*** ENSKAT MAANANTAINA ***
Kommentit (23)
Me tullaan treffeille ja sunnuntai sopii mainiosti. Kello 13 on passeli. Jenni ja D teidän on pakko tulla kans ;) Olis niin kiva nähä teitäkin.
Voi, Marika oli käynyt ultrassa ja nähnyt pikkuruisen vauvanalun :) Ihanaa! Ja ensviikolla näätte sit pienen pienen sydämen sykkeet. Onko sulla ollut muita oireita, kun tuo väsymys?
Millonkas Q:n ultra on? Onko tullut lisää raskausoireita? Joonan lempparipuuha on kans videoille meno ja tutulta kuulosti toi, et kun kieltää jotain niin vauva vaan nauraa ja luulee sitä leikiksi :) Hassuja nämä meidän pienet.
Aurora, me asutaan täs aika lähellä keskustaa. Pari kilsaa on meiltä keskustaan. Täältä Lohjaltako te sinne Hoplopiin lähette?
Kiva, että AA:kin tulee HopLopiin. Mukava nähdä teitäkin, joita en oo aikaisemmin tavannut. Mä ootan jo innolla treffejä. Kiva nähdä myös vanhoja tuttuja, kun viime tapaamisesta on kumminkin aikaa ja vauvat on kasvanut niin hurjasti.
Enempää kommentoitavaa en muista. Oli jälleen kerran pitkä työpäivä ja huomenna yövuoro. Blaah! Täytyy koittaa jaksaa. Mitäs Kissankellolle kuuluu? Yritähän ehtiä välillä ees pikaseen moikkaamaan.
pesukarhu ja Joona 10,5kk
:D
Oli oikein kivaa treffata, vähän teidän Iitu on söpöliini etenkin tutussa maisemassa! ei tietoakaan siitä tättäräästä, joka yksillä treffeillä protestoi kaikkea. Enkä tullut kipeemmäksi, teki vaan ihan hyvää olla pihalla. Sainhan mä kansanedustajalta karkkiakin ja hiplata ihania vaatteita. :)
Mä jäin miettimään tuota Karssulin tissi-irroitusta. Mähän aina sanon, et typy nukahtaa ihan kiltisti " itsekseen" , mut kyllä mä sille tissitainnutusta annan etukäteen. Yleensä herää, ku tissi lopulta otetaan suusta, muttei aina. Jää tyytyväisenä nukkumaan, jos saa tutin. Saa nähdä, millainen tuttivierotusohjelma meille sitten tulee... yks päivä mietin, et tuttia vois jo koettaa ottaa pois, ku imemisen tarve on nykyään paljon pienempi, mut sit tulee vaan aina mentyä helpomman kautta ja annettua se typylle. Ku se on vielä äitin pieni...
AA, onpa harmi, et AE antaa iskälle huutokoulutusta... niin meilläkin kyllä oli tuossa 2-3kk:n välillä, iskälle huudettiin aina suurin piirtein heti, ku äiti lähti pois. Nyttemmin ei enää välitä juuri lainkaan, vaikka äiti lähtis johki. Kaipa tää on taas joku parempi kausi.
Häydikin oli ruvennut jo kiinteille! Maistuko hyvin?
Viipero, meilläkin päikkärit on nykyään ihan tylsiä typyn mielestä, mieluummin touhuais koko ajan. Sit ku väsyttää, niin alkaa komentaan ja jatkaa touhuamistaan... hirvee ölinä oli tänäänkin kahvilassa. :) Ja sit maltto puoli tuntia nukkua. Mut on tosiaan melkoisen komeen kokoinen jäbä teillä! :)
No onpas harmi, et open Aino ei vieläkään syö. Toivottavasti tutkimuksissa selviää ainakin tuo allergia-asia perin pohjin. Siis toivottavasti ei oo allergiaa, mut on hyvä, et tutkitaan.
Tässä vähän meidän typyn mittoja:
syntymäpaino 3935g 52cm
2vk 4205g 53,8cm
4vk 4615g 55cm
6vk 4890g 56,4cm
2kk 5635g 58,1cm
2kk3vk 6095g 61,2cm
4kk 6840g 64cm
Katoin just, et vaikka Iitu ja P on kehittyneet taidoiltaan melko lailla samaa tahtia, on toi pituus/paino-kehitys ollut kyllä niiiin erilaista heti alusta asti!
Meillä hymyiltiin eka kerran varmasti tarkoituksella pari päivää yli 1kk:n ikäisenä, joten eiköhän niitä ole kohta odotettavissa Oliveriltakin!
Kiva, et quu on parantumaan päin! Ja tsemppiä Q:lle noihin pariin odotteluviikkoon... muistan kyllä, miten hirveetä se odottelu on. :)
marikalla olikin jo hyviä ultrakuulumisia. Onnea vielä kerran!
Ja hauska kuulla, et Makkara ja nakki-neiti uskaltautuivat treffeille. Toivottavasti maailma nyt pikkuhiljaa avartuu ettei äiti mökkihöperöidy!
Sit vähän omia kuulumisia, meidän neiti nimittäin esitteli tänään " ryömimis" taitojaan - mun veljen luona sellasella paksulla karvamatolla pönkäs jaloilla eteenpäin, sai pyllyn nousemaan ku nojas päällä maahan ja sit ku nosti pään ylös lattiasta, vartalo suoristui ja pääs eteenpäin. Vähän oli hassun näköistä! Käsillä ei typy vieläkään tajua tehdä mitään, vaikka kuinka oon yrittänyt näyttää mallia. Ja kotona paljaalla lattialla ei pääse mihinkään eikä ees tietenkään halua kokeilla tuota päätekniikkaa. :) Täytynee mennä ostamaan tytölle matto, et saa ryömiskellä. En oikein tiedä, miten noita typyn käsiä sais aktivoitua, ku ne on selkeesti jotenkin heikommat raajat ku jalat. Seisois kyllä mielellään ja siis jaloissa on hirveesti voimaa, mut kädet on vielä vähän onnettomat ja hakee motoriikkaakin vielä hirveesti (ei tässä vaiheessa nyt hirveen hyvä voi tietenkään olla, mut esim. Iituun 1,5kk sitten verrattuna). Oon koittanut antaa kaikenlaisia uusia esineitä tutkittavaks, ja on kyllä ihan selvästi oppinut uusia juttuja, joten ehkä täytyy vaan antaa tytön treenata! :) Tänään tavotteli vähän jo jalkojakin, muttei vielä saanut kiinni varpaista.
Juu, mut nyt täytyy kömpiä petiin.
-Osse ja mönkijäpimu 4kk
Aleksi meni jo 21.30 nukkumaan, ei koskaa näin aikasin oo menny. No johtunee siitä että päiväunet oli tänään ½+½+1½ tuntia.. Kun nyt nukkuiskin hyvän pätkän, mutta heräähän tuo viimeistään tunnin päästä itkemään :/ No jospa maidottomuus alkaisi sitten pikku hiljaa auttaa. Toivottavasti. Alkaa aika lailla väsyttää tunnin välein heräilyt yöllä. Ja tietenkin sydäntä särkee toisen itku :(
Aleksi hymyili ekan kerran viiden viikon iässä. 1kk neuvolaa meillä ei ollutkaa, mutta 3vkon iässä mitat oli 4800g (pituutta ei mitattu), ja 6vkon iässä 5870g/59,6cm. Ja syntyessään siis 3680g/52cm.
Aurora, kyllähän tuohon maidottomuuteen tietty tottuu. Aluksi tuntuu vaan niin ankealta kun tuntuu että kaikki hyvä on kielletty. Mutta mitäpä sitä ei tekisi oman pikkuisen (vai voiko tuota adjektiivia enää käyttää :D ) eteen tekisi!
Heidistä oli söpöjä kuvia! Ja soseita sielläkin maistellaan. Joo mulla on kyllä aika moista maitoa.. Ihan oikeesti mietin jo että jos sittenkin sinne puoleen vuoteen jatkaisi täysimetyksellä. Mutta toisaalta onhan tuo imutahti tihentynyt ja öisinkin syödään ehkä nelisen kertaa, joten varmaan alkaa olla aika jo makuannoksia soseista antaa. Tuntuis oudolta että melki kymmenen kilonen pärjäis pelkällä maidolla ?! :)
Marika oli käynyt ultrassa ja kaikki hyvin, hieno juttu! Jaksamista väsymyksen kanssa, onneksi se helpottaa yleensä alun jälkeen.
Jennin D:llekin onnea uudesta taidosta :)
Nyt en kyllä pysty muistamaan mitä vielä piti kommentoida..
Taidan mennä lepuuttamaan ÄDE-aivoja.
Viipero & Aleksi 4kk