Siskon mies on ehdolla kuntavaaleissa. Nyt ne olettaa että mä ja mun mies äänestetään sitä.
Sisko eilen laskeskeli kiten paljon se sais ääniä ja laski meidätkin siihen eikä kysyny mitään meiltä. Sormillaan laski että se ja se ja me ja äiti ja isä jne..
En aatellu äänestää sitä.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Joo no asiasta ei varmasti tarvitse tehdä sen kummempaa haloota. Äänestät ihan ketä itse haluat, et kommentoi asiaa sen kummemmin ja siskon perhe on onnellisesti siinä uskossa, että perhe tukee ja kaikki on tyytyväisiä.
Ja sit nää äänet kahteen ja huomaa ettet äänestänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no asiasta ei varmasti tarvitse tehdä sen kummempaa haloota. Äänestät ihan ketä itse haluat, et kommentoi asiaa sen kummemmin ja siskon perhe on onnellisesti siinä uskossa, että perhe tukee ja kaikki on tyytyväisiä.
No mitä sitten? Ei ihmistä äänestetä sen vuoksi, että ehdokas hänen läheiset käskevät äänestää.
Eli ääniä on tulossa korkeintaan lähipiiristä. Miksi lähteä edes ehdolle jos kannatus noin olematonta?
Vaalisalaisuus. Ei tarvitse kertoa kenelläkään ketä äänestää. Hassua olettaa, että tutut automaattisesti äänestävät :)
Onhan ollut niinkin, että edes ehdokas ei äänestä itseään.
Se on ihan sama tuliko ääniä 2 vai 5, ei se läpi pääse kuitenkaan.
Jos mies saa ääniä alle 5, voi siitä jotain päätellä suuntaan jos toiseen. Vaalisalaisuus kannattaa pitää loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten? Ei ihmistä äänestetä sen vuoksi, että ehdokas hänen läheiset käskevät äänestää.
No sit menee välit. Valehtelevia huiputtajia! Tai niiku tossa toisessa tapauksessa tapahtui väkivaltainen purkaus
meidän kunnassa eräskin demari ei saanut kuin yhden äänen erohan siitä tuli ajoi vaimonsa pihalle luuli menevänsä äänivyöryllä läpi.
Ei toi vielä mitään mutta entäs tää:
Ostimme ok-talon eräältä pikkupaikkakunnalta, ja seuraavien vaalien edellä kuki sos.dem väkeä ovelta ovelle.
Tyyppi tyrkytti lentolehtisiä ja hämmästyi kun sanoimme heti suoraan että emme ainakaan sossuja äänestä. Kun kuulemma hänen siskonsa oli asunut siinä talossa ennen meitä ja heidän sukunsa oli kaikki sossuja, niin hän luuli että mekin sitten!
Voiko olla ääliömäisempää motiivia, en ole vastaavaa kuullut.
En äänestäisi jos et muuten koe häntä sopivaksi ehdokkaaksi.
Jos et kehtaa olla kertomatta totuutta niin valehtele. Tietysti jos hän saa vain yhden äänen niin sekin on noloa.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen veli oli myös yhtenä vuonna kunnallisvaaliehdokkaana. Onneksi asutaan niin kaukana, ettei tarvinnut asiaa edes ottaa puheeksi 😅
Ei muuten päässyt läpi, sai muutaman hikisen äänen.
Ainahan noita on kun puolueet ovat haalineet listan täyteen ehdokkaita koska nykyisellä vaalitavalla vajaasta listasta on vain haittaa. Hauskinta tosin oli kun muistaakseni SDP:n ehdokkaaksi lähtenyt nainen sai 0 ääntä ja luuli silti auttaneensa :D
Se kyllä paljastuu, että ette äänestäneet, kun saa vain kaksi ääntä. Oman ja muijansa.
Vierailija kirjoitti:
Se kyllä paljastuu, että ette äänestäneet, kun saa vain kaksi ääntä. Oman ja muijansa.
Ja mitä se ap:ta haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän teidän tarvitse kertoa kenellekään ketä äänestätte.
Mutta senhän kai pystyy päättelemään usein sieltä vaalituloksista nykyään kun tiedot mistä alueilta ehdokkaan äänet ovat tulleet, ovat niin tarkat.
Ja onhan Suomessa ollut niitä tapauksia joissa edes oma puoliso ei ole äänestänyt ehdokasta! 🤣
Suomessa on tapauksia jossa edes ehdokas itse ei ole äänestänyt itseään. Sen heikompaa kannatusta on enää vaikea saada.
Vierailija kirjoitti:
Eli ääniä on tulossa korkeintaan lähipiiristä. Miksi lähteä edes ehdolle jos kannatus noin olematonta?
On joitain pieniä kuntia jossa käytännössä kaikki ehdolla olevat pääsevät läpi.
Toivottavasti saa enemmän kuin kaksi ääntä!
Minulla tuttava, joka ei saanut yhtään ennakkoääntä eikä yhtään ääntä minun asuinalueeltani, pystyi päättelemään, etten äänestänyt häntä.
Niinhän se aina on. Ei kansanedustajakaan edusta kansaa vaan puoluettaan. Ja nyt ja edellisissä vaaleissa oli vallalla on käsitys, että äänestetään hallitusta vastaan. Joku tentti olisi paikallaan ennen kuin se äänioikeus annetaan.