Miksi sun rahat ei riitä?
Olosuhteiden pakosta on pitänyt vähän vähentää menoja ja oon nyt pari kuukautta tehnyt budjettia ja katsonut mihin raha menee, tässä mun menot:
Asuminen 600€
sähkö vesi ja vakuutus 70€
ruoka 300€
muut ostokset 30€ (pesuaineet, WC-paperit yms)
harrastus 20€
puhelin 30€
Muut kulut 150€ (sisältää vaatteita, leffailtoja, herkuttelua tms)
Tulot on nettona 1800€ ja loput laitan säästöön eli n.600€
Ruokamenot ja muut kulut ei aina ole noin isot eli niistä voisin tarvittaessa nipistää. Olen siis vähentämässä töitä ja mietin millä summalla pärjäisin. Säästössä on jonkin verran mutta niihin en haluaisi koskea.
Millä summalla te yksineläjät pärjäätte?
Kommentit (26)
Monilla on liian pieni tuki, leikattu malli, laskutusta on pahemmin kuin ennen jota ei ole huomioitu tarpeeksi.
Kaikkea on
ja rahani riittää.
Kaikkea on
on huvila suuri, autoja kolme kerrallaan. 😏🎵🎶
No voi kun me ei kahdestaankaan saada tuota summaa. Mentiin käyttämään luottokorttia ja nyt ollaan korkokieeteessä ei riitä enää joka kuukausi syvenee rahapula. Ei saisi tulla mitään yllättäviä menoja kunten sairaalareissu, lääkekuluja, pyörän rikkoutuminen ja muuta kun niihin ei ole rahaa.
Meillä riittää hyvin raha, vaikka oon perheellinen. Oon aina elänyt säästäväisesti enkä oikein ees osaa tuhlailla.
Nettopalkka mulla 2300. Menot:
-asuminen 200 (asuntolaina maksettu)
-ruoka 300 (hyödynnän tosi paljon hävikkikasseja, tuosta syö myös 16 v ja 12 v. Teen itse eväät töihin.
-bensa 50-100 e, auto uudehko ja velaton
-puhelinlaskut (minä + lapset) 60
- viikkorahat lapsille yht 100 e
Siinä oikeestaan pakolliset. Tämän lisäksi menee välillä vakuutuslaskuja ym, ja toki vaatetta lapsille. Mutta joka kuukausi jää säästöön vähintään tonni. Lapset ei harrasta tällä hetkellä mitään maksullista, toinen pelaa säbää koulun joukkueessa (ilmainen) ja juoksee. Ollaan kaikki liikunnallisia ja perusterveitä.
Koska sitä ei ole tarpeeksi. Siksi.