Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** HUHTUmammojen uusi vko, ma-ke **

12.03.2007 |

Eli tässä uusi pino taas, ja jos fixumpi linkittäis, kiitos =)

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huomenta kaikki kanssasisaret!

Toivon mukaan te kaikki ootte nukku paremmin kun minä. Nukahdin ennen 23, 00.30 ekan kerran wc-reissu. Unenpäästä sain kiinni nopeesti, 02aikaan uus wc-reissu. Sitpä ei uni enään tullutkaan! Argh... Kelloa katoin vielä 06.30 aikaan, oon näköjään nukahtanut ja kuopus nousi 07.09, hän oli nukkunut melkein 11h putkeen!! Ja olo on levännyt, juu ei...

Ne + :

+ ulkona on valoisaa

+ aamupalan jälkeen lähdetään koko perhe uimahalliin uimaan

+ illalla esikoinen menee jumppaan ja minä yhtiökokoukseen

( o ) Vauva liikkuu kovasti mutta se sattuu! Supistelee, ei kivuttomasti mutta ei myöskään kivuliaasti = tuntuu epämiellyttävältä. Supistellut näin jo pari kolme pvää joten toiv että kun mul on se painoarvio 21.3, lääkäri toteaa että supistukset on ees tehnyt jotain synnytyksen edistämiseksi =)

Taidanpa lähtee aamupuuron keittoon niin kauan kun MOLEMMAT lapset kattoo Muumeja, nätisti.

Palaan astialle taas kun on jotain kerrottavaa..

Hauskaa alkanutta vkoa!

t. jonzku80 rv 33+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yö nukuttu kohtuudella,vessassa tuli käytyä vain 4 kertaa.

Ja on muuten kumma että myös minä herään jossain vaiheessa yöllä ja sen jälkeen saa unta odotella pitkän tovin.Ajatukset rupeaa kummasti pyörimään tulevassa.Toisaalta odotan malttamattomana että saan vauvan mahasta ulos ja pääsee pientä hoivaamaan ja sitten iskee " paniikki" että miten sen avuttoman ihmisalun kanssa pärjää.

Onkos muilla jo vauvat rauhoittuneet?

Meillä välillä himppu hilluu mahassa ihan mahottomasti,maha heiluu puolelta toiselle koko ajan.Sitten on päiviä että saa töniä mahaa ja tuntuu ettei mitään eloa saa aikaan.Se 10 liikettä tunnissa on ihan mahoton saada laskettua. Liekkö sitten liikkellä ollessa riehuu ittensä niin väsyksiin että sitten nukkuu ne pari päivää jotta jaksaa taas päivän riehua.No itellä vaan niinä hiljaisina päivinä meinaa verenpaine nousta,kun ei tiiä mikä on.

Tulipas omanapaista ja sekavaa sepostusta. Pitänee hakea kuppi kahvia jotta ajatus alkaa juosta.

edram ja himppu rv 36+2

ainiin ne plussat

+Ulkona tosi keväistä

+Tälle päivälle ei ole mitään " tympeitä" kotihommia

+Koulut alkoi ja päästään " normaaliin" elämän rytmiin.

Vierailija
4/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa vielä linkin tuohon *~*Huhtikuun masukkaiden esittelyyn*~*. Uudet voivat laittaa sinne omat tietonsa listan perään.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9651820&p=1&tmode=1&smode…

Ja aamun positiiviset:

ööööö...

+ei väsytä

+pojan kaveri tulee meille kylään/hoitoon pariksi tunniksi, joten hänellä on leikkiseuraa

+sain nauttia aamiaiseni rauhassa kun poju nukkuu vielä

Aika vaikeeta oli keksiä tänään noita plussia. Heräsin puoli seitsemältä kun esikoinen halusi mut vessaan seurakseen -enkä saanut enää unta.

Meillä toi normaali aamuherääminen tapahtuu siinä kymmenen aikoihin, joten tämä ei todellakaan käy normaalista. Ei silti väsytä. Vaikka kohta varmaan väsyttää. Mä olen aina ollut huono aamuherääjä. Tein osittain sen takia noita yötöitäkin kun se rytmi sopi mulle niin hyvin. Vaan tuppaa olemaan vähän hankalaa lapsen kanssa noi yötyöt, varsinkin kun mieskin teki niitä. Mies vaihtoi pari viikkoa sitten homman päivätyöksi ja nyt me sitten ihmetellään kun sitä ei näy ollenkaan. Että tiedä sitten kumpi pahempi? Mäkin ehdin vaihtaa alaa ennen tätä raskautta, mutta tein vielä myös yöhommia, joista siis jäin erityisäitiyspäivärahalle heti raskauden alussa. Päivärytmi on jo siihen nähden suht " normaali" , kun ennen nukuin klo 06-14.

