Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskon mies on ehdolla kuntavaaleissa. Nyt ne olettaa että mä ja mun mies äänestetään sitä.

Vierailija
21.03.2025 |

Sisko eilen laskeskeli kiten paljon se sais ääniä ja laski meidätkin siihen eikä kysyny mitään meiltä. Sormillaan laski että se ja se ja me ja äiti ja isä jne..

En aatellu äänestää sitä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän perussuomalaisten listalla?

Eikait se nyt mikää rikollinen sentään ole.

Demarien listalla hän on: https://yle.fi/a/74-20150286

Vierailija
42/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ääniä on tulossa korkeintaan lähipiiristä. Miksi lähteä edes ehdolle jos kannatus noin olematonta? 

Koska uusia, tavallisia ihmisiä tarvitaan mukaan politiikkaan! Onko se demokratian etu että vain ne joilla on valmiiksi valtava verkosto tai varaa laittaa valtavat summat kampanjaan asettuvat ehdolle? Itse äänestän mielelläni uutta kasvoa, politiikassa mukana olevat kuitenkin tietyllä tapaa leipiintyvät ja paatuvat vuosien varrella. Kunnallispolitiikassa varsinkin koen että mukana on hyvä olla ns. tavallisia fiksuja ihmisiä, jotka eivät välttämättä ole uhranneet koko elämäänsä nuoresta asti politiikalle. Tällöin ehdokas toki ottaa riskin ettei saa juuri yhtään ääniä, koska etukäteen ei voi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että "kyllä se varmasti saa paljon ääniä, ei huolta" ja hymyilet päälle. Ja äänestät ketä haluat. 

Ja jos se ei saa kuin muutaman äänen, niin eipä teidän äänet olisi joka tapauksessa auttaneet. :) Senkin voit sitten tarvittaessa sanoa, jos alkaa vihoittelemaan + jokaisella on oikeus äänestää arvojensa ja halujensa mukaan.

Vierailija
44/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne, sukulaisen mies ehdolla ja odottivat itsestäänselvästi että kaikki tutut äänestää. Kyttäsivät vielä vaalien jälkeen että mistä päin on ääniä tullut. 

Ja ei, ei äänestetty, puolue oli väärä eikä ihminen itsekään sellainen jonka haluaisin yhteisiä asioita hoitamaaan. 

Vierailija
45/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän teidän tarvitse kertoa kenellekään ketä äänestätte.

Mutta senhän kai pystyy päättelemään usein sieltä vaalituloksista nykyään kun tiedot mistä alueilta ehdokkaan äänet ovat tulleet, ovat niin tarkat.

Ja onhan Suomessa ollut niitä tapauksia joissa edes oma puoliso ei ole äänestänyt ehdokasta! 🤣

Mulla on sellainen mielikuva, että joskus on ollut joku ehdokas, joka ei saanut yhtään ääntä. Ei edes itse äänestänyt itseään 🤣🤣🤣

Tai sitten äänesti, mutta ääni hylättiin esim. epäselvän numeron takia.

Vierailija
46/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasta se on, varsinkin pienillä paikkakunnilla. Eräs tuttu oli kauhean loukkaantunut kun sai kuntavaaleissa vain 6 ääntä. Oli ennen vaaleja laskeskellut että koko suku, pari kaveria ja työkaverit kun äänestää niin on läpi tai vähintään varalla ilman sen kummempia kampanjointeja. Alle 8000 asukkaan kunta. Siinä sitten mökötti vähän joka suuntaan vaalien jälkeen, kun ei pelkästään se harhaluulo omasta karismastaan kantanut.

Vierailija
47/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti maalta pääsi aikanaan läpi suvun äänillä. Pikkuserkuilla oli jo omat ehdokkaansa.

Vierailija
48/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kylmää kyytiä. Miksi ette tue siskon miestä? Ilkeitä olette.

Minä en äänestäisi edes omaa miestäni, jos hän edustaisi väärää puoluetta.

Vierailija
49/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes äänestänyt veljeäni ja puolisoani. Vaalisalaisuus toki, mutta argumentoin heille - ymmärsivät. Olemme edelleen läheisiä.