Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUISIA viikolla 11 ma-

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin Kodin Kuvalehteen haastattelua ja kuvausta varten äitiä ja vauvaa, joka täyttää 40 päivää viikolla 13 eli 26.­­­­-30.3.

Kuvaukset ovat tuolla viikolla Helsingissä, ja niihin menee muutama tunti.

Pikaiset yhteydenotot osoitteeseen susanna.pakkanen@sanomamagazines.fi. Laitathan sähköpostiisi mukaan kuvan teistä molemmista!

Vierailija
62/70 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin jo aamulla tuota vanhaa pinoa vilkuilemassa, mutten sitten jaksanut aloittaa uutta.. ;) Sen sijaan treenasin Sporttarin vinkeillä niitä vatsalihaksia!:)

Meillä on ollut tämä päivä ihme valvoskelua. Tai siis ollaan heräilty parin tunnin välein. Luultavasti minulta ei sitä maitoa sitten tule tarpeeksi, jotta nukkuisi pidemmän pätkän. Yleensä siis meillä tyttö nukkuu hyvin päivän ja illalla sitten ' seurustelee' eli huutaa masuaan. :) Ja yön nukkuu hyvin.

TISSIRAIVAREITA on meilläkin ollut muutamaan otteeseen. Meillä on tehonnut kun juttelee vauvalle rauhallisesti ja hytkyttää syöttäessä.

Onko tuonne toiselle puolelle jo perustettu se meidän pino? Itse en ainakaan löytänyt.. että jos on niin kertokaa toki millä nimellä se kulkee!:)

Nyt on pakko lopettaa, tyttö vaatii huomiota!:)

-frog2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille...

Mammutti: Olipas hurja synnytys. Onneksi olette nyt molemmat kunnossa.

Kolomonen: Tsemppiä huomiseen!!

Meillä poika alkanut olemaan hereillä hieman enemmän. Ihmettelee sisarusten säätämistä tai sitten kitisee tyytymättömänä. Hereillä ollessaan on kyllä sylissä koko ajan ei siis sitterissä tai missään viihdy. Mutta aikas uninen kaveri mun mielestä on.

Meillä syödään noin parin tunnin välein, välillä saattaa mennä kolme tuntia. Maito kyllä riittää, ainakin painoa on tullut reilusti lisää. Syö vain yhdestä rinnasta kerrallaan joka varmaan vaikuttaa tuohon syömistiheyteen.

LiikuntaG: Tykkään käydä hölkkäilemässä, rullaluistelemassa ja tietysti kärrykävelyllä. Nyt aloittanut joogassa jos sitä nyt ihan urheiluksi sinänsä lasketaan mut rentouttavaa se on. Mutta on muutama ylikilo kertynyt ennen raskautta joten terveyspuolella nähdää...mulle ainakin nuo karkit maistuu vähän liiankin kanssa. Paitsi suklaata en pysty syömään sappi-oireiden takia :O(

Ihanaa kun alkaa olla jo kevät ja valoisaa. Voi lasten kanssa olla ulkonakin enemmän kun ei ole aina pimeää ja hämärää. Kohtahan tuota pääsee pihankin kimppuun...eli muutetaan varmaan pihalle kun kelit lämpenee ;o).

Viikonloppuna tarviis yhdet prinsessakutsut järjestää (3v neidille) ja sitten ne ristiäiset viimeinen päivä. Saa taas leipoa oikein urakalla tässä kuussa. No mukavaahan tuo on ja onneksi ristiäistarjoiluihin on apureita lupautunut.

Nyt lastenohjelmien pariin ;o)

calmus + pesue

Vierailija
64/70 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimeinkin kerkeän pinoutumaan tänne..aika menee kuin siivillä noiden kolmen lapsen kanssa.

Elikkäs neiti on nyt 12päivää " vanha" ..syntyi 28pvä ja sairaalasta päästiin kotiin " jo" 2pvä.

Tissiraivareista: Meillä neiti saa välillä tissiraivareita,syiksi oon huomannut sen että joko neitiä röyhtäyttää tai sitten maitoa ei tule tarpeeksi. Näitä maitoa ei tule tarpeeksi iltoja on nyt ollut kolme ja aina sillain että en ole kernnyt nukkumaan päikkäreitä,sitten kun neiti illalla tankkaa useamman tunnin niin ei maitoa enää tulekkaan ja neiti alkaa raivoamaan,piti sitten jo korviketta antaa eilen illalla että sai tytön rauhottumaan ja nukkumaan.

Sairaalan lähtöpainoon oli neitille tullut 500g (4050g) ,viikon aikana tuo määrä joka on kuulemma tosi hyvin.Maitoa siis riittää yleensä. :)

Nyt vaan tissit kipeänä kun useempana iltana lutkuttanut monta tuntia putkeen tissiä.

Nukkumisesta teillä kans oli ollut puhetta..neiti nukkuu yleensä öisin kahden-kolmen tunnin pätkiä,aamupäivällä saattaa nukkua 4-5 tuntia putkeen ja muutenkin päivisin pitempiä aikoja..mut kyllähän tuokin muuttuu kun ikää tulee.

Sitten kysymystä jäkivuodosta: Miten teillä muilla on kestänyt? Mulla ihan ihmeellistä ollut koko vuoto..ollut tosi niukkaa ekan parin päivän jälkeen ja nyt sitten eilen tuli veristä vuotoa ja tänään ei enää muuta kuin vaaleahkoa limaa..liekö normaalia??

Nyt neiti alko kitisemään nälkäänsä joten pitänee mennä..ainiin ulkoilusta oli puhetta,mulle sanottiin että voin pikkuhiljaa alkaa ulkoilemaan tytön kanssa kun on noin hyvän kokoinen ja ikääkin kohta 2vkoa.

Jonzu ja tyttö 12vrk:ta

Vierailija
65/70 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huudettin eilen kurkku suorana n. 1,5 h illalla. ja minä vollotin myös kun tuntu niin pahalta kattoa kun toinen itkee eikä tiiä miten auttais, mitä jos sillä oikeesti onkin joku hätä... Ja mies taas suuttu siittä että oon niin herkkis, riittää kun yks itkee, ei kaikkien tartte...

Tuo imetysasia ahistaa tosi paljon ajoittain, kun ei se meinaa onnistua ollenkaan. Poika tosiaan saa vaan raivareita eikä ala syömään ja huutaa ja kitisee.

Mietin että voisko eilinen huuto johtua Devitolista vaikka ollaan vasta 2 tipassa menossa?

Paljon tuo poika itkee ja kitisee mutta ei ennen noin pitkään noin täyttä päätä, yleensä nuo suuremmat parkukohtaukset kestää kuitenki vain korkeintaa kymmeniä minuutteja.

Kun lueskelin teiän juttuja noista kitisevistä/mahavaivoisista lapsista ja tissiraivareista niin ihan kuin voisi yhdistää että monilla esikoinen on se " hankala vauva" ja seuraava sitten helpompi?!

Mulla on edelleen tikki vaivannut tuolla toosassa, vaikka niiden piti 2 viikossa sulaa. Kävin eilen neuvolassa sen vuoksi ja sinne oli jäänyt joku solmu pintaan (vaikka muuten oli kaikki sulanut) ja poistivat sen. Onko muilla tikit jo sulaneet joita paikattu on?

Onko teillä nimi päätetty? Meillä on ristiäiset pääsiäisenä eikä nimestä vielä hajuakaan...

HANNELE + kelmi 4 vko 3 pv

Vierailija
66/70 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neito nukahti kiljumatta sitteriin... Ihmeellistä, siispä muutaman sanasen taas rustaan tännekin.

Calmus: Meidän vaavin syömisrytmit on tismalleen samanlaiset kuin teillä: kahden tunnin välein täytyy olla murkinaa tarjolla. Joskus ulkone menee liki kolmekin tuntia nukkuessa, sitten kiirusti ruokaa. Ja meilläkin menee vain yksi tissi syöntikerralla -> eihän sillä pitkään pärjää. Yöllä sama tahti 2-2½ unta ja sitten syödään. Onneksi vauva nukahtaa heti syötyään / syödessään ja sen saa halutessa siirrettyä sänkyynsä heräämättä.

Pitänee lähteä siivoushommiin, anoppi on tulossa meille avuksi, kun mies häipyy Lappiin hiihtämään. Joten aurinkoista päivää, sisaret & nyytit!

-Timbe ja typy 1kk & 2pv

Vierailija
67/70 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNELE: Älä suotta ota stressiä tuosta imetyksestä! Jos se tuntuu teillä hankalalta, älä epäröi antaa korviketta/pullosta omaa maitoa. Kyllä teidän vauva arki on paljon ihanampaa jos vauva on tyytyväinen eikä huuda tissillä koko ajan. Minusta monesti ylistetään ihan turhaa imettäviä äitejä. Siis, tottakai on hyvä imettää jos maitoa tulee ja se helposti luonnistuu, mutta ei kukaan ole yhtään sen huonompi äiti vaikka lapselleen pullosta ruuan antaisikin!

