Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen halveksuu työttömiä?

Vierailija
20.03.2025 |

Itse sanoisin epäkypsä ja omahyväinen

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta itse teen joka päivä tuntikausia töitä, vaikka en ole palkkatyössä ja yhteiskunta luokittelee minut työttömäksi. 

Tässä kohtaa sanotaa aina, jos et saa rahaa, sitä ei lasketa työksi, joten olet työtön ja haettava töitä.

Ja vuoden kuluttua he sanovat, sinun täytyy osallistua työtomintaan ja kokeiluun, vaikka et saa siitä rahaa, tärkeintä on että teet jotain ja osallistut toimintaan.

Kunpa joku kertoisi kumpi se nyt on, mikä merkitsee, miksi toinen jalkapallon pelaaja tai laulaja on jalkapallon pelaaja tai laulaja ja toinen työtön...siis jos se raha ei ole se mittari, kun kerran pitää mennä ilmaiseksi työkokeiluunkin?

Vierailija
42/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa muuta! Tahallinen työttömyys on tottakai väärin. Mutta jos lähdet selvittämään niin jokaisella työttömällä löytyy selvittämättömiä ongelmia, oli sitten työttömyys tahallista tai tahatonta.

Että hoitamaan ihmisiä! Mars.

Ensinnäkin valtaosa valmistuu kaikista kouluista ja yliopistoista ensin työttömäksi, ei heillä ole usein selvittämättömiä ongelmia.

Aiko moni saa myös yt-potkut esimerkiksi tuotannon vähentämisen johdosta tai yrityksen toiminnan loputtua tai yrityksen myynnin tai muuttamisen takia, vaikka ovat ihmisiä, joila ei ole mitään selvittämättömiä ongelmia.

ps tiedän kyllä aika monta töissä käyvääkin joilla on päideongelmia, parisuhdeongelmia, mielenterveys juttuja (ja usein saikullakin siksi) ja useita jolla on talousongelmia ja luotto-ongelmia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen työtön joka jauhaa samaa litaniaa menkää töihin.

Odotan vieläkin sitä ensimmäistä, joka sanoo TULKAA töihin, eli lupaa ottaa täältäkin kenet tahansa työttömän juuri heidän työpaikalleen ja ihan normaalia palkkauskanavaa pitkin, ilman mitään ilmaisia kokeiluja sun muita huijauksia.

Vierailija
44/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen velvollisuus olisi tehdä työtä, jos pystyy mutta ei kai sekään ole mustavalkoista eli joko on täys loinen ja lusmu eli ikänsä työtön tai 40 v. kunniallisesti töissä eläkeikään asti?

Kyllä tuosta on kaikenlaisia välimuotojakin ja työttömyyskin voi johtua eri henkilöillä erilaisista asioista eri aikakausina. Jopa sama henkilö voi olla joskus tahallisesti ja joskus tahattomasti työtön. 

Ei se niin mustavalkoista ole, että jos henkilö on työtön, niin kannattaisi hippi elämää ja jos työssä niin on ehdottomasti tukia vastaan.  Moni käy työssä jo sen takia, että rahoittaa sen omistusasunnon itselleen. Ei sen takia, etyä olisi moraalisesti väärin olla työtön ja nostaa tukia. 

Vierailija
45/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi työttömiä, mutta halveksin niitä jotka eivät esim.  30 vuoteen ole koskaan edes etsineet työtä.

Vierailija
46/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin niitä työttömiä jotka keksivät tekosyitä olla menemättä töihin- oikein valittavat sitä kuinka pitäisi taas hakea ja ei huvita. Yksi tällainen on lähipiirissä- vaati ammattikoulutason työstä 4k palkkaa ettei tarvitse mennä. Valittelee fyysisiä vaivojaan työhaastattelijalle ja muuta mukavaa, ettei varmasti kukaan valitse. Ammattiulisija kyseeessä.

Sen sijaan arvostan muutamaa muuta tuttua jotka hakevat aktiivisesti, saavat pätkätöitä ja niistä aina on saaneet suosittelijan seuraavaan paikkaan.

