Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" " KESÄKERTTUJEN TORSTAIPINO" "

15.12.2005 |

Huomenta kaikille tasapuolisesti!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä reippaana het aamusta. Piha on jo kolattu yöllisen lumisateen jäljiltä. Olipas virkistävää aamupuuhaa:) Neiti 4vee tarttis lähtee herättelemään, kun olis tänä aamuna joulujuhla. Mulla onneksi vapaapäivä, niin pääsen mukaan kurkkimaan lasten tonttuleikkejä. Ja tuleepahan itekin haukattua raitista ilmaa kun juhlat vietetään ulkosalla! Voiko päivä ihanammin enää alkaa;))

Pikavisiitti tällä kertaa, mutta palailen lueskelemaan teitin kuulumisia sitten myöhemmin päivällä!

Quest ja Minni 13+6

Vierailija
2/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppuu huumorintaju näiden säiden suhteen ihan just!!! Odotin aamulla näkeväni valkoista niin vielä mitä.... Vettähän täällä on satanut!!! Maa on niin musta kuin vain olla voi, ja sääukko telkkarissa selittää samaan aikaan telkussa kuinka lunta sataa....

Mä olen niin kovasti odottanut talven tuloa, mutta luovun nyt toivosta! Kurjaa vain lapsia ajatellen. Siellä ne varmaan taas kököttävät sisällä koko päivän p-kodissa kun vettä sataa :(

Mun joulumieli on kyllä valunut myös viemäriin näiden säiden

mukana :(

Kävin eilen könyämässä hiukan jouluostoksilla, se oli tuskaa kun tuo selkä on niin kipeä. Mietin vain että millä hemmetillä tässä joulusiivon tekee?? Mä kun kävelenkin kuin jalallinen rautakanki, niin sitten vielä imurin varteen. Nyt on huono aamu kuten huomaatte :)

Maanantaihin saakka pitäis vielä jaksaa odotella, sitten olis vihdoin se ultra. Jotenkin odotan sitä kuin lapsi joulua, mutta ihan paniikissa kuitenkin... Voi kun kaikki olis hyvin masussa!

Ehkä mä nyt lopetan tään narinani ja palaan kun olen hiukan positiivisempi :)

Ilosta päivää Kertut!

Helmis ja Nuusku 12+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin hivenen paremmin nukuttu yö takana. Ei silti ikään kuningasolo vieläkään.. Pojalla edelleen kuume korkealla viime yön, mutta nyt sentäs nukkui suht hyvin. Tänään ei sais enään korkealle kuume nousta ilman lääkitystä, muutoin joudutaan sairaala hoitoon -> keuhkokuume pojalla siis. Aamu näytti ainakin hyvältä, ei kuumetta. Eilen aamulla oli vielä suoraan herättyään 39 :/

Täällä vähän samat ajatukset kuin Helmiksellä -> säähän on mennyt usko ja hermo moneen kertaa. Mä en saa millään joulufiilistä ilman lunta vaikka kotona tontut, jouluvalot, piparkakkutalot ym onkin joulua tekemässä.

Sekä huomista np-ultraa odotan kuin joulua mutta siltikin pelottavin tuntein. Jännä että 2 ekasta tuo ultraus ei ole pelottanut yhtään, mutta nyt. Jotenkin sitä on epäuskoisena että meille kolmas terve vielä suotaisiin :/ JA kun ikääkin ehti juuri tulla se 35v. No, ei voi kuin rukoilla ja toivoa että kaikki pikkuisella hyvin :)

Onko kellään muulla pientä etomista vielä iltaisin sekä suussa kaikesta mitä ikinä syö jää sellainen erittäin paha jälkimaku suussa koko ajan??? Tarvis tavallaan pastilleja imeskellä koko ajan, vaikk niistäkin loppujen lopuksi jää se pahamaku suuhun.. Mua alkaa ärsyttää et aina syönnin jälkeen tavallaan tulee se etovaolo juuri noidenjälkimakujen/kin takia.. *turhautunut etsii normaalimpaa oloa jo* ;)

mutta juu, eipä tässä ihmeempiä. Tänään uskaltaudun hetkeksi pojan kanssa ulos -> pakko kiikuttaa joulukortit postiin. Ollaan oltu kohta vko sisällä tuon keuhkokuumeen takia, mutta nyt pakko uskaltaa 15 min verran ulkoilla...

Mukavaa torstaipvää kaikille kerttusille!!

Marieela kera Paaperon 12+4

Vierailija
4/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marieela: Ensiksi pikaista paranemista sinun pojallesi! Rankka tauti on iskenyt!!! Sitten tuosta etovuudesta ja syönninjälkeisestä pahasta mausta: LÖYTYY!!! Siis nimenomaan tuo syönnin jälkeinen paha maku..purukumit on tulleet tutuiksi. Ajattelin ensin,että johtuu siitä, että minulla on viisuri menossa poistoon, jahka oksennusrefleksi helpottaa..eli en yöki jo kun pitää suu avata isolle. Mutta sittemmin olen kuullut tätä olleen muillakin, joten taitaa onneksi liittyä vain tähän raskauspahoinvointiin...

Omassa (.) ei mitään uutta. Täällä on lunta tullut taas..mukava että maa on valkoisena, mutta nuo lumityöt ottavat voimille!

Mukavaa torstai päivää kaikille!

Nyt pitää lähteä maidon hakuun kaupasta ja sit ruuan laittoon!

Hattara (joka ei taaskaan muista rv:aan!!!) ja lapset 99, 01, 04

Vierailija
5/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerranki hyvin ja pitkään nukuttu yö takana.Poika nukku kellon ympäri ku ei hoitolapsia kirmannukkaan aamutuimaan..

En tiiä onko muilla näin vaikeeta potalle harjottelu... Kolmena aamuna heti herättyä menny pissit yli,siis sillä hetkellä ku silmäsä aukasee nii jo yli menee... Osaa jo juosta vaippaa hakemaan mut eihän se kerkee. Nyt ei oo vaippaa laitettu ollenkaan ja on keskusteltu potasta ja kuinka äiti käy pöntöllä jne.. Kerran menny lattialle,mut heti sen jälkeen juos potalle istuun... ja ikäähän tulee tän kk:n lopulla 2v... Jossain vaiheessa herralle iski hillitön pottakammo...............

Juu,ulos pitäs lähtee,AIVAN IHANA ILMA... Täällä lunta tulee entisten lisäks ja varmasti saa kolaa käyttää..... Mut ihanata on... Toivottavasti pysyy..

Tuntuu ettei tuol masussa tapahu mitään,täähän se pitkä odotteluvaihe oliki....Eilen päätettiin ettei kerrota kellekään vielä jos ei suoraan joku älyä kysyä... Ehkä ilkeitä sukulaisia kohtaan...

Mukavaa torstaita ja toivotaan lunta kaikille ees sen verran et maa ois valkonen!!!

Suhmura ja Napura tasan 15!

Vierailija
6/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hieman lunta maassa, mutta saa nähdä kuinka kauan.. Nimittäin aika lämpöiseltä tuo keli tuntui, niin saattaapi sulaakin. Toivottavasti ei.

Suhmura: Vähän samat tuntemukset, mitään ei tapahdu. Vyötärön ympärys ei nyt tällä viikolla ole enää kasvanut, niinkuin parina viimeisenä. Rinnat on tosin kipeät ja selkä, mutta niihinkin alkaa tottua jo.. Vielä ei varsinaisia liikkeitä/potkuja, väliin tulee fiilis, että ONKO SIELLÄ KETÄÄN! Huhuu!! Ensi viikollahan tuo taas kuullaan, sinne asti pitäisi malttaa odottaa.. Kuitenkin jotenkin pelkää että mitä jos ei olekaan kaikki hyvin.. Ärh! Tämä on yhtä pelkoa koko raskausaika!

