Mielipiteitä siitä kun mies katkerana kertoo yrittävänsä niin paljon olla sellainen kuin haluan?
Ongelma meillä ollut aina se, että mies on ollut epäkypsä. On jättänyt paljon vastuuta minulle, niin lapsista kodista kuin taloudestakin. Etenkin tämä viimeisin minua on rehellisesti harmittanut tosi paljon, enkä osaa arvostaa miestäni sen takia. Olen kertonut mitä toivon ja mitä en toivo parisuhteessa. Mies aina ollut vähän etäinen ja sellainen itsekeskeinen että ei ole ollut valmis kuulemaan minua ja saattaa just hetkellisesti yrittää huomioida, mutta tekee siitäkin ison numeron kuinka hän niin yrittää ja ikäänkuin syyllistää minua siitä että mikään ei riitä.
Miksi tarvii hirveästi yritystä jotta voi ottaa toista huomioon normaalisti, pyrkiä tasapuolisuuteen jne? Ja tuntuu hölmöltä kun tekee siitä numeron ja ikäänkuin odottaa jotain palkintoa siitä. Nyt kun olen puhunut erosta, mies selvästi yrittää vielä enemmän, mutta se hänen yrityksensäkin on ihan perus asioita, ei mitään ihmeellistä. Eikä oikein nappaa enää jos joku siinä vaiheessa yrittää kun on pelko menetyksestä.
Rehellisesti, mitä ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (54)
Sinä olet kertonut, mitä toivot ja et toivo, mutta oletko vastaavasti kuunnellut, mitä mies toivoo ja ei toivo sinulta? Parisuhde kun ei ole vain naisen näytelmä, siinä on vuorosanoja muillakin. Kertomasi perusteella miehellä ei ole liitossanne muuta tehtävää kuin olla halveksittu sylkykuppi, koska hän ei kykene täyttämään toiveitasi, mutta sinä et millään tavalla ota miestä huomioon.
Ymmärrän miehesi katkeruuden ja suosittelen parisuhdeterapeuttia. Ei siksi, että jatkaisitte liittoanne vaan siksi, että joku ulkopuolinen sanoisi sinulle, että suurin syyllinen epäonnistuneeseen parisuhteeseen olet sinä. Kaipaat jatkuvaa huomiota, mutta et arvosta miestäsi lainkaan. Oikeastiko kuvittelet, että kukaan voi olla kanssasi onnellinen tuollaisessa suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä, että et saa häneltä sitä mitä toivot, aikuista vastavuoroista suhdetta. Hän ei pysty sitä sinulle antamaan, ellei kehitä selkärankaa ja sisäistä vahvuuttaan niin, että seisoo ensin omilla jaloillaan ja siitä voimastaan käsin huolehtiin perheestään.
Niin kauan kuin sinä nojaat mieheesi, et myöskään ole omilla jaloillasi.
Läheisriippuvuudesta kertoo puolin ja toisin.
En nojaa enää mieheeni. Nukumme eri huoneissa, ja rehellisesti olen kertonut sen mitä haluan ja mitä en, ja millä ehdoilla suhde voisi toimia. Olen täysin omavarainen. Mies on jarruttanut eroa, sanonut sitä ettei halua että perhe hajoaa, luvannut että muuttuu jne. Olen ajatellut että ei minulla kiirettä ole eroon, koska nuorin lapsemme on vielä alle kouluikäinen. Olen ajatellut että katsotaan miten käy ja keskittynyt it
Minusta kulutat energiaasi yhä. Yrität selittää ja selittää asiaa miehelle, ikään kuin kyse olisi siitä että mies ei ymmärrä mitä sanot. Kyllä hän ymmärtää. Hän vain ei aio tehdä mitään. Ja sinä selität, selität ja selität. Ei se auta.
Juuri näin. Kusipäisyysasteesta riippuen hän saattaa jopa nauttia ap:n anelusta.
P.S. Narsistit lopettavat seksin menytään naimisiin "äitihahmon" kanssa. Seksuaalinen halu suuntautuu hutsuihin. Kotona haluaa olevan mamman, jota ei tarvitse viihdyttää, vaan on huolehtimassa hänestä.
Älä. Koskaan. Seurustele. Potentiaalin. Kanssa.
Mieti, mitä mies on nyt ja tällä hetkellä. Jos hän oli mukava vuonna miekka ja kirves niin ei, se ei ole se todellinen mies vaan todellinen mies on se, joka on siinä kanssasi tässä hetkessä. Ei, he eivät muutu. Toki pahemmiksi voivat muuttua. Ja hetkellisesti esittää muutosta parempaan, ettei uhri pakene.
Samaa kuin kaikki suomalaiset naiset -pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet kertonut, mitä toivot ja et toivo, mutta oletko vastaavasti kuunnellut, mitä mies toivoo ja ei toivo sinulta? Parisuhde kun ei ole vain naisen näytelmä, siinä on vuorosanoja muillakin. Kertomasi perusteella miehellä ei ole liitossanne muuta tehtävää kuin olla halveksittu sylkykuppi, koska hän ei kykene täyttämään toiveitasi, mutta sinä et millään tavalla ota miestä huomioon.
Ymmärrän miehesi katkeruuden ja suosittelen parisuhdeterapeuttia. Ei siksi, että jatkaisitte liittoanne vaan siksi, että joku ulkopuolinen sanoisi sinulle, että suurin syyllinen epäonnistuneeseen parisuhteeseen olet sinä. Kaipaat jatkuvaa huomiota, mutta et arvosta miestäsi lainkaan. Oikeastiko kuvittelet, että kukaan voi olla kanssasi onnellinen tuollaisessa suhteessa?
Mies jättää kotityöt ja lapset aloittajan hoidettavaksi. Kun ap sanoo että miehen pitää tehdä oma osuutensa, mies ei vastaavasti saa esittää mitään omia vaatimuksiaan.
Mies toimii väärin eikä hänelle kuulu mitään palkintoa, vaikka hän suostuisi lopettamaan loisimisensa.
AP, joko olet tutustunut palstallakin taajaan suositeltuun klasiikkoon Why does he do that?
Kannattaa. Mies tekee noin, koska voi. Koska kokee OIKEUTUSTA siihen. Koska ei pidä sinua vertaisenaan eikä etenkään kenään, jota hän hellisi ja vaalisi ja tukisi.
Aina ollut ongelmia ja et osaa arvostaa miestäsi. Omia sanojasi. Rehellisesti herättää sellaisia ajatuksia, että miksi ihmeessä juuri hän on sinun miehesi.
Raskas rooli yrittää aina miellyttää, siinä kadottaa omaan tahtoon kuuluvan oikeuden tasavertaisessa kumppanuudessa. Tulee mielikuva, että kyseessä olisi ns. kiltin pojan syndooma. Millainen sun anoppi on poikaansa sekä sua kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Aina ollut ongelmia ja et osaa arvostaa miestäsi. Omia sanojasi. Rehellisesti herättää sellaisia ajatuksia, että miksi ihmeessä juuri hän on sinun miehesi.
No niinpä. Sillä ei sinänsä ole merkitystä, johtuuko se ap:n kyvyttömyydestä arvostaa tai siitä, ettei miestä voi arvostaa (luultavasti tästä, koska ongelmia on ollut aina).
Ap:n kannattaisi nyt sukeltaa ihmisen psyykeen ihmeelliseen maailmaan ja alkaa miettiä omaa itseään. Miksi hän on viettänyt elämäänsä suhteessa sellaisen henkilön kanssa, jota ei arvosta. Ja aikooko hän tehdä asialle jotain vai elää samanlaisena elämänsä loppuun asti. (Suosittelen tekemään, elämästä tulee kummasti mukavampaa.)
Vierailija kirjoitti:
Raskas rooli yrittää aina miellyttää, siinä kadottaa omaan tahtoon kuuluvan oikeuden tasavertaisessa kumppanuudessa. Tulee mielikuva, että kyseessä olisi ns. kiltin pojan syndooma. Millainen sun anoppi on poikaansa sekä sua kohtaan?
Hoh hoijaa. Jos olisi kiltin pojan syndrooma, mies tekisi kaikenlaista palvelusta ja hemmottelisi ap:ta, ei olisi lopettanut seksiä jne. Kyllä tuo kuulostaa kovasti enemmän uhriutuvan narsistipojan syndroomalta.
1. Miehet ovat ankeuttajia.
2. Miehet ovat itsekkäitä.
3. Miehet ovat ottajia.
4. Miehillä ei ole empatiaa.
5. Mies haluaa vetää naisen alas kurjuuteen sen sijaan, että tsemppaisi itsensä ylös mukavaan elämään.
6. Mies haluaa rumentaa naisen, ettei tällä olisi vientiä toisaalla.
7. Mies haluaa murtaa naisen itsetunnon ja omanarvontunnon, ettei tämä lähtisi.