Sinä yli 40v. Käytätkö kosketusnäyttöä vielä peukalolla?
Luin jutun, jonka mukaan vanhemmat ihmiset käyttävät etusormea kosketutkseen. Koska peukalo ei taivu.
No mulla taipuu vielä hyvin.
N50
Kommentit (101)
Nuorille on ylpeydenaihe käyttää peukaloita, lapsenlapset ovat esitelleet etusormea käyttävälle mummolleen.
Vierailija kirjoitti:
En käytä koskestusnäyttöjä , en edes hiirtä. Vain komentoriviä.
DOS Rulez!!
Miltäs palsta näyttää DOS:lla? Tekstipohjainen lynx tms selainko sinulla on käytössä siinä? Vai mikä toimii?
En ole koskaan käyttänyt. En kyllä ole edes tiennyt että se on kiellettyä käyttää peukaloa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 46-vuotias, ja kun aikoinaan opin näpyttelemään kännykkää etusormella, niin ei tuntuisi ollenkaan luontevalta käyttää puhelimen kosketusnäyttöäkään peukaloilla.
Muutkin tuntemani nelikymppiset ja sitä vanhemmat näpyttelevät puhelinta kuten minä. Eräs 38-vuotias kaverini käyttää peukaloitaan puhelimella kirjoittamiseen. On sen verran paljon nuorempana ruvennut käyttämään kosketusnäyttöpuhelinta kuin minä.
Voi sekin vaikuttaa, että mulla on oikean käden peukalon alueella hermoratavaurio. Tekee peukalosta jonkin verran kömpelömmän.
Mä kyllä käytin jo ikiaikaista näppäinnokiaa peukalolla. Ja nyt älypuhelimia kahdella peukalolla. Oon kohta 60v
Minulla on tosi outo tyyli. Pidän puhelimen alareunasta kiinni oikealla peukalolla ja vasemmalla pikkurillillä. Vasemman muut sormet puhelimen takana, etusormi puhelimen ja kotelon välissä. Oikean käden keskisormi puhelimen sivussa. Näppäilen oikealla etusormella ja vasemmalla peukalolla. Muut oikean käden sormet vapaana. Pystyisin käyttämään myös oikeaa peukaloa mutta asento huonompi. Olen vanhus. N44
Piti ihan kokeilla. Joo, etusormella tässä naputtelen. Peukalohan on ihan liian suuri ja kömpelö tuohon. Peukalolla scrollailen. 50 v.
Siis kun muutkin sormenpäät meinaa olla liian isoja, että osuis oikeaan kirjaimeen tms., niin peukalollahan se on vielä vaikeampaa.
Keskisormea käytän.
Vierailija kirjoitti:
Olen 46-vuotias, ja kun aikoinaan opin näpyttelemään kännykkää etusormella, niin ei tuntuisi ollenkaan luontevalta käyttää puhelimen kosketusnäyttöäkään peukaloilla.
Muutkin tuntemani nelikymppiset ja sitä vanhemmat näpyttelevät puhelinta kuten minä. Eräs 38-vuotias kaverini käyttää peukaloitaan puhelimella kirjoittamiseen. On sen verran paljon nuorempana ruvennut käyttämään kosketusnäyttöpuhelinta kuin minä.
Voi sekin vaikuttaa, että mulla on oikean käden peukalon alueella hermoratavaurio. Tekee peukalosta jonkin verran kömpelömmän.
Sen voi toki opetella. On paljon nopeampaa ja voi näpytellä myös yhdellä kädellä. t. 60v nainen
No sehän riippuu ihan tilanteesta. Joskus peukalolla, kahedella, etusormella yms. variaatioita. Ihan riippuu mitä tekee ja missä...
Vanhemmat ihmiset, joilla peukalo ei enää taivu tarkoittaa 70+
Peukalolla tietenkin. Miten niitä voi etusormella käyttää. 😆
Vaihdellen peukaloilla ja oikean käden etusormermella riippuen siitä tulenko puhelinta yhdellä vai kahdella kädellä.
Välillä käytän peukaloa, mutta sitten siirryn takaisin etusormeen, kun on liian kömpelöä.
Vierailija kirjoitti:
Minä 42v olen aina näpyttänyt puhelinta peukalolla. Myös niitä ysärikännyköitä aikanaan ja niin teki kaikki muutkin muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää se olis auton näyttöä peukalolla käyttää
Mietin ihan samaa. Kaiketi nuoremmat käyttävät peukaloa siihenkin?
Jos ne laittaa peukalon etusormen ja keskisormen väliin? Melko miehekäs kuvajainen tulee kun laittaa etu- ja keskisormen vaikka pöydälle sormenpäistä "seisomaan (pun intended)" kun peukalo on niiden välissä...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tosi outo tyyli. Pidän puhelimen alareunasta kiinni oikealla peukalolla ja vasemmalla pikkurillillä. Vasemman muut sormet puhelimen takana, etusormi puhelimen ja kotelon välissä. Oikean käden keskisormi puhelimen sivussa. Näppäilen oikealla etusormella ja vasemmalla peukalolla. Muut oikean käden sormet vapaana. Pystyisin käyttämään myös oikeaa peukaloa mutta asento huonompi. Olen vanhus. N44
Miten oot edes keksinyt asetella kädet noin hankalaan asentoon? :D Eihän noin pysty tekemään yhtään mitään.
Mulla on puhelin oikeassa kädessä, pikkusormi alla tukena, nimetön, keskisormi ja etusormi puhelimen takana ja peukalo skrollaa näyttöä. Kirjoittaessa otan vasemman käden avuksi, peukalo näppäilee, etusormi nojaa luurin sivuun ja loput sormet on oikean käden sormien päällä.
Etusormella tökkiminen näyttää uskomattoman tehottomalta, hitaalta ja kömpelöltä.
N43
Aina kun aion käyttää kosketusnäytöllistä puhelinta, rupean seisomaan päälläni, taivutan jalat ja käsivarret ristiin, puhelinta pitelen sitten sormilla jotenkin ja kielellä koskettelen näyttöä. Harmi että nenä on tiellä niin en aina edes näe mitä lipeksin siinä ruudulla. Ajattelen tämän kuitenkin olevan hankalaa, joten käytän mieluummin tietokonetta fyysisillä näppäimillä ja hiirellä istualtani.
Mietin ihan samaa. Kaiketi nuoremmat käyttävät peukaloa siihenkin?