Tunnetko ketään jolla on ASIAT HUONOMMIN kuin sulla?
Hyvänmielen ketju..asiat voi aina olla paskemmin...
Kommentit (51)
No, olen köyhä kuin kirkon rotta. Mutta joillakin sen päälle vielä päihdeongelmia, niitä mulla ei ole onneksi. Sitten olis vielä huonommin.
Kyllä. Ihan alkaen omista lapsuudenperheenjäsenistä. Autan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on ihmisiä, joilla on asiat huonommin. Jos ei omassa lähipiirissä, pitää suunnata katse kauemmas ja etsiä sieltä.
Sehän on myös ihan mielipidekysymys, millä mitataan sitä, onko asiat hyvin vai huonosti.
Ei ole mielipide kysymys.
Lapsiköyhyys
Heikkolahjakkuus
riippuvuus herkkyys: alkoholismi
Syntymäpaikka
VOIKO NOIHIN VAIKUTTAA?
Tarkoitin sitä, että jos mitataan vaikka terveydellä niin joku voi olla paljon surkeampi, mutta hänellä on rakastavat läheiset ja taloudellinen turva.
Jollain taas on talousongelmia, mutta on täysin terve jne.
VOIKO NOIHIN ITSE VAIKUTTAA?
KYLLÄ MENEMÄLLÄ TÖIHIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paljo lohduta jos tietää, että tänään on paremmin kuin jatkossa tulee olemaan.
Firmassa on taas muutosneuvottelut ja seuraavat kaksi viikkoa ollaan löysässä hirressä. V..tu ku olis näkijän kykyjä, niin tietäisi tulevan ettei tarttis arvuutella kui käy. Ku olisi 20 vuotta vanhempi, niin ei tarttis näitä asioita jatkuvasti miettiä ja murehtia. Homehtuisi vaan kämppäänsä.
Moi
Tässä lähes 60v pienyrittäjä. Ihmiset on lakanneet ostamasta. Sama pelko perseessä...
Mut ei se vanhuus oloa helpota:(
Jos sinut irtisanotaan..LEPÄÄ 2 VIIKKOA...sitten alat rakentaa elämääsi uusiksi.
Minä teen niin jos paska lentää tuulettimeen
VOIMIA
Ap
Kiitos fiksusta ja asiallisesta kommentista. Voimia tarvitaan ja viilipyttyasennetta. Jos tästä jotain positiivista kaivaa väkisin irti, niin sen että tuo muutosneuvottelu koskee kolmea osastoa ja yht. 17 työntekijää, ja sopeutustarvetta rajataan neljään henkilöön, joten kun 17 työntekijästä 4 joko irtisanotaan tai lomautetaan, niin ei tässä ole huonoimmat mahdolliset kortit kädessä. Mutta... No, vappuna tietää varmaksi, miten on käynyt. Ja lomautuksen kanssa nyt vielä pärjää, mutta irtisanominen olisi mulkumpi juttu näin 53 v iässä.
Tiedän monia, joilla asiat ovat todella huonosti. Oma elämä on hyvin vaatimatonta. Mutta on ruokaa, vaatteita ja lämmin koti. Kun vielä pari hyvää ystävää löytyy, niin ei valittamista.
Voi v..tu tota mun naapurinkin elämää. Työtön, tosin kohta eläkeukko, on kaikenlaista vaivaa, käy kuntouttavassa työtoiminnassa, muija siltä joutui hoitolaitokseen ja nyt sitten asuu yksin ja rahat aina loppu. Elää tän takia vippikierteessä, eli pitkin kuukautta vippailee rahaa ruokaan, tupakkaan, milloin mihinkin ja sitten kun saa rahat Kelasta, niin maksaa jokaisen vippaamansa sentin ja sitten menee pari päivää kun rahat taas loppu ja sama paska lähtee alusta. Eikä muuten saa kaikkea maksetuksi, vaan aina jokunen kymppi siirtyy seuraavalle kuulle, uusien vippien pohjaksi.
Eilen lähdin kioskille lataamaan bussikorttia, niin eikö tuo ukko seissyt pysäkillä, jonka ohi kuljin. Sieltä se heti huusi, että osta mulle tupakkaa! V..tu, kun just eilen sille sanoin, etten nyt lainaile. Ei vaan usko. Ei enää edes pyydä, voisitko lainata, ostaa, vaan se tulee muodossa osta mulle, lainaa. Mutta mistä v..usta sillä nyt oli rahaa, kun bussilla lähti johonkin asioille? Ei olisi mihinkään lähtenyt, jos yhtään mitään ei olisi. Se on ihan juopunut siitä pummailusta. Yks tupakkatoppa, purut, kestää sillä sen kaks päivää ja maksaa sen 12,20 e. Kyllä menee kuukaudessa pirusti rahaa jo yksin siihen. Valtava säästö ja hyöty, jos lopettaisi tupakoinnin, mutta kun ei pysty. Se korvien väli. Aina sama ukko koko ajan käsi ojossa, osta mulle, lainaa viiskymppiä, lainaa parikymppiä jne. Ja kämppä sillä on kuin kaatopaikka, kun ei monivaivoiltaan pysty mitään siivoamaan.
Eipä mene itsellä paljon sen paremmin, kun on tuollainen naapuri. Mulla on pitkä pinna, muttei loputtoman pitkä, joten kyllä tässä jossain kohtaa pitää ruveta katsomaan kämppää jostakin muualta.
Minä uskon, että ne
parhaat ja onnellisimmat
päiväni ovat vielä edessä päin.
Elän kiitollisuudessa joka
päivä. Jos joku asia nousee
pintaan, maratonpuhelu ystävälle
on mun terapiani ja päivä jatkuu.
<3
Tuollaiset rahanvippaajat ovat kyllä
vihoviimeisiä. Itselläni ei ole ollut tapana
pyytää ruokavippejä edes parikymppisenä,
ystäväporukassani ei kukaan pyytele.
Jokainen keskivertofiksu oletettavasti
osaa budjetoida finanssinsa riittämään 30
vrk:ksi. Kukin kuluttakoon tulojensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset rahanvippaajat ovat kyllä
vihoviimeisiä. Itselläni ei ole ollut tapana
pyytää ruokavippejä edes parikymppisenä,
ystäväporukassani ei kukaan pyytele.
Jokainen keskivertofiksu oletettavasti
osaa budjetoida finanssinsa riittämään 30
vrk:ksi. Kukin kuluttakoon tulojensa mukaan.
Vippareista jokaisella on joku riivatun riippuvuussairaus, jonka seurauksina eivät pysty kuluttamaan tulojensa mukaan. Kun yksi sairastaa, kymmenen kärsii sen oireista.
No tällä kylällä kaikilla on asiat huonosti, mutta enpä minä toisten huonosta olosta mitään kiksejä saa.