Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pikkumaista jättää ystävän häät väliin katkeruuden vuoksi?

Vierailija
02.10.2024 |

En ole millään tavalla katkera ystävääni kohtaan joka on maailman ihanin ihminen ja erittäin hyväntahtoinen. Nyt kuitenkin hääkutsun pudottua postilaatikkoon häihin osallistuminen on aiheuttanut todella suuria katkeruuden tunteita.

Tämä ei siis ole trolli tai provo vaan tilanteeni on se että ystäväni on ollut yhdessä pari vuotta miehensä kanssa joka kosi romanttisin soidinmenoin ja ensivuonna edessä olisi kauniit hääjuhlat hienoissa puitteissa. En vain tiedä miten voisin osallistua noihin juhliin ja laittaa omat tunteeni täysin syrjään vaikka miten yrittäisin ja tietysti tuo on ystäväni tärkeä päivä. Olen tilanteessa jossa yhtä on pidetty lähemmäs 10 vuotta ja avioliittopuheet mies on joko ohittanut, sivuuttanut tai kätevästi unohtanut vaikka muunlaisia elämän isoja yhteisiä hankintoja ja sopimuksia onkin allekirjoitettu. 

Pelkään että olisin häissä yhtä itkua vaikka mitä tekisin ja vaikka olen aidosti iloinen ystävän puolesta. :(

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikai se ole ystäväsi vika, jos oma tilanteensi ei etene. 

En näe mitään syytä miksi et menisi juhliin, jos tuo on sinusta oikea ystävä. Itse en ainakaan ystävänä arvostaisi että minulle läheinen ystävä jättää minulle tärkeän päivän väliin ihan vaan sen takia, ettei ole itse naimisissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä kateutta. Miten ystäväsi on syyllinen tilanteeseesi ja miksi menisit ystäväsi häihin itkemään? Ei se nyt niin vaikeaa ole iloita toisen puolesta. Vähän päätä pois sieltä omasta peräreijästä. Ja jos haluat muuttaa elämääsi, niin sinun pitää olla aktiivinen toimija.

Vierailija
4/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naimisiin meneminen ole mikään onni ja autuus, olet typerä naukumaija.

Itse olen ollut avoliitossa jo 20 vuotta.

Vierailija
5/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet katkera miehellesi, miksi ystäväsi pitäisi siitä kärsiä?

Vierailija
6/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tietenkään pidä priorisoida niitä ystäväsi häitä oman hyvinvointisi edelle. Ei sun tarvitse sille ystävälle kertoa, että pelkäät hajoavasi siellä häissä, vaan keksi joku geneerinen tekosyy.

Sen sijaan sinuna miettisin oletko valmis jatkamaan suhteessa, jonka tilanne aiheuttaa sinulle noin voimakkaan reaktion?

Vierailija
7/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätä väliin. Keksi joku meno, ei kai sen vaikeampaa, jos kerran tilanne on se, että menemällä vaan itkisit toisen iloisissa juhlissa.

Mutta mieti nyt tuota omaa parisuhdettasi. Jos tuollainen asia on noin suuri, eikä se kumppaniasi hetkauta, niin ehkä kannataa erota ja koettaa löytää joku, joka tuon suuren haaveesi toteuttaa?

Vierailija
8/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähnyt ihan tarpeeksi ympärillä näitä, joiden puolisot ei halua naimisiin eikä lapsia, kuin joskus. Olen varmaan 5 edelliselle seurustelukumppanille sanonut haluan mennä naimisiin, haluan 3 lasta. Naimisiin viim 2 v seurustelun jälkeen ja lapsia heti perään. Ne, jotka ovat sanoneet en voi sanoa varmaksi, olen sanonut asia selvä ja lopettanut siihen.

Kosi miestäsi ja sano sinä haluat naimisiin. 

Vierailija
9/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provonduudeli mut jos ei niin mitä se haittaa vaikka itkisit siellä

Vierailija
10/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi häihin, ellen aidosti haluaisi mennä. Elämässä on muutenkin ihan tarpeeksi tympeitä asioita. 

Vierailija
11/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhuisit hyvälle ystävällesi ja kertoisit tilanteen? Kysy vaikka mitä hän haluaa että teet? Ei ainakaan tarvitse miettiä mikä sinun on jos haluaa sinut mukaan joka tapauksessa. T.Setämies🥸

Vierailija
12/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä kateutta. Miten ystäväsi on syyllinen tilanteeseesi ja miksi menisit ystäväsi häihin itkemään? Ei se nyt niin vaikeaa ole iloita toisen puolesta. Vähän päätä pois sieltä omasta peräreijästä. Ja jos haluat muuttaa elämääsi, niin sinun pitää olla aktiivinen toimija.

Ystävä ei ole millään tavalla syyllinen tilanteeseeni, mutta en voi luvata ettei pettymys ja suru silti ota vallan. Voin jokseenkin peitellä sitä mutta lopulta se varmasti näkyy naamastani. En ole mitenkään ylpeä asiasta mutta se on arka paikka. AP

Vierailija
13/45 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/45 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle kateudelle kannattaa tehdä jotain. 

Vierailija
15/45 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuohon edes sanoo? Ystäväsi voittaa, jos et mene häihin.

Vierailija
16/45 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi pikkumaiseksi vaan ihan mielenvikaiseksi. On aika laittaa oma elämä kuntoon jos ystävän onni itkettää.

Parempi kun et mene häihin. Sekä sinulle että ystävällesi.

Vierailija
17/45 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhuisit hyvälle ystävällesi ja kertoisit tilanteen? Kysy vaikka mitä hän haluaa että teet? Ei ainakaan tarvitse miettiä mikä sinun on jos haluaa sinut mukaan joka tapauksessa. T.Setämies🥸

Niin ja kun ystävä neuvoo, että jätä se sika ja tule häihin, niin entä sitten?

Vierailija
18/45 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kun ystävä neuvoo, että jätä se sika ja tule häihin, niin entä sitten?

Sitten kannattaa varmaan miettiä, että olisiko tosiaan aihetta jättää se sika jos se tekee elämän noin surkeaksi, ettei voi toisen onnesta olla iloinen edes juhlissa.

Vierailija
19/45 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos naimisiin meno on itsellesi noin tärkeä juttu, niin miksi ihmeessä tuhlaat elämääsi ja koet jatkuvaa pettymystä nykyisen miehen kanssa?

Lähde lätkimään ja etsi uusi mies, joka täyttää touveesi.

Vierailija
20/45 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene pilaamaan ystäväksesi kutsumasi henkilön päivää ja mielialaa tuolla lapsellisen typerällä katkeruudellasi joka ei liity tähän ystäväksesi kutsumaan henkilöön eikä hänen tulevaan puolisoonsa mitenkään vaan pysy omissa oloissasi sen elämääkin suuremman katkeruutesi kanssa.