Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla todettiin syöpä, sisko katkaisi välit

Vierailija
20.03.2025 |

Olemme molemmat kolmekymppisiä ja minulla todettiin juuri syöpä. Sisko on katkaissut välit vanhempiimme heti kun lähti pois kotoa mutta olemme pitäneet yhteyttä harvakseltaan. Nyt ei pariin vuoteen kuitenkaan. Minä olen ollut ihan hyvissä väleissä vanhempiin.

Laitoin siskolle somessa viestiä että soitan hänelle, on vakava asia kyseessä. No ei kuulemma pysty puhumaan niin kirjoitin sitten asian. Ei nähnyt sitä niin laitoin whatsappia. Sain takaisin vain tsempit, siitä on noin kaksi kuukautta. Olen nyt päivittänyt hänelle hoitokuulumisia mutta whatsapitkaan ei mene enää perille eli ilmeisesti estänyt mut!

Tuntuu järjettömän pahalta, käsittämättömän pahalta. Toki mulla on lohtuna isä ja äiti ja poikaystävä, mut oma sisko ei välitä. En tiedä kumpi on pahempi, syöpä vai se että sisko hylkää. Onko jollekin käynyt samalla tavalla ja miten selvisitte?

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tää on vaan niin julmaa. Joo, siskolla on ongelmia, ei anna edes lastensa tavata isovanhempiaan eli meidän vanhempia. Varmaan pakostikin jotain mielenterveysongelmaa. En ikinä uskonut että hän voisi olla näin julma ja kylmä minullekin. Olin varmaan ihan lapsellinen luullessani että mulla on sisko, vaikka ollaankin etäisiä."

______

Nyt haisee vielä enemmän.

Vierailija
42/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä, että siskollasi on jokin syy tähän? Ei kukaan ilman syytä katkaise välejä vanhempiinsa. Jotain on tapahtunut ja se heijastuu myös teidän väleihin. 

Valtaosalla on varmasti hyvä syy tuollaiseen, mutta ei ole totta, ettei KUKAAN katkaise välejä ilman painavaa ja vakavaa syytä. Esim. yksi tietämäni ihminen katkaisi välit vanhempiinsa, kun nämä eivät taanneet isoa lainaa. Eräs sukulaiseni puolestaan katkaisi välit äitiinsä, koska "ei sen tylsiä juttuja jaksa kuunnella".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne-ihmisenä saattaisin käsittää että ei kestä ajatusta läheisten kuolemasta ja rupeaa vaikka erakoksi sen takia.

Vierailija
44/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko jollekin käynyt samalla tavalla ja miten selvisitte?" = trollihan tuo, heruttelee pahan mielen tarinoita

Mun mies sairastui kolmekymppisenä syöpään. Niin uskomatonta  kuin onkin niin hänen noin 15 ystävän porukasta vain yksi piti yhteyttä, toinen pari kertaa. Muut pisti täysin luukut kiinni. 

Kun oli parempana niin nämä oli kuin ei mitään olisi tapahtunut ja kyseli järkätäänkö tupareita ym. Kuvottavaa. 

Kuvottavaa mutta on se myös kavereille raskasta elää sitä syöpäelämää sairastuneen rinnalla 

Vierailija
45/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä, että siskollasi on jokin syy tähän? Ei kukaan ilman syytä katkaise välejä vanhempiinsa. Jotain on tapahtunut ja se heijastuu myös teidän väleihin. 

Valtaosalla on varmasti hyvä syy tuollaiseen, mutta ei ole totta, ettei KUKAAN katkaise välejä ilman painavaa ja vakavaa syytä. Esim. yksi tietämäni ihminen katkaisi välit vanhempiinsa, kun nämä eivät taanneet isoa lainaa. Eräs sukulaiseni puolestaan katkaisi välit äitiinsä, koska "ei sen tylsiä juttuja jaksa kuunnella".

joten ei voi olla mitään raskaampaa taustalla?

Vierailija
46/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä narsistiset tekee tätä. Haluavat mennä sieltä, missä rima on matalin. Jos vanhemmista ei enää ollut hyötyä, miksi narsistinen kiinnostuisi. Keksivät tarinoita, että saavat ihailua edes kärsijöinä. Ei niitä täysipää ymmärrä.

Enemmän tulee mieleen että AP + vanhemmat on narsisteja. 

Vierailija
47/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla aika pihalla!

Tää on vaan niin julmaa. Joo, siskolla on ongelmia, ei anna edes lastensa tavata isovanhempiaan eli meidän vanhempia. Varmaan pakostikin jotain mielenterveysongelmaa. En ikinä uskonut että hän voisi olla näin julma ja kylmä minullekin. Olin varmaan ihan lapsellinen luullessani että mulla on sisko, vaikka ollaankin etäisiä.

Vierailija
48/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai mitää lainoja taata - hullua!

Vierailija
49/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän minä sanoinkin, että valtaosalla varmasti on, mutta ei se tarkoita että AINA olisi. Syyhän sekin on, että äiti on tylsä landella asuva tavallinen ihminen joka ei sovi uudelleenbrändättyyn elämään hienommissa piireissä. Mutta ei se kai sellainen syy ole, jota suurin osa pitäisi kovin "raskauttavana".

