Sinä yli 40v. Käytätkö kosketusnäyttöä vielä peukalolla?
Luin jutun, jonka mukaan vanhemmat ihmiset käyttävät etusormea kosketutkseen. Koska peukalo ei taivu.
No mulla taipuu vielä hyvin.
N50
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Peukalot taipuu mutta en osaa näpytellä peukaloilla
Et osaa? Miten se on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa? Miten se on mahdollista?
Jos on jo vuosia käyttänyt etusormea tekstaamiseen, en ole koskaan oppinut käyttämään peukaloita
Miten milloinkin, Ipad on sukkela monin tavoin. N70+
Mä käytän vasemmasta kädestä jossa puhelin on peukaloa, oikeasta kädestä etusormea. - nainen 50 v
Miten teillä sormet ylettyvät, minulla ainakaan ei peukalot edes ylety näppäimille.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä sormet ylettyvät, minulla ainakaan ei peukalot edes ylety näppäimille.
Peukalossahan on kaikkein laajin ulottuvuus. Pidätkö puhelinta kämmenessä? Itse ainakin kannattelen sitä sormilla, joten peukalot ylettyvät tarvittaessa näytön joka nurkkaan ja ilman vaivannäköä peukalo ylettyy kulkemaan leveyssuunnassa koko näytön yli siinä kohtaa missä on kirjain- ja nuneronäppäimet.
Riippuu siitä mitä teen ja mitä laitetta käytän.
Tabletin tai tietokoneen näyttöä olisi kyllä hieman epämiellyttävä käyttää peukaloilla.
Peukalo kyllä taipuu, mutta näpytän silti etusormella.
40 v.
Mulla oli aikoinaan jännetuppitulehdus, ja aloin varomaan peukalon rasittumista. Entisaikojen puhelimia tökin etusormella, ja sama on periytynyt älypuhelimeen. Plärään keskisormella ja näpyttelen etusormella. Peukalot on mulla alareunassa "kirjatelineenä".
Olen aina käyttänyt etusormea, peukalo kyllä taipuu, mutta helpompi tämä etusormi on!
Kyllä, esim. joitain FPS-pelejä pelatessa. Tai jos käytän luuria PC:n peliohjaimena. Aika normisettiä siis. M46
Tulipa juuri kokeiltua peukaloiden käyttöä puhelimen kanssa. Olin ollut jotenkin vakuuttunut, että peukaloni ovat liian isot eikä kirjoittamisesta näin tulisi mitään. Mitä vielä - jonkinverran virheitä tietysti tuli, mutta hommahan toimi yllättävän hyvin.
Ehkäpä siirryyn etusormen käytöstä kahden peukun käyttöön.
(Kokelinpa vielä tablettia - vaikka tabletti olisi pystyssä, niin se tuntuu liian leveältä peukuilla kirjoitettavaksi eli ei ainakaan vielä tabletin kanssa...)
M56
Kyllä. Olen huomannut, että ekäkeikäiset ei peukaloa enää käytä
Taipuu, mutta käytän vain silloin, kun toisessa kädessä on kahvimuki.
M54
Olen uniikki, käytän useimmin nimetöntä
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän oikean käden pikkusormella, näpytän tekstiä ja skrollaan myös.
Minä käytän oikean käden nimetöntä samoin. Johtuen siitä, että ko sormea on treenattava vanhan murtuman vuoksi, ettei se jäykisty. T mummeli 75+
Olen huomannut, että boomerit eivät usein osaa näppäillä kännykällä peukaloita käyttäen. Kyllä ne varmasti taipuvat, mutta eivät vain koskaan tottuneet kirjoittamaan näin. Pätee varmaan usein myös tietokoneen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
En peukalolla, vaan peniksellä.
Varmaan tosi pieni. Millään metrilenkillä ei osuisi oikeisiin näppäimiin.
Kyllä ! Käytän peukaloa.
T.N 54v