Muuten, ei siis mitään erikoista. Töissä taas, kiirettä pitää, melkein ei nettiin ehdi (mutta vain melkein)..

Eilen käväistiin postissa pistämässä joulupaketit matkaan. Kummilapset asuu sen verran kaukana, ettei päästä kyläilemään joulunpyhinä. Oli kauhea kiire postissa, täysmiehitys ja minuuttia ennen sulkemisaikaa sinne jäi pitkät jonot ja kiireiset postintädit/sedät. Olettehan muistaneen joulukortit! Tänään viimeinen päivä pistää eteenpäin punaisella kuorella ja edullisemmilla joulumerkeillä..

Nälkä.. Pitää mennä syömään.

Miehen kanssa pohdinkin, että kun tuntuu olevan koko ajan nälkä. Ensi viikolla näkee senkin, onko mitään suurempia vaikutuksia.

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 14+5

Vierailija
7/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ei kyennyt koneelle. Ei vaan jaksannut. Ja syy, se saamarin pahoinvointi jatkuu ja jatkuu. Kävin iltapäivällä neuvolassa ja olihan mukava kuulla pikkusydämen jumpsutus. Muuten oli asiat mallillaan paineetkin jo jopa 112/60, mut neuvola täti motkotti, kun oli painoa lähteny vielä kilo tässä kuukauden aikana. Kehtasi kysyä, että olenko pitäny jotain diettiä. Joo just, sais nää syödyt pysyyn sisällä ni johan se paino lähtis ylös. Täytyy varata jouluks parikiloa suklaata:-) eiköhän kohta jo kuulu päinvastasta valitusta kiloista... Joo, sori mut alko tympii. Itseasiassa eilen kaikki otti päähän tyyliin sano kuka vaan ja mitä vaan niin aina kiehahti. Taas tasotellaan noita hormooneja. Yritän kohta siirtyä tonne hammaspyykille -ei oo vielä tänä aamuna uskaltanu, kun on ollu suht hyvä

Muitten kuulumiset tulee luettua, mut kun alkaa kirjottaa, niin ne valahtaa jonnekin tuolta päänupista. Huomena mennää sit ihmettelee, että onko se istukka lähteny nousuu tuolta kohdunsuulta. Nyt ei sit taas oo onneks supistellu. Käynnissä tää antisupistuskamppanja seuraavat 25 viikkoa:-)

Lytte ja Masukki 13+5

Vierailija
8/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä päin vaan on lunta tullut ja paljon. Aamulla oli taas kiva lähtee pyörällä polkemaan kun oli tiet tukossa. Ihme logiikalla ne niitä pyöräteitä auraa kun valehtelematta joka toinen kortteli oli aurattu.

Mulla on nyt ruennut maha kasvamaan aika selkeästi. Nyt huomaa jo muutkin ihmiset. Tosin nyt on se vaihe, että jos joku ei tiedä, niin ne miettii oonko lihonut vai raskaana. Oon kyllä yrittänyt pitää tiukkoja paitoja, kyllä siitä pitäis tajuta.

Ens viikolla ois taas neuvola. Pääsee kuuntelemaan sydänääniä. Vielä ultra antaa voimaa kun siitä on vasta 4 päivää.

Enää neljä päivää koulua ja sitten alkaa joululoma. Tänään oli viimeinen tentti ja kaikki tehtävätkin on jo tehty. Nyt vaan pitää istua tunneilla. Viikonloppuna pääsee käymään reissussa. Kivaa!

Päivänjatkoja toivottelee Tytteli-83 rv 14+4

Vierailija
9/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pitäs kohta raahautua töihin iltavuoroon... motivaatio ihan nollilla 4 vapaan jälkeen... Toisaalta ihan kiva lähtä mutta toisaalta, kiva ois tehdä jotain muutakin!!!

Marieela: mulla ei niinkään tuu huono-olo syömisen jälkeen vaan ihan kamala olo jos en syö mitään: aamulla join teen, söin voileipäkeksejä, mysliä ja jogurttia ja äsken heikotti ja yökötti: söin omenan niin nyt taas hyvä olo.

