskaan ole islamistien puolella.
Onhan Israelissa muslimeita. Olet siis juutalaisten puolella. Ja tuet tainnuttamatonta teurastusta. Juutalaiset lle.ei käy missään oloissa eläimen tainnuttaminen.teurastaessa. islamissa se on sallittua. Ja.länsimaissa.pakollista halal-teurastuksessa.
Halal ja kosher ovat sama asia.
Ei ole. Kosherissa eläintä ei saa tainnuttaa. Halalissa saa. Vaikka Israelissa ja nolla alueilla laajemmin se teurastus käy samalla tavalla. Länsimaissa ei. Ja ehkä ääri uskonnolliset eivät hyväksy tainnutusta halalissa. Pääosin hyväksytään.
Niinpä. Siviilien ja erityisesti lasten järjestelmällinen ja silmitön m u r h a a m i n e n on aina ollut tuon väen keskuudessa arvostettua ja hienoa.
Palestiinalaisten puolella Netanjahun terrorihallintoa vastaan.
Olen kenen tai minkä tahansa puolella joka taistelee olemassaolonsa puolesta USA-Venäjän terroria vastaan.
Olen molempien osapuolien yläpuolella ja kannatan rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko se oikein jos meidän vassarit alkaisivat räjäyttelemään pommeja ja kidnappaamaan/tappamaan porukkaa vaikka Flow-festareilla, koska kokevat heillä olevan oikeus siihen ideologiansa perusteella.
Huono vertaus. Jos sen festarialueen olisi ottanut haltuunsa joku v-ulkovata ja ne siellä bailaisi näyttävästi ja suomalaiset katsoisi köyhyydestä kärsien oman maan menetystä ja provosointia. Asetelma olisi lähempänä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Israel
Miksi. Minulla on helppo sääntö sinullekkin, vastustan ja boikotoin sitä joka tappaa enemmän lapsia. Eli en kannata Israelia joka tappaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Gazan Israel antoi 6 päivän sodassa eli sitä ennen alue oli yk:n toimesta annettu Israelille. "Palestiinalaisten" suvut johtavat Egyptiin ja Jordaniaan.
Ei pidä paikkaansa. Etsi jostain kartta kuinka Israel on kärsinyt palestiinalaisten alueet itselleen. Vuosi vuodelta,pala palalta. Kibbitsit ovat olleen yksi keino siinä. Länsimaisia.nuoria.asetetaan siirtokuntaan keskelle arabialueita. Luottaen siihen ettei sinne sitten hyökätä. Aluettaan suurentaen.ja seuraava taas vähän kauemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Israelin hallinto toimineen muistuttaa päivä päivältä enemmän n a t s i e n hallintoa Saksassa ennen toista maailmansotaa.
Unohdat, että Israelin korkein oikeus usein määrää laittomia siirtokuntia purettavaksi. Mutta hallitus ja ihmiset viisveisaavat siitä.
Koko Lähi-Itä pommitettava mereen. Väestöineen!
Vierailija kirjoitti:
Kahden valtion malli ei voi toteutua terroristien kanssa, joten Israelin kannattaa vaan palauttaa Gaza takaisin osaksi Israelia.
Palauttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdat, että Israelin korkein oikeus usein määrää laittomia siirtokuntia purettavaksi. Mutta hallitus ja ihmiset viisveisaavat siitä.
Narratiivi ei koskaan kerro, että palet ovat rakentaneet 100 000 rakennusta Israelin alueelle. Niitä puretaan.
Masafer Yattakin tehty ampumaradalle/ armeijan harjoitusalueelle. Lähiaikoina.
Kun USA:n presidentiksi tuli jälleen Donald Trump, niin Israelin ja Palestiinan välisissä kahakoissa on kuollut tuhansia ihmisiä kummaltakin osapuolelta.
USA toimittaa aseita ja ammuksia Israelille, joka sitten kylvää niillä tuhoa palestiinalaisalueille ja muillekin valtioille.
Nyt Euroopan maiden pitää asettaa täydelliseen saartoon sekä Israel että USA. Ei yhtäkään lentoa näihin maihin eikä niistä muihin maihin. Aseita ja ammuksia ei näille maille toimiteta, ja amerikkalaisten ja israelilaisten on pysyttävä kotimaissaan eikä heille tule antaa lupaa tulla mihinkään muuhunkaan itsenäiseen valtioon.
Vierailija kirjoitti:
Pellestiina ei ole valtio. Heikon aineksen leikkialue.
Eikös toisen maailmansodan jälkeen tehty sopimus Palestiinan valtiosta. Mihin se katosi?🤯
Tietysti Palestiinan puolella