Ja tuosta päätelmästä, että ensimmäinen olisi se vaikeampi tapaus voin heti esittää poikkeuksen! Meillä esikoinen oli varmasti maailman helpoin lapsi ja tämä pikkukakkonen on sitten se vähän vaativampi tapaus. Eli siis esikoinen ei koskaan huutanut turhasta, ei kärsinyt masuvaivoista ja oli muutenkin ihanan rauhallinen. Nyt vasta olen herännyt todellisuuteen, ettei se vauva-arki olekaan välttämättä niin ruusuista. :) Tai sanotaan nyt, että on se yhä ruusuilla tanssimista, välillä vain osuu piikkeihin! ;)

Meillä on nyt siirrytty esikoisen kanssa osittaiseen hoitoviikkoon, eli käy vain muutamana päivänä hoidossa leikkimässä kavereiden kanssa ja on sitten enemmän kotona minun ja vauvan kanssa. :) Meillä siis on ollut tuo hoitopaikka aiemmin kokoaikaisena.

Nimistä joku kyseli. Meillä on nimi melkein valmiina, etunimeksi laitamme Sinna ja toiseksi nimeksi tulee joko Aleksandria tai Isabella, emme ole vielä oikein osanneet päättää kumpi olisi parempi. :)

Täytyykin tästä poistua taas treenailemaan, jotta tuo vatsa edes joskus kutistuisi normimittoihin!:)

-frog2 ja Sinna (tänään tasan 6vkoa)

Vierailija
68/70 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen älysin mennä itse nukkumaan hyvissä ajoin joskus klo 22 aikaan, yhtäaikaa vauvan kanssa. Viideltä syötiin kerran ja ysiltä noustiin pirtsakoina ylös :) Tänään ei ole masu vaivannut, tyytyväisenä istui sitterissä jonne näköjään nukahti tuhinasta päätellen..

Frog: Sinna Aleksandria olis kyllä ihana nimi ;) Sinna muutenkin etunimenä kaunis, eikä niin yleinenkään.

Mutta nimiasiaan: meidän tytöstä tulee Melina Maria, esikoinen on Jenna Juulia.. eli jotain pakkomiellettä samoilla kirjaimilla alkaviin nimiin.. :)

Hannele: älä ota stressiä imetyksestä, jos se ei onnistu. Mulla on vähän huono omatunto, kun antibioottikuurin aikana mulla ehty maidontulo sen verran ettei tule kuin sellaista ' lirumaitoa' joka ei pidä ensinnäkään nälkää ja sitäkin tulee tämän syömätin tarpeisiin ihan liian vähän :( Eli pullosta olen nyt sitten joutunut antamaan korviketta..

Tuosta, onko esikoinen helpompi niin muistan ajatelleeni esikon vauva-aikaa haastavana mutta pitäneeni silti aina ' helppona vauvana' . Nukkui kyllä täydet 12h yöunet heräämättä kertaakaan 2kk iästä lähtien ja niin mennään edelleen.

Kyllä tämä toinen on ollut kuitenkin helpompi tapaus, ei kitise pahemmin ja suostuu nukkumaankin ilman kamalaa ähisemistä :) Ja nälän yllättäessä karjuminen ei ala heti vaan ensin puhistaan että joskohan sitä ruokaa tulisi..

Mutta nyt on pakko jakaa teidän kanssa tälläinen ilouutinen että meidän esikoinen käveli eilen eka kertaa ihan itse monta metriä! Tähän asti on edennyt pitkin seiniä ja tuettuna muttei ole rohjennut yksin lähteä liikkeelle. Ihanaa, jospa se pian kävelisi enemmänkin, on tätä odotettukin!

Vaan nyt syöpöttelemään jotakin. Äänestämässäkin pitäisi tänään käydä, kun sunnuntaina ollaan lähdössä Töysään reissuun koko perheen voimin niin äänestäminen siltä päivältä jäisi. Menoksi!

-Henna ja Melina

Vierailija
69/70 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hyvä yö! Älysin mennä nukkumaan jo yhdeksältä jolloin vauvakin nukahti ja vaikka vauva söi kello 23, 2 ja 6 ja oli hereillä iloisena kello 2-3 +teki kakat jota tietysti pesin, tuli unta useita muutaman tunnin pätkiä. Nyt on tosi pirteä olo. Ennen lapsia tuo olisi ollut ns. huono yö, mutta ehkä sitä nukkuu sitten nyt sikeämmin tai jotain.

