Oletko Israelin vai Palestiinan puolella?
Palstalla käydään vilkasta keskustelua Lähi-idän tilanteesta. Kumpaa osapuolta sinä sympatiseeraat?
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Israelin puolella, koska olen nainen. En koskaan ole islamistien puolella.
Onhan Israelissa muslimeita. Olet siis juutalaisten puolella. Ja tuet tainnuttamatonta teurastusta. Juutalaiset lle.ei käy missään oloissa eläimen tainnuttaminen.teurastaessa. islamissa se on sallittua. Ja.länsimaissa.pakollista halal-teurastuksessa.
Islamilaiset muslimit ovat eri kuin islamistiset jihadistit, jotka harjoittavat terrorismia. Suurin osa muslimeista on rauhallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Israelissa muslimeita. Olet siis juutalaisten puolella. Ja tuet tainnuttamatonta teurastusta. Juutalaiset lle.ei käy missään oloissa eläimen tainnuttaminen.teurastaessa. islamissa se on sallittua. Ja.länsimaissa.pakollista halal-teurastuksessa.
Islamilaiset muslimit ovat eri kuin islamistiset jihadistit, jotka harjoittavat terrorismia. Suurin osa muslimeista on rauhallisia.
Älä viitsi jauhaa paskaa 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Radikaali islam on käärme. Maltillinen islam on ruoho, joka kätkee käärmeen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel
Miksi. Minulla on helppo sääntö sinullekkin, vastustan ja boikotoin sitä joka tappaa enemmän lapsia. Eli en kannata Israelia joka tappaa enemmän.
Viattomat pikkulapset tarkoittaa käytännössä aseistautuneita 17,99v terrorisotilaita.
Muistaakseni tuolla täysi-ikäisiksi lasketaan vasta 19v. Voi olla 18,99v hampaisiin asti aseistautunut tero. Kuvissa on kuitenkin kiharatukkainen viisivuotias tyttö pinkissä mekossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa arabeista pakkonaittaa tyttärensä ja elää kunniakulttuurin koodiston mukaisesti. Tarpeeksi suuri osa ottaa myös islamin kunnian suojelemisen niin tosissaan, että hyväksyy islamterrorin jopa lännessä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen vihervassarikin olisi listitty siellä musafestarilla minne hamas hyökkäsi. Silti heilutatte palestiinalippuja?
Veikkaan että argumentti olisi että olisi ansaittu kohtalo koska Israeliin matkustaminen on Israelin tukemista ja sen olemassaolon hyväksymistä heidän mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen vihervassarikin olisi listitty siellä musafestarilla minne hamas hyökkäsi. Silti heilutatte palestiinalippuja?
Vihervasemmisto on perinteisesti sympatiseerannut arabimuslimeita. Minua asia on aina ihmetyttänyt, koska arabimuslimit suhtautuvat kielteisesti demokratiaan ja kristinuskoon. Puhumattakaan naisten asemasta.
Kyllä ne suhtautuvat kielteisesti ateismiin ja homoihinkin.
Palestiina ei todellakaan kunnioita ihmisoikeuksia.Haluavat tuhota Israelin.Lapset aivopesevät jo kouluissa.Opettavat vihaamaan Israelia.
Siellä on taisteltu tuhansia vuosia. Sotiminen on siellä vain koston kierrettä, puolin ja toisin.
Heidän täytyisi löytää tapa elää sovussa toistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sotatannerta siitä lähtien"
Lue islamin historiaa Muhammedista alkaen. Sieltä alkaa sotatanner. Ei 1940-luvusta.
Ja koko ajan siellä on ollut muita sotkemassa asioita. Oli se sitten Rooma tai ristiretkeläiset. Koko Israelin perustaminen oli USA:n keino saada tuo alue oman valtansa alle.
USA:lla ei ollut sanan sijaa kun Britannia, Japani ja Italia aluetta jakoivat ottomaanien jäljiltä.
Jotka ottomaanit oli ottaneet sen haltuun juutalaisilta. Ottomaanit oli siis muslimeja. Oli kompromissi perustaa Palestiina ja nyt ne pokkana väittää koko maata omakseen.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on taisteltu tuhansia vuosia. Sotiminen on siellä vain koston kierrettä, puolin ja toisin.
Ei ennen kuin islam on hävinnyt. Se ei hyväksy sopua juutalaisten kanssa koska on läpeensä r a s i tinen uskomus. Rauhanehtoihin tulisi kuulua länsimainen, tieteellinen koulutus kaikille.
Molemmat saavat ampua itsensä mutta en tue muslimiterroristejä, niin Israel mielummin.
Olen ihmisyyden puolella. Kummankin valtion asukkaat ansaitsee elää rauhassa ja turvassa. Molemmat on tehneet hirveyksiä ja vääryyksiä, toivottavasti jonain päivänä saavat rauhan aikaan. Tosin Israel ei näytä lopettavan, ennenkuin on vienyt loputkin palestiinalaisten maat ja palestiinalaisten tappaminen on mennyt aivan verilöylyksi. Tällä hetkellä sympatiat on siis enemmän palestiinalaisten puolella.
Mää oon tois puol jokke, em mää vaan tiärä, mitä toho ny sanos
Kansanmurhaa suorittavaa miehittäjää vastaan olen. Eli Israelia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu Muslimien kanssa. Hamasille ja muille alueen terroristiryhmille ja -maille ainoa mahdollinen ratkaisu on yhden valtion malli - ilman Israelia.
En ole kummankaan puolella. Jos joku diplomaatti onnistuu ratkaisemaan konfliktin, respect. Hänen täytyy ajatella todella poikkeavalla tavalla, niin kauan ratkaisua on haettu ilman edistystä.
Kuka järkevä kannattaa raiskaaja porukkaa. 😟
Sama kaiku oli askelten kuitenkin.