Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä siitä kun mies katkerana kertoo yrittävänsä niin paljon olla sellainen kuin haluan?

Vierailija
23.03.2025 |

Ongelma meillä ollut aina se, että mies on ollut epäkypsä. On jättänyt paljon vastuuta minulle, niin lapsista kodista kuin taloudestakin. Etenkin tämä viimeisin minua on rehellisesti harmittanut tosi paljon, enkä osaa arvostaa miestäni sen takia. Olen kertonut mitä toivon ja mitä en toivo parisuhteessa. Mies aina ollut vähän etäinen ja sellainen itsekeskeinen että ei ole ollut valmis kuulemaan minua ja saattaa just hetkellisesti yrittää huomioida, mutta tekee siitäkin ison numeron kuinka hän niin yrittää ja ikäänkuin syyllistää minua siitä että mikään ei riitä. 

Miksi tarvii hirveästi yritystä jotta voi ottaa toista huomioon normaalisti, pyrkiä tasapuolisuuteen jne? Ja tuntuu hölmöltä kun tekee siitä numeron ja ikäänkuin odottaa jotain palkintoa siitä. Nyt kun olen puhunut erosta, mies selvästi yrittää vielä enemmän, mutta se hänen yrityksensäkin on ihan perus asioita, ei mitään ihmeellistä. Eikä oikein nappaa enää jos joku siinä vaiheessa yrittää kun on pelko menetyksestä. 

Rehellisesti, mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sovi yhteen. Ollenkaan. Parempi erillään ja eri kumppanit. Mies yrittää ja kuormittuu? Tai kokee ettei jaksa, muun lisäksi? Ja sä vaadit, mielestäsi perusasioita. Ja mies valittaa, ei ole tyytyväinen. Ja homma ei ole silti kunnossa. Ja sä tarvisit arkeen apua kun on lapsetkin, vaikka mieheltä. Katkeruutta ei ole kiva kuulla toiselta ja sellaista negaa. Pariterapeuttiko sitten ratkaisee ongelmat vai eri teille. Ehkä mies on liian nuori, että lasten hyysääminen kiinnostaisi tiettyä määrää enempää.

Vierailija
22/54 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo siitä, että et saa häneltä sitä mitä toivot, aikuista vastavuoroista suhdetta. Hän ei pysty sitä sinulle antamaan, ellei kehitä selkärankaa ja sisäistä vahvuuttaan niin, että seisoo ensin omilla jaloillaan ja siitä voimastaan käsin huolehtiin perheestään.

Niin kauan kuin sinä nojaat mieheesi, et myöskään ole omilla jaloillasi.

Läheisriippuvuudesta kertoo puolin ja toisin. 

En nojaa enää mieheeni. Nukumme eri huoneissa, ja rehellisesti olen kertonut sen mitä haluan ja mitä en, ja millä ehdoilla suhde voisi toimia. Olen täysin omavarainen. Mies on jarruttanut eroa, sanonut sitä ettei halua että perhe hajoaa, luvannut että muuttuu jne. Olen ajatellut että ei minulla kiirettä ole eroon, koska nuorin lapsemme on vielä alle kouluikäinen. Olen ajatellut että katsotaan miten käy ja keskittynyt itseeni. Ja mitä enemmän olen keskittynyt itseeni, s

Sinäkin olet älyttömän itsekäs. Haudot tuollaisia. 

Tehkää työvuorolistat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut ymmärtämään ihmisten outoja parisuhteita paljon paremmin kun tajusin, että yllättävän monet miehet ovat naisen kanssa vain siksi, että olisi joku joka siivoaa ja laittaa ruokaa ja johon voi satunnaisesti tyhjentää itsensä. Eli rakkaus puuttuu. Siksi ei myöskään haluta toiselle hyvää, tai että toinen on onnellinen, pääsee kukoistamaan. Parisuhde on miehen mielestä hyvä niin kauan kuin hänen tarpeensa tyydytetään. 

Vierailija
24/54 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä ne asiat ei kuulu hänelle. Siksi pienenkin homman tekeminen on hänen mielestään palvelus sinulle. Tekeehän hän jotain  joka ei olisi ollenkaan hänen hommiaan. Tätä mielenmaisemaa ei muuta mikään, etenkin kun sanoit hänen olevan jo lähes 50v.

Joko päätät sietää, tai eroat. Mies ei tuosta muutu ikinä. 

Vierailija
25/54 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lopeta ny sekoilu. Ainoa asia mitä miehes on koskaa sulta tarttenu on seksi. Vain sinä haluat siivousta, taloudenhoitoa ja muuta pashaa. Miehes pärjää ilman moisia.

Vierailija
26/54 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut ymmärtämään ihmisten outoja parisuhteita paljon paremmin kun tajusin, että yllättävän monet miehet ovat naisen kanssa vain siksi, että olisi joku joka siivoaa ja laittaa ruokaa ja johon voi satunnaisesti tyhjentää itsensä. Eli rakkaus puuttuu. Siksi ei myöskään haluta toiselle hyvää, tai että toinen on onnellinen, pääsee kukoistamaan. Parisuhde on miehen mielestä hyvä niin kauan kuin hänen tarpeensa tyydytetään. 

Miksi tällaisia itsekkäitä miehiä on niin paljon? Joku sanoi minulle joskus että naisesta näkee ulospäin antaako parisuhde enemmän kuin ottaa. Miksi miehet eivät halua että nainen kukoistaa?

Vierailija
27/54 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, lopeta ny sekoilu. Ainoa asia mitä miehes on koskaa sulta tarttenu on seksi. Vain sinä haluat siivousta, taloudenhoitoa ja muuta pashaa. Miehes pärjää ilman moisia.

Miksi ei hae sitä muualta? Meillä ollut tässä monta vuotta hiljaista sillä puolella, eikä mies silti halua eroa? T. Ap

Vierailija
28/54 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei hae sitä muualta? Meillä ollut tässä monta vuotta hiljaista sillä puolella, eikä mies silti halua eroa? T. Ap

Seksiä saa muualta (joko livenä tai virtuaalisesti), mutta toista naista ei saa pesemään ukon pyykkiä ja tekemään ruokaa. 

Vierailija
29/54 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti

Vierailija
30/54 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsissi kirjoitti:

Narsisti

Ite oot

Vierailija
31/54 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/54 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen esimerkin annat suhteestanne lapsellenne? Onko mahdollisuus muuttaa lähelle, niin että miehesi voisi aina halutessaan tavata lasta? Jos aikoo kypsyä myös isänä, hän tekee sen mielellään. Suhteessanne ei ole tasapainoa. Yrittäkää sopia asiat mahdollisimman asiallisesti. Ennemin tai myöhemmin tällaisessa suhteessa molemmat katkeroidutte. 

Vierailija
33/54 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta puuttuu konkretia. Pitäisi tietää vähän paremmin, millaisista asioista on kyse ja miten miehen pitäisi muuttua. Yrittääkö nainen muuttaa miestään haluamakseen eikä anna miehen olla oma itsensä vai mistä tässä on kyse?

Vierailija
34/54 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia ja vanhanaikaista nämä liitot🤭

Vierailija
35/54 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ettei mies ole valmis kaikkiin toiveisiisi ja niistä toiveista kehittyy ajan myötä vaatimuksia.

Yrittäkää yksinkertaistaa asioita ja elämäänne niin kuormittavuus voi vähentyä ja sen myötä asiat voivat parantua.

Vierailija
36/54 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaisia itsekkäitä miehiä on niin paljon? Joku sanoi minulle joskus että naisesta näkee ulospäin antaako parisuhde enemmän kuin ottaa. Miksi miehet eivät halua että nainen kukoistaa?

Siksi niitä miehiä on niin paljon, koska ei osata katsoa pintaa syvemmälle.

Monille puoliso on vain erinäisiä ominaisuuksia, eikä ihminen joka täydentää toinen toistaan rakkaudella.

Vierailija
37/54 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo siitä, että et saa häneltä sitä mitä toivot, aikuista vastavuoroista suhdetta. Hän ei pysty sitä sinulle antamaan, ellei kehitä selkärankaa ja sisäistä vahvuuttaan niin, että seisoo ensin omilla jaloillaan ja siitä voimastaan käsin huolehtiin perheestään.

Niin kauan kuin sinä nojaat mieheesi, et myöskään ole omilla jaloillasi.

Läheisriippuvuudesta kertoo puolin ja toisin. 

En nojaa enää mieheeni. Nukumme eri huoneissa, ja rehellisesti olen kertonut sen mitä haluan ja mitä en, ja millä ehdoilla suhde voisi toimia. Olen täysin omavarainen. Mies on jarruttanut eroa, sanonut sitä ettei halua että perhe hajoaa, luvannut että muuttuu jne. Olen ajatellut että ei minulla kiirettä ole eroon, koska nuorin lapsemme on vielä alle kouluikäinen. Olen ajatellut että katsotaan miten käy ja keskittynyt itseeni. Ja mitä enemmän olen keskittynyt itseeni, s

Minusta kulutat energiaasi yhä. Yrität selittää ja selittää asiaa miehelle, ikään kuin kyse olisi siitä että mies ei ymmärrä mitä sanot. Kyllä hän ymmärtää. Hän vain ei aio tehdä mitään. Ja sinä selität, selität ja selität. Ei se auta.

Vierailija
38/54 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää ajatuksen narsistista ja leivänmuruista. Aina, kun uhri on lähdössä, annetaan se "bare minumum", jolla saadaan toinen jäämään ja sotketaan pakkaa vaikkapa uhriutumalla ja syyttämällä toista. 

Ap, jos kuulostaa yhtään tutulta, tutustu narsismiin. Vaikkapa Youtuben kanava Narsisti vs Minä.

Vierailija
39/54 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että sinun ei olisi pitänyt alkaa miehesi kanssa parisuhteeseen alun alkujaankaan, eikä varsinkaan hankkia hänen kanssa lapsia. Nyt sinulla on mahdollisuus korjata tuo virhe.

Vierailija
40/54 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusasiat vs ihmeellinen?

Mitä ihmeellistä odotat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan