Onkohan boomerit (50v ja yli) hämmentyneitä siitä teknologisesta kehityksestä, mikä heidän aikaanaan on ollut?
Mietin niin kuin tietokoneet, netti ja kännykät. Maksukortti. jne.
Kommentit (589)
"Nainen ei saa olla pitkä eikä mies lyhyt."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/03/10/nainen-ei-saa-olla-pitka-eika-…
Sä olet lyhyt mies. Kukaan ei ole susta kiinnostunut.
Jos asiaa ajattelee 20 vuoden jaksoissa, niin ainakin omasta mielestäni muutos 1980-luvulta 2000-luvulle oli todella iso verrattuna vaikka seuraavaan 20 vuoteen (2000-2020). Tuona ensimmäisenä kahtenakymmenenä vuotena tuli kaikki mahdolliset tietokoneet internet, kännykät ja muut tällaiset laajasti käyttöön, ja maailma oli vuonna 2000 täysin erilainen kuin vuonna 1980. Kun taas vuosien 2000 ja 2020 välillä tällainen isompi muutos (mielestäni) on ollut lähinnä älypuhelimet ja mobiilinetin (wifi 3g, 4g, 5g) tulo käyttöön
Sä olet lyhyt mies eli luuseri.
Miten noista nyt voisi 50 vuotiaana olla hämmentynyt kun nämä kaikki on ollut käytössä jo vuosikymmeniä? Pitäisi tämä asia sinunkin nuorempana ja tietotekniikan hallitsevana tietää mutta ei näköjään. Se tieto ja taito kun ei näytä teihin enää tarttuvan ja ihan todistetusti te olette tyhmempiä kuin vanhempi ikäpolvi. Nykyinen teknologia kun on ihan muiden keksimää kuin teidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teknologinen kehityshän on ollut paljon hitaampaa kuin mitä odotettiin. Autojen piti tässä vaiheessa jo lentää.
Kuussa piti olla turistihotelli jo vuonna 2000.
Ihmisten olisi pitänyt vuonna 2000 syödä merileväpillereitä ja pukeutua kiiltäviin, ihonmyötäisiin haalareihin. Ei sitäkään tullut!
Kukaan ei liiku paikasta toiseen rakettirepulla vieläkään!
Tuohan on kivikautisen vanhaa tekniikkaa. Teleportaatio on uusinta tekniikkaa. Sen kuljettajat mahdollistavat teleportaation muuntamalla henkilön tai esineen energiakuvioksi ( prosessi, jota kutsutaan "dematerialisaatioksi"), sitten lähettämällä ("säteilemällä") sen koh
Teleportteri on vaarallinen laite, pahantekijä voisi ohjelmoida sen siten että aivot jää matkalle...
"Lyhyt mies vastaa:" Pitäisi olla pitkä ja komea. "
En ole. Oon aina ollut ajan hermolla. Olin parikymppinen kun tuli tietokoneet ja kännykät perään. En ymmärrä vanhuksia jotka valittaa siitä, että palvelut ovat pääsääntöisesti verkossa. Omat vanhemmat kuuluvat näihin valittajiin. Olivat viisikymppisiä silloin ni mitäs eivät opetelleet, hankkineet koneita jne. Vi**taata kun nyt marisevat. Ite ovat omalla valinnallaan tippuneet junasta.
Vierailija kirjoitti:
seuraavassa teslassa ratti korvataan kosketusnäytöllä
Tämä on paha. Vanhemmiten sormet ovat usein niin kuivat, ettei kosketusnäyttö reagoi. Ei siinä taida ehtiä nuoleskelemaan sormia, jos Tesla on jo menossa tieltä ulos.
En ole. Miksi olisin? Normaalia kehitystä, jonka mukana olen elänyt ja opetellut uuttaa. Olen tyytyväinen siihen, että osaan eslm. työni ilman tietokonetta ja tietokoneen kanssa. Nuoremmille tämä tuottaa vaikeuksia.
Kannattaa oppia käsitteet oikein. Boomereita ovat suuret ikäluokat. Kysymys on siis silloin syntyneestä vauva määrästä.
Ihmeen kiinnostuneita nuoret vanhempien asioista, niiden jotka ovat olleet keksimässä sitä tekniikkaa ja käyttivät sitä, kun olit sylivauva. Kuinka hölmö oikein olet?
Aika hölmö, sillä "boomeri on noin 75v, eli suurta ikäluokkaa.
Mä olen 58-vuotias, ekan tietokoneen sain joskus lukioikäisenä ja olen käyttänyt erilaisia tietokoneita työntekoon koko työurani ajan ja edelleen. En oikein ymmärrä, miksi mun pitäisi olla tietotekniikasta hämmentynyt...
Mummeli on nähnyt niitä opiskeluaikoina, mutta ei ole itse käyttänyt. IBM/PC-DOS oli ensimmäinen käyttöjärjestelmä, jota olen itse näpelöinyt.
Vierailija kirjoitti:
Boomerithan ovat nuo kaikki keksineet.
Joo nyt osui teineillä omaan nilkkaan.
Olen kohta 60-vuotias ja nämä ihmeelliset asiat ovat suurimmaksi osaksi kehittyneet suunnilleen ikäisteni kehitteleminä.
Esim. minulla on ollut kännykkä siitä lähtien kun niitä alkoi olla myynnissä. Tietokonetta olen käyttänyt jo 70-80-luvun vaihteessa, satelliittilautanen piti itse asentaa ja suunnata tähtitaivaalle oikein, jotta osui oikeaan satelliittiin.
Kosketusnäyttö-padia olen käyttänyt eka kerran ihan 2000-luvun alussa.
Nettipankki oli tuttua kauraa jo markka-aikana 90-luvun alussa, joo hidas naukuva modeemi..
Internetin chat oli kova sana 90-luvun loppupuolella.
Tiktokissa en tanssi, mutta en pidä sitä kovin hyödyllisenä muutenkaan.
No ei sen enempää kuin nuoremmatkaan. Kaikkihan me ollaan yhdessä kaikki nämä uudistukset koettu.
terv. 65v tietokonenörtti
Teknologia kehittyy hienosti mutta ihmiset aika huonosti, lihavuus kasvaa, laiskuus kasvaa, sosiaalisuus heikkenee, tiedot ja taidot heikkenevät, allergiat ja ravintorajoitukset kasvavat, mielenterveys huojuu, käytöstavat kadonneet, joka toisella adhd ja joka kolmas on vähintään joku seksuaalinen kromosomihirviö jolla identiteetti hukassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset PC t kun tuli niin otti pannuun kun meni 5-10 vuotta ennenkuin niihin tuli kunnnon pelejä ja muita kunnon ohjelmistoja
Mä koodasin itse pelejä ja ohjelmia Sinclair ZX Spectrumiin kasarilla. Ysärillä kokosin ja myin tilaustyönä PC-klooneja insinööreille.
Boomer, s. 1965
Et oo boomeri vaan eXä generaation harmaahapsi.
Joidenkin määritelmien mukaan boomereita ovat 1945-1955 syntyneet, väestöpyramidia katsoen buumi jatkuu lähes vuoteen 1965. Eli syntyneet ikäluokat yhtä suuria.
Jos kuvitteket, että ikä tai harmaat hiukset hävettävät, olet väärässä :D Elämä on aika ihanaa kuusikymppisenä.
Näyttää siltä, että pikkupoika kuvitteli olevansa nerokas härnätessään meitä, jotka de facto teimme sen ihmiskunnan digiloikan siirtämällä tieto- ja rahaliikenteen paperilta digitaalimuotoon ja nettiin.
Jos nyt sinä nuorempi edes selvittäisit mitä ikäluokkaa ne boomerit ovat. 50 vuotiaat kun ei niitä ole vaikka kuvittelet sen termin heitä koskevan. Tieto ja taito kun ei teillä siitä teknologiasta huolimatta kaksinen ole, tämän kertoo jo aloituksesikin.