Masussa ollaan oltu myös hereillä aamuseitsemästä saakka, nyt vähän jo rauhoituttu. Ihan mukava, että oikoo koipiaan. Tiedän olevan hengissä. Onneksi ei potki niin että sattuisi. Haluaisin jo neuvolaan käymään, kun huolestuttaa vähän toi turvotus. Toivottavasti ei mitään alkavaa raskausmyrkytystä tuppaa. Mulla on seuraava aika torstaina aamulla ja ensi viikolla juostaankin siellä sitten kaksi kertaa, esikoisen 3 v. neuvolassa ja mun lääkärintarkastuksessa.

Kai sitä pitäis aamutoimiin ryhtyä, sais jotain aikaiseksikin tänään.

Mukavaa päivää kaikille!

crisantemo 34+4

Vierailija
5/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihme otsikkoa. Kone heitti takaisin otsikkoriville kesken kirjoituksen ja unohdin pyyhkiä pois tekstin otsikkoruudusta.... ihme vempaimia nämä.

Vierailija
6/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kärvistelty eilinen päivä ja tämä aamu huonoa oloa....eilen tuli masun totaalinen tyhjennys, sen jälkeen tulivat menkkamaiset polttelut ja supistelut joita kesti reilun tunnin verran. Sama toistui illalla ulkoilun jälkeen mutta ihme ja kumma taas yöksi meno rauhoittui.

Tänä aamuna jälleen oli masu pinkeänä & taas tuli totaalinen tyhjennys...on vähän sellainen...odottava olo. Vatsatautia tämä ei ole, koska olo ei ole sellainen " sairas" vaan pikemminkin levoton.

Niin ja kunnon hikoilua ollut koko viikonlopun, paino on laskenut kilon enkä kyllä ihmettele.

Pinna on kireällä, kun tulee näitä synnytystuntemuksia, jotka sitten loppuvat kesken. Ja minä haluaisin jo lähteä synnyttämään!

Vauvalle on kaikki valmiina hoitopöydästä kylpytarvikkeisiin. Isoa vaippapakettia en ole ostanut, kun ei ole tuosta vauvan koosta vielä mitään tietoa ja esikoiselta jäi pieniä vaippoja & äippäpakkauksen vaipoilla pääsee alkuun.

Pitänee oikein miettiä noita positiivisia asioita, vaikka suoraan sanoen yltiöpositiivisuus on pyllystä, ainakin tällaisina hormonipuuskan hetkinä...suokaa anteeksi kyynisyyteni...

+ Ihanan keväistä ulkona & valoisaa jo aamusta

+ Esikoisella on hoitopäivä ja saan kiukutella rauhassa yksin kotona

+ Päivän lähempänä synnytystä & neuvola ylihuomenna

Beatitude & Eemeli rv 37+6 (huomenna poksahtaa....****)

Vierailija
7/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beatitude: kuulostaa ihan siltä kuin sulla synnytys olisi lähestymässä pikavauhtia :) Mulla esikoisen kanssa alkoi nimenomaan sillä että vatsa meni löysäksi, tuli sitten oikein totaali tyhjennys ja siitä alkoivat oikein kunnon supistukset. Pidetään peukkuja :D

Aamulla oli vielä jokseenkin pirteä olo, siten vein pojan hoitoon ja tulin kotiin söin aamupalan ja nukahdin sohvalle ;) ja nyt olo aivan vetelä ei jaksais mitään tehdä. Mulla odottais vaatekomeron siivous..olis 4 pvä aikaa kun mies töissä ja koulutuksissa niin työhuone vapaana eikä häiritse herrraa. Nukuttiin kaikki melko hyvin viime yö, itse kävin vain 1 kerran vessassa..sit kyl aamu unet meni vähän pipariks ku oli jo niiiiin kamala vessahätä eikä olis millään jaksanut nousta vauva teki kyllä selväksi että täytyy nousta kun niin kovaa punkesi päällään rakkoa vasten.

( o ) vauvan möyriminen alkaa tuntua jo tosi ikävältä, kylkiluut huutaa leipää :/ ja välillä tuntuu kuin että vatsa nahka repeää. Supistelee edelleen (mihin ne nyt katoaisivat ?), närästää jatkuvasti, paino nousee kamalaa vauhtia :/toivottavasti ei ole tulossa mitään mega vauvaa. Pitääpä kysäistä tänään neuvolassa että osaako täti arvioida vauvan kokoa. Nyt alkaa lla olo jo tosi kömpelö, mulla oli suuuria vaikeuksia aamulla pukea pojallle ulkovaatteita päälle kun ei meinaa taipua millään ja samaan aikaan vauva työntää peppua kylkiluihin..sais joko vauva tulla jo pois tai poika opetella itse pukemaan :)

Sitten kaiken tämän valituksen jälkeen niitä + :

+ Tänään on neuvola

+ Mennään illalla pojan kanssa uimaan pitkästä aikaa

+ Talossa vallitsee ihana hiljaisuus

Oikein hauskaa ja supistusten täyttämää (niille joilla synnytys jo lähellä) alkuviikkoa masunkasvattajille

Sanna 33+6

Vierailija
8/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muka paistaa aurinko?? Täällä Itä-Helsingissä ainakin on kamala sumu joka tuntuu oikeen ' satavan' alas..

No jaa, tässä niitä plussia kumminkin :)

+ huomenna on synnytystapa-arvio nkl:lla

+ esikoinen kattoo omaa ohjelmaa ja saan roikkua tässä koneella

+ ei väsytä kun vaan ihan vähän

Viime yönä sain nukuttua aika kivasti. Poika huuteli kerran puoli 4 aikaan ja olikin jo aika nousta vessaan jokatapauksessa. Sit sainkin nukkua yli kahdeksaan. Laitoin jo pyykinpesukoneen ja astianpesukoneen päälle ja jos vaikka vähän siivoiliskin.

Mä oon sit kertakaikkiaan joku luonnonoikku kun en saa supistuksia aikaan niin millään. Viikonloppuna meillä oli sitä mukavinta S:ää ja vaikka ed perjantaina pyyhin kaikki pölyt ja imuroin mattoja ja vaikka mitä, niin ihan hiljaista on. Mä en edes tiedä miltä ne tuntuu vaikka siis toista lasta odotankin. Esikoisestakaan ei suppaillut yhtään ja sektiolla kun syntyi niin ei edes niitä synnytyssupistuksia ollut.

( .) Vauvali liikkuu tosi aktiivisesti ilman mitään erikoista rytmiä. Ei ole tarvinnut laskea liikkeitä kun niitä tulee niin paljon muutenkin. Ei hirveesti varsinaisia potkuja kun on niin hassussa asennossa mutta kaikki kääntyilyt ja muut tuntuu selvästi.

Alkaa olla jo tehdä mieli nähdä livenä tämä masuvauva :) Ehkä jos muutaman viikon vielä jaksais...

Hauskaa viikonalkua kaikille. Hirmu nopeasti nämä viikot vaan menee tässä vaiheessa ;)

marie 36+1

Vierailija
9/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille. Kiva idea tosiaan toi plussa-juttu, saakin oikein pakolla miettiä jotain positiivista, kun on alla heräilyjen täytteinen yö ja armoton väsymys...

Beatitude kuullostaa todellakin siltä, että lähtö ja vauvan tulo on jo toosi lähellä, tsemppiä vaan sitte koitokseen kun lähtö koittaa:).

En muista kuka kirjotti viikonlopun pinoon, että lääkäri oli laittanu lepoa ja seksi-kieltoa kun on suppareita, sentti kaulaa ja paikat pehmeät....ööö...anteeks kun en muista. Aloin vaan taas pohtia tota omaa alakertaani, kun mulla jo viime viikolla todettiin paikat pehmeiksi ja kaulaa se samanen sentti, ulkosuu auki....ja mitään ohjeita ei lääkäri antanut, totesi vaan et ajoissa varmaan syntyy....kun ei kai se nyt vielä kuitenkaan ois tarkotuksen mukasta, mulla viikot tänään 35.

Nooh, kai sitä uskaltaa normaalisti olla kun ei kerran erikseen mitään mainintaa tullut.

Mun tän päivän plussat:

+ esikoinen on eskarissa ja pääsen kohta tirsoille paikkaamaan univelkaa

+ ei pakollisia menoja/asioitten hoitamisia tälle päivälle

+vauvan tarvikkeet alkaa kaikki olla laiteltu ja hankittu, joten pentä vaan odotellaan

Vointeja kaikille huhtimasuille!

Kuulumisiin, Inkkarityttö 35 tasan

Vierailija
10/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on taas sellainen päivä, että keksisin kymmenen miinusta noitten kolmen plussan sijaan sata kertaa helpommin. Mutta laitanpa nyt plussia kun kuitenkin niitä on kun tarkemmin ajattelee.

+ soitin neuvolaan kun se oikea terkka oli tullut tänään loman jälkeen töihin. Sanoi, että kyllä lääkäri olisi laittanut jatkotutkimuksiin sen kalkkeutumisen takia jos olisi syytä huolestuaa.. No joo ei kyllä täysin vakuuttanut minua mutta silti plussaa.

+ on valoisaa

+ vauva liikkuu taas pitkästä aikaa tosi vilkkaasti

Nukkumisista.. heh vieläkö joku saa yöllä nukutta. Neljän vessassa käyntireissun jälkeen heräsin viidenteen kertaan varttia vaille viis enkä sen jälkeen saanut enää unta kun ristiselkää särki niin kovasti. Kahdeksan maissa kävin sitten lämmittämässä kauratyynyn ja ah sehän auttoi ja sain unenpäästä kiinni. Mutta kas kummaa kaikki halusi tänä aamuna lähettää minulle tekstiviestin ja jollen herännyt horteesta tekstiviestin tuloon niin sitten vauvan liikkeisiin. Eipä sillä tosi hyvä että liikkuu kun on taas viikonlopun ollut hiljaisempaa.

Joka kerta kun nukahdin uudestaan näin unta murrosikäisestä pojastani, joka oli jos minkänäköisissä vaikeuksissa. Mulla vaan ei ole poikaa enkä todennäköisesti sen merkkistä lasta koskaan saakkaan. :)

Vauva liikkuu hassusti. Niinkuin olisi lintu joka on jäänyt jalastaan kiinni ja yrittää räpytellä itsensä irti. En muista aikaisemmilta lapsiltani moista liikkumista. Mitenkä teillä? Niinkuin yrittäisitte ravistella teipinpalasta irti kädestä.. Liikkuu kyllä muullakin tavalla, mutta tuo liikerata on minusta jotenkin outo.

Väsyttää, masentaa, v*tuttaa. Mitä ihmettä keksin, että saan voimia loppuraskauteen. Mikään ei jaksa kiinnostaa. Olisi vielä muutama vauvan vaate jotka kaipaavat silittämistä. Tuolit pitäisi päälystää uudestaan. Siivotakkin voisi, mutta en saa aikaiseksi. Jotenkin takaraivossa jyskyttää, että kohta käy kuitenkin kipeää ja joudut keskeyttämään kaiken.

Ääh taas oikeaa marinaa ja narinaa.

Leivänkannikka ja Olivia 36 + 4

Vierailija
11/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minun täytyy yhtyä jonkin mamman kirjoitukseen, että tänään on vaikea keksiä noita plussa juttuja. Eilen illalla alkoi supisteleen reilun tunnin verran, osa kävi todella kipeää. Mies pakkasi esikoisen repunkin valmiiksi, että jos tulee lähtö. Meni ilmeisesti ohi. Vaavi kovasti möllersi mahassa. Muistan juuri esikoista odottaessani, että juuri niiden oikein suppareiden aikaan, esikoinen möllersi myös mahassa. Alaselkää poltteli kovasti myös eilen illalla. Tänä aamuna tuolla alaosastolla vihloi ja alakselkää jomottaa jonkin verran. Voi kun viikon verran pysyisi sisällä vielä et saa täällä omalla paikkakunnalla synnyttää.

Kävin aamulla laboratoriakokeissa toksemia kokeissa. Alat ja afos(maksakokeita) olivat viime viikon to paremminkin alhaiset, mutta Uraatti oli hieman koholla. Halusivat sitten tänään kontrolloida uudestaan. Pissa oli viime viikolla onneksi puhdas. Paineet ovat olleet myös ihan normaaleissa rajoissa. Inhottaa jos joutuu osastolle lepäämään. En halua sitä. Pää ollut kipeä takaraivolta, mutta minulla on erittäin jumissa niskat. Jotenkin tuntuu hassulta miten ne voi olla, vaikka käyn 1,5vk :n välein hierojalla.

Kuten huomaatte ei noita plussia paljon ole mitä kirjoittaa, muuta kuin ihana ilma ulkona, ollaan jo näinkin pitkällä viikoilla, esikoinen on välttänyt kaikki mahdolliset taudit.On onhan tuossakin paljon kiittämisen arvoista. Alkaa noi hermot oleen jo aika tiukalla.

