Minun on vaikea tajuta, miten joku voi dissata lastaan
Jotkuthan on kasvatettu lytistäen ja häpeällä ja niin edelleen. Miten joku voi tehdä niin omalle lapselleen?
Te, joita on kasvatettu dissaamalla, millaisia ihmisiä vanhempanne noin muuten ovat?
Kommentit (83)
Tämähän on asia, josta juuri ei puhuta: monet vanhemmat ovat kateellisia omille lapsilleen. Se kateus saattaa näyttäytyä tuollaisena dissaamisena.
Olen itsekin kokenut tätä vähän. Toinen vanhempani oli selvästi kateellinen minulle lukioikäiselle mm. opiskelumahdollisuuksista tai kielitaidosta. Oli ilkeä. Hänellä ei ollut noihin "etuhin" kai ollut mahdollisuutta.
Mun tuota on vaikea ymmärtää. Olen teinin äiti ja mielettömän ylpeä hänen hyvästä koulumenestyksestään, ja koitan kannustaa kokeilemaan kaikkea uutta ja hakeutumaan uusiin paikkoihin ja juttuihin.
Mua ei ole kasvatettu noin mutta nyt aikuisena saan kuulla joka ikinen kerta äitini tavatessani, kuinka on liikaa meikkiä, tukka huonosti, lihonut, paksut nilkat jne. En tajua mistä tämä kumpuaa. Olen pari kertaa asiasta huomauttanut, ei vaikutusta
Sulla tommonen muotisana, jonka voit lykätä minne vaan.
Ihan tavallinen ihminen voi myös kasvattaa karaoseemalla.
Aika moni sodan käyneen lapsi on saanut kovan kohtelun. Se kokemus, kun on kasvatuksen malli, niin se sitten on jatkunut seuraavallekin polvelle -aika monella.
Olen saanut sen tuta.
Osaamatontahan se on ollut.