Etätyö on suunnaton rahallinen etu
Jota voisi verottaa. Säästö lounaissa ja työmatkoissa on useamman satasen per kuukausi. Työntekijällä ei ole valinnanmahdollisuutta tässä. Hän tekee työn missä työnantaja määrää. Kaikki etätyötä haluavat eivät saa tehdä etätyötä.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on rajallinen etu kuten myös sellainen työ, jossa kehtaa syödä eväitä ja voi käyttää työpaikan tarjoamia vaatteita tai rytkyjä. Ei tästä elämästä täysin reilua ja tasaista saa millään. Etkö ole vielä tätä asiaa oppinut?
Kyllä tasa-arvon ja etujen pitää olla se tavoite ja työn parantaa elämänlaatua. Ollaanhan ne päästy 6-päiväisestä työviikostakin. -ap
Kuulostat kyllä ihan käsittämättömän kateelliselta. Suosittelen hakeutumaan hommiin, jossa voi tehdä etätöitä, niin rauhoitut.
Palkkoja on halpuutettu elinkustannusten ja hintojen noustessa niin paljon että etätyössä kotiruoan syöminen ja työmatkoissa säästäminen alkaa olla ainut järkevä etuus jolla voi kilpailla osaavasta työvoimasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ennen kaikkea suunnaton viikkotyöaikaa vähentävä etu. Miestä ja naapureita seuranneena niin etäpäivänä töitä tehdään ehkä 20% oikeasta työajasta. Muuten lenkiteteään koiraa tai puuhaillaan muuta mukavaa.
Ei tuollaiset ihmiset tee toimistollakaan mitään, siellä ne vaan juoruaa työkavereitten kanssa ja on ehkä tekevinään töitä jos joku katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ennen kaikkea suunnaton viikkotyöaikaa vähentävä etu. Miestä ja naapureita seuranneena niin etäpäivänä töitä tehdään ehkä 20% oikeasta työajasta. Muuten lenkiteteään koiraa tai puuhaillaan muuta mukavaa.
Ei tuollaiset ihmiset tee toimistollakaan mitään, siellä ne vaan juoruaa työkavereitten kanssa ja on ehkä tekevinään töitä jos joku katsoo.
Suuri osa onkin lähtenyt tekemään oikeita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot kyllä harvinaisen tyhmä, jos luulet, että se palkanlaskija näpyttelee ne numerot palkkaa varten. Kyllä ne sinne ihan ohjelman tuo esijärjestelmistä.
Ikävä pilata hyvä provoyritys faktoilla, mutta kyllä me palkanlaskijat nimenomaan palkkoja varten laskelmia teemme. Ei se palkkalaskelma itsekseen muodostu, vaan tiedot pitää kirjata järjestelmään. Siinä, miten se tehdään, on hyvin monenlaisia käytäntöjä. On sellaisiakin paikkoja, joissa ihan paperilomakkeelta naputellaan tehdyt tunnit ja lisäkorvaukset ohjelmistoon. Esimerkiksi vammaispalvelun tuntikirjaukset tehdään monin paikoin edelleen ihan paperilomakkeelle.
Valitan, mutta olen palkanlaskija ja kyllä ne ohjelmat tekee ne laskelmat palkkoja varten. Tiedot tulee monesta eri esijärjestelmästä, joihin ne tiedot syöttää joku muu kuin pa
No mitä sä sitten teet, jos ohjelma hoitaa kaiken työn?
Mee oikeeseen firmaan töihin, niin tiedät.
Voisin tehdä etätöitä, mutta menen mieluummin toimistolle. Meillä suurin osa tekee etätöitä suurimman osan viikosta, ja firma takoo kovaa tulosta. Itse haluan säilyttää kodin kotina, ja töihin siirtyessä saa hyötyliikuntaa, kun pyöräilen sinne keväästä syksyyn. Etätyön ongelma on se, että jos ei ole ihan erillistä työhuonetta, työasiat voivat tulla mieleen vapaa-aallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olette etätöissä? Ala/yritys? Ja millä tittelillä?
Valtio, asiantuntija.
Sama. :)
Sama!
Jännä tapaus tämä ap. Osaa kokata kotiruokaa etäpäivinä, mutta unohtaa taidon aina kun menee lähitöihin 😄
Vierailija kirjoitti:
Kotona kuluu sähköä,vettä, nettiyhteyttä, tulee roskia.
ja vessapaperia!
Vierailija kirjoitti:
Voisin tehdä etätöitä, mutta menen mieluummin toimistolle. Meillä suurin osa tekee etätöitä suurimman osan viikosta, ja firma takoo kovaa tulosta. Itse haluan säilyttää kodin kotina, ja töihin siirtyessä saa hyötyliikuntaa, kun pyöräilen sinne keväästä syksyyn. Etätyön ongelma on se, että jos ei ole ihan erillistä työhuonetta, työasiat voivat tulla mieleen vapaa-aallakin.
Minäkin menisin toimistolle ehdottomasti, jos se olisi pyöräilymatkan päässä. Tykkäisin tosi paljon. Mutta kun ei ole, olen etätöissä kotona. Työt ei käy kotona työajan ulkopuolella mitenkään.
Etätyöntekijä maksaa sähköt jne. Meillä firman sähkölasku on pienentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot kyllä harvinaisen tyhmä, jos luulet, että se palkanlaskija näpyttelee ne numerot palkkaa varten. Kyllä ne sinne ihan ohjelman tuo esijärjestelmistä.
Ikävä pilata hyvä provoyritys faktoilla, mutta kyllä me palkanlaskijat nimenomaan palkkoja varten laskelmia teemme. Ei se palkkalaskelma itsekseen muodostu, vaan tiedot pitää kirjata järjestelmään. Siinä, miten se tehdään, on hyvin monenlaisia käytäntöjä. On sellaisiakin paikkoja, joissa ihan paperilomakkeelta naputellaan tehdyt tunnit ja lisäkorvaukset ohjelmistoon. Esimerkiksi vammaispalvelun tuntikirjaukset tehdään monin paikoin edelleen ihan paperilomakkeelle.
Valitan, mutta olen palkanlaskija ja kyllä ne ohjelmat tekee ne laskelmat palkkoja varten. Tiedot tulee monesta eri esijärjestelm
Eli et tiedä palkanlaskijan työstä yhtään mitään, vaan kuvittelet että palkka tulee tilille ihan itsekseen. Niin arvelinkin jo siitä viestistä jossa lauoit, että PALKANlaskija ei laske palkkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa kuulostaa siltä, että se etätyön suunnaton etu on ap:n työkavereille se, että saavat olla edes 2-3pv/kk erossa ap:sta.
Työpaikkamme kyselyssä etätyön epätasa-arvoisuus nousi esiin tyytymättömystekijänä. -ap
Ja se työtyytyväisyys nousisi, jos kaikki pakotetaan toimistolle? Tää menee kyllä sarjaan, että suomalainen on valmis maksamaan siitä, että toinen ei saa jotain. Tuo ei ratkea täällä palstalla vaan siellä työpaikalla.
Nostin esiin, että työpaikoilla etätyö jakautuu epätasa-arvoisesti ja mielestäni työnantaja voi työnkuvan sen salliessa olla etätyömyönteisempi.Ei niinpöin, että jonkun ollessa aina etätöissä yrityksen keskimääräinen etätyömäärä työpaikasa toteutuu -ap<
En tiedä mutta mitkä on ne perustelut, että samassa työtehtävässä oleva työkaverisi on kokonaan etänä ja sinä et?
Esim. Sairaus. 300km työmatka tai perhetilanne voivat tarjota ihan pätevän syyn poiketa linjasta. Eikä siinä tapauksessa liene järkevää keikuttaa venettä.
Vai oliko tilanne edes niin? Vai ovatko toisen osaston porukkaa?
En oo koskaan ymmärtänyt näitä puheita, että lähityössä lounas tulisi kalliimmaksi. Itse otan aina töihin omat eväät, ihan toimihenkilö olen. Meidän lounasravintola on ihan surkea, en halua maksaa siitä sitä 8,60 euroa. Hyvästä ruuasta maksan mielelläni, mutta jostain hernekeitosta ja parista kurkkuviipaleesta leivän kera se on ihan kiskurihinta.
Monella tuntuu olevan outo harhakäsitys, että työpaikan lounasravintolaa olisi jotenkin pakko käyttää. Käytetään tekosyynä että kun kaikki muutkin käy, vaikka ihan hyvin voi ottaa eväät kotoa mukaan. Säästö vuositasolla on ihan huomattava.
Konttorilla imainen paska pitää verottaa työsuhde etuna
Vierailija kirjoitti:
No ihan helvetin hyvin näkyy mitä on kelläkin päällä. Kyseessä kuitenkin lähikuva kamerassa.
No ei todellakaan näy. Kyseessä on minimaalisen pieni kuva, jossa näkyy lähinnä pää ja hartialinja. Loppuosa voi olla sinulla vaikka alastomana eikä kukaan huomaa mitään. Noin muutenkaan kokouksissa ei ole katselemassa muiden vaatteita, joten senkin puoleen se ja sama, mitä siellä on päällä. Kunhan nyt jotain yläosassa, se riittää.
Mulla on iso näyttö ja siinä kyllä toinen näkyy koko ruudun täydeltä eikä pienenä ruutuna. Meillä on paljon kahdenkeskisiä keskusteluita.Ihan hyvin näkyy, jos on useampikin kokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä onneksi opetan työasioiden miettimisen, kun laitan läppärin kiinni. Ei häiritse työasiat kotona vaikka teen etätöitä olohuoneessa.
Työmatkaan menevä aika on se isoin miinus lähitöissä itselle.
Ja kulut toki. Mutta köyn kuitenkin konttorillakin niin ei se kulu kokonaan ole kadonnut.
No miten sen nyt ottaa. Ollaan juuri katselemassa neliötä, kun kolmiossa yhden lapsen kanssa ei mahdu tekemään etätöitä. Ja kyllä, menisin toimistolle jos sellainen olisi asuinpaikkakunnallani. Töitä ei vaan löytynyt muualta kuin naapuripaikkakunnalta niin minkäs teet.
Siksi, että ihmisellä ei ole työpäiviä, jos hän voi itse valita milloin hän tekee töitä. Silloin ei erotella työpäiviä ja vapaapäiviä, vaan ne menevät ristiin. Jonain päivänä voi olla tunti töitä ja loput vapaana. Jonain päivänä 14 tuntia töitä jne.