Kerroin eilen äidilleni ja hyvin hän uutisen otti: jäi hykertelemään tulevaa mummouttaan. (veljelläni poika joka tosin ei ole veljelläni...mutta siis mummoudesta ei äitini ole päässyt osaksi vaikka mummo onkin)

Muille isovanhemmille kerrotaan jouluna (en näe äitiäni jouluna)

Masu on välillä iso ja välillä normaali: kohtu kuitenkin tuntuu kovana alavatsalla kun kokeilee tai nojaa johonkin. Eilen puhuin ompelijakaverini kanssa et jos tekis mulle housut ja jonkun hameen... Ja joulun jälkeen mennää kankaat hakemaan ja mietitään mallia paremin.

Jotenkin ite en jaksa nyt stressata mistään asiasta: toivon vaan että vauva kasvaa omalla vauhdillaan, mutten jaksa sen kummemin ottaa paniikkia raskauden etenemisestä: kai tää on sitä ensikertalaisen jännitystä, kaikki on niin uutta eikä osaa pelätä kaikkea mitä voi pieleen mennä...

Mukavaa stressitöntä joulunodotusta kaikille ja pieneksi piikiksi sinne lumettouudesta kärsiville: täällä satoi yöllä lunta vähäsen ja nyt on maasa kerros puhdasta lunta ja puut valkoiset!!! Yks lämmin päivä niin ovat tietty jo poissa taas!!!

Miitsu ja masutyyppi 13+5

Vierailija
10/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohdutukseksi Lyttelle ja Marieelalle (sä et ilmeisesti niin kovin pahoin enää voi) ja muille kohtalotovereille! Viikonloppu meni oksentamatta ja maanantai (ihme), mutta tiistaina jo sit senkin edestä. Mut paha olo ei oo enää niin kokonaisvaltaista ja kokopäiväistä. NÄin puoliltapäivin se yleensä alkaa kunnolla iskeä, kun ei oo vielä päiväruokaa syöny. Mut jotain ruokaa pystyy jo laittamaankin, kun jossain vaiheessa pakastimen aukaiseminenkin sai oksennuksen lentämään...

Mutta kun kyselin yhdessä ketjussa joku aika sitten, voiko olla paha olo, vaikka vauva olisi kuollut ja tuli vastauksia, että voi... niin ei enää tää paha olokaan lohduta. Viime pe oli ultra ja kaikki hyvin (vaik ite mietti et liikkuuko tarpeeks reippaasti, koko ajan kyllä vaihto asentoa), ja nyt pe on lääkärineuvola. Odotan ja pelkään taas... Et kuuluuko sydänäänet. Toivottavasti kuunnellaan. Täällä on vähän erilaista tää neuvolahomma kuin edellisellä asuinpaikallani, siellä otettiin joka kerta verenpainekin, ihan vaan kun nokkaansa näytti ovesta vaikka muuten vaan kuulumisia vaihtamaan... Mut pitää vaan pyytää kaikkea mitä tulee mieleen. Nyt kun oon äitiyspolilla seurannassakin, niin kappas vaan, kävi ilmi, ettei kunta maksa edes np- ja rakenneultraa, koska meen sinne polille muistakin syistä. Olin jo iloinnu, et ne edes tulee itelle " ilmaseks" ... No, haluan silti käydä siellä, maksakoon sitten, vaikkei tässä taas oikein mitään voi tehdä kuin syödä sitä aspiriinia varmuuden vuoksi, ettei tulis istukkaan tukoksia (mullahan siis 2 edellistä raskautta päätty vauvan kuolemaan keskikolmanneksessa, syytä ei oikein löytynyt). Eli siis tämän takia huolehdin ja pelkään aina ennen ultraa tai neuvolakäyntiä ja silläkin välillä aina, kun 1pv on kulunut edellisestä käynnistä... :-( Mut ei se auta murehtia, odottaa vain mitä tuleman pitää. Toiveikkaalla mielellä kuitenkin olen, ja musta on ihanaa olla raskaana, varsinkin nyt kun en ihan koko ajan voi huonosti! Nautin tästä ajasta minkä olen saanut, ja toivon, että minulle suodaan vielä se vauvakin elävänä syliin kesän kynnyksellä.

Tämmösiä mietteitä... Olkaa iloisia, etten joka päivä kirjoittele. ;-) Toivottavasti en masenna. Ymmärrätte varmaan...

Vierailija
11/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni on joskus ollut koko raskauden ajan... Tuleepahan juotua vettä. Hampaitakaan ei viitti pestä kuin iltaisin, kun sekin on jostain syystä vähän vaikeeta, alkaa helposti yrjöttään. Purkatkaan ei niin herkkua, välillä syön salmiakkipurkkaa saadakseni pahan maun pois, mut kauan ei viitti jauhaa (1/2 - 1min)

Vierailija
12/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitas nyt olla stressaamatta! vaikka helppohan se on sanoa :)

itelle ei kuulu oikeen mitään uutta tänään ja siksikin on tänään jäänyt kirjoittelu vähemmälle...

kohta pitää lähteä ruoka kauppaan,plääh...ulkona kun sataa vaihteex vettä :(

eilen tein löydön kirppikseltä: 2 äippähousut 1¿kappale

vois sanoa että hintalaatusuhde oli kohdallaan ;)

nyt meen syöttää tytöt ja valmistautumaan ulos lähtöön...

krisse ,Allu 13+5

Vierailija
13/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko oikeesti ajatus pätkiä näin pahasti xD

Vierailija
14/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun toivon pikaista paranemista kaikille osapuolille!!! ollaan tässäkin perheessä sairastettu viimeset kolme vkoa mahatautia ja sen päälle nuha-yskä-kuume-virusta, josta jälkimmäinen nyt viikon mun päällä. alkaa pikkuhiljaa rasittamaan oikeen urakalla, nenä ja silmät valuu, yskä ei helpota ja lämpöä kokoajan +/-37. ja sitten vielä kurkunpäätulehdus. Ja kun mitään lääkitystä ei sovi harrastaa... :// olen ottanut muutaman iltana nasolinia, että sais nukuttua 30min pidempiä pätkiä niistämättä. hienoa, eikö?!?!?!

Muutoin olo on kohentunut huomattavasti ja tänään maistoin miehen kahvikupista suullisen kahvia - ekaa kertaa 3,5kk! Paha maku suussa täälläkin ja sitä yritän purkalla, pastilleilla, hedelmillä ja juomilla saada pysymään kurissa, muutoin paha olo selättää..

Ekassa ultrassa kaikki hyvin, viikk ositten ke. Masukki on ajallaan ja aikalaisen kokoinen, sormineen ja varpaineen. oli kyllä taas niiiiin liikkis kokemus, kaveri on alle 10cm pitkä ja näyttää ihan ihmiseltä :))

palaillaanpas taas, nyt pitäs vähän lepää, että jaksais työstää piparitaikina pipareiksi tänään!

Vointeja,

Rocco rv14+2

Vierailija
15/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää tänä iltana olevan. Taitaa tuo lähestyvä joulu teettää kerttusilla niin paljon hommia, ettei täällä jouda roikkumaan.

Me ollaan tonttuleikit joulujuhlassa leikitty ja yksi lahjaerä toimitettu perille. Muuten aika tylsä ja rauhallinen päivä. Lähinnä nostelen tätä pinoa.

Lauantaina olis pikkujoulut naapuruston kanssa. Täytynee varmaan niille kertoo, jos eivät muuten huomaa. Iltaisin kyllä alkaa maha olla jo ihan reippaasti turvoksissa, niin et täytyy kyllä olla sokee jos ei hoksaa. Ja luulen kyllä, että meidän neiti ei malta suutaan pitää kiinni. No eipä tuo haittaa vaikka saisivatkin tietää.

Illanjatkoja!

Quest ja Minni 13+6, huomenna alkaa taas uusi viikko!!

Vierailija
16/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]miten voikaan latistaa mielen noin kun melkein viikko ennen joulua eikä lunta maassa vieläkään...

tänä talvena ollut noin (yhteensä) 7päivää lunta...ja voi kökkö kun muistelee sitä kun ite oli pieni että jos ei ollut lunta niin joulupukki ei päässyt tulemaan...

rocco: ihmettelinkin että missä oot ollu...sitä aina pelkää pahinta...

ja hiljaistahan täällä tosiaan on ollut...kovasti olis kiva aina kuulla muittenkin kuulumisia mutta on se vaan tyydyttävä nyt vähempään kun kaikilla on menossa joulukiireet :)

G: iltakalluppia.... te joilla on ennestään lapsia, monelta teillä lapset menee nukkumaan?

-meillä ysiltä ja ylös nousevat aika vaihtelevasti: 6.30-8.00

nyt pitää taas mennä laittamaan iltapuurot...taitaa siis mennä taas huomiseen että pääsee tänne taas,moro!

krisse,tytöt ja Allu rv13+5

Vierailija
17/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti 4vee menee nukkuun about ysiltä (tai vähän yli), hoitoaamuina herätys 7.25 ja nukkuu hoidossa tunnin päikkärit. Viikonloppuisin nukkuu vähän miten sattuu ja päikkäritkin hyvin vaihtelevasti. Jatkoa vielä krissen kysymykseen: Minkä ikäisenä teidän lapset on lopettaneet päikkäreitten nukkumiset?

Quest ja minni

Vierailija
18/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suurin kiukku on jo hellittänyt vaikka edelleen pahalla tuulella olenkin :)

Käytiin ostamassa mein tytölle sänky, se on ihana prinsessan peti!! Aletaan totutella pikkuhiljaa pinniksestä isoon sänkyyn. Nukkuu tuo jo päiväkodissakin tavallisessa vuoteessa.

Marieela:Toivottavasti sun poika paranee pian!!

Mulla on suussa koko ajan sellainen " metallinen" maku, ihan kuin olis jotain hemmetin rautanappeja vedellyt :) Purkkaa, pastilleja ja vettä vedänkin ihan taukoamatta. Muistan saman myös edellisestä raskaudesta ja se kesti miltei koko ajan..

Gallup: Meidän tytsy menee iltaisin nukkumaan 18.30-19 ja nukkuu heräilemättä tuonne 06 asti. Silloin vaihdetaan vaippa ja unet jatkuu vielä tunnin pari siitä eteenpäin. On kyllä uskomattoman hyväuninen mukelo. Noin se on nukkunut tuolta puolivuotiaasta saakka. Tulee isäänsä unenlahjoissa :)

Jaa... Tuo sääukkeli lupaili lunta myös etelään, mutta enpä taia uskoa enään!

Vierailija
19/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein tyttö siis nyt 1v8kk

Vierailija
20/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marieelan pojalle pikaisia paranemisia! Toivotaan, että kuume pysyy poissa.

Täälläkin tekee edelleen pahaa, vaikkei ole tarvinnut kyllä oksentaa moneen viikkoon. Silti iltaisin varsinkin on tosi etova olo. Suussa maistuu kummalle ja välillä ihan verelle. Oonki miettiny, että mahtaako olla edes normaalia..?

Kyllä minäkin hermoilen aina ennen neuvolaa tai ultraa, että onko siellä mahassa elämää. Kummallista sinänsä, koska tämä on kolmas raskaus ja kahdessa ekassa en hermoillut ollenkaan. Näköjään sitä alkaa hermoilemaan enemmän mitä enemmän lapsia tekee... :))

Eipä kyllä taida tulla tästä päästä nyt enää yhtään järkevää ajatusta ruudulle asti, joten paras kai lopettaa tähän..

Illan jatkoja!

mirju ja pikku-pööpöti 13+4