Jennuli81, ja Tyyne 35+1

Vierailija
12/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+Tänään ultralla painoarvio = odotan kovasti kuulevani hyviä (=sopivan pieniä) uutisia vaikka maha onkin suuri

+Kevät on tullu! Tulee ajoittain ihania oloja... :)

+Tällä viikolla ei oo opintoja => saa olla KOTONA!

Kyllähän niitä hyviä asioita keksii, kun rupee miettimään...Tänään hain kuurin pissatulehdukseen (ei mitään oireita, joten vähän ihmettelen tulosta, hiivan saan sitten titetty kaupanpäälle), kävin äänestämässä (jos vaikka sunnuntaina ollaan synnyttämässä :) ) ja kannoin kauppakassia, joka aiheutti pitkästä aikaa supparin. Niin ja ihanaa, lauantaina hajos pyykinpesukone, joten tässä saa ruveta hoiteleen vielä vakuutusasioitakin. Jee.

Voi kun oon kateellinen kaikille, joilla noita synnytysoireita alkaa olla! Itellä on opintojen himmaamisen jälkeen supistellu tosi vähän ja muutenkin olo vaan piristyy...Kamalaa ;). Se kohdunkaulakin oli edelleen normaali viikko sitten. Haluisin kyllä maaliskuun puolella synnyttämään; lähinnä odotan sitä toipumisvaiheeseen siirtymistä. Tämä toinen tulokas on mitä todennäköisimmin meidän viimeinen mutta silti vahvasti tuntuu siltä, etten enää jaksaisi " nautiskella" tästä raskaana olemisesta...

Vauva on muljannut mahassa viime päivinä ahkerasti. Oikealla kylkiluiden alla alkaa olla kestoherkkä kohta, kun Pippuri jatkuvasti muljuttaa samaan kohtaan. Toisaalta mukavaa, ettei tarvii laskeskella erikseen tuntemuksiaan. Vauvan kasvun on kyllä myös tuntenut kirjaimellisesti nahoissaan. Nyt on jo tiikeriraidotus viis senttiä navan yläpuolelle. Esikoisesta mahanahka repes totaalisesti navan alapuolelta häpyluun reunaan. Nyt sitten oon todellakin saanut näitä taisteluarpia kerrakseen. Mitähän mahtaa keretä tulemaan, jos kovinkin pitkälle mennään huhtikuulle. Ja vaikka kuinka yritän ajatella merkkejä suurella ylpeydellä niin pakko myöntää, että vähän harmittaa...pinnallista, tiedän, mutta silti...

Pitäis ruveta tekeen opintojen rästihommia ja ei oo keittiökään järin siisti...tai sitten vaan surffaan siihen ultraan asti...alkaa jo jännittämään pikkumiehen näkeminen :).

Manunen + Pippuri 36+5

Vierailija
13/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon terve taas.Kävin kaupassa kävelemässä,ja heti kyllä supistaa,ja niinkuin aiemmin kirjotin tuo miehen kanssa " pelailu" saa kyllä makeat supistukset aikaan.

Leivänkannikka:Mulla oli toisessa raskaudessa just tollasta samanlaista sätkimistä,ja tuntu ettei vauva pääse kunnolla liikkumaan.Pojalla olikin sitten napanuora ollu nilkan ympäri,ja siitä johtui tuo.Ei kuitenkaan siitä ollu jalalle mitään harmia.Vauva oli vaan jumissa nuorassa=(

Nyt vauva ollu toooossiiii vilkas koko raskauden,liikkeet alkanu tuntumaan tosi aikaisin,ja potkii ja möyrii kunnolla.Ei oo tarvinnu liikkeitä seurata.Mulla istukka takaseinässä,ja vauva jotenkin tuossa tosi edessä ja pinnalla.

Tää mulla kolmas lapsi ja tutkin noita sf-mittoja,niin jokaisesta ollu sama 31cm viikolla 35=)Aika samankokoiselta maha tuntuukin,vaikka painoa oonkin keränny kerta kerralta enempi,eka kerran 6kg koko raskaudes,kakkosesta 10kg ja nyt oon menossa jo 11,5kg...toiv.ei enää kauheena tulisi.

Mulle ollu kyllä paras ratkaisu tämä,että poika 10pv kuussa hoidossa.Ne päivät lepään,ja oon vaan rauhassa,kun poika ei kotona,ja jaksan sitten touhuta kaikkea pojan kanssa kun kotipäivä.Huomenna lupasin kaivaa pyörän esiin,kun on pihatie jo sulanut=)

ja plussia

+makasin viikon kipeenä,ja talo ei kaatunut,vaikka kukaan ei pyykänny yms.siivonnut

+poika hoidossa,tyttö koulussa,otan päiväunet

+Olen vihdoin terve

huiskutin 35+6

Vierailija
14/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mä vaan roikun vieläkin.. No pyykkikone käy edelleen, ja astianpesukone on jo pysähtynyt ja tyhjennetty. Imuroinkin ja nyt on kalapuikot uunissa joten oon mä jotain saanut aikaiseksikin :)

Vielä muussi täytyy pyöräyttää ja sit saadaan pojan kanssa syötävää.

En ole uskaltanut vaa' alle enää ollenkaan, muuta kun neuvolassa.

Eilen just höpöteltiin miehen kanssa että kun mulle on nyt tullut kilo viikossa (!!) niin kun tässä on aikaa enää se n 4 viikkoa varmaan se 4 kg on ihan maksimi. Ja vauva painaa n kolme kiloa ja istukka puolisen kiloa eli siinä olis nyt ne 4 kg. Eli sit vaan kun pääsee eroon näistä jo olemassa olevista niin hyvin menee, mahdollisesti tulevista kiloista en enää suostu murehtimaan. Varsinkaan kun niille ei vaan mitään oikein mahda ;)

Meen nyt kuitenkin ottamaan ne puikot uunista ettei unohdu

marie 36+1 (poks)

Vierailija
15/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli ihan KAMALA!!!!! Kaksi tuntia kärvistelin kohtalaisen kipeiden supistusten kanssa, neljästä kuuteen.. Kävi jo mielessä, et kohtakohan sitä olis lähdettävä, esikoinen syntyi vesien menolla ja käynnistyksellä, joten supparieden takia ei tarvinnu sairaalaan lähteä.. Omat kun olivat liian mietoja. Mä en vielä ees sairaalakassia ole pakannut tms.. Jos tänään ottais hommaks, ettei jää tekemättä.. Toinen mikä kävi mielessä oli se, et mistä ihmeestä saadaan just tuohon aikaan esikoiselle hoitaja, jos lähtö tulis.. Mummot asuu 250km päässä ja pojan kummi, joka siis eka vaihtoehto hoitajaks, lähtee töihin puoli kuuden maissa... Ja kaikki mammalomalla olevat tuttavat on tietty vielä tohon aikaan unten mailla.. Että silleen.. Kai se olis mun yksin lähdettävä ja mies jäi esikon kans kotiin hoitajaa metsästämään..tai jotain...

No, nyt sitten oon ihan kamalan väsynyt! Kohta makaamaan sohvalle kun esikoinen katsoo piirrettyjä. Tänään aamupäivällä esikoinen kävi ekaa kertaa liikuntapäiväkerhossa, on kaipaillu päiväkodin lopetuksen jälkeen kaveriseuraa ja tää kerho tais olla SUPERHYVÄ ratkaisu, kun tykkäs niin kamalasti olla siellä.. Ensi viikolla uudelleen..

Nyt ne plussat

+ Esikoisen liikuntapäiväkerho oli huippu

+ kohta pääsee lepäämään sohvalle

+ Mies ja poika siistiintyy tänään parturissa.. :)

Timpura rv 36

Onko muuten kellään kokemusta, et jos vauva päättää näillä viikoilla syntyä, et saaks sen vierelle vai joutuuko vielä lasten osastolle??

Vierailija
16/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen katsoo titi-nallea, ehdin nopsaan kertomaan kuulumiset!

Beatituden oireet kyllä kovin enteilevät synnytystä?? Toivotaan että pian pääsisit hommiin :)

Meillä oli tänään synnytystapa-arvio. Ensin otettiin sydänkäyrää, sitten verenpaine, kaikki kunnossa. Sitten tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin. Kohdunsuu oli pehmeä ja auki yhdelle sormelle. Kanavaa jäljellä noin 3cm. Vauvan kokoarvio oli nyt noin 2,7kg, ja lääkäri arvioi vauvan olevan laskettuna aikana n.3,7kg. TUli itselle tosi hyvä fiilis tuosta käynnistä, pääsen koittamaan (jälleen) alatiesynnytystä, ja hyvältä näyttäisi onnistumisen kannalta! Esikoisen synnytyshän päätyi kiireelliseen sektioon. Juteltiin lääkärin kanssa ensimmäisestä synnytyksestä ym. Puhuttiin myös vatsan koosta, ja ultran jälkeen lääkäri katsoi velmusti ja sanoi että " jos onkin tyttö" . Sanoin miehelle jälkeenpäin että lääkäri ihan varmaan oli nähnyt sukupuolen!

Tuo plussajuttu oli kiva idea! Tässä mun plussat:

+ en saanut huomiseen tenttiin kirjaa joten en voi siihen lukea (kai tuonkin voi plussaksi laskea ;) )

+kevät ja kesä tulee!!!!

+lauantaina ikeaan shoppailemaan :)

+ olen säästynyt turvotukselta

Täällä myös ihan harmaata ja sumuista, ja pojulle tullut yön aikana kova flunssa, hö.

Nyt tulee titi-nallen loppumusat, pitääpi mennä! Vointeja kaikille!!

Sanna 34+5

Vierailija
17/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme plussaa keksinyt.

Tämä päivä on nimittäin jostain syystä mennyt aivan harakoille. Ensinnäkin minä olen märynny koko hereillä olo ajan. Jopa vaatteiden päälle laittaminen tuntui ylivoimaiselta tehtävältä.

Onneksi vaatteet oli pakko laittaa päälle kun hevosille piti viedä heiniä koska meidän koirat karkas taas häkistä. Enkä edes huomannut koko asiaa ennenkuin tyttö soitti ja sanoi, että sen kaveri oli ottanut kiini toisen ja tuomassa sitä kotiin. Noloa olisi ollut aamutakissa mennä pihalle keskellä päivää. Hermot menee noidenkin kanssa. Eivät viihdy sisällä ja jos ulos pistetään niin karkaavat. Taitaa hormoonit jyllätä niilläkin kun on jo tuota kevättä ilmassa. Hevoset (tyttöjä molemmat) ovat ainakin niin äksyinä, että melkein olen valmis hakemaan jostaki oria, että saavat nekin sitten vauvan jos se vähän rauhoittaisi.

Sitten olen tietenki syytellyt itseäni siitä, että olen niin kärsimätön tämän raskauden suhteen. Lapsellehan se on parempi jos saa kehittyä rauhassa ja tämä tarve päästä jo synnyttämään kesken kaiken on itsekästä. Mutta jos koko raskaus on ollut yhtä taistelua niin voiko enää ihmetellä, että haluaisi tämän loppuvan ja varsinkin odotan sitä, että toivun synnytyksestä ja saan oman elämän takaisin. Oma elämä taitaa tällä hetkellä tarkoittaa sitä, että pystyn kävelemään tuntematta kipua ja vaikka luomaan paskaa tallissa sillä aikaa kun vauva nukkuu.

Kyllä minustakin Beautitudella on selvät synnytyksen käynnistymisen merkit menossa. Ääh vähänkö olen kateellinen.

Leivänkannikka <lähtee hakemaan lohdutus jäätelöä>

Vierailija
18/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun kerkesin viikonloppuna ajatella, että taitaa uni sittenkin maistua öisin, niin enkös sitten viimeyötä valvonu ja pohdin sellasta asiaa kun entäs jos en haluakaan lasta!!! eli iski paniikki, että en taidakaan haluta tätä ja voisko perua... Mulla on nimittäin sellanen epätodellinen olo edelleen, et käyn synnyttämässä ja sitten palaan takaisin omaan " normaaliin" elämääni... heh, kaikkea sitä pitää miettiäkkin.

Mutta jos jotain hyvääkin...

+ leivoin 4 peltiä pullaa ja mustikkapiirakan (" vierasvaraks..." =syön itse sitä mukaa pakkasesta :)

+ ei tarvinnu kaivaa autoa lumihangesta & raaputtaa jäästä kun lähdin käymään kaupassa (inhottavinta hommaa mitä tiedän)

+ 36 viikkoa täynnä tänään!

Ainiin kysymys konkareille taas.. Voiko siis vauva syntyä vaikka maha ei olisi laskeutunutkaan? mulla on maha todella ylhäällä, mutta pää on jo vissiin aika alhaalla, ainakin kivasti muljauttelee ja hankaa kohdunsuuta (välillä tuntuu että se on tulossa jo...) vai onks tää jotenkin ihan megalomaanisen iso vauva.. :)

Ja GALLUPPI teille, jotka olette jo käyneet synnytystapa-arviossa: mitä hiivattia ne siellä tekee? yritin kysyä terkkarilta et mitä siinä sit oikeen tapahtuu ultran lisäks, mut ei se oikeen osannu vastata. jotain pissanäytteistä ja verenpaineen mittauksista höpötteli. Ymmärtääkseni on siis sisätutkimus?" !?" Miten sitten kun itse en oikeen tunne oloani luonnolliseks jos oma mies siinä vieressä kun tehdään sisätutkimusta... eli passitetaanko miehet pois vai napottaako ne myös mukana koko ajan? tiedän että synnytyksessä alapääni näkee lähes sairaalan vahtimestarista lähtien, mutta sillon se on varmaan ihan sama siinä vaiheessa.. Nimimerkillä kainostelia...

Miksu rv36

Vierailija
19/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olin tänään siinä synnytystapa-arviossa, kerroinkin siitä tuossa vähän ylempänä. Sisätutkimus tehtiin jossa katsottiin kohdunsuun tilanne. Mulla onneks mies tajusi itse mennä sivummalle. Vaikka on tuttu toosa hänelle, ei olis ollut mukavaa jos olis siinä lääkärin vieressä ollut tarkkailemassa :)

Vierailija
20/42 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain jo noin selviä merkkejä synnytyksestä, oho! MInä taidan olla sitten ihan poikkeava... Ei kiinnosta synnytys pätkääkään. Ehkä olo ei ole vielä niin paha tai jotain. Esikoisen synnytys on alkanut palautua mieleen enkä todellakaan kaipaa sinne takaisin...Muistan kyllä miten nopeasti kivut häviää ja unohtuu ja palkintohan on ihana vauva, mutta silti. Minä voisin jatkaa tätä raskautta hieman ja valmistautua. En ole valmis. Täysin samat fiilikset oli esikoisen kanssa! (Nämä fiilikset siis loppui kyllä silloin tarkalleen laskettuna aikana. Sen jälkeiset 2vk oli helvettiä. Todellakin!)

Minulle ilmoitettiin tänään (mies) , että olen niin kauhea, ettei minun kanssa voi enää lähteä ihmisten ilmoille. Kuulemma saan hepuleita sata kertaa päivässä. Ok, niin saankin... Mutta siinä neuvolan vauvakirjassa isän osuudessa sanottiinkin, että mielialanvaihtelut, unettomuus ja ärtyneisyys kuuluu näillä viikoilla asiaan. Että siitäs sai! Perkele!

Muuten, joku edeltävä sanoi juuri, että on ruvennut ajattelemaan, jos tämän vielä peruisi... Minulla oli samoja ajaktuksia viimeeksi ja taitaa olla vähän vieläkin. Pelottaa miten taas jaksaa ja pärjää ja miten oma vointi, onko vauva kunnossa, onko kaikki hyvin, miten imetys taas ja miten kaikki... Eli kait ihan normaalia?!

Meillä oli eilen illalla kokeilussa mukavinta S:ää, mutta olikin pettymys. Taitaa olla paikat (liitokset?) kipeinä, kun ei tuntunut oikein hyvältä. Lisäksi heti kun rintoihin koskee, mikä on tuntunut tämän raskauden ajan mielettömän hyvältä, alkaa supistelut! No kiva että jotain tapahtuu, mutta ei se seksi kyllä sitten ollut mitenkään nautinnollista. TAidankin keskittyä siivoamiseen ja saunomiseen. Tänään luvassa viimeeksi mainittua. Esikoisen nimpparit vietetään vkl, joten siivousta on tulossa ja samoin lisää leipomista. Tänään jo aloittelin.

Muuten, onko kellään muulla korvat jatkuvasti tukossa tai lukossa? Minulla on ollut koko raskauden ajan tätä. Ärsyttävää!!! En ole muuten minäkään pakannut kassia, enkä taida pakatakaan. Ei tässä kuitenkaan mihinkään lähdetä.. Käynnistyksellä mennään. Olen sata varma.

t.hannah81

p.s Minä vihaan sisätutkimuksia ja olen aina ottanut miehen ilolla mukaan lääkäriin jos on vaan päässyt. Ei mies siellä lääkärin kanssa tsiikaile, vaan on ollut minun vieressä ja pitänyt tyyliin kädestä kiinni. On auttanut kummasti. Ei minua siis häiritse vaikka onkin mukana. Luontevampaa se miehen läsnäolo on, kuin sadan kätilön ja lääkärin. Ja tämän huomaa etenkin synnytyksessä.