Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*LOKAMAATUSKAT ma-su*

12.03.2007 |

Tihkuista maanantaita! Onpa harmaa keli verrattuna eiliseen joka oli oikeasti kuin kevätpäivä.

Truide sitten irrotteli oikein kunnolla lauantaina, hyvähyvähyvä!

Lauranäiti kysli LÄÄKKEISTÄ: me ollaan jouduttu antamaan ihan pienestä pitäen pojalle lääkkeitä. Kuukauden ikäisenä oli antibioottikuuri kun oli virtsatientulehdus, ruiskulla suuhun. Sitten oli nesteenpoistolääkitys käytössä 9kk asti, sekin ruiskulla. Joskus hankalampaa joskus menee ihan hyvin lääkkeen anto.

Onkos kellään jo ollut tuo 1v6kk neuvola? Meillä on 27.3.

No ei nyt tähän hätään muuta...tulkaas kuulolle!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä millään malttais odottaa et tää omakin tulis ulos vaik vasta puolessa välissä mennään... Vaikka tietty on ihan hyvä et se pysyy tuol sisällä! Ei tuu varmasti olee helppoo sit monen pienokaisen kanssa...

Pientä harjotusta on nyt saanu ku naapurin tyttö on ollu meillä välist hoidos. Paitsi sehän on tietty jo " iso tyttö" , peräti 3kk vanhempi meidän pimua ;)

Mut kyl oli tuskaa tänäänki aamulla pukee molemmat noihin kaikki kuratamineisiin yms. ja sit se riisuminen ku kaikki paikat on yltä päältä kurassa! Eiku kylppäriin suoraan pesulle ja sielläkin sit kaikki lattiat ihan hiekassa... murrr...

Mut kyl noi kuraleikit tuntuu aina vaan pieniä ja vähän isompiakin kiehtovan. Lätäköissä pompitaan ja velliä tehdään ämpäreissä... On tää kevät niin ihanaa! :)

Tulis vaa noi meidän leikkipaikan keinut jo takas! Meil aina viedään ne talveks ja ikuisuuden saa odottaa et ne tulee keväällä takas... :(

Meillä ainaki tällä hetkellä on kaikki terveenä *koputtaa puuta* ja toivottavasti pysyiskin niin! Omat säryt ja kivut viel joteski kestää mut ku nuo pienet on jotenki nii avuttomia!

Voimia siis myös Truutalle! Ja erittäin mukavaa ja ilontäyteistä Ruotsin reissua!

Voi kun itekin pääsis joskus jonneki! Edellisen kerran oon ollu ulkomailla pimun odotusaikana Turkissa. Eipä oo sen jälkee tarvinnu enää mihinkää mennä. Ekaks pimu oli niin pieni ja nyt ei oo enää rahaa ja koht on taas seuraava pieni!

Ja mies kun on vähän tuollainen menevämpi henkilö, niin hänen mielestä ois tosi tylsää lähtee risteilylle pimun kaa ku eihän sillo voi mihinkää yökerhoon mennä vaa pitää hiljaa hissutella hytissä jo alkuillasta... Onhan se tietty vähän niinki...

Sit mä kuulin kauhutarinan mun kaverilta! Sen kaverin kaverilla (kuulostaapa luotettavalta...) on pieni poika hoidos ymmärtääkseni Kartanonkoskella jossain kansainvälises tarhas tms. Isi oli hakenu poitsun hoidost ja ihmetelly ku oli kovin kitisevä ja mikää ei ollu hyvin. Sit kotona riisuessa oli huomannu et oli laitettu väärät kurarukkaset käteen (ilmeisesti liian pienet) ja niidenki nauha oli kierretty pariin otteeseen ranteen ympäri ja poitsun kädet täynnä verenpurkaumia! Nopeesti vieny lääkäriin ja lääkäri oli sanonu et ei nää nyt kuoliossa ole, mut et ei oo kaukanakaan! Siis APUA!!! Miten tollasta voi tapahtua! Olivat valittaneet tarhaan ja sieltä oli sanottu et samasta tädist on valitettu ennenki... No miks ei sit tehä asialle jotai!!! Vanhemmat olivat sanoneet että eivät jätä juttua tähän! Ja hyvä niin mun mielest!

Ei oo kiva kuulla tällasii juttui! Varmaa poitsu huomannu et ei oo omat hanskat tai jotai ja pistäny vastaan ja sit täti on suutuksissaan kiristäny niin lujalle et varmasti pysyy... Ei kyl pitäs mitää asiaa tuollasilla olla lastentarhassa! Hermohan nyt voi kellä tahansa mennä, mut et toisen pienen kädet meinas mennä jo kuolioon...

Äh, taas mä vaan jaarittelen. Pitäs antaa teille muillekin tilaa kirjotella ;) Ei sillä et mä itekään oisin mikään kovin ahkera pinoutuja... :( Ei vaan aina saa aikaseks vaik muitten viestit käykin lukemassa.

Onko teillä kellään muuten kokemusta kaksostenrattaista? Millaset ois hyvät?

Jospa mä sitte häippäsen häiritsemästä. Aurinkoista tiistain jatkoa! :)

Vierailija
2/17 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Truide..yllätyin itsekin että päästiin silloin niin aikaisin liikenteeseen pojun kanssa sinne Jumboon. Aamut on meillä aikaistuneet...valitettavasti koska olen aamu-uninen.

Hieno ilma ulkona. Täytyy mennä pihalle kunhan poju herää. Aamupäivällä oli yksi kolleega poikansa kanssa kylässä joten leikkivät sisällä.

POLKUPYÖRÄ voishan sitä ostaa jonkun pienen kolmipyöräsen kesäksi just jostain Biltemasta. Meidän pitää ostaa myös omaan fillariin se istuin pojalle.

VAATTEIDEN OSTO ITSELLE KUN POIKA MUKANA onnistuu aika hyvin. Poju tykkää ihan sikana olla kauppakeskuksissa, niiiiin paljon katseltavaa ja hypisteltävää. Yleensä pukukopin oven väliin työnnän rattaiden etupyörän ja pikapikaa kokeilen vaatteet. Joskus ollaan koko perhe samalla reissulla niin sit pääseekin rauhassa kokeilemaan eikä tarvii pitää ovia raollaan jotta muut näkee talven jälkeiset valkoharmaat läskit...

Oon kanssa monesti miettinyt että miten se EEKKIS meidät noin vaan jätti???? Toivottavasti siellä kaikki hyvin!

Uskomaton tuo meidän heppu...kohta nukkunut taas 3h päikkärit (poika joka ennen nukkui minutilleen tunnin päikkäreitä).

No juu...täytyy siirtyä pankin sivuille makselemaan laskuja, bläääh.

Truidelle hauskaa risteilyä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

K@tjulle megaonnittelut pienestä pojasta!!

Oon ollu niin tiiviisti tuolla uraputkessa, etten ole ehtinyt ollenkaan koneelle. Viikonloppuna meillä tökki tietsikka siihen malliin, et pelkäsin koko masiinan taas hajoavan. No onneks ei sentään, on tota rahareikää niin paljon muutenkin.

Tänäänkös se Truide lähti Ruattiin vai eilen jo? Trevligt resa!! Pikkusen käyp katteeks kun toiset ne pääsee syömään ja shoppailemaan ja meikä vaan homehtuu täällä läävässä (tai töissä). Siivotakin pitäis kunhan jaksais, mut miten mä oon taas näin voimaton ja saamaton? Ei kai auta kun ottaa itteensä niskasta kiinni ja tarttua imuriin. Sit jos jaksais iltapäivällä tehdä vielä lenkin, niin vois oikeesti piristyä.. ehkä.

Nyt en edes muista mistä täällä on puhuttu, joten taidan poistua vähin äänin.. Ai joo niin, mäkin kaipailen Eekkistä! Olis tosi kiva kuulla miten se niiden taloprojekti edistyi (ovat kai sentään jo muuttaneet) ja miten Annimannilla menee päivähoidossa. Kuuleeko E-Karjala!! Linjoille sieltä ja heti!

Jumbon kävijöille vielä kysymys: onko Jumbossa Sokosta? Pitäs tehdä vähän kosmetiikkaostoksia, kun siellä on pari " hyvää" tarjousta, ja mietin, että lähtiskö Hakaniemeen vai mihinkä..?

Jeps, ei tässä kai muuta tähän hätään, joten ens kertaan moikka!

Pähkis :)

Vierailija
4/17 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain näin pikaseen moikkaamaan ja kuulumisia kertaamaan kun typy nukkuu! :)

Omaa polkupyörää emme varmaan vielä tänä kesänä typylle osta. Luulen että tyydymme hankkimaan lastenistuimen mun pyörään. Tosin saas nähä miten sitä ees jaksaa polkea tän masun kanssa... Ja miehen pyörään kun sitä istuinta ei saa kun sillä ei oo tarakkaa... :(

Tai sit pitää hankkia sellanen vetovaunu ;)

Pähkis: Jumbossa on Sokoksen Emotion eli just se kosmetiikkapuoli, joten eiköhän ne sun tarjoustuotteet sieltä löydy!

Ah tuota auringonpaistetta! Täytyy mennä kyl iltapäiväl ulos kun välipalat on syöty!

Jeps, mut nyt saa riittää taas tää tyhjän jauhaminen ;)

Heissulivei!

Vierailija
5/17 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken pakkauksen piti tulla pikaseen pinoa vilasee..

Aivan mahtava sää, ja tuntuu tosi hienolta irrottautua arjesta auringon paisteen saattelemana.. Kiva kun mieskin on lomalla, niin kerrankin ei tartte lähteä hemmetinmoisen kiireen seasta matkaan, vaan nyt on käyty päiväsaunassa, syöty pizzaa ja taksi noutaa meijät kotiovelta 15.15. Aah!

Anoppi oli niin anteliaalla päällä, että antoi meille matkarahaa 200 euroo, ikäänkuin hääpäivän kunniaksi..No kyllähän raha köyhälle kelpaa, ja mukava tietää, että voi hyvillä mielin vähän törsätäkin. Haluisin ostaa itselleni uuden lompakon ja veskan, joko Tukholmasta tai laivalta, ja ehkä jonkun tuoksun vois kanssa ton " rexonan" rinnalle ostaa..Hei tuoksuG; mikä hajuvesi on lempparisi? Mä tykkään Laurasta, ja Giosta ym. kaikista " tyttömäisistä" , en siis yhtään jostain Chanelista tai " aikuisen naisen iltatuoksusta" , huh..niistä voimakkaammista saan päänsäryn.

Milo ei tajua yhtään, että ollaan mihinkään menossa..Isommat penskat vouhottaa hulluna, ja yks vaan ihmettelee.Sille varmaan riittää, että rätti ja tutti on mukana, niin kaikki käy:O).

Mä en oo vielä sitä neukkulaa varannut, mutta tuohan täyttääkin vasta vappuna sen puolitoista, ettei mitään kiirettä.

Mulla kans ostoslistalla se pyörän istuin, ja meinasin jo vetää herneet nenuun, kun yks kaveri on luvannut myydä mulle sen, mutta voi vi**u, kun taas eilen kyselin sitä, niin vastas jotain ympäripyöreetä, ja sen penska täyttää sentäs jo 7! Aattelin, että olkoon, ja palataan asiaan, kun hänen lapsensa lähtee armeijaan..Täytyy siis kytätä tarjouksia..

Nyt tää lähtee panee kamoja kasaan, ja vähän huushollia kondikseen.

Iloista viikon jatkoa, ja palaan viimostaan viikon lopulla kuulolle!

Trutti ja Milukka

Vierailija
6/17 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa nostelemaan pinoa, kun piti käydä muutenki netissä. Juu kiitos Sanja, täytyy piipahtaa pakkeliostoksilla jahka sinne Jumboon joskus pääsee. Ne tarjoukset on tän kuun loppuun asti voimassa, joten siinä siis deadline.

Meillä pikkumuori on nukkunu kohta kaks tuntia. Se rupes kiekumaan jo kukonlaulun aikaan kuudelta (!!!), joten kyllähän sitä nyt jo päiväunet pitää ottaa.. :/ Tää aikataulu menee vielä näin arkena, kun joutuu joka tapauksessa nousemaan ajoissa, mutta kyllä mua pyhäaamuna hippasen viduttaa nousta niin aikasin. Tytön saa vellipullolla hiljaseksi (ehkä) hyvässä lykyssä jopa tunniksi, mutta ei sovi mun luonteelle siltikään, ei sitten millään muotoa, nää aikaset aamut!

Meillä esikoinen on kans aamuvirkku, se saattaa sunnuntaina olla hyvinkin seiskalta hereillä. Sen huoneesta kuuluu vaan ammuskelu ja räiskintä, kun sillä on jo sota käynnissä. Siis se leikkii semmosilla pikku sotilailla, joita on sitten about tuhat pitkin poikin.. huoh.

Keskari on toista maata, se nukkuis varmaan puolille päivin jos vaan sais. Aamuherätykset on sille yhtä tuskallisia kuin mulle.

Ja nyt tää kuopus sitten.. hmmm.. jos saisin vielä neljännen lapsen, niin oisko se sit taas aamu-uninen? No, sitä emme saa koskaan tietää. ;)

Jassoo, keittiö kutsuu maatuskaa. Täytyy nääs tehdä sapuskat valmiiksi ennen duuniin lähtöä, joten sou long sitten vaan!

Vierailija
7/17 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tämä ihana auringonpaiste saanut kaikki pihalle?!

Me oltiin ap pari tuntia pihalla ja voi voi voi mikä itkuhuuto tuli kun sisälle piti lähteä. Nyt vetelee kolmatta tuntia päikkäreitä.

On poju muuttanut vähän rytmiään. Herää jo 06 (nukkuu vihdoin läpi yön) ja päikkäreitä otetaan 2-3h. Pähkiksen tavoin mulle ei kyllä sovi yhtään aikaiset aamuherätykset....mutta minkäs teet...

TUOKSU mä käytän tällä hetkellä YSLn In Love Again ja pitkästä aikaa tuntuu kivalta tuo CKn One.

G: Kuinkas moni lapsosista nukkuu jo ' isossa sängyssä' ? Meillä sen verran pyörii kaveri öisin että niin kauan saa pinniksessä nukkua kunnes käy pieneksi.

G: Minkä sortin kevätkenkiä ajattelitte hankkia lapselle/tai vaikka itelle? Eilen ostin pojalle pihatennareiksi Din Sko' sta sellaiset kivat ruskeat tennarit, kunhan vaan keli kuivuu ja vähän lämmintä lisää niin käyttöön. Liikuttavan pienet ne pohjalliset jotka ostin niihin tennareihin...

Voi jiesus kun on päätä särkenyt tänään, ei hellitä millään. Punaisen tädin aiheuttamaa....joten ei tarvi vilkuilla kuumeilijoihin...HEH... :)Täytyy mennä ottamaan toinen särkylääke.

Pinoon mars, nyt taas luettelen ulkomuistista nimimerkkejä....Jenskuliini, Höde (kävitkin hetki sitten), Lokavaavi (muistelen että pojat syntyneet samana päivänä ja Kättärillä), Lokaäiti-05, Harju, Jennyfer, Eekkis, Hansu, Bonnie, Mari@lokavaavi....no onpa mulla huono muisti, mut kuitenkin te jotka aiemmin kirjoittelitte..olisi kiva kuulla kuin teillä menee!

Vierailija
8/17 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ilmottelemassa et hengissä ollaan! Vaikkakin paremminkin voisi mennä. Tytöllä taas tänään sellanen vinkupäivä et ottaa tosi koville. Tuntee ittensä NIIN huonoks äidiks ku hermot palaa niin helpolla... Onneks saa aina hieman rauhoitettua ittensä päikkäreiden aikana ni sit taas jaksaa vähän...

Tuoksugalluppiin, mä käytän normaalina päivätuoksuna Mexx:n Pure Life tuoksua ja aina ku haluun tuoksuu tosi hyvälle ni laitan Armanin Code:a. Tykkään molemmista ihan hirveesti! Ja sit toi Kenzon Flower:kin on mun makuun, mut käytin sitä yhes vaihees niin paljon, et oon hetkellisesti kyllästynyt siihen...

Kevätkengiksi ostin just eilen Anttilasta alesta tarralenkkarit ja sit mul on kaapis valmiina jo viime syksyn alesta ostetut Pionin muumi nauhakengät. Ne on vaa semmost mokkanahkaa tms ni saas nähä miten niiden käy... Ja täytyy sitä varmaa jotai sandaalei tai jotai viel ostella. Täl hetkel ku nuo kumpparit on ainoot käypät jalkineet ulkoleikeissä, ni ei oo silleen viel tullu hamstrattuu muita...

Jeps, mut nyt täytyy mennä jos meinaa ehtiä tehä jotai muutaki enne tytön heräämistä! Ciao!

Vierailija
9/17 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas pyörähtään, ennen ku painun pehkuihin..miehet jo koisii.

Gallupeihin: Tuoksut.. Hugo Boss woman on ehdoton suosikki ja vasta ostin Tommy girl nimisen haisun ja on tosi kiva kans. En myöskään pidä aikuisten naisten tuoksuista;)

Kengät on tällähaavaa viimesyksynä ostetut ensikengät(20) ja viikingin kumpparit(21) jotka mahtuu vielä molemmat..ja en kyllä ostakaan uusia ennen ku pieneksi käyvät..on niin vähälle käytölle jääny nuo ku vasta lähti käveleen. Jos kesäksi sitten sandaalit ja kävelykengät..

Enpäs muista mitä muuta galluppia siellä olikaan...

1,5vuotis neuvola aika pitäs saada maanantaina soitettua, meillähän se päivä koittaa jo parin viikon päästä. Ja ihan niinku sielä päivälleen nyt pitäis käydä, mutta kuitenki.

Ja eipä tänne muuta kuulukkaan, työtä ja kotityötä, jos painuis nyt sinne petiin..jaksais huomennaki

T:Helli

Vierailija
10/17 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää äiti ollut vähän kiireinen tässä viime ajat... Mutta hienosti meillä lähtenyt arki rullaamaan kolmen pojan kanssa :)

Mies oli siis viime viikon lomalla ja hyvä niin, oli sitten poikien kanssa kun mie tuon pienimmän kanssa siellä laitoksella. Ei ollut niin paha juttu äidin poissaolo parin vrk ajan, kun isi oli heidän kanssaan. Mutta mies sitten joutui maanantaina jo takasi töihin ja sunnuntaina siis kotuduttiin... että oli suora pudotus sitten tähän normaali arkeen meillä. Tosin, töissä oli vaan tämän viikon.. itseasiassa viikonlopun vapaalla ja ensiviikon ja osan seuraavaakin viikkoa on nyt sitten isyyslomalla.

Että odottelen tässä paraikaa lomalaista kotiutuvaksi viimesestä iltavuorosta :)

Nää on muten ihme juttuja nää hormoonit... siis tällee synnytyksen jälkeen. Sukulaiset soitelleet ja tivanneet, että miten nyt olen jaksanut ja saanut levättyä yms. Ja kun enhän mie ees tunne itteeni väsyneeksi :) Siis Parina päivänä tässä oon imuroinu... ruokaa laittanu normaalisti... pyykänny ahkerasti sun muuta... ja tietty aamusta ulkoillut poikien kanssa kun mies kattonut pikkuista sillä aikaa. Helppo ja rauhallinen vauva tuo on kyllä ollutkin, nukkuu ja syö 2-3 tunnin välein. Ikää tosin vasta tänään tasan viikko, että ei pidä vielä liikaa riemuita ;)

Mutta siis... tuntuu että kamala tarve kokoajan häärätä jotain... Mutta mikäs siinä kun kerta jaksaa.

Sit pitää kysellä et mites muilla tuo puheen laita?! Tuleeko miten sanoja?! Meillä kun ei tuu siis sanoja vielä lainkaan. Siis suuttuessaan ja itkiessään saattaa karjua et äitiiiii.... ainakin siltä se kuulostaa. Ja sit kun ei huoli ruokaa enää ja vähän jo hermostuu tuputtamisesta tulee eiiii... mutta siinä kaikki. Meillä ei siis muuten sanoja tule ollenkaan, omaa polpotusta vaan.

G: meillä nukuttu jatkettavassa nyt 4kk. Silloin 1v1kk ikäsenä siirrettiin jatjettavaan, jotta vapautui pinnis vauvalle. Meillä kanssa kova poika pyörimään unissaan, milloin mitenkin perin siellä sängyssään on... mutta kertaakaan ei ole tippunut ja unet parani kun mahtuu nyt paremmin pyörimään.

Mutta... nyt pitänee tästä yöpuulle alkaa pikkuhiljaa mennä.

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

t. K@tju ja pojat

Vierailija
11/17 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mälsää tuo lumisade kun just sai levitetty laatoilta lumet ja melkein kaikki suli pois niin uutta pukkaa, tosin tuskin tuo nyt tuohon jää kovin pitkäks aikaa.

Joo meidän poika on sitten mummolassa :( ihan huvikseni ajattelin että kokeillaan sitä yökyläilyä ja ei se niin kivalta tuntunut vaikka yheksään asti sain nukuttua, ei sellasta huvia ole ollut kyllä aikoihin. Mutta siis kova ikävä on koko ajan, eka yö siis erossa. Nyt Jesse nukkuu siellä vielä päiväunet ja sitten haetaan kotiin. Hyvin on kuulema mennyt mutta illalla olis mielummin lähtenyt kotiin kun nukkumaan, haki vaan kenkiä kun mummi yritti sänkyyn ja itku tuli toiselle sängyssä :( mutta yö oli kuulema menny hyvin ja aamulla kaikki taas hyvin.

K@tjulle onnea vauvasta :)

Mäkin kattelin yhtä pyörää lehdestä, oli niin hienon näkönen mutta ehkä me ollaan vaan noilla muovi mopoilla ja autoilla tää kesä ja katellaan ens kesänä sitten, en ainakaan ite lähe ostamaan ellei sitten joku meille tuo. Mulla on uus pyörä ja Jessellä istuin siinä joten sillä mennään.

Sanja80 mäkin olen katellu huuto.netistä kaksostenrattaita mutta en oikein tiedä mikä olis hyvä, haluisin jotkut näppärät ja kevyet mutta kumminkin tukevat jotka kulkee myös lumessa ja sohjossa, vaikeeta. Seisomalauta on varmaan huono talviaikaan ja mulla on kumminkin laskettu aika elokuun lopussa joten, sit jos ei kaksostenratttaita ole niin sitten yksösvaunut ja pulkka talvella, en tiiä.

Nyt menee hermo, ukko puhuu tossa puhelimessa ja suunnittelee lätkämatsiin menoa, että mulla kihisee. Eka se juo koko aamun vaan kahvia ja makaa sohvalla ja ei liiku minnekkään ja sit kohta se on menossa lätkämatsiin ja multa jää shoppailut välistä. Tyhmää kun ei ole ajokorttia ja ei pääse itte tästä lähtemään. Onhan nuo bussit jotka kulkee mutta on se tylsää.

Meille on tulossa Jesselle sellanen hieno autosänky, siskoni (Jessen kummitäti ja setä) ovat suunnitelleet sille ferrari sangyn ja tehneetkin sen jo valmiiks, kuvia olen nähnyt vaan mutta hienolta vaikuttaa. Isohan se on kun se on jo 170cm joten varmaan eka vähän pyörii siellä mutta mahdun sitten ite sinne viereen tarvittaessa. Tosin sitten kun tämä masuasukki kasvaa ja luopuu pinnasängystään niin sitten tarvii miettiä uusia sisutuksia tässä talossa että kaikki mahtuu kun Jessen huone on niin pieni et mahtuuko sinne kaks ipanaa vai vaihdetaanko lapset meijän makkariin ja me Jessen huoneeseen vai kummallekkin omat huoneet ja me olkkariin, no se ongelma tulee sitten myöhemmin vastaa. Olenhan mä isompaa asuntoa tässä katellut mutta ei tässä nyt ole oikein varaa vaihtaa.

Meni nyt vähän maku tästä päivästä kun mies on jo niin ajoissa taas lähössä viihteelle vaikka tuossa nyt vielä puhuu ettei kuulema matsin jälkeen menis bisselle no joo, sehän nähdään.

Mutta kait se nyt vilkkaammin on lähössä mun kanssa että ehtii kotiin taas valmistautumaan.

T.silja

Vierailija
12/17 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkeen gallupeihin: tällä hetkellä lempparituoksu on Lacosten Touch of pink. Siitä tulee niin tyttömäinen olo! Tykkään kans semmosista raikkaista kukkaistuoksuista, mut aika vähän noita hajuvesiä tulee itselleen ostettua. Mieskään ei ole tajuavinaan, jos joskus koitan vihjailla että olispa kiva saada uus tuoksu.. mälsää. :(

Kävikös Truide laivalla parfyymiostoksilla? Miten muuten reissu meni?

Meillä on vielä käytössä tytöllä pinnis ja keskarilla jatkettava. He kun joutuvat jakamaan huoneen, niin se on vissiin kerrossänky ainoo vaihtoehto. Ei tonne mahdu millään kahta kunnon sänkyä muuten.

Kenkiä on isosiskolta jäänyt niin monet, että ei tarvii ostaa mitään. Sama juttu vaatteissakin, pätkä joutuu kulkemaan vanhoissa rytkyissä. No hyvänähän nuo on melkeen kaikki säilyneet, ja huonoimmat on sitten heitetty menemään.

Silja, mä tiedän ton tunteen kun ukon tekemiset ärsyttää! Sillon kun odotin esikoista ja keskaria, olin monesti ihan hiilenä äijän kanssa. Sehän voi tulla ja mennä suunnilleen miten vaan, kun eihän SE ollu raskaana. Grrrr! Nykyään silläkin kai ikä painaa, kun ei se jaksa duunin lisäksi muuta kun maata sohvalla.. ärsyttävää tietty sekin. :/

Tosta voiskin kehitellä semmosen gallupin, että mikä miehessänne on parasta? Vastaan itse, että... ööh.. hmm..? No joo, oikeesti se on ihan lutunen jörrikkä. Mies, joka kantaa vastuunsa, elättää perheensä ja rakastaa meitä. :)

Niinhän se on, että koko paketti on otettava jos jotain haluaa saada. Mutta rajansa kaikella parisuhteessakin, ja jokainen tietysti asettaa ne rajat itse.

Jottei tää nyt vaan menis liian vakavaksi, niin taidan lähteä (taas!!) ruuanlaittoon. Nälkä saa ajatukset harhailemaan.. Lauantain jatkoja kaikille!

Vierailija
13/17 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikkäreiltä juuri herätty...lyhyeksi jäi.

Eilen kävi tämä mamma ravinotolassa, ensikis Viassa syömässä ja sen jälkeen Kallessa. Voih kun en yhtään viihtynyt Kallessa, tosin kauaa en siellä ollutkaan. Mutta Viassa oli hyvä ruoka ja kiva seura ja pystyi juttelemaankin ystävien kanssa.

Tänään käytiin Jumbossa ruokakaupassa ja huh sitä ihmispaljoutta, siellä kun ne Pyöreät Päivät. Kävin myös Jesper & Juniorissa ostamassa yhden kosteussuojapuvun lisää pojalle.

Kohta lähdetään kyläilemään ja katsomaan kahden viikon ikäistä poikavauvaa, saas nähdä kuin oman vauvakuumeen käy...vahvistuuko vai haalistuuko.

MIEHESSÄ PARASTA taitaa olla rauhallisuus ja järkevyys. Ite touhotan että asiat pitää saada nopeasti tehtyä kun taas hän miettii asiat monelta eri kannalta ensiksi....joka yleensä osoittautuu hyväksi asiaksi. Ja onhan hän söötti!

Truide nyt heti raportoimaan miten risteily meni!

Nyt jotain syömään ja sitten menoksi. Mukavaa lauantaita!

Vierailija
14/17 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl oli vaan niin kiva reissu, että heti tekis mieli uutta reissua varata..Ja ihan aikuisten oikeesti; Serenade on paaaaaaalllljoooon kivempi, mukavampi ja palveluystävällisempi laiva kuin sisarensa Symphony! Nää ei enää reissaa kuinSerenadella. Oli aivan ihana sää Tukholmassa, ja väkeä laivalla niin vähän, että olo oli kuin kuninkaallisilla. Mutta, mutta..huomasin, että meijän herrantertusta kasvaa RIIVIÖ kun pääsee vapaalle!!! Milo veti kuin Duracell-pupu pitkin promenadea, ja " kylpylä" -osastolla kuvitteli kai olevansa vähintäänkin Jani Sievinen, sillä hyppi hulluna veteen ilman mitään tolkkua, eikä yhtään intoa vähentänyt se, että pää meni veden alle ja kaikki paikat täynnä vettä...Huh, huh! Paras kommentti mitä saimme, niin yksi ihan vieraan oloinen mummi sanoi; Virkeä vekara! (oli varmaan seurannut pikku-herran toilailuja jossain kohtaa...).

Tää ilta on mennyt vaalikoneilla! Ei perskuta rallaa, taitaa tämä maatuska liittyä nukkuvien puolueeseen, kun en totisesti tiedä ketä/mitä huomenna äänestäisin? Onkos muilla jo selvät sävelet?

Aha, miehen ihanuutta? Meillä kans rauhallinen ukko-kulta, joka jaksaa mun hössötyksiä vuodesta toiseen ja piiiiiiiiiittttkkkkäää pinna lasten kanssa! Tästä seuraava G; mihin ihastuit ekaksi miehessäsi? Lutuset silmät ja herkku-peppu oli mun ekat ajatukset silloin parikytä vuotta sitten..

Siljalle tosta ratas-asiasta; ostin silloin aikanaan meiän nelkulle ja vitoselle vierekkäin istuttavat tuplat, ja aikas vähälle käytölle jäi, vaikka ikäero oli vain 1,4kk. Paljon parempi vaihtoehto meille oli sisaristuin ja vaunut!

Kevätkengät meillä on ihan nauhalliset nahkaiset kävelykengät, ja ehkä ostan kesäksi sandaalit, ehkä en! No jotkut kangaskengät vois olla kivemmat..

Isompi sänky oottelee, ja saattaapi olla että joudun kohta siirtämään pojun siihen, sillä nyt yöt on yhtä kolinaa ja kiukkua, kun hakkaa päätänsä " kaltereihin" ja jalat jää aina kaltereiden väliin..

Nyt pakko katsoa " Nyhjää tyhjästä" ,sillä sen parempaa ohjelmaa ei ihan heti tule...

Hei hei!

Trutti

Vierailija
15/17 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja sitten mitäs oli kyseltykään, enhän minä muista muutakuin että LÄÄKKEISTÄ: meillä oli vuoden iässä korvatulehdus johon sai antibioottikuurin ja samaan aikaan kipulääkettä. Lastenlääkärimme käski heittää Panadolilla vaikka vesilintua (ei siitä meillä apua ollutkaan..) ja määräsi Pronaxenia yötä vasten annettavaksi ja tarvittaessa uudestaan aamulla. Se selkeästi auttoi ja olen antanut muulloinkin jos tyttö on vaikuttanut kipeältä ja on ollut kuumetta.

KÄVELYJUTTUJA: meillä ei siis vieläkään kävellä muita kuin tukia ja seiniä pitkin, määrätäänköhän meitä 1v 6kk neuvolassa jo fysioterapeutille?! Huolestunut en varsinaisesti ole, tyttö ottaa siis kyllä askelia ilman tukeakin kun ' luulee' että pidetään kiinni, joskus myös huomaamattaan. Ja seisoo paikallaankin tuetta eli osaamisesta tuskin on kiinni, rohkeudesta ennemmin. Pääsee vain " apinatyylillä" nopeampaa ;)

Mutta nyt on vauvalla nälkä (taas) joten mentävä! Ehkä palailen myöhemmin asiaan..

-Henna ja tytöt

Vierailija
16/17 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaanpas sitten meidän vauvauutisilla :)

Eli siis perjantai aamuna 9.3. klo: 8.38 näki päivänvalon pieni poikamme. Jalkapallojoukkue alkaa olla omasta takaa siis kohta kasassa :)

mitat olivat 3720g ja 50,5 cm.

Synnytys oli todella nopea ja kivunlievitykset jäi pelkkään ilokaasuun... Mutta hengissä ollaan ja parilla tikillä selvittiin. Ja palkintohan olikin mitä mahtavin!!!

Eilen kotiuduttiin ja nyt sitten opetellaan tätä eloa komen pojan kanssa ja tosi hyvin on kyllä lähtenyt käyntiin (tän yhden päivän nyt ainaski :) )

Ei mitään mustasukkaisuuksia kummaltakaan isoveikalta ja tänään olin lasten kanssa itsekseen (mies lomalla viime viikon ja ensiviikolla isyyslomaa) ja oikein hyvin meillä meni.

Saa kyllä katella silmä kovana tuota keskimmäistä, ettei liian rajusti käy paijaamassa ja tökkimässä pikkuveikkaa.

Mutta nyt nukkumaan! Univelkaa meinaa riittää!!!

t. K@tju ja pojat (pikkumies nyt 3vrk)

Vierailija
17/17 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni kylmät väreet, kun luin vaavi-uutista! Olet jo katsos niin rutinoitunut, että synnytyskin menee ihan ilokaasun voimalla, hih!

Meillä vaan kauhiaa flunssaa pukkaa, yhelle jos toisellekin, ARGH! En ois tosiaankaan kaivannut tämmöstä nuha-kurkkukipu-oireyhtymää meijän risteilyä masentamaan. No, apteekin kautta laivalle ja ilo irti reissusta. Kävinkin äsken Milon kanssa Jumbossa vähän eväitä ostamassa; muutamat vellit, jugurttisoosit ja ruokapurkit, niin on ainaskin juniorille hätävaraa matkassa..Meillä on hytissä semmonen pikkunen jääkaappikin, niin sinne saakin jotain pientä kylmään, ihan jees.

Vitsi Romi, kun oltiin siis perjantaina just samaan aikaan Jumbossa! En ois ikinä arvannut, että te ootte niin aikaseen liikkeellä, niin en älynny ees tekstarilla kysellä..Muutenhan oltas voitu käydä yhessä kaffella..No, joku toinen kerta sitten..Sitä piti ihmettelemäni, että kuinka pystyt ostamaan itselles vaatetta, kun pikku-ukko on mukana? Siis miten onnistut sovittamaan niitä, otatko ukon koppiin mukaan, vai istuuko kärryssä/rattaissa sen aikaa? Milon kanssa ei kuuna päivänä onnistuis, se kun ilmeisesti vihaa kauppoja:O).Tykkää kyllä katella kaikkea, kun kävellään kauppojen ulkopuolella, mutta heti kun uskaltaudun kauppaan sisään, niin alkaa pirunmoinen valitus ja vikinä..

Kolmonen haluisi hyppynarun, kun on kevättä ilmassa, mutta Tarjoustalosta en ainaskaan löytänyt..Siellä oli kyllä jotain aikuisten jumppahyppistä, ja 2 jotain menneen vuoden kälysen ja kuluneen näköstä, mutta ilmeisesti ei vielä ole tullut kevätlelut markkinoille..Voisihan tietty Etolasta vilasta..

Meinaattekos jo tänä kesänä polkupyörää lokalapsellenne haalia? Mun tekis mieli semmonen kolmipyörä työntöaisalla ostaa, mutten taida raaskia, ellei sais jostain käytettynä edullisesti. Eipä ne kai hunajaa maksa jossain Biltemassakaan.

Eilen käytiin anopin luona syömässä, ja oli ihanaa päästä valmiiseen pöytään. Miten voikin toisen tekemä ruoka maistua niin taivaallisen maukkaalta?

Milo päästi haisevan vastalauseen, joten eikun vaipan vaihtoon...(kun ne pottakokeilut on taasen unohtuneet..)

Hauskaa kuluvaa viikkoa!

Truuttendaali

PS. Monesti oon miettinyt, että mitähän Eekkikselle tapahtui, kun niin yhtäkkiä meijät hylkäs! Toivottavsti kaikki hyvin!