Omin silmin nähtyä: työttömän oma asenne ratkaisee yllättävän paljon.

Vierailija
47/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen, joka ei ole henkilökohtaisesti kokenut työttömyyttä. Jos käsitys yhteiskunnasta, sen toiminnasta ja syy- ja seuraissuhteista on heikkoa, ei tällainen ihminen ole kiinnostunut oikeasti työttömyyden syistä. Itse suhtaudun työttömyyteen siten, ettei se ole ihmisen itsensä syy, vaan yhteiskunnallinen ongelma, josta kukaan (politikot) eivät halua olla vastuussa. Tällöin vastuun työttömyydestä kantaa työtön itse. Työttömissä on myös paljon työkyvyttömiä ja tilastokikkailulla saadaan työttömien osuus pienemmäksi. Tällä hetkellä työpaikkoja on niin vähän työttömiin nähden, että työllistyminen on poikkeuksellisen vaikeaa. Ehkä näiden Mene töihin -huutelijoiden kannattaisi olla hiukan armollisempia työttömiä kohtaaan, koska myös he saattavat  jäädä työttömiksi tulevaisuudessa. Korkeakoulutettujen työpaikkoja syövät tulevaisuudessa tekoäly. On lähinnä onnekasta, jos näissä olosuhteissa joku onnistuu säilyttämään työpaikkansa.

Vierailija
48/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että sellainen kadehtii, jolla on itsellään täysin mielenkiinnoton työ, on ottanut lainaa ja niitä joutuu makselemaan eläkkeeseen asti kun pitää kaikille näyttää kuinka lujaa menee, varsinkin työttömille. Pelko on perseessä koko ajan ,että joutuu niitten halveksittujen työttömien joukkoon, eli saa potkut. Että mä nautin, jos joku omahyväinen työttömien haukkuja jää työttömäksi. 

Vierailija
49/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen, joka halveksii kaikkea muutakin mikä ei ole samanlaista hattaraa kuin hänellä itsellään. Tavallaan tunnistavat tilanteensa, että kun oma korttitalo jonkun syyn kaatuu, niin siitä ei  omin avuin nousta, ja kun on tullut auottua ylimielisesti päätä, on avun saanti juurikin sitten sen maksukyvyn varassa, niin kauan kun maksukykyä on.

Vierailija
50/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V: Demari

-terveisin trolli

Vierailija
51/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halveksi työttömiä, mutta halveksin niitä jotka eivät esim.  30 vuoteen ole koskaan edes etsineet työtä.

Noita on about 3 kpl Suomessa. Yhteensä. Eli aika lailla marginaalinen ilmiö kyseessä. Silti tuo ylistetään koskemaan kaikkia työttömiä.

Vierailija
52/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksin niitä työttömiä jotka keksivät tekosyitä olla menemättä töihin- oikein valittavat sitä kuinka pitäisi taas hakea ja ei huvita. Yksi tällainen on lähipiirissä- vaati ammattikoulutason työstä 4k palkkaa ettei tarvitse mennä. Valittelee fyysisiä vaivojaan työhaastattelijalle ja muuta mukavaa, ettei varmasti kukaan valitse. Ammattiulisija kyseeessä.

Sen sijaan arvostan muutamaa muuta tuttua jotka hakevat aktiivisesti, saavat pätkätöitä ja niistä aina on saaneet suosittelijan seuraavaan paikkaan.

Omin silmin nähtyä: työttömän oma asenne ratkaisee yllättävän paljon.

Olet oikeassa siinä, että asenteella on paljonkin merkitystä. Virheen (ja pahan sellaisen) teet, kun niputat kaikki työttömät yhteen läjään ja oletat, että kaikki ovat laiskoja. Et tiedä kenenkään terveydellisistä asioista yhtään mitään. Eli se halveksimasi henkilö voikin olla vaikka työkyvytön. Tuolla vaan ei ole merkitystä, mikäli Kelan lääkäri päättää toisin. Työkyvyttömiäkin roikotetaan työttöminä (eli työnhakuun velvoitettuina) vaikka kuuluisivat sairaalaan hoitoon.

Vierailija
53/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 15 vuotta sitten eräässä valtion omistamassa tehtaassa eräs noin viisikymppinen mies halveksi ja haukkui hyvin avoimesti työttömiä niin tunsin kyllä silloin aitoa vahinkoniloa kun digitalisaation myötä sieltä pistettiin paljon porukkaa pois ja hän oli yksi niistä,oli ollut siellä yli 30 vuotta.

Vierailija
54/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka käy itse töissä ja elättää oman perheensä itse ansaitsemallaan palkalla

Avaatko tätä vähän? Miksi työssäkäyvä ihminen halveksisi työttömiä? Esimerkiki minä käyn itse töissä ja elätän perheeni mutta en todellakaan halveksi työttömiä ystäviäni. Miksi halveksisin? 

Vierailija
55/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain kolmenlaisia ihmisiä:

-Ovat olleet joskus työttömiä

-Ovat juuri nyt työttömiä

-Tulevat olemaan työttömiä

Vierailija
56/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt taas niputtaa kaikki työttömät samaan kastiin. Meikaläisellä on sen verran kilometrejä takana, että tähän ikään mennessä on jo nähty, että mikään ryhmä ei ole homogeeninen - ei edes työttömät. Nyt on todella huonot ajat työllistymisen kannalta ja meillä on nyt työttöminä myös niitä, jotka hakevat aktiivisesti töitä, myös oman alansa ulkopuolelta, niitä, joille ei kelpaa kuin oman alan työ ja niitä, jotka eivät hae töitä kun silmänlumeeksi. Meillä on aina ollut tietty joukko työttömistä, jotka ovat odottaneet sitä mukavaa kunnan palkkatukipaikkaa, jota ei nyt enää tule ja niitä, jotka eivät mene yhtään minnekään vaan ottavat karenssit ja hakevat toimeentulotuessa menettämänsä rahat. Tämä on ihan fakta ja se ei muuksi muutu. 

Vierailija
57/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka käy itse töissä ja elättää oman perheensä itse ansaitsemallaan palkalla

Avaatko tätä vähän? Miksi työssäkäyvä ihminen halveksisi työttömiä? Esimerkiki minä käyn itse töissä ja elätän perheeni mutta en todellakaan halveksi työttömiä ystäviäni. Miksi halveksisin? 

Terveellä ihmisellä.ei ole mitään syytä tai tarvetta halveksia työtöntä. Toisin sanoen, tuo ylempi kirjoittaja ei ole terve. Ei lähimainkaan.

Vierailija
58/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä MIKSI on työtön.

Tuki_loiset, kotonamakaajat, työtävieroksuvat jne ovat halveksittavia

Vierailija
59/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on arvokas, ilman tekoja eli ihmisarvo myös työtön on arvokas ja hänellä on ihmisarvo ihan yk hyväksymät lausunnot. siis mun mielestä suomessa on kummallinen ja sairas kulttuuri, jossa arvostetaan ihmistä omaisuuden ja tekemisen kautta.

mielestäni olisi syytä nostaa esiin. raamatun hyveet ja hengen hedelmät joita oli lueteltu eli olisi kiva jos itsensä hillitseminen, toisten kunnioittaminen,hyvyys jne olisi ihmisen mitta. 

vauva palstalla oon itekkin, joskus vajonnut jonkun haukkumiseen ja yritän sitä muuttaa parempaan suuntaan.

jos virkamies tai poliitikko haukkuu työttömiä niin se on henkistä väkivaltaa ja se on nyt ilmeisesti kriminalisoitu tuo henkinen väkivalta eli solvaus jne haukkuminen.

Vierailija
60/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimmat haukkujat, on yleensä, jotain verorahoilla töissä olevia te toimiston jakkukalkkunoita, ainakin mitä oon nähnyt.saavat itse tulonsa veronmaksajilta. eli ihminen ,joka ei ole itse saavuttanut mitään merkittävää elämässään haukkuu narsistin raivolla työtöntä ,jotta vaikuttaisi olevansa tätä ylemällä, vaikka ei todellisuudessa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi