Onnistuuko yksin elävän ostaa/tilata vajaa kuukauden ruoat kerralla?
Ei ole ketään tuttavaa lähellä joka voisi käydä kaupassa minulle ja tulossa leikkaus jonka jälkeen en saa rasittaa 3 viikkoon itseäni.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tilaatte, kuljetuskulut? Paras valikoima?
Cittari 7,90-14,90 riippuen päivästä ja kellonajasta/onko plussakorttia. Cittarissa todella laajat valikoimat myös. Edullisia k-menu ja pirkka parhaat tuotteita, plus hyviä tarjouksia välillä.
Onnistuu helposti. Lihaa ja kalaa pakkaseen, lisäksi kaaviproteiinia kuivakaappiin. Vihannekset käyttää siinä järjestyksessä miten säilyvät, eli tomaatit, kurkut ja esim. parsakaalit ensin, loppukuulle porkkanoita, kaalia ja säilyketomaatteja.
Hapanmaitotuotteet ja juusto säilyvät vaikka päiväykset eivät riitä, kanamunat säilyvät hyvin.
Juuri kokeilin tammikuussa kuukauden kaupattomuutta. Parina viimeisenä päivänä loppuivat tuoreet hedelmät ja vihannekset, samoin rasvat eli voi ja öljy. Sekin oli lähinnä oma moka kun en tajunnut ostaa niitä.
Tilaatko vajaan ruoat vajaan kuukaudeksi?
Käytä kaupan kauppakassi palvelua.
Rusinoilla elää pitkään. Askin per pvä kun syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cittari 7,90-14,90 riippuen päivästä ja kellonajasta/onko plussakorttia. Cittarissa todella laajat valikoimat myös. Edullisia k-menu ja pirkka parhaat tuotteita, plus hyviä tarjouksia välillä.
Kiitos. Luulisi, että kerralla tilattuna tulisi säästettyä myös rahaa. Kun ei tule ostettua hetken mielijohteesta.
Vierailija kirjoitti:
No, jos haluat pahanmakuista ja vanhentunutta pskaa syödä niin onnistuu, tietenkin.
Usko nyt jo viimein, että päiväysvanha ruoka raikastuu pakkasessa kuin matot tuulessa ikään!
Juustoakin voi ostaa ison perhemäärän ja pakastaa osan.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi tätäkin alapeukuttaa. Eikö miellyttänyt idea? :D
Jos osaat arvioida mitä syöt ja kuinka paljon sekä on säilytystilat. Harva tuoretuote noin kauan säilyy eli niistä joudut sitten "luopumaan".
Mutta miksi ei tilaisi vain viikkoa kerrallaan? Ainakin ennen ne on tuotu sisälle asti, eteisestä sitten kantaa vaikka muutama tuote kerrallaan keittiöön, jos on niin painavat laatikot ettei voi kantaa.
-> kuivatuotteita lisää
-> kuivattua lihaa
-> kovaa, korkeasuolaista juustoa pitkällä päiväyksellä
-> säilykeliha, esim. Tonnikala ja sardiinit, nötkött, ym.
-> säilykevihannekset
-> jälkiuunileipä
-> jauhot ja kuivahiiva, voit tehdä itse tuoretta leipää
-> kuivahedelmät
-> kondensoitu maito
-> tuoremehu
Tämä ilman isoa pakkasta. Jos on pakkanen niin sinne sitten lihaa, kalaa, pakastevihanneksia
Ainoa josta joutuu aidosti luopumaan ovat tuoreet kasvikset, mutta niitäkin voi ostaa vähän etupeltoon ostamalla raakoja
Joka tapauksessa kuukaudessa ei kuole mihinkään ravintoainepuutokseen, kunhan syö laadukasta merisuolaa ja juo vettä. Paranemisprosessia varten varaisin myös viinikumeja ja lakritsia, eli kevyesti sulavaa energiaa. Ja totta kai kaikkea, mistä tulee hyvä fiilis muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Luulisi, että kerralla tilattuna tulisi säästettyä myös rahaa. Kun ei tule ostettua hetken mielijohteesta.
Minulla keskimäärin 200-230e kk ruokaostot, sisältäen wcpaperit yms taloustarvikkeet. Olen kasvissyöjä(en vegaani), kauramaitoa käytän kahvimaitona. Soijapalat ja soijarouhe on edullisia lihankorvikkeita, papuja ja linssejä käytän myös. Kannattaa myös katsoa pakastemarjaosasto läpi, mansikat ja herukat on edullisia cittarissa.
Jugurtti/viili ja salaattitarpeet on ainoat jotka ei oikein 3-4 viikkoa säily eikä voi pakastaa.
Maitoakin saa uht:na joka säilyy kuukausia. Kaiken ruuan voi pakastaa tai säilyttää muuten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi tätäkin alapeukuttaa. Eikö miellyttänyt idea? :D
Itse raastan aina juustojen jämät jos alkaa menemään vanhaksi, käytän ruokiin ja lämpimiin leipiin tms.
Monet kovat juustot säilyy vakuumipakkauksessa useita viikkoja avaanattomina joten voi ostaa 2 pienempää pakettia 1 ison sijaan
Vierailija kirjoitti:
-> kuivatuotteita lisää
-> kuivattua lihaa
-> kovaa, korkeasuolaista juustoa pitkällä päiväyksellä
-> säilykeliha, esim. Tonnikala ja sardiinit, nötkött, ym.
-> säilykevihannekset
-> jälkiuunileipä
-> jauhot ja kuivahiiva, voit tehdä itse tuoretta leipää
-> kuivahedelmät
-> kondensoitu maito
-> tuoremehu
Tämä ilman isoa pakkasta. Jos on pakkanen niin sinne sitten lihaa, kalaa, pakastevihanneksia
Ainoa josta joutuu aidosti luopumaan ovat tuoreet kasvikset, mutta niitäkin voi ostaa vähän etupeltoon ostamalla raakoja
Joka tapauksessa kuukaudessa ei kuole mihinkään ravintoainepuutokseen, kunhan syö laadukasta merisuolaa ja juo vettä. Paranemisprosessia varten varaisin myös viinikumeja ja lakritsia, eli kevyesti sulavaa energiaa. Ja totta kai kaikkea, mistä tulee hyvä fiilis muutenkin
Kai ap:lla on jääkaappi ja pakastin?? Ei tarvita mitään eräretkimuonaa
Vierailija kirjoitti:
miksi pitäisi, kun voi tilata kotiinkuljetuksella vaikka kerran viikossa.
No kuule, kotiinkuljetus maksaa. https://www.k-ruoka.fi/kauppa veloittaa jotain 5-12€ riippuen päivästä/ajankohdasta, mutta ei riipu ostosten määrästä. Kun olin sairaana tilasin noin 3vk lastin kerralla, säästin siis yli 20 eur/kk verrattuna jokaviikkoiseen tilaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Jugurtti/viili ja salaattitarpeet on ainoat jotka ei oikein 3-4 viikkoa säily eikä voi pakastaa.
Maitoakin saa uht:na joka säilyy kuukausia. Kaiken ruuan voi pakastaa tai säilyttää muuten
Salaattitarpeetko ei säily 3-4 viikkoa?!
Vierailija kirjoitti:
Jos on pakastin käytössä, niin varmasti. Mutta miksi pitäisi, kun voi tilata kotiinkuljetuksella vaikka kerran viikossa.
Tätä minäkin ihmettelen. Olen ollut vastaavassa tilanteessa ja tilannut ruokakassit lähikaupasta K-ruokasovelluksen kautta.
Jos ostat säilykkeitä, mehuja, kissanhiekkaa, koiranruokaa ym hävikkiruokakaupoista Fiksuruoka, Matsmart, niin Budbee tuo ilmaisiksi kotiin jo 60 euron ostoksista.
Jos joku vielä käyttää eläinvankien eli lehnien maitoa ja kermaa, kannattaa ostaa UHT-tuotteita, koska säilyvät yli vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu jos tingit siitä ettet syö tuoreita kasviksia ja hedelmiä kuin osan ajasta. Minä tilaan noin kuukauden välein ruuat ja sitten kaksi kertaa käyn hakemassa heviä lisää. Kun poikkeustilanne itselläsi niin aina voit miettiä sitäkin että jos tilaisit kaksi kertaa. Vaikka kuljetusmaksu silloin tuplana niin tuoretta koko ajaksi eikä tarvitse niin paljon miettiä mitä kaikkea tilaa.
Juuri näin. Olen eläkeläinen. 2 vuotta tilannut kk ruuat ja syön hyvin monipuolisesti kaikkea. Tosin mulla on iso pakastin.Hevin loppuessa loppukuusta niin syön pakastamiani marjoja hedelmiä, pakastamiani paprikoita, tomaattia jne. Kokoajan on esillä lista mitkä alkaa puuttumaan kuivakaapista ym. Tämä on minulle suuri helpotus.
Leipä säilyy pakastimessa pari kolme kuukautta tuoreen veroisena kun imaisee pussista ilmat pois.