Ei meilläkään ollut ESIKOINEN VAIKEA tapaus, vaan ns. helppo vauva joka nukkui 2-kuisesta yönsä ja sopuisa luonteeltaan. Toinen lapsi oli vauvana todella vaativa, koliikki ja temperamenttia löytyy edelleen. Tämä kakkonen on sekä ilossa että surussa isojen tunteiden vallassa edelleen. Ihania tyttöjä molemmat. Vauva tuntuu olevan enemmän esikoisen oloinen, rauhallinen ja pystyy odottamaan esim. ruokaa, ei heti karju vaan ensin öhisee. Eikä ole toistaiseksi karjunut juurikaan. Eilen illalla alkoi itkeä vauva, raivosi tissillä ja puolen tunnin itkutirinän jälkeen tein hänelle vauvahierontaa ja itku vaihtui hymyyn. Sen jälkeen hän nukahti ja pienien unien jälkeen unohti tissiraivarinkin. Eli jos vauva on vain hieman mahakipuinen tai muuten ärsyyntynyt, kannattaa kokeilla hierontaa! KOLIIKKIvauvalleni tosin ei auttanut mitkään hieronnat, siinä auttoi eniten se että yritti itse pitää hermonsa koska vauva huusi kaarella joka tapauksessa. Ekat pari viikkoa säälin vauvaa ja sen jälkeen aloin sääliä itseäni koska en olisi enää jaksanut millään kuunnella sitä karjumista!

HANNELE: vauvasi kuulostaa ns. vaativalta sortilta kuten munkin kakkonen oli. Onneksi nuo alkuajan karjumiset ja tissiraivarit menee lähikuukausina ohi itsestään ja löydät valloittavan pikkukaverin niiden huutojen takaa.

Nyt vien 5-vuotiaani kaverilleen leikkimään ja meen kahden nuorimman kanssa kahville ystäväni luo. JEE! Aina kun poistuu kotoa johonkin, se on virkistävää.

Heinä ja Poika-kulta 4 viikkoa 1 päivä

Vierailija
70/70 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tosiaan ota mitään paineita imettämisestä. Mulla esikoinen ei koskaan oppinut imemään rintaa (syntyi keskosena ja sai alussa ruuan pullosta/nenämahaletkusta). Olin aika shokissa hänen syntymästään ja maitokaan ei noussut kunnolla. Olin myös aika masentunut ja vähän samoja fiiliksiä, kuin sinulla silloin alussa. (Muistan siis lukeneeni sinun kirjoituksia) Yritin pari viikkoa väkisin imettää, kunnes tein päätöksen pulloon ja korvikkeeseen siirtymisestä. Omakin olo parani huimasti, kun vauva sai tarpeeksi ruokaa ja oli rauhallisempi. Mulla siis imetys jäi kokonaan pois. Ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä, että maito ei riitä. Ainakaan itse en suostunut siihen. ;)

Toivottavasti tissiraivarit helpottaa teillä, ja kaikilla joilla niitä on. :)

Henna_: Ihanaa, kun nuo pikkuiset oppivat uusia asioita! :D Meidän esikoinen (kohta 2v.) laski eilen vauvan jumppamatosta kukkasia. Ja osasi laskea kuuteen (tai luetella numeroita ;D ). Kyllä äiti oli niin ylpeä! :D En ole tämmöisestä taidosta ollut tietoinen aikaisemmin. Ja muutenkin ihanaa, kun oppii koko ajan uusia sanoja ja höpöttää taukoomatta.

Meillä Mimmi edelleen räkäinen. Illalla oli tissillä koko ajan, valvoikin melkein klo 14-21.30, pieniä torkahduksia lukuunottamatta! Ja jotenkin sai taas tisut tyhjiksi, piti pullosta antaa lisää. :( Sitten nukkuikin klo 22-4.45, kunnes heräsi syömään. Ja jatkoi heti uniaan kahdeksaan. Eli nukkumista räkäisyys ei häiritse, onneksi.

Urheilemisesta: Tietääkö kukaan, milloin saa alkaa tekemään esim. vatsalihasliikkeitä sektion jälkeen? Nostelukielto loppuu huomenna. Tähän asti harrastettu vaan kävelyä rattaiden ja koiran kanssa. Eikä maha siitä pienene. :(

Ristiäisistä: Meillä ne on ensi viikon sunnuntaina. Nimi on päätetty ja on vielä salaisuus. Kummitkin on valmiina. Pitäisi vaan päättää mitä tarjotaan kahvin kanssa. Ja tietysti leipoa ja siivota yms... Eli ei enää paljon hommia. ;)

Mutta nyt kuuluu taas kutsu, joten menoksi.

-Saibu ja Mimmi (huomenna 1kk)-