minne piilottaa päiväkirja??
mihin piilottaa päiväkirja niin ettei sitä kukaan löytäisi?
Kommentit (21)
Tietokoneen tiedostoihin salasanojen taakse.
1. Lukittava metallirasia vaatekaappiin vaatepinon väliin, avain mukana tai jonnekin jemmaan.
2. Virtuaalinen päiväkirja salasanojen taakse?
3. Henkilökohtaiseen paikkaan jota ei pitäisi muiden tonkia, kuten alusvaatelaatikkoon.
4. Jos et luota kanssa-asujiin, vie tallelokeroon mitä löytyy ainakin isojen kaupunkien asemilta. Vaihtoehtona maastokätkö lukitussa säänkestävässä rasiassa, voi olla työläs ja löytäjä saattaa hajottaa rasian.
5. Keksi oma salakieli, uusi harrastus samalla. Vaihdat tavujen paikkoja vaikka tietyllä kaavalla, se ei ole niin työlästä oppia, mutta on vaikea ymmärtää.
piltsukkaan tai pepsukkareikulaiseen
Jos huoneessasi on vaatekaappi. Tee sen alle salalokero. Tai jos on kiinteä kaapisto, niin joku osa irti ja kolon kautta sisään muovipussissa. Pitää huomioida ettei eläimet pääse sinne tai jos kaappi menee korjaukseen.
Monessa asunnossa on outoja rakosia. Niin kuin usein uunin alla sellainen tyhjä tila missä saattaa olla irroitettava ritilä edessä, sinne ei oikein kukaan koskaan katso. Arvelen koska aina asuntoa vaihtaessa on ollut täynnä pölyä ja tyyliin kuivuneita makaroneja..
Jos ajattelet, että joku haluaa tirkistellä päiväkirjaasi, niin hanki toinen kappale, mitä pidät jossain hyvin yksinkertaisessa paikassa. Siihen voit sitten kirjoitella kaikkea abdurdia huolestuttavaa, ja katsella mahdollisen epäillyn tirkistelijän naamaa, alkaako huoli loistaa. Toisen voitkin sitten jemmata hyvinkin yksinkertaiseen paikkaan, kun kaksoiskappale on helposti löydettävissä. Jos asut kotona, niin aikalailla jokainen äiti käy tonkimassa salaa lastensa huoneita ja omaisuutta.
Osta kirpparilta joku kirja joka ei kiinnosta lainkaan kanssasi asuvia, leikkaa keskeltä sivuja pois niin että saat väliin mahdutettua pienemmän vihkon tai kirjasen.
Jos saat käsiisi terävän skalpellin voit myös leikata sivuihin ihan vihkonmentävän aukon, niin että sivujen reunat muodostaa lokeron. Silloin kirjaa käsissä pyöritellessäkään ei huomaa mitään erikoista välissä. Ellei sitten avaa kirjaa 😅
Hanki tyyny jossa päällinen avautuu vetoketjulla (täytteen määrän säätämistä varten), sinne täytteiden sisälle päiväkirja.
Piilota omiin aivoihisi. En ymmärrä miten jengiltä tieto katoaa ajatuksista, ellei ole muistisairautta tms.
Minulla on peilin takana. Sellainen puukehyksessä oleva peili, niin siellä kehyksen sisällä on paljon tilaa. Raotan vain vähän irti seinästä ja sujautan
Vierailija kirjoitti:
Piilota omiin aivoihisi. En ymmärrä miten jengiltä tieto katoaa ajatuksista, ellei ole muistisairautta tms.
Tämä on paras. Mutta.. Osalla kirjoittaminen itsessään kirkastaa ajatuksia ja tyhjentää mieltä, tosin voihan kirjoituksen sitten vaikka polttaa.
Jos haluaa muistaa yksityiskohtia tai palata kauas historiaan, niin kirjoitusten säilyttäminen on tarpeen. Muistot uudistuvat ja vääristyvät tutkitusti vuosien mittaan, samassa tilanteessa olleiden tarinat muuttuvat etenkin yksityiskohdiltaa kuin rikkinäinen puhelin pelissä, aina vain enemmän.
Mä pidän omaani milloin missäkin -siis esillä. Just tänään ajattelin että mies sitä tuskin lukee ja vaikka lukisikin, olen kaiken suunnilleen hänelle sanonut tai olisin valmis sanomaan.
Ainoastaan yhdestä sielunkumppanityypistä olen kirjoittanut koodaten, koska jos käyttäisin tuota sanaa,mies voisi tulla mustasukkaiseksi jos kuitenkin lukisi mun kirjoituksia. Mustasukkaisuuteen ei siis ole aihetta, vaikka ko.tyyppi onkin mulle hyvin erityinen.
Vessanpöntön vesisäiliön sisään kellumaan rasiassa.
Mulla on kirjastosta lainatut, vielä lukemista odottavat kirjat makkarissa isossa kestokassissa. Laittasin sinne, kirjojen alle/väliin. Ainakaan meillä kukaan ei oo kiinnostunut siitä kassista. Varsinainen lainauskassi on sit pienempi, sinne laitan sit luetut kirjat palautusta odottamaan ja otan sen mukaan kirjastoon.
Kaivaa kuopan maahan ja kirja vesitiiviissä rasiassa muutaman tulitikkulaatikon kera kuoppaan.