Joskus perheen sisäiset konfliktit johtuvat myös siitä, että perheenjäsenillä ei ole mitään yhteistä. Nykyään se on ihan hyväksytty syy katkoa välit, ettei halua pitää turhia ihmisiä elämässään.

Vierailija
50/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy siskolta syy välien katkaisuun. Jos selviä jotain. Jospa sisko oman terveyden suojelemiseksi ne välit katkasi ja kiitos sille on nyt terve ja sina et? 

Vierailija
51/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän minä sanoinkin, että valtaosalla varmasti on, mutta ei se tarkoita että AINA olisi. Syyhän sekin on, että äiti on tylsä landella asuva tavallinen ihminen joka ei sovi uudelleenbrän

Kyllä totaaliseen välien katkaisemiseen tarvitaan todella painava syy.

Miksi kukaan hylkäsi ihanaa hyvistä, rakasta läheistä!

Vierailija
52/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai mitää lainoja taata - hullua!

No tämä oli vielä astetta hullumpi juttu, sillä tämän ihmisen uusi mies oli päihdeongelmainen tyyppi, jolle rahat olisivat todennäköisesti päätyneet.

Pointtini siis joka tapauksessa oli, että ihmiset loukkaantuvat verisesti monenlaisista asioista, jotka eivät välttämättä ole oikeutettuja loukkaantumisen aiheita.

Vierailija
53/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän minä sanoinkin, että valtaosalla varmasti on, mutta ei se tarkoita että AINA olisi. Syyhän sekin on, että äiti on tylsä landella

"Miksi kukaan hylkäsi ihanaa hyvistä, rakasta läheistä!"

No eiköhän pointti olekin, ettei sitä sukulaista, jota pidetään junttina, tylsänä ja nolona, pidetäkään kovin "läheisenä".

Vierailija
54/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko jollekin käynyt samalla tavalla ja miten selvisitte?" = trollihan tuo, heruttelee pahan mielen tarinoita

Mun mies sairastui kolmekymppisenä syöpään. Niin uskomatonta  kuin onkin niin hänen noin 15 ystävän porukasta vain yksi piti yhteyttä, toinen pari kertaa. Muut pisti täysin luukut kiinni. 

Kun oli parempana niin nämä oli kuin ei mitään olisi tapahtunut ja kyseli järkätäänkö tupareita ym. Kuvottavaa. 

Kuvottavaa mutta on se myös kavereille raskasta elää sitä syöpäelämää sairastuneen rinnalla 

Lisäksi kaverilla voi olla omiakin ongelmia terveyden/mielenterveyden/rahan/suhteiden/töiden kanssa 

Vierailija
55/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homman tarkoitus ei ole se, että kaikki eläisivät syöpäelämää. Homman tarkoitus on se, että myös syöpään sairastunut saisi olla elävien elämässä mukana. Moni jättää mieluummin kertomatta sairastumisestaan ja keksii jonkun tekosyyn kun ei voi olla mukana sen sijasta, että jäisi yksin. Pitää olla kyllä aika tietämätön jos ei tajua sitä, että syöpään sairastuneilla ovat omat keskustelufooruminsa ja siellä jaetaan syöpäjuttuja niiden kanssa, jotka ymmärtävät mistä on kyse. Eihän synnytyksistäkään yleensä puhuta synnyttämättömille jos ei haluta pelotella heitä. Kaikki eivät ole sadisteja.

Vierailija
56/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun siskolla ei ole mitään velvollisuutta olla yhteydessä suhun, jos ei hän ite sitä halua.

Vierailija
57/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen rahankäyttäjä tämä takausta vaativa oli? Saattaa olla täystuho ja olisi jäänyt vanhemmille takaajina velat varmuudella maksettavaksi.

Itse olen sitä mieltä että KENELLEKÄÄ eikä KOSKAAN pidä taata lainaa.

Se olisi 100 % sulaa hulluutta.

Ja varmuudella vaikeuksien keräämistä.

Vierailija
58/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on sinun siskosi oma päätös. Et voi pakottaa ketään olla väleissä.

Vierailija
59/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole läheisiä olleet niin ihan mielestäni ymmärrettävää, että ei kosketa.

Mulla on läheiset välit sisaruksiini, mutta esimerkiksi isällä ja hänen huomattavasti vanhemmalla veljellään ei ollut mitään yhteydenpitoa aikuisiällä. Asuivat myös useiden satojen kilometrien päässä toisistaan.

Hautajaisiin tuli kutsu, mutta sitä ennen ei oltu mihinkään perhejuhliin (kaste, rippijuhlat, häät) koskaan kutsuttu. 

En nyt usko, että isälläni olisi mitään intressejä ollut tulla kuolinvuoteelle voivottelemaan. Jos ei terveenä kiinnosta niin tuskin sitten muutenkaan. Puolin ja toisin. 

Vierailija
60/167 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kanssa katkaissut kaikki välit sukulaisiin, koska haluan olla yksin. Ei siihen mitään muuta syytä tarvitse olla, enkä ole velvollinen kenellekään heistä sitä selittää heille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän